Loontje; M.ila en L.uka liggen ook vaak gewoon wakker in hun bedje hoor. Volgens mij liggen ze echt super graag in bed gewoon. Liggen dan ook te brabbelen enzo. Kei leuk. En 's ochtends als we dan rond 7 uur dat kamertje op komen, krijg je echt zo'n mega big smile van allebei. Hihi. Ik weet dat ik daar niet aan moet denken, maar dan kan ik me wel een klein beetje indenken hoe jij je wel niet moet voelen... Hoe gaat het met je moeder? Ik vind het zo schattig hoe ze altijd reageert op T.ygo z'n foto's op FB. Zo'n trotse oma. Mona; wat balen zeg, dat je dan pas bij de verloskundige kan komen. Ik snap dat je hoopte op eerder. Das wel het voordeel van zwanger zijn van twinnies. Dan krijg je EEN HOOP echo's!!
Nou bij mij vallen die hoop echo's ook wel mee....althans in het begin krijg je er 1 om de 4 weken zei de gyn...als alles goed gaat. (even een reactie tussendoor vanaf mijn werk haha)
@Mona: wat spannnend, de eerste afspraak met de vk staat!! Hoe gaat het nu met je misselijkheid? De pot nog van dichtbij bekeken? @Elize: ik moet ook de hele dag al werken (maar het komt er maar niet van... hihi). Ja, de aantal echo's vallen inderdaad tegen. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de eerste pas met 10 wkn. En dan met 12 en dan vervolgens pas met 20 wkn. Aan het eind van de zwangerschap kreeg ik er wekelijks een en moet zeggen dat het dan ook niet zo bijzonder meer is, als het echt medische echo's zijn. Die mannelijke gyn's in mijn zkh hebben er uberhaupt weinig gevoel bij en snappen niet hoeveel zo'n echo voor aanstaande ouders betekend. @Klaasje: wat een mooie score, meid! Wij hebben ook 2 keer over een hotelletje geboekt en moet zeggen dat dat toch even lekker was tussen alle hectiek van zo'n poging. Ik vroeg me 's morgens in de ontbijtzaal wel af, met welke redenen mensen allemaal niet in een hotel kunnen verblijven. Er verbleven zakenlui, piloten en stewardessen, vakantiemensen en zoals wij die een follikelmeting moesten doen voor een kinderwens. Nog een paar daagjes topzwaar zijn en dan wordt je hopelijk verlost. Ik vond die laatste dagen ook nooit prettig aanvoelen (heb de vorige poging ook voornamelijk met de knoop van mijn broek losgelopen (en dan had ik er nog maar 6).
@m'n moeder: M'n moeder is behoorlijk sterk, ik zal het dan wel niet van een vreemd hebben . Ze is inderdaad echt mega trots op haar jongste kleinzoon, maar ook op haar andere kleinkinderen hoor. @Mona: Wat balen zeg, dat je zolang moet wachten. Ga je naast de gyn ook bij een vk lopen ? Krijg je dan bij de vk ook een echo of is dat alleen een intake gesprek ? @echo's: ik vond de echo's op het eind ook niet zo leuk meer, je ziet het steeds minder duidelijk vond ik. Maar was natuurlijk altijd fijn om even te kijken en ik heb heeeeeel veel keren mogen kijken. @Klaasje: Dat is een mooie score meid ! En vrijdag de punctie, spannend weer !
@Loontje: voor degenen die nieuwsgierig zijn? Volgens mij is er niet een die niet nieuwsgierig is, hoor! Wat een heerlijk ventje heb je toch? Altijd als ik zijn heerlijke ondeugende kopje op fb zie, tovert hij altijd weer een glimlach op m'n gezicht. Wat een rijkdom, hè?
Loontje: ik ga niet naar de gyn.. Had de poli gyn laatst gebeld maar die vonden dat ik gewoon bij verloskundige onder behandeling kon gaan... @ sneeuwmees.. vandaag is de misselijkheid weer goed aanwezig.. Dit keer de wasbak geknuffelt, wc was te ver weg X
@Sneeuwmees: Haha, dank je wel. Hij heeft inderdaad een heerlijk ondeugend kopje. Het is zeker een hele rijkdom. Ik hoop ook echt met heel mijn hart dat het iedereen gegund is hier.
Ik heb bij deze weken een echo gehad: 6,7,8,10,12,15 (ff spoedje tussendoor vanwege de buikpijn)16,20,23 ( alleen even hartjes en ligging gekeken) 26... Vanaf nu elke 2 weken. En volgens mij vanaf 32 weken elke week ofzo? Daar hebben we het nog niet echt over gehad. Wel heel fijn hoor die echo's. Zeker als er lang tussen zit. Maar hoe groter ze worden, hoe minder overzichtelijk het is. Zeker met twee!
Aklina; zoveel had ik er idd ook ja! Bij iedere afspraak bij de gyn wordt er toch gekeken. Bij een eenling is dat niet zo, omdat ze daar vaak alleen de doppler doen, en de bm stand voelen. Zo hoorde ik het tenminste van mijn vriendinnetje die tegenlijk met mij zwanger was. Maar bij een tweeling willen ze toch altijd kijken hoe ze liggen ivm de hartslagen enzo. Dat gaat niet met een doppler, omdat er 2 hartjes zijn.
Inderdaad fijn zoveel echo's. Zeker in die beginfase. Later toen ik mijn kindje kon voelen, merkte ik dat ik minder behoefte had aan bevestiging van een echo. Al blijf het altijd leuk je kindje te bekijken. @Mona: oh, niet fijn die misselijkheid! Is het alleen in de ochtend?
@loontje lief dat je er rekening mee houd hihi hoor ook net dat collega vrijdag vrij is dus weinig bezetting deze week bij ons! Ga zo eens kijken bij je album! Het is idd een lekker mannetje! @mona jammer meid dat je pas zo laat kan! Kun je niet net als elize ook zelf naar een echocentrum gaan? Toch leuk extra keertje kijken! @elize had jij nou nog jou laatste infuus gedaan?en nog bloed geprikt? Zo ja wat was jou waarde? @sneeuwmees heb je dit keer weer in dezelfde week een echo? Hoop het niet voor je kan me voorstellen dat dat vervelend is! @Anja wat een lixe zeg dat jou kiddies zo lang slapen! Heerlijk! @aklina wauwww wat een echos! Alleen om die reden zou ik wel een tweeling willen hihi @ miss meid wat jammer van je 2 follikeltjes Maaaar zoals de andere meiden zeggen, het kan nog wel hoor! En veel zegt ook niet alles! Ik las dat vaak als je er heel veel hebt de kwaliteit minder is... Dus in die zin kun je beter 1 goede hebben! Al begrijl ik je helemaal! Enne wij gaan elkaar dus zien denk ik hihi Ik heb 9.30punctie! Dus jij kan mij wakker komen maken denk ik hihihi ik moet er 9.00 zijn! Vind het wel spannend maar heb er ook wel zin in! Stom he? Vandaag de utro opgehaald! Hebben ze jou ook gevraagd hoeveel je er terug wil? En kun je met 3 emmys ook embryoscoop doen? Ik en mijn man gaan dat wel doen! En bij een goede follikel wordt hij maandag terug geplaatst! Ik wilde er graag 2 maar ze zei dat ze dat normaal niet zo snel doen! Dus het licht aan de kwaliteit! 1 topper en 1 mindere zouden ze wel doen! Dus duimen dat ik er 2 krijg @ all even tissendoor voor ik het vergeet het wordt toch icsi met picsi ipv ivf!! Echt bizar i. Zag dat er inderdaad stond ivf met picsi het bizarre is dat dat helemaal niet kan! Ze snapte er niets van! Dus het wordt toch een duurder grapje! Het wordt dus toch icsi met picsi nouja dan wel veeeeel meer kans op bevruchtingen gelukkig. @klaasje wauw wat een geweldige score meid! En fijn dat ze nog even tot vrijdag gaan wachten! Dan dus extra kansjes! Hopelijk is 3'ons geluks getal en gaan miss jij en ik voor de hoofdprijs deze week hihi ( en nina natuurlijk volgende week!! Of ook deze week?)
Oja en mijn onzekerheid komt weer boven ( schaam...) Ik moet half 11 pregnyl spuiten! Maar dan denk ik wat als ze eerder springen? De ene keer springen ze met 48uur bij mij en de andere keer met 29uur ... Wat nou als het dit keer met 29uur is..??? Dan is alles voor niets en dan? En ik voel nog steeds helemaal niets van mijn eitjes! Raar toch?
@bbibi: je hebt nu ook cetrotide gespoten en het is kunstmatig dus ze springen niet vanzelf eerder hoor. Ga voor je duimen! Ik moet wat bekennen...wij hebben er voor gekozen om geen bloed meer op te sturen. Omdat het gewoon goed voelde, de echo' goed waren, ik geen verdere immuunziekten heb ofzo en de waarden ook flink gestegen waren. Die bloedonderzoeken kosten ook steeds 250 tot 285 euro en het was ook meer voor de zekerheid. Nou, ik werd er juist onzeker van om er steeds mee door te gaan. De laatste keer had ik 23, toen ik net zwanger was. @echo: wat vaak hebben sommigen en anderen weer niet. Ik heb iig een afspraak gemaakt op 2 augustus, dan ben ik precies 10 wk! Vandaag en gister had ik het gevoel dat mijn baarmoeder flink aan t groeien is. Wat zeurend gevoel. Zal er wel bij horen. Sorry het lukt me even niet om op iedereen te reageren, maar ik leef erg mee met iedereen! Oja nog even voor Miss: soms groeien ze nog wel mee, ik duim voor je!
@aklina: tjeetje, wat zal het een drukke bedoening zijn in jouw buik! Bij mij is het soms al druk met eentje die koprollen maakt ...
Jeetje wat schrijven jullie veel. Ik kan niet overal op reageren, maar voor degene die van de week de punctie hebben SUCCES Sneeuwmees wat bijzonder dat je spontaan zwanger bent. Mona hoe is het nu met je ben je blij ondanks de misselijkheid? Gaat het goed? Elize 8 weken al, wat gaat het hard, voel je je goed? Stiertje hoe was je controle echo geweest? Alles naar omstandigheden goed? Zwaai naar iedereen ! ! !
He meiden. Effe vraagje aan jullie. Wij schuiven de boel ff een maand door. Nu willen we in de week van de ounctie en terugplaatsing eerkje op vakantie in de buurt van DD. Maar op welke cyclusdagen haddn jullie ongeveer de puncties en terugplaatsing? Alvast bedsnkt voor het reageren! X Wat is het warm vandaag he. Pfffff Medelijden met de zwangere onder ons. Jullie zullen wel lekker vocht vasthouden enzo.
@elize je hebt groot gelijk meid dat je het niet meer gedaan hebt! Van die waarde blijf je niet opeens meer zwanger...'ik denk dat ik wel zou kiezen voor de infuzen te blijven doen! Ik weet al waar ik het uiteindelijk kan doen gewoon in nederland! Maar de bloedtesten vind ik ook overdreven en zou ik ook niet meer doen! Is haast onbetaalbaar! En hij reageerd toch niet op mijn mailtjes Dr P... Dus groot gelijk meid! En zeker nu je 2x zo een mooie echo hebt gehad! Kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit hoor! Ik wordt gewoon helemaal enthousaist van jou ervaring en mooie echos! Dat geeft mij echt een flinke boost hoop Jou wachten is echt beloond en dat met jou inmuunproblemen, super! @stiertje hoeist met de kleine meid in de buik? Fijn idee dat je niet meer ter controle terug hoeft? @dees lekker van je vakantie aan het genieten? Wanneer kom je weer terug? En wanneer ga je met volgende icsi beginnen? @miss al aan het stuiteren van de zenuwen? @nina leuke middag gehad meid met je vriendin? Succes voor morgen meid! @all fijne aaf meisjes
@tevka even nadenken! Dag 3 begonnen met spuiten, dag 9 eerste echo ( normaal dag 8) dan dag 11'echo ( altijd dag 10 of 11 ligt aan de eerste meting) en dan wordt bijna altijd al de punctie gepland is mij verteld in dd en zo was het bij mij! Dag 13,14,15 heb je dan de punctie! En 3 dagen of 5 dagen erna terugplaatsing ( ligt eraan of je embryoscoop doet). Maar ga je een maandje later starten ja? Wel lekker dat je daar een weekje naartoe gaat!