@Mikka: zelf zou ik de echo wel iets later doen. Bij de eerste heb ik hem bewust pas met 6+5 gepland. Maar je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt. Normaal is de echo in DD met 6+2 !
@sneeuwmees we hadden poging drie zelfs 1 verse tp blasto's en een tp met 2 cryo blasto's. Had bij de verse tp zelfs een positieve test maar was bij 5 wk mis helaas. Er is deze poging niets aan medicatie aangepast en voor komende poging gaat ook niks aangepast worden. We hebben 300 gonal en 150 menopur, decapeptyl en na de punctie superfact. Dr S gaf aan dat het aan de maand kan liggen dat er maar 1 follikel is, dat is ook de reden dat de poging is afgeblazen...
@Haai: laten we hopen dat de follikels de komende maand gunstig gezind zijn. Wel typisch dat jij Decapeptyl moet spuiten. Bij mij was hij daar fel op tegen gezien mijn lage respons. Of heb je 'last' van dominante follikels? Hoe dan ook, we gaan voor een vruchtbare decembermaand! Wanneer kun je weer starten? @Mikka: heerlijk toch dat soort egoberichtjes. En ook heerlijk om dit mooie nieuws morgen te gaan delen. Het zal nog best vaak duren voor het echt doordringt. Moet zeggen dat ik dat zelfs nog heb en dat ik nog steeds het idee heb dat het over iemand anders gaat.
Haai10 welkom. Ik vraag me ook af waarom jij nog steeds gonal f krijgt en decapeptyl. De eerst behandeling in NL had ik met gonal f hele onregelmatige follikel groei. Die poging is toen afgebroken. Toen 450 menopur. Nu in DD krijg ik 2x per dag 225 menopur en 2x per dag een snuifje synarel. Nu groeien mijn follikels langzaam en heb ik ongeveer bij de punctie 9 eitjes waar van 5 rijp. Ik zou dokter S toch vragen waarom jij decapeptyl en gonal f krijgt. Verder succes met je poging en blijf lekker je verhaal delen hier. We zijn er om mekaar te steunen en te helpen.
Wat gezellig. Een paar nieuwe meiden! Welkom! Dat jullie ook allemaal maar (snel) zwanger mogen raken. Mikka ben zooooo blij voor je!!!!!!
@ sneeuwmees, ik hoop dat ze volgende poging idd beter gezind zijn mijn folies. Ik heb nog geen dominante follikel gehad, deze poging waren er gewoon geen meerder follikels bijvoorbeeld...Ik kan aankomende cyclus door dus dat zal eind nov begin december zijn. @Ddees, ik heb de eerste poging in DD IVF 2 menopur gehad maar daar reageerde mijn follikels helemaal niet op, toen had ik er ook 1 groeien daarom zijn we weer overgestapt naar 300 gonal (had ik poging 1 in NL ook gehad) en 150 menopur, vorige poging kwamen daar toch 4 eicellen uit terwijl mijn AMH onder 0,2 zit. Volgens dr S voor mijn doen een goede opbrengst. Decapeptyl weet ik eigenlijk niet dat heb ik alle pogingen gehad. Moet wel zeggen dat ik niet meer als 5 follikels bij een goede poging heb klaar liggen dus ik denk dat het ook niet meer gaat worden doordat ik een heel laag AMH heb en vervroegde overgang in de familie blijkt te zitten.
Haai10: leuk dat je mee komt kletsen . Ook jij natuurlijk heel veel succes met je volgende poging. Mikka: wat zeiden je ouders en schoonmoeder? Heb je lekker geslapen vannacht? Hier net terug uit DD. Waren al vroeg op pad en bij aankomst direct bloed geprikt voor de waarde van het Oestradiol. Toen gewacht op de echo. Dr. Yil.derim deed deze. Jeetje, dat doet ze vlot. Nam niet heel veel tijd voor je en voor mn vragen. Het leek me ook dat ze vrij snel de follikels opmeette (hopelijk wel secuur) en heel ruim. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen. Had wel meerdere goede follikels (links drie waarvan de grootste 18 was eergister 11,5 en rechts vier, waarvan de grootste 16). Helaas bleek het vocht nog steeds in het baarmoederslijmvlies te zitten. De arts zei dat dit best nog weg zou kunnen gaan als de baarmoedermond iets open gaat (wat normaal met een menstruatie gebeurt). De verpleegkundige zei later (Miep) dat dit niet gebeurt. De arts zei dat ze anders misschien met de punctie iets kunnen doen. En als het zo blijft komt er geen terugplaatsing en worden de eventuele bevruchtte eitjes ingevroren voor een volgende cyclus. Maandag weer een echo. Hoefde niet perse in DD zei de arts. De verpleegkundige wilde eerst wel, maar dan doet ook dan dr.S. de echo niet, maar weer dr.Y. Ze vond het later geen punt dat we dit in NL deden omdat we vandaag toch ook al in DD waren (en ook bloedgeprikt hebben beiden). En dan woensdag of donderdag de punctie. En dan hopelijk daarna op maandag of dinsdag de terugplaatsing, maar dat is dus nog niet zeker. Ik heb er (jammergenoeg) nog niet zoveel vertrouwen in. Maar ben al wel blij met het aantal en de grootte van de follikels. Moet dan zondag voor het laatst spuiten. Maandag echo en als dan woensdag de punctie is, hoef ik niet weer verder te spuiten. Dus twee dagen zonder Menopur (wel neusspray). Wie had dat ook alweer nog meer (las ik van de week over maar weet niet meer wie het was). Maar zal wel zo horen dat je dan voor de punctie twee dagen niet meer prikt. Herkennen jullie dat? Ik heb ook gevraagd wanneer ze dicht zijn en dat is van 23 december t/m 1 januari. Dus het valt mee.
@Ploon: wat een mooi aantal en ook de grootte is mooi! Ik weet eigenlijk niet meer hoe het bij mij was. Volgens mij stoppen met de hormonen en dan de avond erna de pregnyl. Maar zeker weten doe ik het niet meer. Hoop dat ze met de punctie nog iets kunnen doen aan het vocht. En anders misschien maar beter invriezen, want de embryootjes moeten wel een goede 'bodem' hebben om in te nestelen. Fijn dat de kliniek maar zo kort dicht was. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze al vanaf half december dicht zouden zijn en dan is het wel heel kort dag voor sommigen hier. Maar dan valt de schade van de sluiting gelukkig mee. @Haai: ga er helemaal vanuit dat dr. S. zijn redenen heeft om deze medicatie voor te schrijven, maar ik was wat verbaast door die Decapeptyl, omdat hij bij mij erg allergisch reageerde toen hij hoorde dat ze dat mij in NL hadden voorgeschreven, terwijl ook ik een laag amh heb (0,34). Heb je ooit suprefact gebruikt ipv Decap?
@Ploon wat een mooie score en wat zijn ze gegroeid in 2 dagen zeg... zou echt balen zijn als ze niet terug geplaatst kunnen worden deze ronde. Zal voor je duimen. Ik had de vorige 2 keer 1 dag niet spuiten en daarna pregnyl en de punctie. Maar dat was met decapeptyl misschien is het met Synarel gewoon 2 dagen...
@ sneeuwmees, mag hopen dat hij weet wat hij doet hahaha.. Suprefact krijg ik meestal na de punctie maar ik zal het volgende keer eens navragen waarom ik decapeptyl krijg, heb er nooit echt over gedacht maar hij zal er zeker een reden voor hebben. @ ploon dank je wel. Het valt mij inderdaad mee hoe lang ze dicht zijn dacht veel langer. Mooi aantal heb je, ik mag al blij zijn met 4..
@Haai: ik ga er ook helemaal vanuit dat hij een goede reden heeft om jou dit behandelplan voor te schrijven. Maar vragen kan inderdaad geen kwaad. Ik had ook meestal rond de 4 follikels in NL en in DD toch 6 (met menopur en suprefact). Gelukkig kun je snel weer van start! Hopelijk zwanger het jaar uit voor jou!
Mikka: wauw, fantastisch, gefeliciteerd!! Zie je wel, je bent toch zwanger, ondanks de krampen! Wij hadden de eerste echo met 6.2 wk en toen was er een hartje te zien.
Ploon we gaan heel erg gelijk nu. Ik had er 1x21/1x17/1x15/2x14/1x10/4x7 Ik mag maandag ochtend ook niet meer prikken. Moet wel de synarel nemen. Ze mogen natuurlijk nog niet springen. Het komt gewoon om dat er al zo'n grote zit dat ze eerst de uitslagen willen voordat er nog een stimulatie gebeurt. Voorheen prikte ik nog wel voor de echo, maar ze heeft nu gezegd dat het niet mag dus moet ik het maar meenemen naar m'n werk. Ze had het er bij mij ook al over de punctie woensdag. Dan is het wel weer een dag later dan de vorige keer. Ik hoop dat maandag dokter S beslist en niet iemand anders. Mijn BMS was wel nog maar 6 terwijl ze van de week 8 meete nou zei M.iep dat het wel eens komt doordat er elke keer een ander meet. Haai ik sluit me geheel bij sneeuwmees aan. Als dit de beste opbrengst heeft zal het wel goed zijn toch. Ik heb ook synarel ipv decapeptyl omdat mijn eitjes te hard groeide en dan niet rijp zijn. En ook gruwelde dokter S. bij het woord decapeptyl bij mij.
Haai, ik had ook niet verwacht dat ik er zoveel zou hebben. Dat had dr.S. denk ik ook niet gedacht. Maar het zegt natuurlijk nog niets over de bevruchtingen. Hopelijk houden we iets over. Leuk Ddees. Om precies te zijn had ik er 1x18, 2x16, 1x15, 2x14 en 1x12. Begin het nu ook wel wat te voelen rechts. Ben dan zo bang dat er toch een eisprong optreedt. Of houdt Synarel dit echt tegen? Ik hoef ook 1 dag niet te spuiten. Vandaag nog. Morgen niet meer en dinsdag Pregnyl (of alles één dagje later). Maar dat zien we morgen met de echo. Misschien zien we elkaar dan woensdag in DD. Ga je morgen voor de echo wel naar DD? Wat vervelend he dat onsecuur meten. Ken het. Maar vond dat er gister ook in DD heel snel (en naar mijn idee niet secuur) gemeten werd. Terwijl dr.S. zei dat de laatste echo in DD moet gebeuren vanwege de correcte meting. En nu zei M.iep dat dr.S. deze echo niet uitvoert, maar dezelfde arts als zaterdag. Tja... dan denk ik toch dat ze dat in NL net zo goed kunnen? Ik ga gewoon vragen of ze heel precies willen meten. Dun bmsv heb ik ook altijd. Ik slik daar tarwekiemolie voor. Baadt het niet schaadt het niet. M'n man had net het idee om te vrijen. Maar ik durf dat nu niet, hoor. Stel, stel, er is toch een spontane eisprong. En dan heb ik meerdere grotere follikels. Laten we dat maar niet doen! Ben erg benieuwd of de Synarel de eisprong echt helemaal tegenhoudt.
Moet echt even teruglezen om te reageren. De tip van twee schermen werkt goed! @Lets, Loontje, Tassie, Ddees Veel dank voor jullie welkom! @sneeuwmees Voel je je goed? De eerste twee keren hebben ze de embryo's inderdaad met AH teruggeplaatst. De laatste keer niet, maar dat had ermee te maken dat dr. S ze langer in de embryoscoop wilde hebben om te kijken of ze überhaupt verder zouden delen dan 4 cellen. En dat is de laatste keer met 2 embryo's gelukt. De medicijnen zijn na de eerste iets opgehoogd, te weten van 75 gonal f naar 150 gonal f. En ik kreeg de eerste keer een andere neusspray. @Lets Op mijn werk heb ik drie collega's, waaronder mijn baas, op de hoogte gebracht. Het kost gewoon veel tijd. En om dan ook nog stress te hebben over het moeten liegen zag ik niet zitten. Maar goed, kan me voorstellen dat dit voor jou ontzettend moeilijk is. Alhoewel ik wel denk dat als je er al zo lang werkt, ik me niet voor kan stellen dat ze raar zullen reageren. @Tassie Is het een idee dat je je medicijnen bij een ziekenhuisapotheek haalt? Ik kies daar iedere keer voor, omdat zij de spullen meestal op voorraad hebben. En ik heb daar nooit problemen over zelf betalen, naalden etc. gehad. @Ddees De opbrengst van de eicellen is eigenlijk heel goed. De laatste twee pogingen had ik tegen de 20 follikels wat resulteerde in de ene keer 10 rijpe eicellen en de andere keer 11. Dat lijkt dus echt aan het tese-materiaal te liggen. @Mikka Gaat het goed daar op je roze wolk? @Botolla Jij bent nu toch bezig? Gaat het goed? @Haai Ik kreeg dezelfde allergische reactie van dr. 'S toen ik decapeptyl liet vallen. Hij zei mij toen dat decapeptyl abosoluut niet past bij een laag amh. Maar hij zal best hebben nagedacht over jouw cocktail @Klaproos Inderdaad best wat meegemaakt, maar dat is voor jou niet anders als ik je banner zo lees! @Tevka Dank! Gaat het goed met je zwangerschap? @Ploon Wat vervelend is dat toch als ze bijna geen tijd voor je nemen! Maar meten kunnen ze in een slitsecond altijd heel secuur is mijn ervaring. Ik duim voor je! Synarel houdt die eisprong echt wel tegen. Ik heb iedere keer ook ontzettend grote follikels en herken de angst, maar is echt niet nodig.
Nee Ploon ik ga nog steeds hier voor een echo. Het is 5 mm daar ga ik geen 6 uur voor rijden. Vorige poging was mijn BMS wel 10 dat had ik nog nooit gehad. En daarbij werk ik in P.urmerend en daar doe ik ook de echo's wel zo makkelijk. De synarel moet dit echt tegen houden. Ik was in het begin ook erg bang, maar nu niet meer. Ploon vrijen kan geen kwaad hoor, maar ik vind het zeer doen met zo'n buik vol eieren