ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Dank voor je uitleg Sneeuwmees :)
    @Klaasje, wauw dan mag je al heel snel testen. Spannend zeg.
    @Mikka, al onderweg?
    @Botala, slim van je dat je gebeld hebt. Dan maar op dag 8 naar DD hè. Beter dan overstimulatie.
    Hier vanochtend getest 2 dagen voor NOD ivm gebruik Utrogestan. Maar omowit. Had wel een best goed gevoel eigenlijk (dik baarmoederslijmvlies - ongewoon voor mij, eisprong gevonden, goed geklust etc maar geen kwaaltjes of zo hoor), maar toch niet. Jammer. Dus we gaan nu echt het IVF-traject in. Had toch stilletjes gehoopt de dans te ontspringen. Al zie ik er helemaal niet tegenop. Laat het spuiten maar beginnen. Keb er zelfs zin in (wat klinkt dat eigenlijk raar he).
    Omdat de utrogestan m'n menstruatie uitstelt, heb ik nu al getest (in overleg met de acupuncturiste). Dan kan ik nu stoppen en hopelijk komt het dan overmorgen (of de dag erna) op gang.
    Vanmiddag kan ik de medicatie ophalen bij de apotheek. Alles mooi op tijd in huis.

2. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Morge,
    Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!!! Ik ben niet meer gebeld dus ga er maar vanuit dat het goed is gegaan.
    We hebben vanmiddag om 15.00 pas de tp dus onze Emmy/blasto is dan al echt 5 dagen oud. Donderdagochtend punctie dus 5 hele dagen....
    Misschien straks toch nog ff bellen (komt ze weer met haar bellen :D).
    En wat mag je snel testen na de tp. Ik had zelf in gedachten om volgende week zondag te testen want wil het liever ook niet door de weeks doen ivm werk, maar dat wordt dan misschien dus al zaterdag!!

Ben ook zo benieuwd naar de kwaliteit, ben bang dat het tegenvalt. Kan het zijn dat de blasto nog maar 3/4 cellig is of kan dat eigenlijk niet? Weet niet hoeveel cellig hij zou moeten zijn na 5 dagen? Dacht meer als 8 toch?

Ik zal vanavond nog even uitgebreid reageren op iedereen want heb ik de afgelopen dagen niet gedaan en best ego, maar komt goed!!!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: wat hadden jullie op het formulier aangegeven hoeveel je er teruggeplaatst wil hebben? Als je het wil laten afhangen van de evt. kwaliteit, zou het misschien zinvol zijn toch nog even te bellen, zodat je kan overleggen. Ik weet niet of ze evt. een extra embryootje zo maar erbij kunnen halen als je vanmiddag toch besluit er 2 ipv 1 terug te laten plaatsen. Mijn blasto's waren ook van verschillende kwaliteit. De snelheid van doordelen kan toch per embryo verschillen. Er is bij mij niet gesproken over het aantal cellen. Nou, meid, spannend moment vanmiddag!! En niet verontschuldigen voor ego-berichten. We weten allemaal hoe 'vol' je kan zijn van die periode van punctie tot tp (en tot aan de testdatum). Dus blijf ons vooral laten weten hoe het allemaal met je gaat.
    @Ploon: ik herken dat ook wel. Dat ik eigenlijk tot het laatste moment hoop heb gehad dat we het misschien toch niet nodig zouden hebben. En dat gevoel van 'zin in' herken ik ook wel. Het voelt toch als een extra 'hulplijn' die je hopelijk eindelijk de langgekoesterde wens laat vervullen. Ik hoop dat die 'hulplijn' het ook gaat waarmaken voor jullie. Ik zal voor jullie duimen.

4. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: Heel veel succes vandaag meis!!

Botala: Goed dat je gebeld hebt!!

Klaasje: Spannend meis!! Ik duim voor je!!

Liefs

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Vraagje: ik moet op dag 1 beginnen met de neusspray. Maar als ik nou s middags ongesteld wordt. Moet ik dan alleen s avonds de neusspray gebruiken en wel als dag 1 rekenen. Hoe gaat dat?

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: in DD hanteren ze de regel dat als je voor 23.00 uur 's avonds helder rood bloedverlies hebt (dus geen bruin- of aanloop afscheiding), dat je dat als dag 1 telt. Als je 's middags ongesteld geworden bent, dan doe je dus alleen nog de doseringen die nog voor die dag zouden moeten, dus dat kan inderdaad nog maar 1 keer zijn. Als het 's middags een beetje bijtijds is kun je nog proberen alsnog twee doses te snuiven (door de tussentijd wat te verkorten).

7. Tevka

Tevka Niet meer actief

Mikka wat spannend vandaag. Ik duim voor je!
    Ik weet niet hoeveel cellig de mijne waren. Vergeten te vragen.

Botala goed dat je gebeld heb.
    Moet je lang reizen naar DD?

Sneeuwmees watweet jij toch overal veel van!

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Mikka succes

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tevka: alle kennis weet ik van de geweldige meiden hier, die me destijds ook zo goed op weg hebben geholpen. En ik vind het alleen maar fijn mensen te helpen, omdat ik het zelf toen ook zo spannend vond naar DD te gaan (met allemaal vragen over van alles en nog wat).

10. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Mikka is nu onder de pannen. Spannend!
    Ja Sneeuwmees, je weet echt veel. Fijn dat je dit met ons wilt delen. Over mijn vraag bijvoorbeeld. Ik dacht ik kan DD mailen, maar het ook even hier vragen. En voila, al antwoord :) Super!

11. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    We zijn er hier om elkaar te helpen. En des te meer je weet des te makkelijker gaat de behandeling in DD omdat je toch ook heel erg zelf mee moet denken.
    Ik vind het ook fijn dat sneeuwmees en andere die al zwanger zijn hier toch mee blijven schrijven.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    #3292 Sneeuwmees, 5 nov 2013
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
    @Ddees: sluit ik me helemaal bij aan! Heb ook altijd veel aan je adviezen gehad. En al jullie adviezen hebben de stap naar DD voor mij in ieder geval een stap minder eng gemaakt. En ben blij dat ik het gedaan heb (ben normaal helemaal niet zo'n held).
    En ik blijf het leuk vinden te horen en zien hoe het iedereen vergaat in het traject en tijdens de zwangerschap. Dus voor mij niet meer dan vanzelfsprekend dat ik, ondanks dat ik uiteindelijk zonder hulp van DD zwanger ben geraakt, toch mee kan blijven schrijven. Ook fijn dat het kan (en gewaardeerd wordt), want ben toch een beetje een vreemde eend in de bijt (omdat ik uiteindelijk niet door DD zwanger ben geraakt, terwijl het wel een DD-topic is).

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Sneeuwmees,nee hoor vreemde eend ben je niet,jullie eerste wondertje is toch een DD kindje? En daarbij weet je me telkens op te beuren dus blijf maar lekker meeschrijven :D Over die MA kan ik met niet veel mensen praten; die denken dat ik het allang vergeten ben. Maar dat kan ik pas als ik opnieuw zwanger ben vrees ik. Ik vind het wel fijn om van jou en anderen hier te lezen dat ik niet de enigste ben die zoveel verdriet erom heeft gehad.

Ploontje,bah wat onzettend k*t die negatieve test. Dat went denk ik nooit :(

Ik ben benieuwd hoe het met Mikka is!

Verder heb ik vandaag dr Pfeiffer gebeld ook al zijn mijn bloeduitslagen van dat boerenziekenhuis hiero nog niet binnen,lees: kwijt. :x Stelletje rukkers,het is elke keer wat met ze. Maar in elk geval: Pfeiffer neemt me serieus,weet godzijdank veel van lyme en zei dat het idd kan voorkomen om 2 jaar een herxheimer reactie te hebben! (dat is een reactie die je krijgt als je teveel medicatie hebt gehad met lyme. De bacterie gaat sneller dood dan je lichaam het kan afvoeren met als gevolg dat je min of meer vergiftigd word en dat uit zich bij mij in ziekte en psychische shit.)

14. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi, daar ben ik dan met een toppertje aan boord!!!
    De uitslag was echt super goed. We hebben een 4AA aan boord.
    De 4 staat voor de grootte, in de schaal tussen 1 - 5 dus dat is kei goed, en AA kon niet beter. We hebben ook nog een blasto in de vriezer van dezelfde kwaliteit dus helemaal blij!!! 1 is afgevallen, en over 1 moet ik morgen nog bellen, die was vandaag nog niet goed genoeg om in te vriezen maar willen ze nog een dag aankijken. Ik kan morgen nog bellen om te vragen of deze ook de vriezer in gaat of dat deze toch niet goed is.

We hadden om 15.00 de afspraak maar waren om 14.35 al bij de kliniek.
    Werden meteen geholpen en om 14.48 zaten we alweer in de auto!!! Dat was zo gek, het ging echt mega snel. Dr S was echt heel tevreden over het resultaat en over de blasto dus dat geeft een fijn gevoel.
    Ik twijfel nu alleen over de testdatum. Ik dacht dat zijn assistente zei de 15e (dus 15/11) maar mijn vriend dacht over 15 dagen. Zal het morgen nog wel ff navragen want wil niet te vroeg testen maar ook niet een aantal dagen onnodig in spanning zitten.

Ga lekker plat op de bank, bedankt allemaal alvast voor de interesse en tot snel!!!!!

Happy Mikka.

15. Tevka

Tevka Niet meer actief

Milka wat een topper heb je terug geplaatst gekregen !!!
    Nu proberen geen gekke dingen te doen.
    Lekker op de bank liggen.
    En broeden!!!!!!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: geweldig, meid! En dan nog zo'n eentje in de vriezer (alvast voor een brusje ;)). Omdat het een blasto is, mag je 15-11 testen (en dus niet over 15 dgn pas). Tenminste ik neem aan dat je geen pregnyl hoeft te spuiten na de tp? Nou, meid, lekker broeden en 's nachts sokken aan in bed!
    @Klaproos: ik ben nu voor de 3e keer spontaan zwanger (1e keer van mijn zoontje, 2e keer mk en nu de 3e keer). Omdat ik na mijn mk niet meer zwanger raakte adviseerden ze mij (vanwege mijn leeftijd) ivf. Maar na ruim 2 jaar en 3 ivf-pogingen verder toch nog weer spontaan zwanger. Vandaar de vreemde eend in de bijt, omdat ik in tegenstelling tot velen van hier geen kindje via DD heb, maar ook nog eens het geluk heb gehad spontaan zwanger te raken, terwijl velen van jullie al zo'n enorme geschiedenis van de mmm achter de rug hebben. Je kunt me altijd pb-en als je even van je af wilt kletsen over je MA. Ik vond het toen ook fijn er veel over te praten.
    En fijn dat je dr. P gesproken hebt. Ook fijn dat er nu eindelijk eens iemand lijkt te zijn met verstand van zaken van je ziekte.

17. Tevka

Tevka Niet meer actief

Klaproos wat moet dat fijn zijn inderdaad dat je nu een arts heb die verstand heeft van jouw ziekte.

18. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Mikka wat super. Beter kon niet. Ben onwijs blij voor je. Moet je nu echt rustig aan doen? Is je dat aangeraden?

19. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super nieuws Mikka!! Heb je ook een mooie foto gekregen??
    Je mag idd de 15de testen.. na 10 dagen.. Ga voor je duimen!!

X

20. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Sokken aan in bed???? haha.... die heb ik nog niet eerder gehoord.

Moet wel beetje rustig aan doen maar ook weer niet extreem. Niet in een warm bad of sauna en niet sporten. Dus dat stellen we maar even uit. Ook geen zware dingen tillen. Ik werk op kantoor dus zit bijna de hele dag achter mijn pc dus kan op die manier ook rustig aan doen.

We hebben inderdaad een foto mee gekregen, dat is ook wel raar. Zie je een heel klein wit stipje en dat is het. Ben al dagen een kaarsje aan het branden dus dat houden we ff vol en de foto ligt daar nu bij :).

Ik moet morgen nog bellen voor 3e Emmy dus kan dan meteen van dat testen voor de zekerheid nog even navragen. Als dat over 10 dagen al is is dat natuurlijk super snel. (hoop ik).

Bedankt allemaal voor de positieve berichtjes, doet me goed!!

Deel Deze Pagina