ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: ik.zou ook doorgaan meis! Ik had ook ongi krampen voor ik positief testte, hou hoop meis!

Shadixxx: succes met je poging! Ik duim!

Jippie: prachtige score meis!!

Sneeuwmees: Wat super dat je 20w echo goed was!! Nu lekker verder genieten... maaaaaar uhmm roze wolk.. betekend dat wat??;);)

XX

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tevka: jij ook weer een mooie echo gehad deze week. Ik vind een kindje al bijzonder te zien op een echo, laat staan 2. Hoe is het nu met de misselijkheid?
    @Mona: nee, we hebben ze met klem verzocht niet naar het geslacht te kijken. Dus we weten echt niet wat het gaat worden. Ik denk een jongen, mijn man heeft een voorgevoel voor een meisje. Toen we naar huis reden, was er een programma op de radio en daar werd iemand geïnterviewd die ook nog eens de naam had die wij voor een meisje in gedachten hadden. Volgens mijn man was dat een teken dat het wel een meisje moest worden. Ik laat hem maar in die waan...hihi..
    @Ddees: jij mag morgen weer voor een echo? Ben je al wijzer geworden hoe het in zijn werk gaat met de infuzen?

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow mikka, wat spannend en wat is dat wachten toch frustrerend...succes meid en ik hoop op het beste voor je!

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow sneeuwmees, 20 wk alweer, als ik daar naar kijk vliegt de tijd toch wel weer...
    En wat fijn dat alles goed was op jullie echos sneeuwmees en tevka!

En de rest een dikke knuffel van me..

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Sneeuwmees, geweldig nieuws dat alles goed was!

Schadixx, het circus begint voor jou ook weer volgende week.
    Ik zou niet liegen meis, dan kan een arts nooit goed beleid maken. Overleg gewoon dat je of uitleg wilt of gewoon op dag 3 wilt beginnen. Jij hebt de touwtjes in handen!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: ik zou ook even overleggen (en ze overtuigen). Ben jij heel goed in.;) Als de poging hierdoor anders loopt of mislukt omdat je op de 'verkeerde' dag begonnen bent, zou ook zonde zijn en toen jouw dosering bij de vorige poging te laag was, heeft hij hem na jouw argumenten ook opgehoogd. (Maar ik ben dan ook een enorme angsthaas om zelf te experimenteren :)).
    @Tassie: hoe is het gegaan? Jij moest toch gisteren naar DD?
    @Mikka: al getest? Hoe is het nu met je?
    @Lets: de tijd vliegt echt. Ik had me voorgenomen om als ik zwanger was, vanaf minuut 1 er vollop van te gaan genieten. Genieten doe ik uiteraard wel, maar met een (bijna) volledige baan en een kleuter rondlopen, vliegen de dagen en weken toch echt voorbij. Ik bedacht me gisteren dat ik nog minder dan 15 wkn moet werken en het vloog me even naar de strot. Moet nog iemand echt van 0 inwerken en dan vliegen die weken wel echt heel snel voorbij.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Mikka; Oh, meis, wat een onzekerheid! Ik zou toch inderdaad tot vrijdag wachten en dan nog eens testen?! Mijn duimen draaien voor je!
    @Sneeuwmees; Wow, alweer 20 weken en helemaal goedgekeurd! Altijd spannend lijkt mij dat. Wat leuk dat jullie het geslacht van jullie kindje niet willen weten. Dat hoor je niet zo vaak meer.
    @Jippie; :$ 19!!!??? Wow, meid, hoe gaat het met je?
    @Tevka; hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter?
    @Bbibi; hoe is het met jou meid?
    @all; nou, ik ben gisteren naar DD geweest. Wij gaan starten! Ik begin vanaf dag 3 met Menopur 250 t/m dag 8. Dan op dag 8 een echo. Vanaf dag 8 een ander erbij (weet nu even de naam niet) en misschien doorgaan met Menopur of iets anders. Wij direct naar de apotheek in onze woonplaats. Wij moeten eerst het hele bedrag voorschieten. Wat een geld, zeg!! Hoe doen jullie dat? Het kon ook via de kliniek geregeld worden, maar omdat ik het vrij snel nodig heb, hebben wij ervoor gekozen om het via onze eigen apotheek te bestellen. Een hele lange dag is het geweest gisteren. Om 5.30 uur stonden we op en om 16.00 uur waren we thuis! Het liep enorm uit aangezien er iets mis was gegaan met onze afspraak. Gelukkig konden wij tussendoor (of eigenlijk pas achteraan het ochtendspreekuur). Wij zaten er al om 9 uur en om 12 uur waren we pas aan de beurt. Wel fijn dat we in ieder geval gezien zijn. Daarna in Nederland ergens bij een wegrestaurant wat gegeten en toen naar huis, eh, de apotheek. Ik ben gelukkig vrij vandaag.

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Nee niet stoppen voor testdatum hoor! Het zegt écht allemaal niks, behalve als je natuurlijk ontzettend ongesteld wordt.... Ik was er de vorige keer ook zeker van dat het mislukt was en heb om maar van de stress af te zijn 2 dgn eerder getest, harstikke positief en ik heb ECHT niks anders gevoeld! Je zal jezelf niet vergeven als je uiteindelijk op de testdatum nog een ministreepje ontdekt terwijl je gestopt bent met utro!! Nog even volhouden meis!

9. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Biebs hoe gaat ie?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: jemig, dat is wel een dagvullend programma geweest. Kan me voorstellen dat je total loss was toen je thuis kwam. Vond dat eigenlijk, ook al was je op tijd aan de beurt, toch wel. Het is toch een hele onderneming naar DD en doe je niet even tussendoor. Maar alles voor het goede doel.
    Wat raar overigens dat jullie zelf de medicijnen moeten voorschieten. Dat is nogal een aanslag op je bankrekening. Mijn tasje met medicijnen was nl. ruim 1300 euro. Mijn apotheek belde mij ook even op dat ik het zelf moest betalen, maar na uitleg dat het gewoon naar mijn verzekering kon, hebben ze nooit meer moeilijk gedaan. Misschien toch nog even je verzekering bellen om dit na te vragen, want volgens mij hoef je dat echt niet te doen. Alleen heb ik gemerkt dat apotheken soms hun eigen regels erop na houden.
    @Jippiejee: jemig, meid. Zo'n beurs gevoel nog steeds. Kan ook bijna niet anders, maar toch... Krijg je er volgende maand 1 of 2 teruggeplaatst? En gaan ze dan nog in de embryoscope?

12. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie: Wat vervelend dat je apotheek moeilijk doet en je het zelf eerst moet voorschieten! Bij mij deed mijn eigen apotheek ook moeilijk, ik heb toen via de huisarts het recept op zijn naam laten zetten en toen was het geen probleem.. De andere keren heb ik het recept in het ziekenhuis bij de apotheek gehaald, en die declareren het gewoon bij mijn verzekering, en die hebben vaak ook alles op voorraad liggen wat mijn eigen apotheek niet had..

Liefs

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Mikka: niet stoppen voor de officiële testdatum hoor! Bij onze poging wist ik 100% zeker dat ie mislukt was. Had ook buikkrampen en dergelijke. Maar bleek toch zwanger en het bewijs ligt nu in haar wiegje.
    @Sneeuwmees: ja, schattig he, die kleertjes. Mijn moeder is druk aan het breien geslagen voor haar 2 kersverse kleinkinderen. Op 27 november hebben we 2 aanvullende onderzoeken voor het niertje: een blaasonderzoek en een scan. Maar ze doet het prima (en plast heel goed :)).
    @ego: over een kwartiertje vertrek ik naar het ziekenhuis voor de nacontrole van de keizersnede bij de gynaecoloog. En als ik dan toch in de stad ben ... kan ik net zo goed ff shoppen!

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Dank voor jullie berichtjes. Mijn apotheek wil bewijs hebben van mijn verzekering dat zij de medicijnen vergoeden. Nu is het helaas zo dat ik dit jaar per ongeluk van aanvullend plus naar basisverzekerd ben gegaan. Mijn man wilde namelijk zijn eigen verzekering naar basis verlagen. Helaas werd hij niet gewaarschuwd dat mijn verzekering dan ook zou verlagen naar basis. Ik had al gezien dat mijn verzekering de helft vergoed van wat normaal een IVF-behandeling kost: maximaal 1500 Euro per keer.
    Nu blijkt volgens de apotheek dat veel verzekeringen de medicijnen niet vergoeden en wel de rest van de behandeling.
    Ik ben op dit moment nog steeds heel erg gaar van gisteren en heb dan ook aan mijn man gevraagd of hij de verzekering wil bellen hierover.
    Het is niet dat wij het niet kunnen betalen, maar het is zo veel ineens (deze maand ook de auto laten keuren: 1400 Euro!!) Tja, het zit even niet mee. Maar, zodra ik kan, ga ik echt weer voor een aanvullende verzekering. Ik moet alleen nog goed lezen welke verzekering. Ik hoor van velen dat PNO heel goed schijnt te zijn.
    @Stiertje: wat fijn joh dat het goed gaat met jullie meisje. En je hebt groot gelijk om te gaan shoppen. Gaat het trouwens goed met je na de keizersnede?

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ik ben 1 van de tevreden PNO'ers. Let wel even op veranderingen in het komende jaar, ik geloof dat dat nog niet allemaal bekend is. Het kan zeker uit, PNO betaald nu 2 x nederlands tarief voor een behandeling in buitenland en ook bij hoogste verzekering een 4e poging, ook alle medicatie, op wat verplichte eigen bijdrages na misschien, maar volgens mij heb ik zelfs de eigen bijdrage van de utro terug gekregen...

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Shopse Stiertje!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @mikka ik ben zooooooo benieuwd! :)

@sneeuwmees goed te horen dat je 20weken echo goed was! nu nog een halve zwangerschap om ECHT vollop te kunnen genieten!

@stiertje succes zometeen

@jippie wwwwwwwwwwoooooooooooooooooow 19 bevruchtingen? Wat een fatastisch nieuws... daar moet toch echt een of meer kindjes uit ontstaan hihi...

@dees hoe issie met jou? idd weer echo?
    ikzelf heb ontzettend veel last van de infuzen. De eerste keren niet maar nu begint mijn lichaam tegen te werken. Mijn aders genezen niet snel genoeg waardoor de wond in mijn aders steeds opnieuw opengeprikt moeten worden en alles begint te zwellen. Heel mijn arm is harstikke blauw en heb ik dagen niet kunnen gebruiken, de vloeistof gaat er ook steeds moeizamer in... echt heel vervelend :(

@mona hoe gaatie met jou?

@ klaasje *knuf*

@ klaproos tja helaas heb ik daar idd ook last van ... 20pillen op een dag is niets... Maarja ik ben me er zoooooo veel beter door gaan voelen dat het daardoor minder erg is!

@tassie een lange dag geweest dus! En wat vervelend zeg dat je al je medicatie voor moest schieten... dat zal een duur grapje zijn!

@hier morgen Jarig... vind het altijd zon moeilijk moment! weer een jaar voorbij zonder moeder te zijn :(
    Dus laat morgen maar super snel voorbij gaan... Gelukkig gaan we wel lekker een weekendje weg met ons ''gezin''. Dus broer en schoonzus en ouders! wel gezellig. Even niet verbouwen en genieten van de rust... vind ons hondje ook heerlijk, lekker rennen in de bossen ..dus kijk er wel naaruit..
    Dus als ik minder online ben weten jullie waarom!

xx

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; Ik begrijp je gevoel volkomen. Alle feestdagen zijn toch weer confronterend. Weer een jaar voorbij, weer niet zwanger......Ik zie nu al op tegen Sinterklaas en Kerst. Ik heb besloten om geen Sinterklaas te vieren. Ik vind het te confronterend aangezien het voor mij echt een kinderfeest is en tja, mijn broer heeft 4 kinderen, en dus "moeten" wij al elk jaar voor alle kinderen cadeaus kopen...... Ik heb het er dit jaar voor het eerst moeilijk mee. Wij zitten er voor mijn gevoel dan ook voor spek en bonen bij.
    Maar, genoeg over mij. Bbibi, toch wil ik je hierbij alvast feliciteren, meid! (ik hoop niet dat je het erg vindt).
    In ieder geval een fijn vooruitzicht dat je een weekend weggaat! Heerlijk in de bossen! Het is nu ook zo mooi met al die herfstbladeren. Leuk ook voor jullie hond!
    Trouwens, wat vervelend joh, dat je zo'n last hebt van het prikken! Dat is toch ook pijnlijk wanneer ze vlak achterelkaar op dezelfde plek prikken. Gebeurt dat prikken poliklinisch of gewoon thuis? Sorry hoor, maar ik heb echt geen idee hoe dat gaat. En is het in DD of dichterbij?

19. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik heb niet alles bij kunnen houden van jullie gezellige geklets. Maar probeer op velen te reageren.
    Oh fijn Sneeuwmees dat de 20-weken controle goed was. Een belangrijk moment weer voorbij. Super! En nu de volgende echo pas met een week of 30 weer?
    Shadixx, wat vervelend dat je de ene keer dit te horen krijgt en de andere keer dat. Je moet toch zo voor jezelf op komen….
    Mikka, wat een onwijze spanning zeg. Morgen d-day? Die kwaaltjes zeggen niet bij voorbaat dat je ongesteld wordt, hoor. Ik duim heel hard voor je, voor een positieve test morgen.
    Klaasje, is het echt voorbij deze maand, ben je ongesteld geworden? Dan heb ik dat even gemist…
    Och jeetje Tassie, wat een lange zit zeg. Dat is toch wel heel vervelend. Maar gelukkig mag je nu beginnen. Hoef jij geen neusspray te nemen? Heel veel succes! V.w.b. betalen Menopur: dat hoefde ik niet voor te schieten.

Kreeg vandaag wel van de verzekering dat ik iets van € 1250,- vergoed krijg voor de IVF-poging. Is dit niet wat weinig? Incl voor- en nabehandelingen, echo's en bloedonderzoeken. Bij medicijnen staat dat dit inhouden op dit tarief als een ziekenhuisapotheek ze levert. Dit is toch geen gewone apotheek dan?

Stiertje: goed geslaagd in de stad? :)
    Bbibi: kan me voorstellen dat je een dubbel gevoel hebt over je verjaardag, maar wens je toch een fijne dag toe. En natuurlijk een heel gezellig weekend met elkaar.

Hier vandaag de 1e fm gehad. Rechts 1 van 13 en enkele kleintjes (kleiner dagn 10) en links 1 van 10 en 1 van 11,5 en 2 kleintjes. Maar het rare was dat er in mijn baarmoederslijmvlies vocht zat. Hoe dit kan, kon de gyn niet verklaren. Misschien omdat we gister gevreeën hebben (maar dat was gisterochtend al). Ik heb DD de waarden doorgebeld en nu heb ik vanmiddag bloed moeten prikken (Oestradiol, LH en Progesteron) omdat dr. Huberts (niet dr.Scholtes) zich afvroeg of de medicatie wel aanslaat. Nu vraag ik me eigenlijk af waarom. Want deze grootte van follikels is toch niet heel raar. Maar misschien door het vocht in het bmsv. Nu krijg ik hier morgen de uitslag van. Moet wel gewoon doorgaan met prikken tot op heden. Morgen maar afwachten wat hier uitkomt. En zaterdag weer in een echo (in NL) om te kijken hoe het ervoor staat met het bmsv en de follikels natuurlijk. Herkent iemand dit?

20. Nog nooit van gehoord Ploon, maar ik hoop dat je heel snel een duidelijk antwoord hebt! Helpt niet mee he, als je iets 'vaags' hebt, terwijl je al zo gespannen bent over of alles wel goed gaat?

Bibi, dikke knuffel meissie! Ik hoop dat jullie toch een fijn weekend hebben!

Hier inderdaad toch maar gemaild over beginnen met spuiten op dag 5. Ik ben vandaag al ongesteld geworden (terwijl ik maandag mijn laatste Duphaston pas heb genomen) en dat terwijl ik al eerder gestopt ben (ik ben dus wél heel erg van het heft in eigen handen nemen :)). Zeggen dat ik nóg eerder ongesteld geworden ben, is dus geen optie. Afhankelijk van wat ze zeggen dus zaterdag of maandag beginnen met spuiten. Ik hoop zo dat ook de lage hoeveelheid direct aanslaat!

Deel Deze Pagina