ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: dikke knuffel, meid! Kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt als je kinderwens zo sterk is en je weer een jaartje ouder wordt met lege handen. Maar we gaan er gewoon allemaal 3 dubbel voor duimen dat volgend levensjaar voor jou het jaar gaat worden dat je moeder gaat worden. Heel veel plezier dit weekend. Heerlijk even lekker door de bladeren struinen met de hond, doet een hoop goed om je hoofd even leeg te maken.
    @Tassie: wat een vervelend toeval dat nu net, nu je zulke kosten gaat maken, er zo'n pijnlijke vergissing is met de aanvullende verzekering. Ik ben erg tevreden over PNO, maar ik kan me helemaal voorstellen dat ze hun pakketten wat gaan versoberen, want volgens mij hadden ze de hoos aan ivf-verzekerden niet helemaal voorzien. Dus ik zou zeker even de nieuwe pakketten goed bekijken voordat je overstapt.
    @Ploon: ik heb het in NL gehad dat ik bij iedere fm ook bloed moest prikken op oestradiol. Om te zien of de hormonen goed in mijn lichaam werden opgenomen, maar ik was dan ook een slow responder die traag op de hormonen reageerde en dat werd dus ook besloten omdat bij de eerste fm er maar 1 of 2 follikels te zien waren. Ik kan niet verklaren, met zulke aantallen, waarom ze bij jou dat zouden moeten laten prikken. Misschien is het de standaard werkwijze van dr. H. en doet dr. S. dat gewoon nooit (en heeft het dus ook niets te betekenen, gewoon een standaard iets waar zij op laat prikken).
    @Stiertje: fijn dat de kleine meid het zo goed doet. Wel vervelend dat je toch nog wat onderzoeken met haar moet ondergaan, maar hopelijk zijn dat de laatste omdat ze het zo goed doet (en goed plast). Leuk dat je moeder zo druk is met breien. Haar familie is ook wel ineens dubbel uitgebreid met een kleinzoon en kleindochter, dus ze kan even vooruit de komende wintermaanden.
    @Shadixx: goed dat je even gemailed hebt, hopelijk ook snel antwoord. Gelukkig ben je ervaren genoeg om zelf de vinger aan de pols te houden en zo nodig gelijk aan de bel te trekken. Snap dat het snel is dat je ongesteld geworden bent, maar ook wel weer fijn dat je nu wel weer verder kan (ipv wachten op een ongesteldheid die maar niet wil komen).

2. Nou, zeker fijn! Ik zit nu toch te twijfelen of mijn positieve ovulatietest van 2 weken geleden niet gewoon de waarheid sprak, in plaats van dat hij vals positief was. In het ziekenhuis in Zoetermeer twijfelden ze, omdat er toen ook iets zat van 13x16mm. Als mijn eisprong al geweest was, was dat een cyste, maar het kon ook zijn dat dít de groeiende follikel was. Ze raadde Duphaston aan, om er zeker van te zijn dat áls het een cyste was, hij weer zou verdwijnen. Nouja, hoe dan ook; we kunnen weer door!

3. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ff snel.
    Weer fm gehad vandaag en zaterdag nog 1. Nu dacht ze zaterdag de punctie wel in te gaan plannen, maar ik denk dat ik maandag nog wel een echo moet en dan woensdag de punctie?

Bbibi fijn weekend, en vast Gefeliciteerd. Vervelend dat die infuzen zo naar zijn. Hoop dat het bij mij meevalt.

Ik betaal altijd de apotheek eerst, maar dan stuur ik het in en binnen 2 weken is het vergoed. (Ik heb een zelf betaalde poging, maar ook daarin worden de medicijnen nog vergoed)

4. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Ddees, het komt dichterbij... :) :) :) Spannend toch weer. Nu weet ik niet meer of jij alle echo's in DD deed. Dacht het wel toch?

Kan iemand mij misschien een antwoord geven op het verhaal van de verzekering? Over de hoogte van de vergoeding (€ 1241,69) en de vergoeding van de medicijnen (is dit apart?).

Sneeuwmees, I.rma had vandaag overlegd met dr. Hubert. Dr. Scholtes weet dat ik niet zoveel eitjes zal hebben. Maar dr.Hubert misschien niet en vindt hij/zij dit wel weinig na 8 dagen. Vandaar het bloedprikken. Ik weet het ook niet. Het is gewoon gissen.
    En ik vraag me echt af wat dat vocht is in het baarmoederslijmvlies. Zaterdag tijdens de echo maar eens zien.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: nog een paar daagjes doorspuiten, maar alles voor het goede doel! Hoe dan ook gaat het volgende week weer spannend voor je worden!
    @Ploon: ik denk dat die 1200 echt voor de ivf-poging is met alle echo's e.d. eromheen. Volgens mij staan de medicijnen daar helemaal los van. Maar goed ook, want in mijn geval waren die alleen al 1300 euro. Een ivf-poging in DD kost 1300 euro, dus dan heb je in ieder geval de poging op zich vergoed, maar dus niet alles eromheen en dat kan nog best aantikken (narcose, bloedprikken en evt. embryoscope). Ik vind jouw opbrengst heel netjes. Ik had wel eens begrepen dat die oestradiol boven de 1000 moet zijn en dat dan de follikels ook goed rijp zijn. Misschien dat ze het een beetje extra willen monitoren. Vocht kan ik ook niet verklaren, maar er zijn wel vaker onverklaarbare dingen in het vrouwelijk lichaam. Misschien nog een beetje geel lichaam van de vorige eisprong wat tijdens de menstruatie nog niet helemaal is 'opgeruimd'.

6. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Heb vandaag nog niet getest, ga het echt morgenvroeg doen!
    Pest is alleen dat we allebei morgen wel moeten werken dus zet mijn wekker wat vroeger als normaal (als ik uberhaubt slaap vannacht). Kunnen we de uitslag ff op ons in laten werken.
    Ik durf er nog steeds niet in te geloven. Vandaag bijna geen buikpijn gehad, alleen rond 5 uur ff heel heftig. Dat vind ik wel eng en vlieg naar de wc maar niks te zien. Ben zo bang dat de utro de boel op zijn kop zet, maar goed. Morgen D-day!!!

7. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ploon.. volgensmij vallen de medicijnen gewoon onder de basisverzekering.. ik heb bij mijn betaalde poging buiten het eigen risico ook alles vergoed gekregen...

X

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Mikka: o, wat spannend joh, ik hoop zo dat je positief test!!

@ego: nacontrole was een groot woord, het was eigenlijk meer een nagesprek. Over hoe ik de keizersnede had ervaren en zo. Wel goed hoor, om dat nog even na te bespreken, vooral omdat het zo spannend was op het eind. En ook nog even gesproken over onze wens voor een tweede. Hij zegt: laat gewoon lekker de natuur z'n gang gaan. Natuurlijk heeft zo'n litteken hersteltijd nodig, maar het risico zit 'm eigenlijk alleen in de bevalling, niet in de zwangerschap. De kans op een natuurlijke zwangerschap is natuurlijk niet zo groot bij ons, dus mocht het de komende maanden 'per ongeluk' wel lukken, dan zou je om alle risico's te vermijden kunnen kiezen voor een geplande keizersnee. En mocht het niet spontaan lukken, dan over een maand of 9 weer eens naar DD afreizen.
    En ja, even lekker geshopt! Bij Steps hadden ze 50% korting, dus ik heb lekker ingeslagen: een shirtje, een broek (alweer m'n gewone maat!), een jurkje en een blouse. Heerlijk! En de kleine sliep lekker in de maxicosi.

9. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Succes morgenochtend Mikka

10. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even een paar dagen niet online geweest... Snel even alles gelezen maar ti's teveel om te onthouden en iedereen persoonlijke aan te spreken. Sorry ga proberen om echt iedere dag even online te komen.
    @Ploon Als je de medicijnen gewoon bij je eigen apotheek heb besteld vallen ze buiten die 1200 euro. Ik heb het nagevraagd omdat het bij mij ook zo in de brief stond.
    Ik kan je ook niet zeggen waarom je bloed moet prikken. ik heb dr Hubert (is een vrouw) en vandaag ook mijn 1e fm gehad. Scheelt echt niet zoveel als die van jou rechts 1 van 12 en 4 onder de 10. Links 1 van 11 en 1 van 10 en nog 2 kleinere. Ik heb het doorgebeld en hoef pas maandag weer voor een echo.
    Nu hebben ze natuurlijk wel de info van mijn vorige 2 stimulaties dus ik denk op basis daarvan is maandag vroeg genoeg... Zo zie je maar dat echt iedereen er anders op reageert. Ik reken maar op woensdag of donderdag voor de punctie...

11. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Mikka heel veel succes morgen zal voor je duimen

12. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mikka,ik duim ook enorm voor je!

Ik ben heel erg verdrietig. Een van mijn dinnetjes heeft ook vruchtbaarheidsbehandelingen gehad en nogal pittig ook en voor hun is het over nu :'( :'( Ze moest heel erg huilen vandaag. De angst dat ik zo eindig is groot en ik vind het ook echt ontzettend verdrietig voor haar. Haar beste vriendin heeft nota bene 4 kinderen en zelf kan ze er geen krijgen. Wat is het toch raar en oneerlijk verdeeld in de wereld. Ik heb het niet over die vriendin van ons met 4 kindjes want zij heeft ook enorme bakken ellende gehad om ze te krijgen.

Bibi,afschuwelijk he,jarig zijn zonder kindje. Ik heb mijn 37e verjaardag dit jaar overgeslagen. En dat blijf ik ook doen tenzij ik ooit een kleine heb. Van mij hoeven verjaardagen niet meer.

Sneeuwmees,fijn dat de echo goed was!!! Lekker genieten nu en kleertjes kopen.
    Oh ja ik ben vandaag naar de kliniek geweest om bloed te prikken. Die dame daar vond me enorm stoer dat ik een operatie heb gehad zonder narcose. Tsja in NL is dat normaal,daar niet. Ik bedoel een THL,is net wat anders dan het doorspuiten van je eileiders maar ook dat doen ze erbij. En mega zeer dat alles deed!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel even snel want ik ga zo slapen. Mikka succes, uhm vandaag alweer... Ik duim voor je..

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Mikka; Veel succes vanmorgen met testen! Mijn duimen draaien.

@Stiertje; Zo, dat was een geslaagd dagje dan met al je inkopen! Fijn joh dat de kleine heerlijk lag te slapen terwijl d'r mama aan het inslaan was!

@Klaproos; gatsie, wat pittig meis, van je vriendin. Ik snap dat dat voor jou in deze situatie extra aankomt. Ik wil je dan ook een digitale knuffel geven!!

@ego; nou, vandaag na het werk ga ik mijn portemonnee leeg schudden bij de apotheek;) Wij hebben met elkaar afgesproken dat ik de rekening direct bij onze verzekering indien en dan zullen we wel zien. Nu maar afwachten wanneer mijn menstruatie komt, ik dacht zaterdag.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: kwam ook even spieken of je al getest had. Denk aan je!
    @Klaproos: heftig van je vriendin. Dat was ook mijn grootste angst en met iedere poging die mislukte en maand dat ik ouder werd, begon bij mij ook de angst toe te nemen. Wat als..... Bij mij zou het gewoon eindigen vanwege mijn leeftijd en het klokje tikte harder en harder. Van de zomer vroeg ik me nog af hoe ik ooit afscheid kon nemen van mijn kinderwens. Ik had werkelijk geen idee hoe ik dat ooit zou moeten en kunnen. Heb zelfs gedacht om dan een hond te nemen, en was al op zoek naar nestjes. Toen bleek ik alsnog zwanger, geheel onverwacht. Maar ik herken die angst helemaal. Ik vind het enorm erg voor je vriendin en hoop dat bij jou, net als bij mij, die angst nooit hoeft uit te komen.
    @Stiertje: heerlijk dat je lekker even geshopt hebt en leuke kleren hebt gescored. De nacontrole vond ik ook een wassen neus. Ik ging er vanuit dat mijn gyn dan de wond/litteken wilde bekijken. Maar de broek is niet uit geweest. Inderdaad alleen alles doornemen, hoe je je voelt en hoe het gegaan was, over de anticonceptie. Omdat mijn keizersnee erg standaard was verlopen, stonden wij zo weer buiten. Kan me voorstellen dat jij toch iets meer na te praten had, na de heftige bevalling van jou. Ons zoontje had na de geboorte blauwe plekken op zijn armpje en wij hebben het daar wel over gehad. Wij dachten dat het misschien kwam omdat hij wat klem zat (ivm de stuit) en door wat hardhandig eruit trekken hij misschien die blauwe plekken had. Maar de gyn kon dat niet verklaren. Had ik ook niet verwacht, want hij stond er bij en keek ernaar, want de ks is door zijn gyn in opleiding gedaan en volgens mij had hij, toen wij kwamen, was hij volgens mij ook vergeten dat hij ons kindje (mede) ter wereld had gebracht.
    @Tassie: dat word dus je hamertje meenemen in je tas om je spaarvarkentje kapot te slaan. Ik hoop dat er snel een oplossing komt zodat je dat niet iedere keer hoeft voor te schieten (en nog belangrijker, dat het gewoon de laatste keer is dat je überhaupt medicijnen moet voorschieten, omdat je gewoon zwanger gaat raken).
    @Ploon: laat het maar over je heen komen. Ga er maar vanuit dat ze uit extra voorzorg even bloed hebben laten prikken. Misschien is dat wel op basis van je bloeduitslagen voordat je begon aan de poging en willen ze bepaalde waardes daarom beter monitoren.
    Het gaat gewoon helemaal goed komen met jouw poging en jouw follikels, hoor!

16. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: Heel veel succes!! Ik duim!

Xxx

17. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hoe is het gegaan Mikka? Ik hoop het zo voor je.

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ploon ik doe alle echo's in NL het is zo ver rijden 3 uur heen en dan weer 3 uur terug. Ik moet na de punctie voor de infuzen al een paar keer extra heen. Ze proberen het wel elke keer als ik mijn uitslagen door bel om dan de volgende echo in DD te laten doen, maar het gaat hier net zo goed. Ze zijn ongeveer 1 mm per dag gegroeid. Had nu 1 van 15,5 / 2 van 13,5 / 1 van 12 en wat kleintjes die hij niet wilde meten. BMS is 8 dus dat gaat de goede kant op.

Klaproos Dikke knuffel

Mikka ik blijf voor je duimen

Botala Misschien hebben we gelijk de punctie

Stiertje lekker dat je geshopt hebt met een zoete slapende baby

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Sorry meiden ik heb totaal geen energie om alles bij te houden en uitgebreid te reageren.

@Mikka: Spannend meid, ik denk aan je en hopelijk kom je straks met mooi nieuws.

@Stiertje: Het kan inderdaad beter nagesprek heten dan nacontrole. Wat heerlijk dat je even bent wezen shoppen.
    En goed om te lezen dat jullie meisje het zo goed doet.

@Klaproos: Wat erg voor je vriendin :(. Dikke knuffel.

@Bibi: Ondanks dat je het niet viert, wil ik je natuurlijk wel even feliciteren. Geniet van het weekendje weg.

@Ploon: Sorry meid ik kan je niet helpen met je vraag over de vergoeding, maar ik zie dat Sneeuwmees al gereageerd heeft.

@Botala: Al een mooie score met je 1e fm. Op naar maandag.

@ego: Verder gaat hier alles ok. Gister controle gehad bij de gyn. Hij kon het hartje niet vinden met de dopler, dus toen maar even een echo gemaakt en alles zag er goed uit. 'S middags hadden we nog een pretecho gepland, was weer erg leuk. Hij heeft gelijk alles van de 20 weken echo gecontroleerd en zag er allemaal prima uit.

Ik ben een hoop meiden vergeten, maar ik denk wel aan jullie hoor !

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: ik hoop dat je stuiterend van blijdschap op je werk zit en straks alsnog ons komt verblijden!
    @Bbibi: van harte met je verjaardag! En voor straks een heerlijk weekendje weg. Geniet ervan! Nu Ddees het over bms had, vroeg ik me af of het nog geholpen had dat jij Menopur hebt gespoten om jouw bms dikker te krijgen?
    @Ddees: is je aantal follikels een beetje vergelijkbaar met vorige pogingen? Ze zijn al mooi (gelijkmatig) aan het groeien in ieder geval (met al mooi dik bms)!
    @Loontje: wat spannend dat het hartje even niet te vinden was, maar gelukkig stelde de echo je gerust. Rond die termijn kunnen ze nog zo lekker, diep wegduiken dat ze even (zelfs voor de dopler of angelsound) onvindbaar lijken. En ook leuk dat je een pretecho hebt gehad (en al de stille geruststelling dat het ook voor de 20 wkn er allemaal goed uitziet). Bedenk me net dat ik ook alvast een afspraak voor een 3D echo wil gaan maken.;)
    @Botala: jij gaat inderdaad lekker gestaag verder. Binnenkort al weer de punctie. Wel een spannende (en leuke) tijd weer voor ons, omdat er nu weer bezig zijn met een poging!

Deel Deze Pagina