Hoi allemaal, Na lang met jullie meegelezen te hebben heb ik me vandaag toch maar geregistreerd. Wij starten deze week met onze 3e ICSI poging. De eerste 2 hebben helaas niks opgeleverd. Voor deze 3e poging zijn we uitgeweken naar DD. Net mijn 1e gedeelte medicijnen opgehaald bij de apotheek dus kom maar op ben er weer klaar voor.
Botala, welkom! Wat een teleurstelling dat de 1e 2x keer niet gelukt zijn. Hopelijk gaat het in DD lukken. Succes!
Kreeg er vandaag iemand ook een tp? Dat dacht ik ergens gelezen te hebben maar twijfel nu. Weer vraagje, wanneer kregen jullie te horen hoeveel bevruchte eicellen de embryoscoop hebben overleeft? Op het moment van de tp of hebben jullie van te voren gebeld? Ik ben zo benieuwd als ze voor dinsdag niet hebben gebeld hoeveel er over zijn en wat de kwaliteit is. Bij een topper plaatsen we er 1 terug, bij middelmatige kwaliteit 2. (als er 2 over zijn natuurlijk ). Maar zou zo graag willen weten wat de kwaliteit en de hoeveelheid is voordat we de tp hebben. Wat duurt wachten toch lang.... * zucht*
Mikka ik heb op de dag vd terugplaatsing eerst ff gebeld naar DD of alles goed was. Maar laatste keer met TP gewoon er heen gereden. Je kan dus voor je weg rijdt even bellen. Botala : welkom!
Hoi Mikka, bij de eerste poging hoorde wij het op de dag van terugplaatsing. Helaas was er geen een bevrucht. Bij de 2e poging heb ik iedere dag (tot aan de terugplaatsing) gebeld hoe het met mijn eicellen ging. Doordat er bij de eerste poging geen enkele bevruchting was opgetreden (wat zeer uitzonderlijk schijnt te zijn) wilde ik bij de 2e poging gewoon op de hoogte blijven. Dit was wel beide keren in Nederland dus ik weet niet hoe het in DD gaat. Maar als het deze keer weer tot een punctie komt ga ik echt iedere dag bellen met het lab Thx Tevka
Ddees: spannend weer! Mijn duimen draaien voor je! Botala: Welkom! Heel veel succes komende ronde.. hebben ze bij jullie een oorzaak gevonden voor de weinige bevruchtingen? Hoe gaat jouw poging eruit zien? Mikka: Ik kreeg het pas bij tp te horen.. maar je zou idd voor je vertrekt f kunnen bellen.. en als je er 2 terug wilt mocht je er 2 over hebben kun je dat mog f aangeven.. op moment bij tp heb je kans dat laborant al onderweg naar je toe is met je embryo... X
Mikka ik heb ook gebeld voordat we erheen reden. Ik wilde niet voor niks daar heen gaan. Maar toen hebben ze nog niet gezegd hoeveel het er waren enzo. Dat hoorde we bij de tp Welkom Botola Mag ik vragen waar je onder behandeling bent geweest en wat de reden voor jullie de icsi is? Ik hoop dat we met z'n drieën succes gaan hebben, we gaan gelijk op straks. En jij natuurlijk ook Mikka
@Mikka: ik ben er ook maar vanuit gegaan dat geen bericht goed bericht was. Dus toen ik geen telefoontje heb gekregen, op de dag zelf erheen gereden. Terwijl ik al in de behandelstoel lag, hoorde ik pas dat er 2 van de 4 het overleefd hadden en dat ik die teruggeplaatst kreeg. In de embryoscope kunnen ze ze wel goed monitoren, want ik geloof dat het apparaat om de zoveel tijd een foto van de embryo's maakt, zodat ze niet steeds stoof in en uit hoeven. Dus als je niets gehoord hebt, mag je ervan uitgaan dat er een tp is. @Botala: welkom hier! Dat 3 x voor jou scheeprecht mag zijn in DD. Hebben ze er in NL een verklaring voor gegeven waarom de bevruchting niet gaat zoals zou moeten? Hier even ego: had vanmorgen enorme harde ontlasting en moest veel te hard persen. Ook nog eens gestoord door mijn zoontje wat ook niet bevorderlijk werkte. Zit nu hele dag al in de stress of dit kwaad kan voor het kindje. Zit mezelf natuurlijk helemaal gek te maken. Heb geen bloedverlies of wat dan ook. Maar het voelt zo slecht voor een zwangerschap om hard te moeten persen. Vind het ook lastig om hiervoor de vk in het weekend te bellen, dus zal dat maandag maar even doen. Voel het kleintje gelukkig wel voldoende vandaag, dus alles lijkt goed te gaan. Pfff.... wordt zo gek van die onzekerheid van mij. Zit je onderhand op de helft en durf je maar niet te genieten en zit je om alles in de rats.
Lieve Sneeuwmees, gewoon bellen hoor! Ze zijn er om jou in de gaten te houden maar óók om je gerust te stellen! Knuffel!
@Shadixx: dank je. Soms heb ik die schop onder mijn kont even nodig. Net toch maar even gebeld. Was rond etenstijd al in janken uitgebarsten omdat mijn man moest werken en ik het eten verknald had. Mijn zoontje haalde me het bloed onder de nagels vandaan en ik snauwde enorm tegen hem, waar hij weer van in huilen uitbarste en ik ook weer omdat ik me weer schuldig naar hem voelde en dus vanwege het verpieterde eten. Wist toen dat het niet het eten of mijn zoontje was die mij het bloed onder mijn nagels vandaan haalde, maar mijn eigen onzekerheid en angst waardoor ik een kort lontje had. Dus toen ik jouw berichtje las, dacht ik. Ze heeft gelijk. Ik moet gewoon even bellen (ipv mijn zoontje afsnauwen ). Gelukkig kan het dus geen kwaad en gelukkig hebben mijn zoontje en ik het weer bijgelegd en lekker geknuffeld en gelachen.
Sneeuwmees,klinkt net zo gezellig al s de avond die ik gister gehad heb. Janken.boos op vriend etc etc. Maar zoals shaddixx zegt gewoon bellen. Trouwens een kiwi met schil op nuchtere maag eten schijnt te helpen maar dat vooral met schil klinkt erg goor. Shaddixx,ik snap het niet helemaal denk ik *schaam* maar gaan jullie voor iui donor? Sorry als ik het al eerdervroeg,hoofd is een warboel Mikka,ik duim voor je maar mooie score voor nu! Verder even algemene vraag. Heb de papieren van ons zkh binnen en de aantallen zaadjes na opwerking zijn: 24 milj,2,5 milj, 1 milj,1 milj en nog een keer 2,5. Maar dat is toch veels te weinig voor iui? Had ik niet direct ivf moeten krijgen? Dat was dus van mijn iui's Sorry
@Klaproos: kiwi mèt schil. Jakkes. Klinkt erg goor die harige schil erbij op te eten. Ik had inderdaad wel eens gehoord 3 kiwi's op nuchtere maag (alleen niet dat de schil erom heen moest ). Op zich gaat het met van die zakjes vezels van de huisarts goed. Was juist zo tevreden. Maar het is belangrijk bij die zakjes veel te drinken. Donderdag en vrijdag wat moeten haasten 's morgens en een keer een zakje vergeten (nooit goed natuurlijk). En als je zo'n zakje inneemt moet je eigenlijk die dag 2 liter erbij drinken. Vrijdag heb ik gewoon te weinig gedronken en dan ipv dat het de darmen helpt, werkt het de darmwerking tegen als je te weinig drinkt. Dus compleet mijn eigen 'schuld'. Moet dus beter op mezelf letten. Ik heb geen idee hoeveel zaadjes je voor IUI of voor IVF moet hebben. Hebben ze dat zelf nooit aangegeven dat het te weinig was? Ik neem aan dat je (dan bijna) man in december nog een keer zaad zal moeten inleveren. Ben benieuwd wat dr. S. er dan over zegt. Op zich klinken miljoenen mij altijd nog steeds goed in de oren.
Bedankt weer voor de tips! Denk dat ik dinsdagochtend toch ff bel. I.rma vertelde aan de telefoon al wel dat als ze dinsdag voor half 9 niet hebben gebeld er een tp is. Moet morgen hele dag werken en heb een afspraak met een klant dus hoop zo dat ze niet bellen!! @klaproos, volgens mij is dat voor iui wel goed hoor. Ik heb totaal 8 x iui gehad en iedere keer rond de 1.5 en 2.0 mlj zwemmers. 1 x een uitschieter naar 8.1 mlj maar ons is nooit vertelt dat dat niet genoeg zou zijn. Heb je al op google gekeken, staat volgens mij wel wat info op internet. @sneeuwmees, goed dat je hebt gebeld, inderdaad wat shadixx zegt, ze zijn er om je te helpen!! Hoe gaat met de rest van de dames? Ik ben nu met die vieze bolletjes bezig, doet af en toe pijn bij het inbrengen want zit tegen mijn baarmoeder aan. Maar goed, dat weet ik dat ze hoog genoeg zitten . Merk wel dat ze werken want ben zo moe..... Op naar dinsdag!!! (eerst morgen zien te overleven). Fijne zondag allemaal. Grx
@Mikka: telefoon morgen maar op stil zetten (of ergens anders neerleggen) om niet helemaal in de stress te schieten als hij gaat en je met een klant zit. Maar ga er maar vanuit dat je gewoon je tp gaat hebben a.s. dinsdag. Heb nooit begrepen dat ze voor die vieze mutsenbollen niets anders hebben kunnen uitvinden. Het is een gedoe met inbrengen en er loopt weer van alles uit. Moeheid is inderdaad een bekend (en heel vervelende) bijwerking. Veel succes om morgen door te komen. Weet hoe stressvol het is, de angst dat ze kunnen bellen.
Mikka pijn bij het inbrengen? Daar heb ik gelukkig geen last van. Hopelijk een tp dinsdag. Duim heeeeel hard. Sneeuwmees wat doe jij nou Snachts om half 4 op ZP?