ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Botala en Ploon: succes meiden, spannend !

Is er nu al kerstmarkt ? Ik dacht pas vanaf de 25e ?!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: goed dat je gebeld hebt. Nu echt samen op met Botala! Het wordt weer eens tijd voor een roze golf hier! Wij willen ook nog naar de kerstmarkt gaan in DD. Eigenlijk hebben al onze bezoekjes in het teken gestaan van fm/puncties en afspraken dat voor ons DD daar altijd mee in verbinding staat. Dus we willen ook nog een keer terug om DD ook eens op een andere manier te bekijken!
    @Bbibi: succes straks! Wat gaan ze nu eigenlijk doen/bekijken in DD? Sorry, voor de blonde vraag, maar ik ben helemaal niet bekend met cryo tp en alles wat daarbij komt kijken.
    @Ddees: succes met jouw eerste fm! Ik duim voor een mooi aantal dat klaar ligt!

Hier alles zijn gangetje. Gisteren voor het eerst sinds 2 weken weer eens wezen zwemmen. Mijn man is altijd donderdagavond vrij, behalve de afgelopen twee weken toen hij onverwachts moest werken. Ondanks dat ik me er altijd heen moet slepen (als je na het eten eenmaal lekker op de bank zit), was het toch wel weer lekker.

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @kerstmarkt: volgens mij is het het hele jaar kerstmarkt in DD, haha! Ik vind er nooit zo veel aan, het is bijna alleen maar (vr)eettentjes in mijn beleving. Maar qua gewoon shoppen kun je je in DD heerlijk uitleven!

Meiden, het wordt/is weer spannend hier, met wachtweken en beginnende behandelingen. Ik duim voor jullie, dat het flink wat positieve testen op mag leveren!!

4. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Ploon wat goed dat je even gebeld hebt. Wat leuk gaan we gezellig samen op. Ik heb toch gekozen om de fm te laten doen in Ned. Het ziekenhuis hier werkt perfect mee dus ik vraag gewoon of ze echo's willen uitdraaien en die mail ik ze wel door.... Voor ons is het 2 uur heen en 2 uur terug. dat vind ik het to much voor hooguit 10 min in de stoel...

@Bbibi heel veel succes.

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    De eerste fm doen wij ook in NL hoor. Maar de laatste fm voor de functie (waarsch iets van dag 10) wel in DD. Dit op verzoek van dr.S. ivm ervaringen van hen dat er foutieve metingen waren uitgevoerd waardoor puncties niet goed waren ingepland. En wij hebben ook meegemaakt dat metingen per gyn erg verschilden en wij dus voor deze fm wel naar DD gaan. Voor ons is het ietsje dichterbij (ruim 1,5 uur). Maar als je toch een goed gevoel hebt bij de metingen in NL is dat toch prima.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    #3366 Ddees70, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Wat een stress he om de eerste dag te bepalen, maar jullie zijn nu op weg. . .

Ego: 1e fm gehad nu op dag 7 ipv 8, maar er is zoals verwacht nog weinig. Wat ook moet ivm de synarel en het doel dat de eitjes langzaam groeien. Links lagen er 5 en rechts nu 3 (normaal ik het anders om) Nu dinsdag weer terug.

Ik wil als de punctie met het werk goed uitkomt de dag voor de punctie naar een kerstmarkt . . . je bent er dan toch :)

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    Lets- wachtend op intake,eerste kindje
    klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger)
    Maartje84
    Mikka - ICSI 2
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - behandelplan nog onbekend - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje
    Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tassie74 - IVF - 1e kindje
    Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger)
    Zofie - ICSI

Agenda:

November:
    12: tevka - controle gyn
    12: Ddees70 - 2e FM
    13: Tassie- Uitgangsecho
    13: Mees: 20 wkn echo
    14: Loontje85 - Controle gyn
    18: Monatoetje - Controle vk

December:
    9: Monatoetje - Controle vk
    9: Loontje85 - 20 weken GUO

ZWANGER en uitgerekend op:
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    24-03: Mees
    30-04: Loontje85
    10-06: tevka (tweeling)

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh
    17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp)
    03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje
    07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82
    23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81

8. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    Lets- wachtend op intake,eerste kindje
    klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje
    Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger)
    Maartje84
    Mikka - ICSI 2
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - IVF1 - 2e kindje
    Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje
    Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tassie74 - IVF - 1e kindje
    Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger)
    Zofie - ICSI

Agenda:

November:
    12: tevka - controle gyn
    12: Ddees70 - 2e FM
    13: Tassie- Uitgangsecho
    13: Mees: 20 wkn echo
    14: Loontje85 - Controle gyn
    14: Botala - 1e fm
    14: Ploon - 1e fm
    18: Monatoetje - Controle vk

December:
    9: Monatoetje - Controle vk
    9: Loontje85 - 20 weken GUO

ZWANGER en uitgerekend op:
    06-11: Kitty17
    20-11: Djuuzie
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    24-03: Mees
    30-04: Loontje85
    10-06: tevka (tweeling)

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh
    17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp)
    03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje
    07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82
    23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81

9. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ddees, is dat zo dat bij gebruik van Synarel de follikels niet zo hard groeien? Ondanks dat ze tegen ons zeiden dat ze verwachten dat op dag 10 de laatste echo voor de punctie is en dan de punctie wordt ingepland (rond dag 12). Maar als ik jou zo hoor, zal dat bij gebruik van Synarel langer kunnen duren?
    Ik vond het al vlot zoals het ons voorgespiegeld werd.
    Sorry, voor misschien soms mijn domme vragen, maar dit is de eerste keer dat ik heirmee bezig ben.

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ploon Ja dat kan bij het gebruik van synarel. Bij veel wordt inderdaad de punctie op dag 12-13 gedaan. Bij mij was de vorige keer met synarel de punctie pas op dag 18 en nu wil dokter S me nog langer doorlaten gaan om meer rijpe eitjes te krijgen.
    Hij gaat bij jou nu natuurlijk eerst kijken hoe je op de medicatie reageert. Ik had al een voor geschiedenis waar hij op verder kon met aanpassen.

Wees ook niet teleurgesteld als er op de 1e fm nog niet al te veel te zien is. Dat was ik de vorige keer namelijk wel, omdat er zonder synarel al veel meer en grotere waren.

Enne geen domme vragen hoor, we zijn er om elkaar te helpen met onze ervaringen. Blijf vooral vragen stellen. Ik snap best dat alles nieuw is. Ik was toen ook heel blij met mensen die het al eens gedaan hadden.

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ploon en botala succes meiden!

@kerstmarkt was er helaas nog niet! Toevallig gingen wij het centrum in voor de kerstmarkt ook nagevraagd en gezien, ze zijn met de voorbereidingen bezig vanaf volgend weekend ging hij als het goed is open !

@klaproos waaaat? Wat bizar! Waarom begonnen ze over jou ondergoed? Strange!

@ sneeuwmees wat lekker dat je bent gaan zwemmen! Zal voor je bekken ook wel goed zijn! Je zoontje nog helemaal happy met het isee dat hij een broertje of zusje krijgt?

@ loontje jou zoontje zal het denk ik nog niet begrijpen dat hij een zusje krijgt ofwel?

@hier weer 2 kindjes aan boord! 1 had het ontdooien helaas niet overleefd, tenminste wel ovedleefd maar die stopte meteen met delen en dus is er gauw een nieuwe ontdooit! Weer "maar" 2 cellig, maaaaaar nu was dat wel goed omdat ze pas 24 uur "oud" waren! Dr S was heel enthousiast! Een was echt een goede A kwaliteit met nauwelijks fragmentatie dus die maakte een super kans volgens hem en de andere was een B kwaliteit met een beetje fragmentantie maar toch was die ook wel goed volgens hem dus hij was toch echt wel enthousiast! Dus daar gaanwe dan maar vanuit! :)

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Bbibi succes met de ww Ik ga weer voor je duimen

13. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even een vraag is er hier nog iemand die IMSI toegepast krijgt?

14. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Bbibi wat een super goed nieuws... Ik duim voor jullie

15. Knuffel voor Bibi, ik duim voor je meissie!

@Botala; Wij zouden IMSI doen, maar er bleek na het ontdooien van het zaad te weinig zaad te zijn om IMSI te kunnen doen.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: wat een goed nieuws! Lekker broeden weer, meid! Dit klinkt een stuk positiever dan de vorige keer en een enthousiaste dr. S. (dat wil heeeel wat zeggen)! Dit moet hem gaan worden, meid! Ik zet mijn duimen weer in draaistand! M'n zoontje vindt het nog steeds leuk dat er een broertje komt (dat het ook wel eens een zusje kan zijn, wil er bij hem niet in ;)).
    @Ddees: fijn dat er weer wat klaar lag. Bij mijn eerste metingen was er ook altijd weinig actie omdat bij mij alles later op stoom kwam. Op naar de volgende fm maar weer!

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Sh*t net getypt, druk op verkeerder knop en weg is alles....:(

In het kort;

Ook hier weer aan het broeden, dag 11, zo'n 20 follikels waarvan ongeveer 10 tussen de 14 en de 17mm zitten. Heb wel last nu van de stokkies maar verder gaat het prima en ben ik erg tevreden zo.

Ik heb nu ook synarel en ook hier gaat het niet zo snel als normaal, verwacht wel de punctie maandag (dag 14 ipv 12), wordt zo terug gebeld. Spannend dus weer!

Succes voor iedereen die weer spannende dingen beleeft!

lfs

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Er zijn weer heel wat behandelingen bezig zo te lezen.

Jippiejee, spannend weer zeg. Op naar een geslaagde punctie na het weekend!

Bibi twee emmies aan boord! Ook ik ga enorm voor je duimen!

Ik ben ondertussen goed hersteld maar heb het herstel wel onderschat. Had verwacht dat ik sneller op de been zou zijn. Ik heb toch echt de 6 weken die er voor staan volledig nodig gehad. Heb lang last gehouden van de "binnen" wond en vloei pas sinds twee dagen niet meer. Vond dat ook wel echt lang duren.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aklina: ik vond het herstel van een keizersnee ook best pittig (en langer duren dan gedacht). De wond was ook lang trekkerig en ook was ik wel sneller moe bij inspanning. Ik heb zelfs nu nog een dover gevoel op de plek van het litteken. Maar als ik weer mag kiezen, kies ik toch weer voor een keizersnee. Maar heb mijn man al wel verzocht dan wel een paar weken vakantie op te nemen. Dat vloeien heeft inderdaad wel lang geduurd bij jou. Kan me voorstellen dat je daar inderdaad wel klaar mee was.
    @Jippiejee: jemig 20 follikels. Dan kan ik me voorstellen dat je wel last van je eierstokken hebt;). Ook voor jou weer een spannende tijd!! Ik ga voor je duimen!

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dankjewel lieve meiden!

Ja sneeuwmees viel me ook niet tegen dat dr S zo enthousiast was! Hij zei al meteen het ziet er veeeeel beter uit dan vorige keer! En daarna zei hij echt nog een paar keer dat vooral 1 van de 2 zo ontzettend mooi was ! Dus zo zie je maar uit dezelfde icsi kun je dus toppers en extreem slechte hebben, vreemd toch?!

@aklina vervelend dat het herstel zolang duurt :(
    Maar dat hadden ze dus wel voorspeld? Hmmm hopelijk ben je gauw weer de oude !

@jippie wauw wat een geweldig nieuws! Op naar een zwangerschap !

@shaddixxx hoe is hef met jou lieve meid? Vind je het toch weer spannend komende ronde?

@ dees jij jippy botala en ploon lopen allemaal redelijk na elkaar! Leuk hoor!

Mikka en klaasje hoe is het met jullie meisjes?

Deel Deze Pagina