ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Mikka: wat een super nieuws ! Haha ja ik heb ook met sokken aangeslapen :D. Doe rustig aan en ik duim voor je !

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka wat spannend!! Ik leef met je mee, ook even oefenen vast;) ben geloof ik de volgende hier die aan de beurt is...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: je boft dat je nu een tp hebt, want dan is met sokken aan in bed geen overbodige luxe. Velen van ons hebben ook nog dagelijks een glas granaatappelsap gedronken na de tp. Maar daar moet je wel van houden. ;)
    Heb je een echo meegekregen of een echte 'foto' van je embryo? Omdat je het had over een wit stipje, ging ik even twijfelen. Want je kan nl. echt een foto krijgen/opvragen van je blasto.
    @Lets: kijk de kunst maar vast goed af. Dan weet je straks allemaal wat je te wachten staat. ;)
    @Klaasje: is het nog een beetje vol te houden?

Hier nog een weekje tot de 20 wkn echo. De spanning begint nu toch weer op te bouwen....

4. @Klaproos; Fijn dat je eindelijk een beetje positief nieuws te horen hebt gekregen! Heb je er nu weer iets meer vertrouwen in?

@Sneeuwmees; Je 20-weken echo komt vast goed, maar het is ongetwijfeld toch weer enorm zenuwslopend. Op welke dag heb je hem volgende week (staat vast in het lijstje, die ga ik zo even opzoeken).

Hier zijn alle problemen opgelost ;) Had gister een voicemail én twee mailtjes van Alice, dat dokter S. toch écht aanraadt om naar het MCK te gaan. Ik heb maar weer terug gemaild dat we daar echt de meerwaarde niet van in zien. In het MCK hebben ze meer verstand van fertiliteit, dat zal ik niet ontkennen, maar een FM daar is in mijn ogen toch echt hetzelfde als een FM hier (en zo niet, dan weet ik inmiddels ook zelf wel hoe die zwarte vlek eruit hoort te zien en hoe hij opgemeten moet worden). Tijdens ICSI ging het ook prima. Kreeg ik vanmorgen een mailtje terug; 'Het ziekenhuis in Zoetermeer is ook oke.'. ;)

Gisteren bij de notaris geweest, de akte meteen doorgestuurd naar ReproGen.. Hoop dat zij vandaag ook laten weten dat alles in orde is. Dan hoeven we alleen de verzekering nog maar tevreden te stellen (die willen wéér een verwijsbrief van de huisarts, zucht), en zijn we er helemaal klaar voor..

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat goed Mikka! Je tp ging dus super snel.

Qua wachten gaat het nog wel goed. Werk biedt een goede afleiding. Verder zorg ik goed voor mezelf met pillen, poeders en gezond eten. Op tijd naar bed en inderdaad die maffe sokken aan. Die MMM zorgt er echt voor dat je dingen doet die je nooit voor mogelijk hebt gehouden!

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Mikka Lekker broeden. Enne als je belt meteen nog even die foto van je embryo vragen hoor. Die sturen ze dan op. Volgens mij kan je op 15-11 testen. Je emmy is nu al 6 dagen oud. En in de natuurlijke cyclus kan je ook op de dag dat je je menstruatie zou krijgen al testen. Mits je wat sneeuwmees zegt niet nog 3x pregnyl moet spuiten.
    Klaproos. Fijn dat een dokter nu eindelijk zegt wat er aan de hand is. Succes met opkrabbelen. Heeft hij ook gezegd wat er aan gedaan kan worden?
    Tevka hoe gaat het met jou?
    Sneeuwmees ben je langzaam aan al aan het winkelen enzo?
    Ploon al ongi?
    Lets spannend die intake komt snel dichter bij nu. Succes
    Shadixx kan het bij jullie nooit eens in 1 keer goed. Sterkte met de strijd. . .edit Fijn dat het toch weer goed komt.

Blijven vragen hoor meiden die hier nieuw beginnen, er is zoveel te weten.
    Mijn duimen draaien voor iedereen in de wachtweken.

Verder iedereen een dikke knuffel. Blijf hoop houden.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mikka: goed nieuws!! En fijn he, dat je met de procedure van DD (tp van 'oudere' embryo's) maar 10 dagen hoeft te wachten. Die 10 dagen zijn al spannend genoeg ... We duimen voor je!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: fijn dat alles opgelost lijkt! Je hebt er onderhand een fulltime baan bij om al het gedoe rondom de toch al spannende mmm steeds maar weer in goede banen te leiden. Ik heb precies over een week de 20 wkn echo (dus 13 nov.). Weet niet of ik hem op het lijstje had gezet (misschien uit bijgeloof ook niet:)).
    @Ddees: ik ben vooral bezig met ideeën opdoen. Ben al aan het nadenken over een kleur voor de muren en heb al een leuk dekentje gezien, die ik overweeg dan te kopen. Maar het echte winkelen durf ik nog niet, tot ik een goede 20 wkn echo heb gehad. Dat was bij mijn zoontje ook zo en ik ben toen direct uit de 20 wkn echo naar de Hema gegaan om wat rompertjes te kopen. Hoop dat ik dat volgende week ook kan doen. En jij over 2 dagen al weer de eerste echo?? Geen last van bijwerkingen?
    @Klaasje: als ik terugdenk wat ik allemaal de laatste 2 jaar extra gedaan heb om zwanger te worden, dan bekruipt mij ook het schaamrood nog wel eens naar de kaken. Maar ja... je wilt zo graag, dus grijpt alles maar aan. Ik hoop dat jouw wollen sokken straks een mooie positieve test op gaan leveren. Dat moet gewoon!!

9. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees, wat spannend die 20 weken echo. Nog een weekje wachten maar snap dat het toch weer spannend is. Je wilt denk ik gewoon iedere keer die bevestiging dat het goed zit.

@shadixxx, wat een gedoe zeg! Maar gelukkig, de aanhouder wint!! Zo zie je maar dat je echt voor jezelf moet opkomen en aangeven wat je wel en niet wil. Waarom moeten jullie naar de notaris als ik vragen mag?? Dat zijn dan ook weer allemaal extra kosten die je moet maken of niet?

Tja, die sokken heb ik vannacht niet aangehouden, maar er zijn dus meer dames die dat doen?? Haha.... Vind het zo'n raar verhaal, wat zou de meerwaarde daarvoor zijn? Granaatappelsap drink ik inderdaad ook al een aantal dagen, heb ook ergens gelezen dat het goed zou zijn. Vind het niet zo vies dus dat schilt.
    Ik heb een foto gekregen van een wit stipje in mijn baarmoeder, dat is de blasto die al is teruggeplaatst. Bedoelen jullie dat er van te voren ook een foto aanwezig is dan waarop ik hem kan zien? Ga straks nog even bellen over blasto 3. Ben benieuwd.....

@klaproos, ook voor jullie een keer positief bericht. Wat hebben jullie al veel moeten doorstaan zeg. ppfff.......

@Lets, wanneer hebben jullie de intake?
    @Klaasje, hoe voel jij je? Doe je ook extra rustig aan of gewoon je ding? Ik ben vandaag nog lekker een dagje vrij, wilde wat gaan strijken en stofzuigen maar mijn vriend zei vanmorgen al, doe maar rustig aan! Stofzuigen lijkt me niet zo goed. Haha.....

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @foto: wij kregen een foto mee van de twee embryo's die teruggeplaatst werden. En dan enorm uitvergroot, zodat je de celletjes kon zien. Heel bijzonder. Dan realiseer je je ook dat die embryo's echt al veel verder zijn ontwikkeld dan wanneer ze in NL op dag 2 teruggeplaatst worden.
    Volgens mij maken ze altijd zo'n foto, dus als ik jou was, zou ik ff vragen.

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Mikka: Je hebt nu een foto gekregen van de echo die gister is gemaakt. Normaal krijg je ook een foto van je blasto zelf, vraag het maar in DD dan sturen ze hem per mail op.

@Sneeuwmees: Spannend over een weekje de 20 weken echo !
    En vanaf volgende week dus lekker shoppen.

@Ddees: Jij hebt a.s vrijdag de eerste fm ? Spannend !

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @mikka wauw wat een geweldig nieuws! dit moet hem toch we worden! spannend hoor! Jij mag op een hele mooie datum testen! dan ben ik jarig ;)

@klaasje wauwwww jij nu dus 2 blastos terug gekregen! wat een geweldig nieuws dat ze het beide overleefd hebben!
    Nu lekker rustig aan en idd zorgen voor warme voetjes!

@dees hoe issie met jou na je HSG?

@sneeuwmees wanneer heb jij je 20weken echo? snap ik dat het toch weer spannend is! weer hele mijlpalen!

@shaddixxx fijn dat het allemaal opgelost is! begint nu toch weer spannend te worden lijkt me? Alles is nu inmiddels al geregeld dus? goed hoor veel succes gewenst!

@loontje hoe is het met jou? helemaal op een roze wolk? echt leuk dat je zoontje een zusje krijgt! echt een koningspaar!

@ hier trouwens nog copntact gehad met DD. Helaas wilt Dr S echt geen embryoscoop met 5 cryos doen bij mij. Er mogen er maar 3 in. Toen ik de reden vroeg waarom? Aangezien de overige toch ingevroren konden worden? Kon ze me geen reden noemen zei ze. Nou dan weet ik de reden al wel weer... dubbel zoveel geld als ik volgende maand weer embryoscoop kies, dus jullie begrijpen daar trap ik natuurlijk niet in. Dus wij gaan weer voor AH. Deze maand en de maand december doen we gewoon nog AH, daarna stap ik over op PNO en dan wordt wel maandelijks de embryoscoop vergoed toch dames? Vrijdag weer tp. Ik heb 2 eitjes door de menopur momenteel dus 2natuurlijke kansjes en dan 2 cryos die ik terug krijg! Dus hopelijk verhoogd dat onze kans iets! gister pregnyl gezet en weer een infuus gehad dus we zitten weer in de race :)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: dat is dan de echo van de tp zelf. Maar je moet echt even vragen om de foto. Die sturen ze heel snel toe. In de embryoscope blijken om de zoveel tijd opnames van de ontwikkeling van de embryo's gemaakt te worden en zo'n opname (de laatste waarschijnlijk) krijg je dan toegestuurd. Echt heel bijzonder. Zeker als je straks je kindje kan laten zien, hoe hij/zij ooit ontstaan is. En lief dat je vriend zo bezorgd is. Betekent dat ook dat hij gaat stofzuigen? Dan zou ik hem maar even in de waan laten dat huishoudelijk werk echt heel onverantwoord is de komende 10 dgn.;)
    @Bbibi: snap niet zo goed dat ze zo moeilijk doen over die extra 2 erin. Bij mij gingen ze ook alle 4 erin. Ik ben bij PNO en heb inderdaad ook de embryoscope vergoed gekregen. Weet niet of er een maximum aan zit, maar volgens mij is dat niet zo, want ze zijn ruim in het vergoeden.
    @Loontje: ik hoop dat ik volgende week los mag/kan gaan. En jij, jij al druk roze aan het shoppen...?? hihi

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Bbibi: Begrijp niet waarom ze zo moeilijk doen, bij ons gingen er gewoon 5 of 6 in zonder commentaar. Verstandig dat je dan voor AH kiest, want anders kost het eigen handen vol met geld. Ik ga heel hard voor je duimen !!!!

@ego: Hier gaat het goed. Nog steeds hele dagen misselijk, maar kan gelukkig wel gewoon eten. Daarnaast staan m'n suikers niet echt super. Bij de vorige zwangerschap had ik dat een stuk beter onder controle en ook daardoor voel ik mij niet echt top.
    Ik heb nog niets gekocht eigenlijk ... niet met een reden hoor, heb wel al wat rond gekeken.

15. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibbi: Bij mij zijn er ook 6 embryo's van de 8 die bevrucht waren de scoop in gegaan! Zelfs op advies v Dr S.. Raar dat jij er maar max 3 mag....

X

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: kan het niet zijn dat hij, vanwege de slechte kwaliteit van de vorige twee, nu even pas op de plaats maakt en daarom er eerst 3 in wil doen. Misschien ook om te zien of de embryoscope wel geschikt is voor jouw embryo's en zodat je niet gelijk door al je embryo's heen bent...? Ik probeer maar een reden te bedenken waarom hij dat nu zo zou beslissen en ben geen arts, maar gezien bovenstaande reacties is het vreemd dat hij nu bij jou uit financieel winstbejag jou wel een poot uit zou trekken (terwijl hij dat bij de anderen natuurlijk ook al makkelijk had kunnen doen). Voor jullie uit gezien snap ik dat je uit financieel oogpunt nu kiest voor AH.
    @Loontje: balen dat je je door de suiker niet helemaal topfit voelt. Hopelijk krijgen ze dat snel een beetje onder controle, zodat je je (op de misselijkheid na) in ieder geval weer wat beter voelt.

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    ja vreemd he dames? Nee verder was er geen reden zei de assistent. Hij vond het gewoon niet nodig, hij dacht met 3 embryos wel 1 blasto te kunnen krijgen, vandaar ...
    dus oftewel dan in mijn ogen toch financieel oogpunt. Vooral omdat ik er nogmaals bewust om gevraagd heb en ook duidelijk heb gezegd dat ik dan financieel gezien zou kiezen voor AH.
    Toen zeiden ze dat ik dat dan maar moest doen... vreemd toch?
    Terwijl hij verder wel ruimdekend is, ik vroeg of ik superfact mocht gebruiken voor een keer naast de utro, en dat mocht was geen probleem. De infuzen kreeg ik vorige keer gewoon netjes voorgeschreven, dus in die zin is het helemaal geen geldkwestie, daarom begrijp ik het nu gewoon niet goed.
    Achja we proberen gewoon nog 2x AH en dan ga ik vanaf volgend jaar aan de embryoscoop :) Dan heb ik beide genoeg geprobeerd om te zeggen dat we alles gedaan hebben :)

Klaproos, gaat Dr pfeiffer trouwens nog gewoon verder met zijn praktijk?

Loontje, vervelend dat je je bloedsuikers allemaal niet onder controle krijgt, is daar ook een reden voor dat het nu slechter daarmee gaat?

sneeuwmees was bij jou de reden dat ze alle 4 erin gingen misschien omdat ze bang waren dat er misschien geen blasto zou ontstaan? of had jij meer dan 1 blasto?

18. ikmuziek

ikmuziek Lid

8 feb 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een tijd geleden ben ik zwanger geraakt tijdens mijn 2e icsi poging in Dusseldorf. Over 6 weken ben ik uitgerekend, en lees bijna nog dagelijks op dit forum, ik kan het toch niet los laten....
    Nou is het zo dat we misschien volgend jaar nog voor een 2e kind willen gaan. Maar deze week kreeg ik bericht dat Menzis aanvullende verzekering 4 eruit gooit.. Dus niet 2x het nederlandse tarief voor het buitenland.. Ik ben nu bij PNO aan het kijken, weet iemand welk pakket ik daarvan moet nemen om de kostten er uit te halen van de icsi?
    Op zich hebben we niet 4 pogingen nodig, want we hebben nog maar 2 of 3 buisjes zaad uit de tese in de vriezer....

Ben benieuwd!

19. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip over de foto, heb net gebeld en ze sturen deze op! Ben benieuwd hoe die eruit ziet.
    En ik mag inderdaad op 15/11 testen, denk dat het dan 16/11 wordt want op 15/11 moet ik werken en vind het zo raar en onpersoonlijk om een test te doen en vervolgens te gaan werken, ongeacht wat de uitslag is. Hoop tenminste dat we aan testen toe komen en ik niet eerder ongesteld wordt.
    De 3e Emmy heeft het helaas niet overleeft.
    Heb dus 1 top blasto aan boord en 1 in de vriezer. Voor ons gevoel een topscore want in Nijmegen zouden we nooit zover zijn gekomen.

@ loontje, toch nogmaals speciaal dank aan jou!!! Dankzij jou inspanningen konden wij eerder terecht in DD en heb ik nu een toppertje aan boord! Dank je wel!!!!!! Vervelend dat je nog zo misselijk bent, hoop dat het snel wat beter gaat. En knap dat je nog niks gekocht hebt, ik zou denk ik helemaal los gaan als ik zou weten wat het geslacht van het kindje is. Mochten wij ooit zwanger raken dan willen we het ook niet weten.

Ik ga mezelf toch maar eens van de bank afslepen en achter de strijkplank. Rustig aan..... Haha.....

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Bbibi: Ik begrijp helemaal dat je denkt dat het uit financieel oogpunt is, ik blijf het raar vinden.

M'n suiker gaat wat slechter door de zwangerschap. Het is niet schrikbarend, maar ik ben gewend om best laag te zitten met m'n suikers, dus staat hij nu op 7+ dan voel ik mij al knap beroerd, terwijl het nog best goed is. Morgen weer op controle bij de internist.

@Mikka: Graag gedaan meid, ben blij dat ik iemand heb kunnen helpen. Ik moet nog steeds m'n "afspraak" afzeggen voor Januari, ga dat morgen maar eens doen.

Deel Deze Pagina