@Bbibi: wie weet is AH voor jou wel de succesformule! Daar gaan we in ieder geval gewoon vanuit. Je hebt je tweeling lekker on board. Het huisje is bijna klaar, wat wil een mens nog meer!
Wow, bibi goed nieuws. En hoop behandelingen bezig zie ik...duim voor jullie allemaal.. Een vraagje, er is hier vast wel iemand met pcos en onregelmatige cyclus. Ik heb 19 nov intake. Zou ik dan iets meekrijgen om de cyclus op te wekken, en hoelang duurt zo iets, cyclus opwekken? Ben nl. Wel benieuwd hoe snel we na de intake aan de slag kunnen met alles. En uhm ik neem aan dat je bij de intake nog even net de benen wijd moet ofniet? En krijg je dan ook meteen medicijnen en prikinstructie enzo? Begint nu toch echt te kriebelen allemaal om aan de slag te mogen....wat een vragen haha pff sorry..
@Lets: volgens mij is Bbibi onze PCOS-'deskundige'. Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Denk dat als alle andere dingen helder zijn voor Dr. S. (evt. bloeduitslagen e.d.) en hij een behandelplan gaat opstellen ook het op gang brengen van de cyclus hierin meegenomen zal worden. Maar dat is afhankelijk wat er uit de intake komt. Ik verwacht niet dat je gelijk al daarvoor medicatie meekrijgt. De intake is de enige keer dat je je benen netjes bij elkaar mag houden.
Lets Ik heb geen ervaring met pcos en onregelmatige cyclus. Ik zou als ik jou was vragen of je iets kan krijgen. Hangt natuurlijk af of jullie kunnen beginnen en niet eerst wat onderzoeken ed moeten ondergaan. Ik ben niet met de benen wijd geweest . Dat gebeurt pas als je voor de uitgangs echo moet. Uitgangs echo en prik instructies ed krijg je meestal pas als andere onderzoeken gedaan zijn. Zorg dat al je vragen op papier staan. Had ik ook, maar achteraf heeft hij eigenlijk in het gesprek al mijn vragen wel beantwoord, maar het is wel handig er komt zoveel info op je af. Jeetje Jippieee wat heb je er veel Succes ! ! ! Botala hier ook geen imsi
Thanx voor jullie snelle reacties... Ben benieuwd wat voor onderzoeken nog..geloof dat alles zon beetje in Nederland wel is onderzocht. Krijg trouwens niet dokter s, dus wellicht loopt het straks ook wat anders.. Ik ben nu gewoon helemaal klaar met dat gewacht en vind het tijd voor actie. Ik weet wel dat daar ook wachten bij hoort, maar dit is helemaal niks...
DD-Meisjes: Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus A1981 Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje Dreamer82 - ICSI 2 Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje Klaasje - IVF 1 Lets- wachtend op intake,eerste kindje klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje Loontje85: ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger) Maartje84 Mikka - ICSI 2 Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje NinaD - ICSI 3 Ploon - IVF1 - 2e kindje Shaddixxx - ICSI 3 - 2e kindje Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje Tassie74 - IVF - 1e kindje Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger) Zofie - ICSI Agenda: November: 12: tevka - controle gyn 12: Ddees70 - 2e FM 13: Tassie- Uitgangsecho 13: Mees: 20 wkn echo 14: Loontje85 - Controle gyn 14: Botala - 1e fm 14: Ploon - 1e fm 18: Monatoetje - Controle vk December: 3: intake Klaproos EINDELIJK. En dr P. 9: Monatoetje - Controle vk 9: Loontje85 - 20 weken GUO ZWANGER en uitgerekend op: 06-11: Kitty17 20-11: Djuuzie 28-02: Elize84 (tweeling) 10-03: Monatoetje84 24-03: Mees 30-04: Loontje85 10-06: tevka (tweeling) Geboren: 20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp) 21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging) 22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp) 07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging) 13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh 17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp) 03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje 07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82 23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81[/QUOTE] Bibi,waarom ie over mn ondergoed begon? Omdat het een sukkel is Dat was dus ook in ons benikblijdatikerwegbenboerenstreekziekenhuis. Succes met je toppertjes!
Bibi: super zeg! Kom maar op met die twins Jippie: zo, dat is een goede opbrengst al Vraagje: moet je het nemen van de neusspray elke ochtend en avond precies op hetzelfde tijdstip?
@ Ploon, ik doe het wel steeds op hetzelfde tijdstip, gelijk met de injecties. (naja 1 voor 1 dan hè...)
Heeft iemand dit wel es gehad? Ik moet zondag en maandag stoppen met de menopur en de puregon zondagavond pregnyl en dan dinsdag de punctie. Ik heb het opgeschreven en later voor de zekerheid een mail over gestuurd, het was écht zo, goh ik had er nog nooit van gehoord... (vind het stiekem ook een beetje eng) naja alsof de follikels ineens zouden verdwijnen, ik moet vertrouwen hebben!!
*Steekt vinger op* Voor ICSI wilde hij me aan de pil hebben, hoefde uiteindelijk gelukkig niet want ik had tóch een eigen eisprong gehad (na een week of 6). Nu zaten we met hetzelfde probleem en heb ik gezegd dat ik liever niet aan de pil ga, maar me beter voel bij Duphaston. Dat heb ik dus ook weer voorgeschreven gekregen. Ik moet ze 10 dagen slikken, maar weet uit ervaring dat 8 dagen ook genoeg is (en dan kun je dus 2 dagen eerder verder ). Ik ken jouw gevoel natuurlijk niet, maar als jij je ook niet prettig voelt bij de pil, zou ik ook vragen of je Duphaston kunt krijgen! @Bibi; Hier gaat het wel okay. Ik zit momenteel eigenlijk vooral met de medicatie van volgend jaar in m'n hoofd.. De laatste tijd lijkt het wel alsof zodra het ene probleem opgelost is, er weer iets anders komt. Maar goed, misschien moeten we er maar gewoon kéíhard op hopen dat het de eerste IUI meteen raak is (ha-ha). Ik slik woensdag m'n laatste Duphaston, dus ik verwacht zo rond de 17e ongesteld te worden. Ik hoop héél erg dat ook een lagere dosering Menopur goed aanslaat en dat ik niet weer tig weken hoef te spuiten, dan kunnen we voor het eind van het jaar nog een IUI doen. Weten jullie trouwens op welke exacte datum de kliniek sluit? Was dat vanaf 16 december?
@Jippiejee: wauw zeg 20 follikels you go girl.... @Ploon: Ik ga ze ook op hetzelfde tijdstip nemen met 12 uur ertussen (makkelijk hoef ik maar 1 tijd te onthouden hihi)
Ik ben niet zo strikt met nemen hoor 's ochtends als ik werk om 7.00 en als ik niet werk om 9.00 's avonds om 18.00 met een alarm aan anders vergeet ik het. Van de week moest ik om 1700 weg en toen heb ik het al gedaan.
De laatste punctie is op 16 dec, dus ze zullen nog wel een paar dagen erna open zijn voor terugplaatsingen neem ik aan. @bibi Mag ik vragen wat jou reden was niet de pil te willen? Is erg dubbel natuurlijk om die pil weer te slikken... Ik wilde m eigenlijk ook nooit meer slikken, troep, daarvoor had ik geen onregelmatige cyclus.. Thanx voor je reactie iig!! Jippiej...20 follikels, wauwie!
Bibbi: Wauw top nieuws!! Ga voor je duimen! Weer mooie foto's gekregen? Jippijee: Sow mooie score!! Xx
Ik wist niet dat de kliniek gaat sluiten voor kerst. Hoe gaat dat dan? Heb je dan gewoon pech als je in die periode valt en je eisprong zou hebben (of ongesteld wordt en wilt beginnen)? Hoe lang zijn ze dicht dan? Vanochtend voor het eerst Menopur gespoten. Pfffff.... dat is nog wel een gehannes. Ik hoop dat ik er handigheid in ga krijgen, maar ik vind het nu nog wel moeilijk, hoor. We hebben het met z'n tweeën gedaan, want ik geloof dat ik alleen het nog onhandiger voor elkaar had gekregen. En dan bleef er weer iets achter in die ampul, moest ik de spuit er weer in doen en de rest opzuigen. Puregon was een stuk makkelijker... Maar ja, als je wat wilt (Menopur zal voor mij beter zijn, wordt gezegd). Ik heb het er ook zeer zeker voor over, maar vond het wel even moeilijk. Zag later dag er nog wel een heeeel klein beetje in de ampul zat. Dat zal vast niet erg zijn (krijg je er ook amper uit). Botala, hoe ging het jou? Of had jij al eerder Menopur gebruikt?
@Ploon; er blijft inderdaad altijd wel een heel klein beetje in zitten, je wordt er nog wel handiger in, het is ook een gehannes, neem even rustig de tijd, zeker in het begin. Ik had de eerste keer een ampul Nacl gebroken, toen spoot ik nog 75 dus miste ik aan het eind een ampul, niet zo handig dus. Nu maakt het niet uit, heb nog wel 15 ampullen hier liggen . Ik weet niet of je het gezien heb maar als je het potje op de kop hebt ontbreekt er een stukje rubber van het dopje, deze kant moet je iets lager houden en na je toe, dan zie je precies de punt van de naald en loopt de vloeistof naar beneden, op deze manier haal je het meeste uit het potje! Succes, morgen zondag dan kan je er ook even rustig bij gaan zitten!
@Ploon: oefening baart kunst, echt! Maar herken jouw gevoel van de eerste keer Menopur mengen helemaal. Moet zeggen dat ik toen met tranen in mijn ogen dat toen heb zitten mengen. Ik had het idee dat ik het echt niet voor elkaar kreeg, had last van belletjes en inderdaad het idee dat je niet alles opgezogen kreeg, wat ik ook deed. Voor mij was ook de gouden tip, rust nemen. En dan nog had ik er wel eens een keer tussen zitten dat het even niet zo goed wilde lukken, maar raakte ik er niet meer van in de stress. Gaat helemaal goed komen, hoor! Veel succes bij de volgende keer!
Ploon inderdaad de kliniek sluit ongeveer 3 weken, je hebt dan inderdaad pech en moet dan langer wachten. Voor ons gaat het helemaal lukken nog hoor. En het is niet verkeerd mocht deze poging niet lukken om een cyclus te wachten. Maar we blijven positief het moet toch een keer lukken. Menopur mengen doet mijn man gelukkig voor me. Hij spuit me ook. Ik kan het wel zelf, maar met heel veel moeite krijg ik dan de spuit erin.
@Ploon Neem er inderdaad rustig te tijd voor het went echt heel snel. Ik heb allebei de keren hiervoor fostimon gespoten en dat werkte op dezelfde manier. Ook eerst mengen dus dit voelde vanochtend erg vertrouwd. Had wel weer even moeite met het prikken. Ik heb het altijd zelf gedaan en dat doe ik nu ook weer maar moest ff slikken voordat ik de naald in mijn buik zette. Maar het ging verder prima. Ben blij dat ik begonnen ben heb er zelfs helemaal zin in. Haha toch raar dat je blij kan zijn dat je eindelijk weer mag beginnen met spuiten...