ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ikmuziek: Ik kan je niet helpen met je vraag over PNO. Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap.

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ikmuziek, volgens mij heeft PNO hun pakketten voor komend jaar nog niet bekend gemaakt, toch? Dan zou je beter even kunnen wachten. Anders zou je idd kunnen overstappen naar pakket 3 of 4 van pno.

@loontje vervelend zeg :( 7 is inderdaad nog steeds wel erg netjes hoor, maar ik begrijp als je normaal bijv op 5 zit dat dat toch al een aardig verschil is! krijg jij wel extra controle met je suiker?

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Bbibi: Ja krijg wel extra controle, moet nu elke 4 weken ipv elke 3 maanden.

4. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Loontje wat vervelend dat je je zo voelt. Pffff.... Hopelijk voel je je snel wat beter.
    Mikka, wat een heerlijk gevoel voor je dat het zo gegaan is. Super! Oh en het is over 10 dagen al de 16e!
    Bbibi: wat raar joh. Ik zou de volgende keer aan dr.S. toch nog een keer de echte reden vragen. Want misschien is het wel wat Sneeuwmees zegt.
    Ikmuziek: ik kan geen antwoord geven op je vraag. Wat fijn dat je nu zwanger bent en al bijna uitgerekend zelfs (met kerst?). Geniet nog even van dit kleine frummeltje in je buik.
    Shadixxx: fijn dat er nu duidleijkheid is. Toi toi toi.
    Sneeuwmees: oh nog een weekje. Spannend. Maar ook fijn. Ik vond het een spannende echo. Tja, je moet dan toch even horen dat alles er goed uitziet. Tis niet niks die echo. Maar ook weer bijzonder om je hummeltje te zien.
    Mag ik vragen waar granaatappelsap voor is?
    Hier nog niet ongi. Verwacht het morgen of overmorgen. Maar dat maakt op zich niet zoveel uit. Maar wil nu wel beginnen. Medicatie opgehaald bij de apotheek. Zo, een hele tas vol.
    Ik moet straks wel 3x Pregnyl (3x 1500eh) zetten in de 2e helft van de cyclus. Dan moet je langer wachten met testen toch?

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: blijf het een raar antwoord vinden. Het gaat er toch niet om dat je maar 1 goede blasto moet krijgen, maar volgens mij zo veel mogelijk (en dan evt. invriezen). Nou, dan maar AH, inderdaad.
    @Ikmuziek: ik heb volgens mij het duurste pakket van PNO, maar dat was bij mij vanwege de 4e poging. Heb me toen eerlijk gezegd niet verdiept in de goedkopere pakketten en wat die vergoeden (met name in het buitenland). Ik zou dan ook niet voor het duurste pakket gaan, want omdat je nu zwanger bent, gaat de teller weer op 0 en heb je weer 3 pogingen tegoed uit de basisverzekering, dus dan is het alleen even opletten hoe het zit met vergoedingen buitenland.
    @Loontje: goed dat ze je extra in de gaten houden met de suiker. Weet nog wel van familieleden die zich goed beroerd konden voelen als de suiker van slag was. En zeker als je daarnaast ook nog eens zwanger bent is dat extra zwaar natuurlijk. Ik had laatst zo'n dorst en ondanks dat het een zw.kwaal is, wil de vk rond de 24e week ook nog eens extra mijn suiker laten controleren. Bij de eerste ronde was die gelukkig netjes.
    @Ploon: granaatappelsap heeft iets met anti-oxidanten te maken. Het schijnt in ieder geval de innesteling te kunnen bevorderen. Het is even wennen de smaak, maar moet zeggen dat ik toen best lekker vond uiteindelijk en het nog een paar weken langer doorgedronken heb. Als je 3 x pregnyl moet naspuiten, dan mag je inderdaad pas op dag 14 testen.
    @Mikka: fijn dat je de foto alsnog krijgt. Ik vond het heel bijzonder om te zien. En succes met strijken! Ik zal mijn wasmand er ook even naast zetten.

6. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Waar koop je die granaatappelsap? Baadt het niet schaadt het niet.

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi, ik vind die sokken aan wel erg komisch, ik slaap nl al vaak met sokken aan dus voor mij geen probleem haha..

Ik ben ook wel benieuwd naar verzekeringen, ga in jan, ook zeker overstappen want cz vergoedt maar 75% van het nederlandse tarief in het buitenland. Is p&o ook goed voor kraamzorg ed, om maar even positief te blijven;)?

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: dat kun je gewoon in de supermarkt krijgen. In het koelvak met vruchtensappen. Het heet Pom granaatappelsap. Maar je hebt ook andere merken. De Pom is vrij prijzig (3,75 euro per fles).
    @Lets: het (dure) pakket van PNO waar ik in zit vergoed volgens mij ook redelijk goed de kraamzorg. Tenminste volgens mij geen eigen bijdrage. Verder heb ik nu veel last van bekkenklachten en in het duurste pakket is fysiotherapie niet beperkt tot een bepaald aantal behandelingen. Dus ondanks dat ik die 4e poging (waar ik het eigenlijk voor deed) niet nodig had, benut ik het duurdere pakket nu toch op een andere manier optimaal.

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ff snel:
    Ik gebruikte altijd die van Healthy People, maar geloof dat de meeste de POM gebruiken. Beide zijn sowieso bij AH te krijgen, maar denk dat de meeste supermarkten één van beide wel hebben.

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Alleen als je allergieën hebt is je immuun systeem overactief en is te veel vitamine c niet goed. Dokter S rade mij ook aan om weinig vitamine c te gebruiken. Iedereen is anders en krijgt een ander advies.

11. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bibbi, mag ik vragen waarom je menopur gebruikt bij een cryo TP? Over je vraag waarom DD moeilijk doet over 5 cryos in de embryoscope- ik denk dat hij het zonde vindt, stel er blijven er 4 over op de dag van de TP dan kunnen ze ze niet weer invriezen. Een cryo tot leven wekken en daarna weer in de vriezer, dat gaat toch nog niet? Dus ik snap zijn antwoord wel dat hij met 3 in de embryoscope wel verwacht dat je in ieder geval 1 blasto krijgt.
    Succes met de TP in ieder geval!

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

13. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Is die granaatappelsap van Pom beter dan die van een ander merk? Hij heeft het mij niet voorgeschreven. Kan ik het gewoon nemen?

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ik weet niet of er echt verschil in zit en je kan het gewoon nemen, kan geen kwaad.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @granaatappelsap: in die van POM zit de hoogste concentratie puur granaatappelsap.
    @PNO: dit jaar zit in ALLE aanvullende verzekeringen de max. 200% vergoeding voor behandelingen in het buitenland. Ik heb dan ook de goedkoopste aanvullende verzekering. Maar weet natuurlijk niet hoe dat volgend jaar zit. Ik hou het wel in de gaten, want wij willen waarschijnlijk volgend jaar voor een brusje gaan.
    Wat betreft de vergoeding van een 4e poging: daarvoor heb je de duurste aanvullende verzekering nodig. Maar dat is dus iets anders dan die 200%.

16. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Dank jullie wel voor de info. Ik ga morgen direct op pad. En hoe vaak neem je van deze granaatappelsap dan? En wanneer begin je?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: je kan er na de tp mee starten, maar omdat het in het algemeen erg gezond voor je is, kun je het ook altijd drinken. Ik nam altijd een glas per dag. Schrik niet van de eerste keer dat je een slok neemt. Je moet er even doorheen en leren drinken. Maar ik vond het op een gegeven moment zelfs wel lekker.

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ja wel hoor. Bij mij zijn er 4 cryo's ontdooid en in de embryoscoop gegaan. Op dag 5 waren er nog 3 in leven. 2 zijn er terug geplaatst en liggen nu in hun bedje... De derde moest ik de dag na de tp over bellen of ie weer de vriezer in kon als blasto. Helaas kon dat niet omdat ie gestopt was met groeien. Maar het kan dus wel degelijk in DD!

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mikka geweldig!! Ik zal heel erg voor je duimen! Ik heb zelf ook granaatappelsap gedronken tijdens IUI maar echt gooor en het heeft geen bal afgedaan.

Mees,dank je wel je bent een lieverd. Als het me hoog zit weet ik je te vinden ;) Ik wist niet dat je 3x spontaan zwanger bent geworden,wat bijzonder zeg! Ik ga duimen voor een mooie 20 weken echo. Ik ga er helemaal vanuit al dat jullie een jongen krijgen haha zo dom van me.

Shaddixx fijn dat jullie gestart zijn en wat een stel koekwausen daaro pffff. Zou er zo vet genoeg van hebben!

Bibi,ik weet er helemaal niets van hoe het werkt met blasto's etc maar ik duim voor een goede terugplaatsing! Spannend meis!!!

Loontje,heb je suikerziekte of heeft dit met de zwangerschap te maken?

Sorry mensen die ik vergeet maar ik val echt om van de slaap. Vandaag helaas weer ongi geworden,niet anders verwacht maar stiekem toch hopen

20. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh joh echt? Wat bijzonder knap dat dat ook al kan! Dank je voor de opheldering!

Deel Deze Pagina