Shadixxx: nog iets gehoord uit DD over de donor? Jeetje zeg, wat slordig van ze. Sneeuwmees: vervelend zeg dat je zoveel last van je bekken hebt. Nog maar 14 weekjes op je werk. Dat gaat echt vlot. Hopelijk verloopt de overdracht soepeltjes. Botala: zien we elkaar niet in DD. Maar uiteraard heel veel succes. Ddees: jij ook woensdag. Zien we elkaar vast nog wel. Wij moeten er om 08.00 uur zijn. Om half 9 de punctie. Vanavond om half 10 de Pregnyl. Fireangel: vervelend zeg dat jullie dochter nog helemaal geen kv wil. Hopelijk wil ze snel over en kunnen jullie verder. Klaproos: spannend allemaal. Kan me wel voorstellen dat je gespannen bent. En de 3e duurt nog even helaas. Pffff. Een knuffel van mij. Monatoetje: wat fijn weer. Zo dacht ik ook telkens. Van week naar week. Nu zijn we zover, dus dan is het levensvatbaar. Nu zijn we zover dan dit en zo ging ik de zwangerschap door. Maar je houdt gewoon vol tot 40 weken (haha, typte ik eerst per ongeluk 50 ). Tassie: fijn dat je weer verder kunt. Ik had dag 8 en dag 10 de fm. Oh Ddees: ik ga ook eens kijken naar dit hotel. Want wij zoeken er ook één. Want om 08.00 uur er zijn, houdt anders in dat we om half 6 wel weg mogen om er zeker van te zijn op tijd te zijn. Ego: ik had rechts 6 en links 8 follikels. Beide kanten 4 grote. Afwachten maar. Het vocht was dus weg. Ze kon het echt niet vinden, hoe hard ze haar best ook deed (zoals ze zelf zei ). De dikte was 7,5. Dik voor mij (ben zwanger geworden met 5,3). Weet iemand of je na de punctie gewoon je ding kunt doen (even gezellig de stad in)? En na de terugplaatsing? Of moet je dan echt rustig aan doen? Ze vroegen me ook nog of wij open stonden voor een nood ICSI als het nodig is. Hebben jullie die vraag ook gehad? Ik heb bij de verzkeering IVF aangevraagd. ICSI is 1000,- duurder.
@Ploon: die vraag hebben wij niet gehad. Zijn er redenen dat het zaad van je man mogelijk van mindere kwaliteit is? Het is inderdaad nogal een verschil in bedrag. Weet je al wat je gaat beslissen? De pijn na de punctie viel mee, maar ik was nog erg duf van de narcose. Kostte me ook moeite om op de terugweg de ogen open te houden in de auto. Ik had er zelf geen behoefte aan nog wat te gaan ondernemen of de stad in te gaan. Maar dat verschilt denk ik ook per persoon. @Ddees: fijn dat het gelukt is met een hotel. Ik bedacht me nog dat wij zo'n boekje hadden 'weg van de snelweg' en als we op vakantie gaan, zochten we daar altijd wat uit. Dat waren dan meestal gasthöfs in een dorpje, maar verder prima voor elkaar. Had daar nog voor je in willen kijken, maar gelukkig heb je al onderdak (en hopelijk ook nooit meer nodig daarna ). @Tassie: ik heb een kantoorbaan waarbij ik veel moet zitten. Eigenlijk is alles waar TE voorstaat niet goed. Te lang staan, te lang lopen en ook te lang zitten. Maar we proberen positief te blijven, ondanks alles.
@botala, veel succes met de punctie! @shadixx, hopelijk wordt het snel goed geregeld, vervelend dat je overal achteraan moet gaan! @sneeuwmees, jij mag best klagen...je hoort ook gewoon onze klaagverhalen aan en ik heb er geen verstand van maar het zal best pijnlijk zijn allemaal! @ploon, fijn dat je woensdag punctie hebt, succes! En ddees, jij ook! @fireangel, hoop dat je snel kunt beginnen! @klaproos, erg he dat nerveus zijn....en je moet nog ff... @monatoetje, goed te horen dat alles goed was!! @tassie, fijn dat je kunt beginnen met spuiten straks..nou hoewel fijn, voor het goede doel natuurlijk! Zo, geloof dat ik bijna op iedereen gereageerd heb, das een hele klus dames sorry als ik iemand vergeten ben... Morgen eindelijk het intakegesprek... Begin nu toch wel zenuwachtig te worden, maar ook fijn dat het eindelijk zo ver is! Hebben net even alle moeilijke woorden in het duits opgezocht, kunnen redelijk duits maar die medische termen is weer net wat anders... Ben zo benieuwd!!! Daarna denk ik nog wel even de stad in...iemand tips qua winkels / parkeren? Aangezien we bijna nooit tegelijk een vrije dag hebben maken we van de nood maar een deugd...
@Lets: spannend, meid! Maar gelukkig is de eerste stap dan eindelijk gezet. Dr. H. is wel gewend dat er NL komen voor wie Duits niet de moedertaal is. Vindt dat ze altijd veel moeite doet zichzelf verstaanbaar te maken. Dus gaat vast helemaal goedkomen. Tips voor de stad heb ik niet. We zijn eigenlijk nooit het centrum in geweest, maar hoor dat dat wel leuk moet zijn. Ik ga duimen voor een goede intake en hopelijk een snelle start!
Weet niet meer precies de reden. Volgens mij nog niet wetenschappelijk bewezen maar kans op succes minder?! Zelfde reden als dat BV ook als "anticonceptie" wordt gebruikt. Kans op zwangerschap zou dan kleiner zijn (al had ik vanaf weet 10 na de bevalling weer een normale cyclus). Fijn dat jij ook eindelijk zwanger bent, alle moeite uiteindelijk toch beloond!
Ploon: Na de punctie zijn we rechtstreeks naar huis gegaan.. Had ik geen puf meer om nog iets te doen.. Na de TP zijn we wel nog de stad in gegaan.. Volgensmij mag je na de TP gewoon weer alles doen, maar de een voelt zich er prettiger bij om het rustiger aan te doen.. Lets: Spannend zeg morgen! Wij zijn ook een paar keer gaan winkelen na een afspraak, wij lieten dan heel asocial de auto bij de kliniek staan en liepen dan naar het centrum.. Tis wel half uurtje lopen ofzo.. Wij zaten in de zomerperiode dus dat was wel lekker toen om een stukje te wandelen.. Ddees: Ja das alweer een paar maanden geleden he! Hopelijk worden jullie doorzettingsvermogen dit keer beloond met een mooi wonder!! Ik duim meis! X
Nee, Sneeuwmees, het zaad van m'n man is juist van superkwaliteit. Dus ik was ook wel verrast door de vraag. Dr.S. had het inderdaad wel op het stimulatieschema vermeld bij de uitgangsecho. Ik begreep toen al niet waarom, maar heb het toen niet gevraagd. We hebben wel gezegd dat we het willen als het nodig is. Maar ik verwacht het eigenlijk niet. En als het wel nodig zal zijn, dien ik het extra bedrag in bij de verzekering. Hopelijk krijgen we er dan iets van terug. Lets: heel veel succes morgen. Ik vond dat ook spannend toen. Neem de tijd, neem al je vragen met hem door, al lijkt het soms alsof ze een beetje overhaast zijn daar. Welke arts heb jij dan? Ik weet geen parkeerplaats in de binnenstad. De straat waar de kliniek aan ligt is niet makkelijk te vinden. Weet je al waar het precies is? Wij hebben nu een hotel geboekt in de binnenstad. Jeetje, wat een geld. En helemaal als je het vergelijkt met de prijs die het hotel kost zondag op maandag (voor het geval het nodig is voor de terugplaatsing). Scheelt gewoon 143,-. Is de terugplaatsing ook altijd 's ochtends vroeg? Of ook wel 's middags?
Oeps,sorry Tassie,ik dacht dat het misschien ook spontaan nog had gekund. (zwanger zijn) Ploon,fijn dat het vocht weg is! Zet em op he Mees,wat gaat het snel met je! Effe dom vraagje he. Als je naar de kliniek rijdt kom je op een soort parkeerplaats met slagboom. Wij wisten niet of we daar mochten parkeren. Ik had wel het lef om gewoon aan te bellen maar vriend niet dus lang lopen zoeken naar een andere plek:x Ik was dat eigenlijk niet nog een keer van plan dus mag je daar gewoon aanbellen? Leuk ik kijk TLC,allemaal mama's die kindjes krijgen
@Klaproos: je moet dat kleine parkeerplaatsje aan je rechterhand hebben. Daar zit ook een slagboompje, maar ik dacht dat die automatisch open ging. Die andere iets grotere parkeerplaats er vlak naast heeft ook een slagboom, maar geen idee waar dat bijhoort (en of je er ook weer makkelijk vanaf komt). Wij hebben nog nooit ergens hoeven aanbellen in ieder geval. Maar het parkeerplaatsje van de kliniek is ook erg klein. @Ploon: dan snap ik de vraag ook niet helemaal. Misschien zijn ze in de war met een andere patiënte. Bij mijn man hebben ze alleen maar naar de uitslagen van het zaad gekeken voordat we in NL met ivf gingen starten, maar hebben ze er nooit meer enige navraag naar gedaan. Ik kan me voorstellen als je man zijn zaad produceert op de punctiedag en ze zouden dan zien dat het iets minder van kwaliteit is, dat ze dat dan vragen. Nou ja, je kan inderdaad gewoon ja, zeggen. Maar dan zal het niet nodig zijn. @Fireangel: hoop dat de kleine meid de fv snel lekkerder vindt. Ik had het 'geluk' dat ik niet genoeg bv had. Mijn zoontje is daarom opgegroeid met een combi van borst en fles. Eerst aan de borst en dan nog een fles na tot hij voldaan was. Dus gelukkig geen strijd met speenweigeren of verandering van voeding.
Ik weet alleen dat we ahnenweg in de navigatie moeten zetten. En dan??? We gaan ruim op tijd, het is een uur rijden, maar we gaan gewoon veel eerder! Ik krijg dokter h, die schijnt niet zo gehaast te zijn maar heel lief als ik de verhalen moet geloven
@Lets: bij ons kende hij het huisnummer niet. Inderdaad gewoon de Ahnenweg inrijden. Het is eigenlijk een heel klein doodlopend weggetje. De kliniek bevindt zich onder de grote kantoor-toren waar je tegenaan kijkt aan de rechterkant. De letters van die toren kun je ook al vanaf de hoofdweg zien als je DD inrijdt. Er zijn twee parkeerplaatsen. Een grotere rechtvooruit en een kleine aan je rechterhand. Allebei hebben ze een slagboom. Je moet de parkeerplaats en slagboompje aan je rechterhand hebben. Dan kom je op een vrij klein parkeerplaatsje van de kliniek. Succes morgen!! En ben benieuwd wat ze te zeggen heeft!
Thanx sneeuwmees, heb even een foto gemaakt van je berichtje met de telefoon, zo moet het zeker lukken! Staat er ook nog een bordje bij welk gebouw je moet hebben? Of staat de naam van de kliniek erop ofzo?
Lets je hebt op een gegeven moment aan je rechterhand een zilverkleurig gebouw (net iets verder dan het wdr gebouw-staat er heel duidelijk op). Dan rij de door over de trambaan. Dan aan je linkerhand een apotheek Storchen. En kort daarna sta je voor een stoplicht. Rechtdoor en dan direct links een doodlopend straatje in. Dit is de Ahnenweg.
Thanx meiden, laat jullie vanmiddag of vanavond weten hoe het gegaan is, zo nu opstaan en dan op naar dd.
@Lets: succes vandaag! Op dat grote gebouw staat volgens mij 4W heel groot. Daaronder zit het inderdaad, maar vrij onopvallend. Er staat iets van Kinderwunschcentrum op de deur. En daarnaast inderdaad een kinderopvang. Gaat helemaal goedkomen! En anders kijk je maar naar een een grote Mercedes-stationwagen (een witte volgens mij) voor de deur. Die staat meestal op de Artz-parkeerplaats. Succes!!
Lets hoelaat heb je de intake? Heb ik sinds gister toch last van m'n verstandskies. Ontstoken of zoiets. Maar ik durf er niets voor te nemen. Al staat er op de verpakking dat je het wel mag nemen bij een zwangerschap (Corsodil). Zou het misschien nu ook wel mogen. Maar ik ben bang dat het invloed heeft op de medicatie nu. Dan misschien maar een paar daagjes pijn lijden (hopelijk wordt het niet erger). Tis nog te doen zo. We gaan vanmiddag tegen een uurtje of 2 weg. Zijn we er op tijd. Kunnen we even slenteren in de stad. Daar een hapje eten en dan vroeg ons bedje in bed. Mikka, hoe gaat het met jou?