ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haai10

haai10 Lid

4 jan 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    @lets succes vandaag bij dr H (superlief mens)

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; je bent waarschijnlijk al weg, maar heel veel succes vandaag!!!

@Ploon; jij ook veel succes vandaag enneh shopse!!

@Klaproos; geeft niets, meid! Wij hebben bewust niets geprobeerd ivm de behandeling.

@ego; het is gelukt!! Joepie! Ik voel me wel een supermuts want bij het afbreken van het flesje met wateroplossing sneed ik in mijn vinger en moest ik op zoek naar een pleister. Echt zo stom en natuurlijk net mijn wijsvinger. Het spuiten en opzuigen was ook best een gedoe en daar is toch wel wat vloeistof bij verloren gegaan (of niet goed opgezogen of een beetje uit de spuit laten lopen). Maar het prikken ging heel makkelijk.
    Morgen gaat mijn man mij helpen (hij werkt heel veel met spuitjes (alleen grotere!) op zijn werk). Ik ben benieuwd. Het is ook stom. Ik zit te wachten tot ik iets voel. Niet dat ik vandaag niets ga doen, hoor, maar ik ben benieuwd of ik iets ga merken.......

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Tassie, dat ken ik. Dat geklungel. Wat een gehannes is het toch. Maar je gaat er echt handigheid in krijgen.
    Ik heb van de kliniek hier in NL een rubberen hulsje gekregen die je over de dop van de glazen ampul kunt doen om het te breken. Echt super handig. Misschien is het het vragen waard erna.
    Mijn man maakte op een gegeven moment ook de spuiten klaar en ik spoot ;) Hij vond het leuk om te doen en het ging hem goed af, dus een goede mix. Heeft hij er ook aan bijgedragen ;)
    Het verlies van iets vloeistof had ik ook soms, hoor. Dat kun je bijna niet voorkomen. Of er bleef heel ietsje zitten in het flesje of bij het ontluchten ontsnapten er een paar druppeltjes ipv 1. Maar dat zal het probleem wel niet zijn.
    Ik weet het niet meer maar spuit jij ook Menopur? Iemand hier attenteerde me op een inkeping aan de binnenkant van het flesje waar je de naald in kunt leggen zodat het beter opzuigt.
    Klopt het dat ik bij jou geen handtekening zie? Alleen een banner waar staat: ik ben toe aan een nieuwe banner.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Ploon; hihi, mensen moesten ons eens bezig zien. Ja, ik gebruik ook Menopur en ik zal ook wel kijken naar de inkeping in het flesje. Bedoel je het flesje van de Menopur of van het water? Ik zal zo aan mijn man vragen of hij ook zo'n rubberen hulsje kan meenemen van zijn werk. Ik voorzie anders nog meer verwondingen:p.
    Handig dat jouw man jouw helpt met de voorbereidingen. Bij mij gaat dat niet omdat mijn man erg vroeg opstaat (5.40 uur) en ik dat te vroeg vind voor mijn vrije dagen. Morgen is hij vrij en kan hij mij dus wel helpen.
    Ik was daarna hyperdepiep en liep dus heen en weer boven zodat één van onze katten beneden aan het schreeuwen was. Natuurlijk, omdat ik toch niet meer ging slapen (het was 7.10 uur) heb ik beneden het luikje opengedaan en hup daar zat madam op bed. Gezellig!! De rest kwam natuurlijk ook al gauw, we hebben er 4.
    Oh ja, ik heb inderdaad geen banner. Ik krijg het niet voor elkaar en ik gun mij niet de tijd om er voor te gaan zitten. Maar ik beloof hierbij plechtig dat ik ook een banner ga maken (ik weet alleen nog niet wanneer, maar wel deze week nog).
    DAAAG!!

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ja, dan moet je het wel alleen doen. Want 05.40 uur is wel heel vroeg.
    Dat was een gezellig ochtendritueel. Lief!
    De inkeping zit in het menopur-potje. Echt makkelijk. Net als dat hulsje.
    Een handtekening maken is echt eenvoudig, hoor en zo klaar. Hoeft ja niet perse met banner. Weten we allemaal precies waar je mee bezig bent. Ik vergeet anders soms echt wie wat heeft meegemaakt en waar mee bezig is. Kan ik niet onthouden van iedereen.

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ja, een banner met daarin een persoonlijk tekstje maakt het veel duidelijker voor iedereen. Het is ook al een hele club geworden!
    Ik ga binnenkort mijn creativiteit loslaten op de banner:D. En dan kom ik hem natuurlijk showen!
    Na de actieve ochtend liggen ze nu allemaal te slapen, sommigen snurken daarbij. Heerlijk die beesten!

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Tassie gezellig al die poezenbeesten. Wij hebben ook zo'n rubbertje voor de waterflesjes. En anders een papiertje erom. De eerste dagen voel je nog niet veel hoor.
    Je handtekening kan je maken bij gebruikers instellingen. Het is wel handig dat je makkelijk kan zien waar iedereen mee bezig is.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoi Ddees,
    Ja, ik kan echt niet zonder de poezenbeesten! Ik heb net geprobeerd een banner te maken. Ik ben benieuwd...:)

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Tassie,gezellig zoveel katten! Ik heb er 3 en dat vind ik al heel wat :D Fijn dat alles gelukt is en dat snijden ken ik wel. Heb met pregnyl wel eens vet in m'n hand gesneden. Succes verder nog!!

Lets,spannend vandaag!

Ik heb weinig te melden. Ja ontzettend moe maar moet gaan werken ;)

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Tjee, dat was makkelijk:D. Ik schaam me rot. Ik dacht echt dat het veel moeilijker was om een banner te maken. Hmmm. Had ik dat geweten....:)

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hoi Klaproos; leuke beestjes, he! Ik ben opgegroeid met jachthonden, maar toen ik mijn man leerde kennen had hij 4 katten. En ik had het nooit verwacht van katten, maar wat zijn het leuke beesten en helemaal niet afstandelijk of zo. Wij hebben echte schootkatten en knuffelaars.
    Tjee, moet je nu nog naar je werk toe? Ik ben vandaag vrij, wat goed uitkwam ivm het prikken voor de eerste keer.
    Succes met werken!

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    DD-Meisjes:
    Aklina - ICSI 3 - cryo cyclus
    A1981
    Bbibi- ICSI/PICSI 1 - 1e kindje
    Botala - ICSI 3 - 4e kindje (1e kindje met huidige partner)
    Ddees70 - ICSI 6 - 1e kindje
    Dreamer82 - ICSI 2
    Elize84 - ICSI 3 - 1e kindje
    Haai10 - IVF 4 - 1e kindje
    Klaasje - IVF 1
    Lets - wachtend op intake,eerste kindje
    klaproos - wachtend eerste intake 3 dec eerste kindje
    Loontje85 - ICSI 1 - 2e kindje (spontaan zwanger)
    Maartje84
    Mikka - ICSI 2
    Miss76 - ICSI 2 - 1e kindje
    Monatoetje84 - ICSI 4 - 1e kindje
    NinaD - ICSI 3
    Ploon - IVF1 - 2e kindje
    Shaddixxx - IUI-D - 2e kindje
    Sneeuwmees - na 3 x IVF (spontaan zwanger) - 2e kindje
    Stiertje73 - eerste IVF (hiervoor 1x ICSI gehad) - 1e kindje
    Tassie74 - IVF - 1e kindje
    Tevka -ICSI 2 - 2e kindje (zwanger)
    Zofie - ICSI

Agenda:
    November:
    20: Ploon - punctie
    20: Ddees70 - punctie
    21: Botala - punctie
    23: Tassie74 - 1e FM
    25: Shaddixxx - 1e FM

December:
    3: Klaproos - Intake EINDELIJK. En dr P.
    9: Monatoetje - Controle vk
    9: Loontje85 - 20 weken GUO
    12: Loontje85 - Controle gyn

ZWANGER en uitgerekend op:
    06-11: Kitty17
    28-02: Elize84 (tweeling)
    10-03: Monatoetje84
    24-03: Mees
    30-04: Loontje85
    10-06: Tevka (tweeling)

Geboren:
    20-12-2012 Meisje - Fireangel (met 39w3d, 3e icsi-imsi poging, 4e tp)
    21-12-2012 Meisje i.sa - Juffie26 (met 37en3d, 1e icsi poging)
    22-12-2012 Jongen T.ygo - Loontje85 (met 37w3d, 3e icsi-cryo tp)
    07-02-2013 Meisje & Jongen M.ila & L.uka - Anjav (met 37w5d, 3e icsi-poging)
    13-02-2013 Meisje N.ina - Kippetjuh
    17-09-2013 2 jongetjes Jes.per & Flo.ris - Aklina (met 35w4d, 3e icsi-cryo tp)
    03-10-2013 Meisje F.aya S.ifra - Stiertje
    07-10-2013 Jongen H.ugo - dreamer82
    23-10-2013 Jongen L.ucas - Yj81
    12-11-2013 Jongen J.urre - Djuuzie

Ben even zo vrij geweest om van meerdere hun punctie erin te zetten

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: het is inderdaad een heel leerzaam clubje! Je wordt inderdaad heel handig. En de menopur is inderdaad even wennen. Ik moet zeggen dat ik me pas gesneden heb bij de laatste keer menopur mengen, gewoon omdat ik het op mijn werk moest doen en het te gehaast deed. Als je het met enige overtuiging en een beetje snel breekt, gaat het bijna altijd goed en anders helpt de tip van Ddees om er even een doekje of keukenrol-papiertje overheen te doen. Fijn dat jullie je mannen hebben die gaan mengen. Mijn man houdt ook wel van dat soort dingen, maar ik vond het altijd handiger dat hij mijn zoontje even bezig hield, zodat ik boven op mijn gemak even het 'gif' kon mengen.;)
    En heerlijk zo'n ochtendritueel met de katten. Als mijn man nachtdienst heeft, heb ik meestal ook gezelschap. Mijn man maakt nogal veel lawaai, dus als hij thuis is, liggen ze liever op de bank. Ik heb er twee en een daarvan rand me ook continue aan ongeveer, zeker nu ik zwanger ben.;)
    @Ploon: vervelend van je ontsteking. Ik heb vorige week een lekkende vulling laten vervangen en er schijnt een speciale (groene) vulling te zijn die je mag hebben als je (mogelijk) zwanger bent. En volgens mijn verloskundige is het ook maar een locale verdoving, dus kan het geen kwaad. Maar herken mezelf ook wel dat ik ook altijd liever maar voorzichtig was en maar niets geks ging innemen van medicijnen e.d. Veel plezier alvast in DD!
    @Klaproos: werkse, meid! Vervelend als je moet gaan werken als je zo moe bent.

14. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Tassie, goed bezig!!! :)

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik wil even melden dat ik het zo gezellig vind hier op het forum!! Ik moest er even in komen, maar nu we echt van start zijn gegaan, voel ik me er helemaal bij horen:D. Eindelijk kan ik ook meepraten.
    En ik heb een nieuwe banner gemaakt, dus ik doe helemaal mee! Wat een gezelligheid.
    Zo, Sneeuwmees ook katten! Haha, ik zie het al voor me een aanranding door je kat. Gedragen ze zich ook anders tijdens je zwangerschap?
    Ik moet zo maar weer even een wasje draaien en nog wat gaan schoonmaken in huis.
    Ik voel me alleen zo hyperdepiep (misschien de Menopur?:p)

16. @Fireangel; Ik reageer later even uitgebreid op je PBtje!

@Klaproos; De laatste keer dat wij er waren was de slagboom verdwenen, maar als hij er wel is mag je gewoon even 'Klingeln' :D

@Lets; Veel succes vandaag, komt vast goed!

@Tassie; Ik heb ook een hekel aan ampullen breken, maar sinds de Menopur pak ik een stukje keukenrol (gewoon 1 velletje). Die vouw ik één keer dubbel en dan vouw ik hem in de breedte om de 2 centimeter (dus een stuk of 6 keer) dubbel. Als ik het daarmee doe heb ik geen last van glas in m'n vingers. Ampullenbrekers van de apotheek vind ik waardeloos, daarmee springt het glas bij mij nog alle kanten op :) Ik word trouwens ook enórm vrolijk van Menopur. Ik heb echt van die lachkicks die nergens op slaan ;) Van Clomid, Gonal-F en Puregon veranderde ik echt in een monster, dus dit is een hele verademing! :D

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met IUI in DD? Volgens mij niet he? Ik vroeg me af of het daar gebruikelijk is dat je blijft liggen na de behandeling. Sommige ziekenhuizen doen dat wel, anderen weer niet.. Ik vind het niet echt bij DD passen om een patiënt te laten liggen en kostbare tijd te verspillen, maar misschien geloven zij er juist wel heilig in ;)

Ik heb nog niet geïnformeerd naar de donor. Ik dacht, ik geef ze even de tijd. Donderdag moet ik toch bellen, dan vraag ik het dan meteen wel.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wat spannend voor jullie! Misschien een rare vraag, maar zeker niet verkeerd bedoeld, hoor!! Maar, hoe gaat dat eigenlijk met een donor? Zoeken zij of mogen jullie zelf bepalen wie of wat?? Misschien toch met het oog op gelijkenissen met je man?? Is het anoniem? Je hoeft niet te antwoorden, hoor. Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat. Ik ben gewoon nieuwsgierig..:).

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden,

Ik heb geprobeerd ff snel alles bij te lezen maar het waren zon 20 paginas en is dus echt niet te doen.

Ik wil jullie bedanken voor de lieve felicitaties! helaas weer een jaar ouder...

mikka proficiat meid zag dat je positief getest had!

tanne en haai welkom!
    haai jou ken ik natuurlijk al vanuit dusseldorf ;) leuk dat je je nu ook hebt aangemeld!

de rest van de dames, sorry maar ik kan het gekletst niet meer bijhouden nu ik zo druk ben op mijn werk en gezien de verbouwing... dus bij deze meld ik me af....
    ik zal zo hier en dan nog wel een keer mee lezen en misschien een keer meeschrijven maar verder lukt het me niet meer alles en iedereen bij te houden...

geven jullie me belangrijke updates via FB? dat ik een beetje bijblijf? Na de verbouwing van ons huis (na kerst) kom ik weer proberen volle bak met jullie mee te kletsen hihi...

voor nu aan iedereen een dikke knuffel ! xxx

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: geen ervaring met IUI, maar na de tp mocht ik van dr. H. wel eventjes een paar minuten blijven liggen. Neem aan dat dat na de IUI ook wel even zou mogen (maar denk dat het afhankelijk is van de waan van de dag daar).
    @Bbibi: succes met de drukte! Logisch dat je eventjes je energie en aandacht voor jezelf en je huisje nodig hebt. Hoop dat je ons wel even laat weten als je getest hebt.
    @Tassie: kletst inderdaad lekker weg dit topic. Iedereen is welkom en iedereen laat elkaar in zijn waarde en vooral iedereen steunt elkaar waar nodig. Erg prettig!
    Deze kat is altijd al erg op mij gericht. Maar met vlagen is het echt erg. Heb ook wel het vermoeden dat ik door de zwangerschap een bepaalde geur of hormoon uitscheidt waar hij zich erg prettig en high bij voelt. Hij ligt ook vaak wel een beetje op buikhoogte.

20. @Tassie; Tuurlijk vat ik dat niet verkeerd op! Wel lief dat je er rekening mee houdt. Er is een lijst ingevuld met allebei onze uiterlijke kenmerken, bloedgroep e.d. We moesten een paar foto's doormailen (voornamelijk van m'n man en eentje van ons samen) en daarbij mochten we een paar eigenschappen aangeven, daar proberen ze zoveel mogelijk rekening mee te houden. Nu vind ik eigenlijk dat dat grotendeels afhankelijk is van de opvoeding, dus eigenlijk vind ik het niet zo heel belangrijk. Het is niet anoniem, maar het is ook niet zo dat wij te zien of te horen krijgen wie de donor is. Zodra ons (hopelijk toekomstige) kind 18 is, kan hij of zij het donorpaspoort opvragen waar dan de gegevens instaan.

@Bibi; Gelijk heb je meis. Op facebook houden we zeker contact!

@Sneeuwmees; Denk het ook inderdaad, we zien het vanzelf wel. Ik ben nooit blijven liggen na IUI, dus eigenlijk maakt het me niet zoveel uit.

Deel Deze Pagina