@loontje leuk zeg dat ze zo enthousiast reageerde! @ mona idd heel vervelend, hoor het bij meer dat hij idd zo snel is! @mikka spannend zeg morgen je eerste punctie dus in DD? zie je er tegenop? Voor iedereen is het echt een verademing in vergelijking met nederland! dus hopelijk valt het erg mee! @shaddixxx volgens mij mis ik iets meid, wat moet je gaan doen vandaag? heb je een gesprek in DD? hopelijk nemen ze wel de tijd bij jullie! @dees spannend weer voor jou gaat het dus alweer bijna beginnen! spannend hoor @lets Dr H doet altijd mijn terugplaatsingen! ze probeerd een beetje gebrekkig nederlands te praten! super schattig! het is echt een lieve vrouw! @sneeuwmees ja ik las jou berichtje helaas pas te laat! bij jou was dat dus helaas ook zo dat hij idd zo weinig tijd voor je nam! ik ha ook ruim een uur zitten wachten voor ik aan de beurt was, vervolgnes had hij dus iss geen tijd voor mij! de vraag waarom de kwaliteit zo slecht was kon hij niet beatwoorden, hij raadde alleen maar embryoscoop aan om dit dus te kunnen bekijken, wat de ontwikkeling van mijn cryos doen! ikzelf twijfel enorm! ZK vergoed dit niet dus is steeds veel geld, heeft het een meerwaarde met AH? en zo ja als ik toch besluit voor embryoscoop te gaan (alweer)wil ik er 5 in hebben en niet 3 zoals hij nu weer voorstelde! dat vind ik echt zonde van mijn geld! ik laat er dan liever 5 in plaatsen en dan als er hopelijk 2 overblijven ze beide terugplaatsen! ik heb toch nog 9 cryos! en anders vriest hij ze daarna maar in ofzo mocht ik in die luxe positie komen... (wat ik niet verwacht).. dusja lastig allemaal hoor
@Bbibi: Pffff inderdaad lastig zeg. Ik zou kiezen voor de embryoscope en dan inderdaad 5 erin doen en de eventueel 2e keer de andere 4. Wij hebben dit ook zo gedaan met onze 11 cryo's. Jullie besluiten wat jullie willen. Bij ons wilde ze er ook minder in doen, maar heb toen duidelijk aangegeven dat ik wilde dat ze (de laatste keer) er allemaal in gingen.
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Klaasje - IVF 1 Lets- wachtend op intake,eerste kindje klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger) Maartje84 Mikka - ICSI 2 Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tassie74 - IVF - 1e kindje Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger) Zofie - ICSI Agenda: Oktober: 30: Shaddixxx - Afspraak ReproGen ? : Ddees70 - Beginnen 31: Ploon - uitgangsecho - behandelplan November: 12: tevka - controle gyn 13: Tassie- Uitgangsecho 13: Mees: 20 wkn echo 14: Loontje85 - Controle gyn 18: Monatoetje - Controle vk December: 9: Monatoetje - Controle vk 9: Loontje85 - 20 weken GUO ZWANGER en uitgerekend op: 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 (tweeling) 10-03: Monatoetje84 24-03: Mees 30-04: Loontje85 10-06: tevka (tweeling) Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh 17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp) 03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje 07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82 23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81
Shadixxx: jij vandaag weer naar DD? Wij morgen. Wat is het wat jij vandaag hebt? Ddees: wij zullen dan bijna gelijk lopen als we na het gesprek van morgen dan eindelijk mogen gaan beginnen met IVF. 7 November is mijn NOD. Bbibi: ik ben hard aan het meelezen wat jij vraagt en als antwoorden krijgt. Erg interessant. Ik ben nog niet zo bekend in deze wereld. Mikka: succes morgen! Onze afspraak met dr.S. is dus niet verzet, maar gewoon morgen om half 5. Ben benieuwd. Hopelijk nu een stapje verder. Ga zo eens even met m'n vragenlijstje beginnen. Hopelijk neemt hij wel de tijd. Moet ook weer bloed prikken voor de uitslag van het gebruik van DHEA. Hebben jullie dat ook gehad en waren de verschillen echt groot?
@Ploon: geen idee hoe groot de verschillen in bloedwaardes zijn. Maar hoor altijd wel goede verhalen als mensen het ca. 6-8 wkn geslikt hebben (ook dat ze dan vaak alsnog spontaan zwanger raken). Ik heb weliswaar een laag amh, maar bleek een goede DHEA-waarde te hebben. Voor mij had het dus geen meerwaarde te gaan slikken. Veel succes morgen in DD! Hopelijk snel van start. Wel spannend dat er nu weer een paar een behandeling gaan starten of een terugplaatsing hebben. @Bbibi: lastig dat je eerst weer moet afwachten om dan pas te horen hoe het met de kwaliteit gesteld is. Ik zou er zeker op aansturen dat je er 5 in de embryoscope wil. Qua kosten maakt het niet uit, maar straks met lege handen zitten en weer opnieuw een paar in de embryoscope is wel 2 x de kosten. Dus gelijk heb je dat je nu alles op alles zet. En invriezen van een blasto kan volgens mij altijd. Wanneer verwacht je weer dat er een tp zal zijn? @Loontje: wat gaan jullie doen met je cryo's? Nog laten voor het geval je ooit nog een derde zou willen? Ik begreep wel dat als je blasto's hebt ingevroren ze die niet mogen vernietigen, omdat ze al verder doorgedeeld zijn, maar dat je die echt zelf moet komen ophalen.
@Sneeuwmees: Wij hebben nu niets meer in de vriezer. Ben ik op zich wel blij mee nu, want lijkt me zo lastig om te moeten zeggen dat je ze niet wil. (hopelijk komt dit niet verkeerd over)
Bibi wat vervelend dat de afspraak slecht ingepland was. De ideeën van Loontje en Sneeuwmees sluit ik me bij aan. Blasto's kunnen worden ingevroren -mits sterk genoeg uiteraard - zo kom ik er ook aan. Wbt ophalen van blasto's klopt. Deze mogen niet vernietigd worden volgens de Duitse wetgeving. Ploontje succes op je intake, Mikka bijna punctie! Fijn!
@Loontje: dat was ook een beetje mijn 'angst'. Want het was voor ons (qua leeftijd betreft) duidelijk dat we hoe dan ook nog maar een keer zwanger kunnen worden. Dus het voelde voor mij dan ook wat ondankbaar als je ze dan niet 'nodig' zou hebben. Gelukkig hebben wij ons niet over die vraag hoeven te buigen. @Klaasje: nog 3 nachtjes slapen.....
Bedankt meiden. Ploon, jij morgen veel succes! Hier is alles goed gegaan. We kunnen, als het even meezit en alles op tijd geregeld wordt, over 2 weken al met IUI beginnen. Ik ben niet zo actief meer hier, dat heeft zo z'n redenen. Ik leef natuurlijk nog steeds met een hoop meiden mee, maar volg jullie even meer op facebook dan hier
@Shadixx: neem de tijd en afstand die goed voor je voelt. Fijn dat het goed gegaan is. Ga je die IUI in een plaatselijk zkh doen of ook in DD?
Bedankt allemaal!! Ik ben op zich niet zenuwachtig, alleen de uitslag is natuurlijk spannend. Zojuist belde de anesthesiste nog. Raar tijdstip maar goed. Ze heeft gebeld. DD ook nog even gebeld omtrent imsi/picsi maar dit blijkt dus niet nodig te zijn. We zijn er denk ik toch wel een heel eind uit wat we in welke situatie willen doen. Hoop dat DD daar in mee gaat. Zou graag AH willen doen maar heb de indruk dat ze daar niet zo in mee willen omdat ik nog geen 37 ben. Maar voor mijn gevoel heeft het wel toegevoegde waarde dus hoop dat ik dat nog even kan aankaarten. Heb geen idee wie de punctie uitvoert, wacht het maar af. @Bibi, begrijp ik nu uit jou bericht dat je een cryo (ingevroren) alsnog in de scoop kunt doen en dan eventueel een tp?? @lootje, fijn dat collega's positief reageerde! Leuk ook dat ze het niet verwacht hadden. En nu uitbuiken inderdaad!! Haha.... Voor de rest succes aankomende dagen in DD, lees dat we komende periode weer goed vertegenwoordigt zijn daar. *zwaai zwaai**
Mikka heeeeeel veel succes morgen! Ja die anesthesiste belt vaak savonds pas ja. Ik kreeg op mijn 31e gewoon AH. Is nooit gesproken over leeftijd.
Shadixxx,ik wens je veel sterkte meis en ondanks alles succes met de IUI. Loontje,wat leuk een meisje!!! Ik zou compleet uit mn dak gaan en alles roze kopen Mikka,heel veel succes! Sorry ik ben kortaf,barst van de koppijn.
@shaddixxx heel veel succes meid! goed dat jullie al zo ''snel'' kunnen beginnen met iui! Hopelijk snel een mooi broertje of zusje voor je zoontje! @mikka dat kan inderdaad ja! succes vandaag meid! @ploon ik heb ook veel geleerd hoor van de meiden hier, altijd fijn! @loontje&sneeuwmees&klaasje! jullie vinden dus ook dat ik moet ''eisen'' om er 5 in te doen? Daarom dat ik daar de vorige keer zo van baalde! 3 erin, terwijl 5 erin net zoveel kost! dan heb ik er liever 5 en dan net zoals bij jou klaasje mocht ik in de luxe zitten er nog 1 over te houden, dan die ook opnieuw in te vriezen. Al vraag ik me af of dat wel kan? Een cryo ontdooien-dan in de scoop tot blasto- en dan opnieuw invriz=ezen? iemand ervaring mee? @rest *zwaai*
@Bbibi: volgens mij moet dat wel kunnen dat opnieuw invriezen. Als je verzekering zo moeilijk doet en je moet veel bijbetalen, zou ik het zo kiezen zoals het voor jullie het meest voordelig is. Je zou het voor de zekerheid nog even kunnen navragen over dat evt. invriezen. Maar als het niet kan, kunnen ze in ieder geval de beste uitzoeken, zodat je niet weer zo'n kansloze missie hebt als de vorige keer. @Mikka: ben benieuwd hoe het allemaal gegaan is!
Zo, ben weer boven water. Net heerlijk liggen slapen op de bank. Zullen wel de naweeen van de narcose zijn. Resultaat: 11 eicellen!!!!!! We waren helemaal verbaasd, zo veel. Moeten er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze niet allemaal goed/bruikbaar zijn maar toch. We waren echt op van de zenuwen. Nu volgende spannende moment, de bevruchting!! Morgen vanaf 10.00 kunnen ze bellen, dat wordt het volgende spannende moment. Werden wel beetje "gepuched" om bij 3 goede bevruchtingen de embryoscoop te gebruiken dus denk dat we dat ook maar gaan doen. Vertrouwen op het oordeel/advies van de arts. Assistente gaf aan dat als ze de scoop niet overleven ze dat in je buik ook niet zouden doen. Daar lees ik nog wel wat verschillende verhalen over op internet, maar het klinkt ook wel weer logisch. Zou het alleen ontzettend zuur vinden als we bij dit aantal eicellen geen enkele terugplaatsing zouden hebben. Maar goed, we shall see...... Nu beetje pijn in de buik maar is ook niet gek natuurlijk. Moet zeggen dat het me 100% is meegevallen en die narcose is toch ook wel lekker. Ik werd wakker en riep nog: Ik ben wakker, ik ben nog niet weg en krijg alles nog mee haha.... Toen was het dus al gebeurt. Ga nu nog even lekker relaxen en hopelijk kan ik vannacht een beetje slapen, vind morgen toch ook weer spannend hoor! ps. meisje langs mij had maar liefst 28 eicellen. Niet normaal. Ze had ook overstimulatie dus kreeg nu ook nog geen tp. Waarschijnlijk over een dag of 9/10. Eicellen gingen nu dacht ik de vriezer. Tot snel allemaal weer! Grx
Mikka, fijn te horen dan alles goed is gegaan! Op naar het volgende spannende moment..ik duim voor je! Hoop dat er goede bevruchtingen zijn! Rust lekker uit!
@Mikka: wow, geweldige opbrengst! Met zo'n opbrengst zou ik toch ook voor de embryoscope gaan. Nu lekker bijkomen, met hopelijk niet al te veel napijn. En morgen inderdaad een spannend dagje! Ik zal heel hard voor je duimen en aan je denken!
Wowie, wat een opbrengst Mikka! Fijn dat je alsnog een goede voorlichting hebt gehad over oa de embryoscope. Ik duim mee voor mooie bevruchtingen!
Mikka: Mooie score meis! Ik zou ook met deze score voor embryoscoop gaan! Ik ga duimen meis voor mooie bevruchtingen! X