Dank voor je reactie sneeuwmees, denk ook dat hij het zo doe om een overstimulatie te voorkomen, maar ik ben zo bang (waarschijnlijk onterecht...) Dat ze dan allemaal stoppen met groeien...Je wordt gewoon onzeker van dit traject. Ik zit overigens ook niet te wachten op een overstimulatie... Wat betreft medicatie, denk ook dat het gelijk na 1 januari nog zo'n vaart niet loopt en anders rij ik wel naar het ziekenhuis voor medicatie of anders haal ik het in Duitsland. Ik ben met dit soort regels ook meestal zo van 'eerst maar even zien van hoe of wat' Ik zal zo-wie-zo geen poging in januari hebben (en hopelijk nooit weer...), dus snap ook wel dat het dan wat makkelijk gezegd is. Maar er zal vast een oplossing zijn tegen die tijd, blijft een feit dat je in de mmm regelmatig voor problemen komt te staan wat je eigenlijk er niet meer bij kunt hebben...
@Jippiejee: had dat zelf ook altijd op het laatst. Toch de angst (hoe onterecht ook) dat de follikels al gesprongen zouden zijn of verdwenen. Hele logische gedachtes. Die mmm maakt je lichtelijk gek soms. Heb jij geen last van zoveel follikels? Ik had er dan maar 6, maar ik vond mijn buik de laatste dagen niet prettig aanvoelen. Laat staan jij met 20. Hoe houd je het vol?
@Klaasje, wat k*t zeg, maar dinsdag is je officiele testdatum toch? Kan het niet zo zijn dat je toch nog te vroeg getest hebt? Weet het niet hoor, maar hoop zo dat er toch nog een sprankje hoop is voor deze ronde. Ben je ook ongesteld geworden of heb je bloedverlies gehad of andere kwaaltjes? "gelukkig" heb je nog 2 cryos, misschien is AH de oplossing voor jullie. Maar ik snap de teleurstelling, je denkt toch bij 4 blasto's dat het moet lukken toch?! Dikke digitale knuffel! Ik ben zo onzeker nog steeds, voel van alles en ook weer niks. Borsten doen pijn, maar dat heb ik al 2 weken door alle hormonen en dat heb ik ook bijna altijd als ik ongesteld moet worden. Had donderdag en vrijdag ook zo'n gevoel dat ik ongesteld moest worden maar dat gevoel is weer gezakt. Gisteren ook de foto van onze blasto ontvangen, wat apart!!! Echt zo raar dat zoiets in je buik zit. Verder probeer ik echt zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar valt niet mee! pppffff...... Iedere keer naar het toilet inspecteer je het wc papiertje en ik heb voor het inbrengen van de mutsenbollen een hulpstukje dat wordt ook grondig geïnspecteerd... haha sorry... Maar tot nu toe nog niks maar durf er gewoon niet op te hopen, zou een te mooi verhaal zijn. We kunnen helaas niks anders doen dan afwachten. Ik heb ook nog helemaal niks meegekregen over het veranderen van de medicijnen. Ook helemaal niet mee bezig op het moment moet ik zeggen maar ik heb nog ontzettend veel over ook. Kreeg in DD best ruime voorraad uitgeschreven. Mijn apotheek wilde ook alleen verstrekken als een Nederlandse arts het recept had uitgeschreven. Nu staat er bij mij netjes een stempel van dr S op dus doen ze helemaal niet moeilijk. Nou, ik ga me maar eens aankleden en proberen wat afleiding te zoeken en te genieten van deze zondag. Zwaai Zwaai*
Tja vreselijk hè, je hoort het eigenlijk bijna nooit dat ze al zijn gesprongen of verdwenen, maar toch.... Ik had het minder gehad als ik gewoon vandaag nog hormonen (en dan evt wat minder) had moeten nemen, nu alleen synarel (dus springen gaan ze zeker nog niet, normaal gesproken) Ik heb trouwens 1 1/2 uur na de synarel ook lopen janken, zal het dan ook minder werken gezien het gesnotter erbij . Ik heb eigenlijk niet zoveel last van mijn buik en je voelt hem aan aankomen, daarover voel ik me dan ook weer heel onzeker over. Had overigens vannacht wel even flink last dus ik geloof ook als ik in alle redelijkheid probeer te denken dat ik mezelf gewoon gek zit te maken. (En mijn man erbij die is inmiddels gevlucht) dus om 18.00uur synarel en 23.00 de pregnyl, als ik die maar eenmaal weer mag, dan klopt het weer hahaha . Pfff K*T mmm....
@Jippiejee: gaat allemaal helemaal goed komen en dat je minder last hebt, zegt ook niets, hoor! Die follikels kunnen mooi verdeeld zitten. Dus soms hebben mensen met veel follikels minder of evenveel last als ik met mijn opbrengst van 6. Dus ze hebben gewoon een mooi plaatsje gezocht en wees blij dat je er weinig last van hebt. Ik moet zeggen dat ik de laatste keer het minste last had van mijn buik en toen wel het meeste aantal follikels had van mijn 3 pogingen. Het is hier prachtig weer (weet niet hoe het bij jou is). Lekker de jas aantrekken en even het bos in of een frisse neus halen. Even wat afleiding zoeken. Voor je het weet is het dinsdag en is jouw mega-opbrengst veilig gesteld!
Jippieee na 1 1/2 uur werkt de neusspray wel denk ik. Als het nou meteen was dan had je nog een keer moeten nemen. Succes met de pregnyl.
Dank jullie dames! Nog 3 kwartier en dan gaat de laatste snuif erin. Ik kan ook niet zoveel anders dan hopen bidden en vertrouwen hebben dat het helemaal goed komt dinsdag! Ik ben even bij de buren geweest, heel gezellig, pfff zo ben ik toch nog de middag doorgekomen. Ik ben ook helemaal niet zo'n stresskip, Kl*te hormonen ook. Ik noem het maar een dip dag, morgen gauw weer aan het werk, heb ik mijn kop even ergens anders bij. Lfs voor jullie alleen en een knuffel voor wie hem gebruiken kan!
Klaasje, wat onwijs balen zeg. Hopelijk is er nog een klein kansje dat het toch wel raak is. Heb je al bloedverlies dan? Jippiejee, wat vervelend zo'n k-dag. We kennen allemaal wel van die dagen dat we onszelf eigenlijk gek maken met van alles en nog wat. Komt denk ik ook door onze onwetendheid waarom sommige dingen worden besloten of sommige dingen zo gaan. Shit zeg voor je. Ik duim gewoon dat het gewoon goed komt bij je. Mag ik vragen waar de Synarel eigenlijk voor is? Ik lees, Jippiejee, dat jij schrijft dat de eitjes dan in ieder geval nog niet springen. Houdt het de eisprong tegen? Hoe lang erna mag ik eigenlijk mijn neus niet snuiten? Sorry, ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik 'snuif' Mikka, spannend zeg. Nog een paar daagjes. Maar met zo'n topper aan boord Ik had ook nog niets gehoord over de medicijnen en zo. Als het zo ver is, zullen we er wel van horen.... Maar laten we hopen dat het aan ons allemaal voorbij gaat En we het niet meer nodig hebben
@Ploon, ja inderdaad de synarel legt je eigen cyclus plat en voorkomt een LH piek, en daardoor een eisprong. Ik begin al aardig inzicht te krijgen in de mmm wereld, geloof dat ik nu zo'n beetje wel 80% van alle mogelijke vruchtbaarheidsbehandelingsmedicijnen heb mogen proberen.... (mooi woord voor galgje...) Voor de IUI toen in het UMCG en nu alweer meerdere varianten mogen proberen...
clomid, pregnyl, progynova, lutines, utrogestan, puregon, menopur, decapeptyl, cetrotide, ovitrelle, orgulatran, en vast nog een hele hoop meer die ik allang weer ben vergeten.
Klaasje,oooh sterkte meis wat ontzettend verdrietig Monatoetje,warme melk of yogurt schijnt te helpen. Rennies ook wel maar is op lange termijn niet goed. Sneeuwmees fostimon is dat niet waar je enge afwijkingen van krijgt? Ik heb hier geen google dus kan niet zoeken. Zo al mijn puregon heb ikopgemaakt afgelopen maanden na de MA en het heeft geen fluit uitgehaald. Ja ik heb minder pukkels nu ik twee maand zonder ben hoera.
Zo, dat is een hele lijst Jippiejee. Maar het gaat je een keer naar iets moois brengen.... Vannacht was ik misselijk. Heb gelezen maar dit kan een bijwerking van Menopur zijn. Kent iemand dit? Zojuist weer naar de acupunctuur geweest. Baadt het niet, schaadt het niet. Rond de terugplaatsing weer.... Zal vandaag ook eens mijn eerste glaasje granaatappelsap proberen. Vanochtend nog maar drie druppels verloren met het mengen en zo Het gaat steeds iets beter Klaproos, wat is nu het vervolg voor jou?
@Ploon: ik ben de eerste 2 dagen toen ik met menopur begon ook erg misselijk geweest. Hierna is het over gegaan en heb ik geen enkele bijwerking meer gehad. Fijn dat het mengen goed gaat. Je wordt nog een volleerd gifmengster en junk!
Hoi meisjes ik hou het even kort zit op tel morgen op het werk ga ik weer uitgebreid reageren en nog 10pb"s sturen naar iedereen want mijn inbox loopt over maar heb gewoon elde tijd nief en energie niet via rot iphone! @jippie spannend morgen! Ik had ook 19 eicellen en bij mij waren ze allemaal rond de 22mm en niet gesprongen dusse dont worry! @mikka spannend meid! Vandaag nog niet getest? @sneeuwmees bijna alweer je 20wkn echo! Spannend weed! @dees hoeist met jou meid? Jij ook bijna je punctie? @hier rustif aan! Voel niks anders dan anders dus vrees toch weer het ergsts! Maar ben er vrij nuchter onder deze keer! Ik wacht het wel gewoon af en verder loopt ons klusproject bijna op zijn eindje! Kersf is alles klaar wat ons betreft en daf is haalbaar! Dus lekker dat het nu zo opschiet en mooi wordf! @klaas lieverd, heb je niet te vroeg getest? Pas een week na je tp getest is dat niet veelste vroeg? Meissie ik duim nog heel hard door voor jou! Ik gun het je zo! Xx
Succes met het granaatappelsap. Ik vind het zooo vies. Ze zeggen wel dat je alleen die van Pom moet hebben maar ik vind granaatappelpitten (AH) veel lekkerder en eet die liever. Ik heb nog geen idee wat ze gaan doen in DD! Ja IVF aangezien het zaad ook niet geweldig is. Ik laat ook eerst AMH prikken. Iemand nog tips wat ik nog meer kan laten prikken? Dankzij Maartje heb ik in Nederland al een helehoop laten prikken wat met immuunproblemen te maken heeft.
@Klaproos: in DD prikken ze naast amh normaal ook je dhea-waarde. Die dhea-waarde (in combinatie met de amh) is belangrijk om te bepalen of het zinvol is om evt. dhea pillen te gaan slikken. Ik had weliswaar een laag amh, maar wel een normaal of hoog dhea-waarde, waardoor het voor mij geen meerwaarde had om met dhea te beginnen. Maar daar kijkt dr. S. dus wel na. Waarschijnlijk weten ze dat in DD en prikken ze daar ook standaard op (maar misschien voor de zekerheid even navragen als je er bent).
Hey dames, Wat een medicijnen allemaal toch. Wet iemand of er ergens een lijstje van is wat je allemaal zou kunnen krijgen en waarvoor het is? Ben wel benieuwd wat ik ga krijgen, eindelijk nog een week wachten...
Oh ja mees,daar had die dame het idd ook over! Nou ik heb mijn bloeduitslagen van de HA binnen en word meteen depressief pfff: zwaar ijzergebrek,tegen bloedarmoede aan,vitamine b12 gebrek doordat ik darmproblemen heb neem ik het niet op dus een tekort (wel op te lossen met spuiten) en dan misschien schildklierproblemen,die waarden waren ook niet geweldig maar dat mag Scholte beoordelen. BAH! Maar goed,ik heb dit allemaal zelf moeten uitvogelen met hulp van anderen hier en dadelijk nemen pfeiffer en scholte het godzijdank over. Ben moe van al dat gedoe,zo moe.
@Klaproos: denk dat je met je bloedwaardes en de interpretatie ervan bij dr. P. in goede handen bent. Heb wel eens gehoord dat B12 ook een belangrijke waarde is voor het zwanger worden (en blijven). Hopelijk heeft hij de waardes weer snel op peil. Heb je nooit wat gemerkt dat je tegen bloedarmoede aanzat. Ik heb na mijn MA bloedarmoede gehad en was er echt hartstikke beroerd van (duizelig, moe enz.). @Lets: is moeilijk te zeggen. Is mede afhankelijk van veel factoren. Denk dat je een neusspray (suprefact) krijgt om de cyclus af te remmen en de eisprong te onderdrukken. En dan krijg je vaak een combi van hormonen, bijv. Puregon met Menopur. Maar ook hier zijn weer diverse mogelijkheden en uitzonderingen. Ik moest bijv. alleen Menopur gebruiken en sommige meiden kregen een ander middel om de cyclus te onderdrukken. Vrees dat je nog een weekje je nieuwsgierigheid zal moeten onderdrukken wat hij voor jou in gedachten gaat hebben.