ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Mikka mooie score, Ik duim voor mooie bevruchtingen.

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Mikka: wauw mooie score, ik ga duimen voor mooie bevruchtingen.

3. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Goede opbrengst mikka! Spannend morgen.

Bibbi, cryo ontdooien en dan als blasto weer invriezen kan en gebeurd ook als de blasto op dag 6 nog goed is.

Wij hadden nog een blasto in de vriezer maar hebben besloten deze niet meer te gaan gebruiken en laten deze vernietigen. Heb nergens gehoord of gelezen dat dat in DD niet kan of mag met een blasto.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: veel succes vandaag! Ik duim voor mooi nieuws straks!
    @Ddees: al ongesteld geworden? Het kon nu toch ieder moment gebeuren?
    @Aklina: bij ons werd dat er speciaal bij gezegd toen we voor de punctie aan moesten geven of we van de embryoscope gebruik wilde maken. En wat dat dan betekende als we blasto's ingevroren zouden hebben, die we niet meer wilde gebruiken. Als dat het geval was moesten we die zelf komen ophalen. Ik hoop voor jullie dat je daar niet meer helemaal voor naar DD hoeft, maar bereid je er maar op voor dat die kans er wel in zit.

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Shadixxx: spannend. Fijn dat je gaat beginnen over een week of 2. Ik wens je heel veel succes!
    Mikka: wauw, 11. Hopelijk komen ze zo met goed nieuws. Dat is echt top!
    Wij zijn gister in DD geweest. We waren veel te vroeg en hebben daarom een uurtje gewacht. Hele wachtkamer vol. Maar 20 minuten na de afgesproken tijd waren we toch al aan de beurt. Dr.S. begon direct over IVF, dus wij blij. Gaan hier dan ook mee beginnen de volgende cyclus. Uitgangsecho gehad. Had warempel baarmoederslijmvlies van 11 mm. Dat heb ik nog nooit gehad. Ben zwanger geworden met 5,3. Misschien ben ik nu wel zwanger en is de IVF helemaal niet nodig :)
    Behandelplan meegekregen van hem. Moet 2x per dag Menopur spuiten (150 EH per keer) en de neusspray (2x per dag 1 pufje-Synarela). Keb er zin in (maar hoop natuurlijk stiekem dat het allemaal niet nodig is ;))!
    Op dag 8 moeten wij beiden bloed prikken op allerlei dingen. Zal wel normaal zijn.
    Bij C.a.rolien later uitleg gekregen over het gebruik van Menopur. Wat een aardige vrouw. Zij vertelde ons ook dat het beste is om de echo van dag 10 in DD te laten doen, omdat nu al vaker is gebleken dat de metingen in de ziekenhuizen niet helemaal juist waren en dr.S. het dan liever zelf doet. Dan gaan we dat waarschijnlijk maar doen. Hebben jullie dat ook gedaan? Misschien dan ook bloed prikken daar (net zo makkelijk. Maar weet niet of we dat vergoed krijgen (weten jullie dat?).
    Ze verwachten op dag 12 meestal de punctie. Klopt dat bij jullie ook? Ben ik benieuwd naar.
    Bevruchte eitjes in de embryoscoop (hij verwacht dat ik er niet zo veel zal hebben, dus dan allemaal erin). En na 5 dagen terugplaatsing. Nu is mij alleen niet duidelijk is dit na 5 dagen na de punctie (dus de punctiedag is dag 0) of op dag 5. Weten jullie dat?
    Hij raadde aan om er 2 terug te plaatsen. Maar wij willen echt liever geen tweeling. En ook gezien de gezondheid gaan we echt voor 1. Dan die andere goede, als die er is, maar in de vriezer ;)
    In het 2e helft van de cyclus moet ik dus Utrogestan gaan gebruiken. En daarnaast moet ik ook 3x Pregnyl gaan spuiten in die periode (gezien mijn voorgeschiedenis).
    Daarna bloedgeprikt op DHEA (gebruik ik nu 5-6 weken). Heb alleen niet gevraagd wanneer ik daar de uitslag van krijg. Iemand ervaring hiermee? Word je hierover gebeld?
    Het was een interessante afspraak. Ben zo blij dat we nu hier staan en we doorgaan voor IVF.
    Daarna hebben we lekker een hapje gegeten in de haven van DD om de files te vermijden (stonden we uiteindelijk toch wel in) en waren laat thuis. Maar dat hebben we er wel voor over.
    Veel vragen van mijn kant, maar ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden ;)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: fijn dat het gesprek goed is geweest en je nu echt snel van start kunt gaan (of liever niet natuurlijk;)). Ik had de punctie op een zaterdag en dan de tp op donderdag. De duur voor de uitslagen van DHEA weet ik niet. Ik heb toen dhea en amh laten prikken en die uitslag zou toen een dag of 10 duren. Maar dat was misschien wel omdat de tijd voor de amh-bepaling wat langer zou duren. Volgens mij moeten ze dat met een week toch zeker weten lijkt me. Dus ik zou volgende week woensdag/donderdag gewoon nog eens bellen. Volgens mij moet je (ongeacht de uitslag) wel gewoon doorgaan met de dhea tot je een positieve zw.test hebt.
    @Mikka: al zenuwachtig voor het telefoontje?? Mij zouden ze tussen 10-12 uur bellen en gelukkig belden ze al om 10.05 uur. Ik hoop dat ze jou ook niet te lang in spanning laten zitten.

7. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Dank je wel Sneeuwmees. Heb nog gevraagd als dag 5 dan een zondag is. Dan doen ze het zaterdag of maandag. Maar dat is toch eigenlijk raar als dag 5 echt de beste dag is? Al begrijp ik uiteraard ook dat zij een vrije dag moeten hebben....
    Ik zal DD even mailen over die bloeduitslag.
    Was de punctie bij jou ook op dag 12 (en bij de anderen)? En de echo op dag 10 in DD?
    Hebben jullie het bloedprikken in DD ook gewoon vergoed gekregen?

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: ik heb bij mijn poging alle fm in DD laten doen (ondanks 1,5 uur reistijd). Maar ik had wel eens gehoord dat een punctie wel eens te vroeg werd ingepland en soms eitjes niet rijp waren. Dus vandaar dat ik besloten heb , dan maar zoveel reistijd te hebben, maar om er zeker van te zijn dat Dr. S. mijn eitjes zelf goed kon monitoren. Bij mij was nl. ook al duidelijk dat ik niet veel eitjes zou hebben, dus de weinige die ik zou hebben, wilde ik wel koesteren.
    Bij de poging die we erna zouden hebben (als ik niet zwanger was geraakt tussendoor ;)), was ik wel van plan om de eerste fm in NL te doen en inderdaad die tegen de punctiedatum aan wel in DD. Maar ja, toen bleek het niet meer nodig.;):cool:
    Mijn punctie was later, volgens mij op dag 14/15 pas. Maar ik ben ook een low responder, dus het duurt even voor ik 'op stoom' ben. Tegen ons werd ook gezegd dat de punctie waarschijnlijk op dag 12 zal zijn, maar in de praktijk kan het snel anders uitpakken. Omdat ze toch nog een dagje of twee daagjes langer willen laten doorgroeien, of dat ze toch ineens sneller groeien dan verwacht.
    Ja, ze zijn vrij strikt met hun vrije dagen en als je dan net een tp hebt is het inderdaad of dag 4 of dag 6. Op zich heeft een embryootje op dag 4 ook al net even iets meer doorgedeeld dat de slagingskans niet echt op die ene dag af zal hangen, hoor! Gaat allemaal goedkomen, meid!

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ploon: wat fijn dat je een goed gesprek gehad hebt! Mijn punctie was pas op dag 17.. Door de synarella kan het zijn dat de follikels wel later op gang komen dus schrik niet als je bij de eerste fm nog niet veel te zien is! Ik heb ook alle fm door dr S zelf laten doen, maar ik woon maar 40min v DD af...

X

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ploon in NL had ik de punctie altijd op dag 11 omdat mijn eitjes hard groeide (wel met 450 IE menopur) altijd 4 bevruchtingen van de 9-11 eitjes
    Nu in DD was mijn 1e punctie op dag 13 (dag 12 op een zondag), maar er was toen maar 1 bevruchting van de 7 eitjes.
    Bij de 2e punctie was het dag 18 omdat dokter S mijn eitjes langzamer en ook langer wilde laten groeien. Resultaat 11 eitjes 5 rijp en 4 bevrucht.
    De komende cyclus wil hij me nog langer door laten gaan. Ik weet niet of het een dag of dagen is om meer rijpe eicellen te verkrijgen.

Dokter S kijkt wel erg naar de persoon zelf, maar hij zal toch voorzichtig beginnen met de dosis menopur. Wat ik gebruik is extreem veel. Dit kan niet hoger vandaar dat ik langer door moet en toch een cyclus plat legger gebruik. Normaal wil hij alleen 4 dagen voor de "eisprong" een plat legger gebruiken. De synarel is de platlegger. Hij gaat het bij jou ook op de langzame manier doen. Inderdaad wat Monatoetje ook zegt.

Dat bloedprikken wordt bij mij bij de punctie zelf gedaan. De uitslag daarvan mag namelijk niet ouder zijn dan 7 dagen bij de punctie. Wij hebben zaad ingevroren dus mijn man hoeft niet meer geprikt te worden.

Wij hebben de eerst keer in DD wel de follikel metingen laten doen, maar de 2e keer en deze keer doen we het in een ziekenhuis vlak bij. (P.urmerend)
    Succes met je behandeling Ploon.

Ploon en Mikka
    Bij gebruik van de embryoscoop is punctie dag 0 en dan krijg je ze dus op dag 5 terug. Bij AH en/of te weinig eitjes voor in de embryoscoop dan is de punctie dag 1 en dan krijg je die op dag 3 terug.

Mikka weet je al wat? ? ? ?

Aklina Ik geloof dat dokter S contact heeft met een Nederlands ziekenhuis/arts die dan de eitjes vernietigt . Ik geloof dat hij dat dan regelt nadat jullie de nodige formulieren hebben ingevuld. In Duitsland mag het inderdaad niet vernietigt worden.

Ego. Nog steeds geen menstruatie. Het is vandaag dag 29. Toch verwacht ik dat het vandaag of morgen wel gaat komen.

11. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Jaaaaa, daar ben ik: 4 bevruchtingen!!!!!!
    Van de 11 eicellen zijn er 8 geïnjecteerd en 4 zijn bevrucht. Die zitten nu in de scoop. Ik kreeg gewoon stipt om 10.00 telefoontje, echt super. Maar ben dus super blij maar o zo zenuwachtig..... Vind dit misschien nog wel spannender, hoop dat er iets overblijft.
    Aanstaande dinsdagmiddag hopelijk een tp, dus ik wil voor die tijd geen telefoontje uit DD krijgen! haha....

We hebben nog wel gesproken over 1/2 terugplaatsen als die mogelijkheid er is, maar I.rma gaf aan dat ze bij een topper er maar 1 terugplaatsen. Gezien mijn leeftijd (33) zou dr S dat ook adviseren zei ze. Nu hebben wij daar denk ik ook wel vrede mee, maar vind het toch raar dat er hier een hoop dames zijn die er wel 2 terug krijgen en daar volgends mij niet echt moeilijk over gedaan wordt. Wij hebben ook wel aangegeven dat we bij middelmatige kwaliteit er eventueel wel 2 willen, bij een topper 1.

Ploon, ik heb gisteren de punctie gehad en hopelijk dus dinsdag een tp. Dat is dan dag 5. De dag van de punctie is dag 0.
    Ik heb ook 3 dagen lang 450 ie menopur gespoten en daarna 225 ie per dag. Ik ben op zaterdag 19/10 begonnen met spuiten en gisteren dus de punctie. Dus voor mijn gevoel ook best lang moeten spuiten maar het resultaat mag er zijn. Ik heb op dag 1 van mijn menstruatie een decapeptyldepot gehad als remmer.

Damens, bedankt voor alle belangstelling en alle tips.
    ( sorry voor mijn ego bericht ).
    Doei doei

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: goed nieuws, meid! Met dit soort berichten mag je ons altijd 'lastigvallen'. Op naar de tp a.s. dinsdag!

13. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed nieuws mikka! Ik duim voor mooie blasto's!!

X

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed nieuws mikka! Op naar dinsdag!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @bloedonderzoek: wij hebben het hiv-onderzoek in DD laten doen op de dag van de punctie en dat gewoon ingediend bij de zorgverzekeraar en vergoed gekregen.
    @tp op dag 4/5/6: bij ons viel dag 5 ook op een zondag. Wij kregen toen de tp op dag 6. En ook met een dag 6-tp kun je dus heel goed zwanger worden :D

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Mikka: Goed nieuws, mijn duimen draaien voor dinsdag !

17. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Wauw Mikka!! Super. Op naar dinsdag. Good luck!

18. Tevka

Tevka Niet meer actief

Mikka wat een goed nieuws! Ik ga duimen voor een topper dinsdag bij je terugplaatsing!

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @mikka weet jouw voorgeschiedenis niet, maar hoeveelste terugplaatsing is dit?
    Ik stond er op 2 teruggeplaatst te krijgen omdat het al de 8ste terugplaatsing was en dit ook toppers waren meestal. Maarja..nu een tweeling! Bij mij wilden ze in principe ook maar 1 terug plaatsen.

20. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit een terugplaatsing gehad. 1 x eerder een punctie bij 2 follikels en daarbij was er 1 leeg en 1 eicel was nog niet rijp dus stonden met lege handen.
    Zijn nu in elk geval een paar stappen in de goede richting maar zit echt op mijn telefoon de hele dag, stel dat ze bellen. Dat Duitse nummer wil ik voorlopig niet in mijn telefoonscherm zien.

Deel Deze Pagina