@Ddees: snap dat, als je het dan toch moet afsluiten, dan niet op deze manier kan? Fijn dat er nu een afspraak staat. Dit keer een 'live' gesprek met dr. S. of weer telefonisch. Snap dat je een hoop vragen hebt en dat je zeker die infuzen een kans wilt geven. Heeft het zin om nu alvast af en toe een infuus te krijgen om bepaalde waardes op te krikken? Of heeft dat pas zin rondom een tp? Als je even van je af wilt kletsen of als je verdrietig bent, dan weet je ons te vinden. Voor nu wel lekker dat je af en toe heerlijke lichtpuntjes hebt om van te genieten.
Dees,ik zou de infuzen zeker ook een kans geven. Hoop dat die werken,ik krijg ze zelf denk ik ook. Heerlijk hier weer een hoop rekeningen van alle MMM shit,daar worden we blij van Ik had net op FB een bericht gezet over lupus omdat ik bang was het te hebben maar dankzij mamavanh heb ik daar op laten testen (nog bedankt lieve mamavanh!!!) maar misschien dat iemand er wat aan heeft die autoimuunproblemen heeft en de oorzaak niet weet? (Ik wil verder niemand een ziekte aanpraten...)
@dees wat ben jij een mega sterke vrouw *knuf* @ haai wat een verschrikkelijk rotnieuws knuffel voor jou meid @ lets bijna beginnen meid @ botala goed nieuws meid @ shaddixxx idd voor mij mogen ze rot oud en nieuw ook skippen @sneeuwmeeshoe gaatie met je bekken? @tassie beterschap meissie! @ all fijn weekend
Dees, wat kun jij goed relativeren, echt diep respect, maar je mag zelf ook verdrietig zijn! Wij leven allemaal met je mee! Wat houdt dat precies in infuus? Botala, goed nieuws! Haai, sterkte... En ja, ook ik had vorig jaar kerst gehoopt nu wel zwanger te zijn, maar helaas... En oud op nieuw ja.. Maar goed, een nieuw jaar, fris starten daar is ook wat voor de zeggen... Ik ga morgen naar sisteract, leuk weekend tegemoet! Liefs en een knuffel voor allemaal..
@Lets: herken het wel dat wat trieste gevoel weer aan het eind van het jaar, omdat je dan weer beseft omdat die wens wéér niet uitgekomen is. Terwijl ik altijd aan het begin van het jaar zo hoopvol was, omdat er nog een heeeel nieuw jaar voor je lag en het dan toch zeker moest gaan lukken. Leuk dat je naar sisteract gaat. Ben er zelf niet geweest, maar enkele vrienden van me wel en die vonden hem erg leuk. En het is belangrijk jezelf af en toe even te verwennen. Veel plezier! @Bbibi: mijn fysio heeft me aardig gebeuld en alles hardhandig losgeduwd en gemasseerd onder in mijn rug en langs mijn ruggewervel. Was hierdoor gisteren zo goed als pijnvrij. Door het lange zitten op het werk, gisterenavond wel weer meer last, maar hoop dat we deze lijn een beetje vast kunnen houden, want dit is zo prima vol te houden. Wel begon ze te zeuren over mijn gewicht en dat ik dat in de gaten moest houden. Ik eet echt niet veel, maar tijdens mijn zwangerschap(pen) kom ik snel en veel aan (ook op mijn heupen e.d.), terwijl ik niet veel eet en als ik honger heb, eet ik ook nog vaak yoghurt of fruit. Dus daar word ik altijd moe van. Snap dat je lichaam al die kilo's mee moet zeulen en dat hoe minder dat is, hoe beter. Maar ik vind dat persoonlijk even het minst belangrijk als ik zwanger ben.
Ddees: Wat ontzettend knap hoe je met deze klap weer omgaat! Je bent een sterke vrouw!! Ik kan me voorstellen dat je het niet op deze manier wilt afsluiten en ik hoop zo dat jullie doorzettingsvermogen beloond gaat worden meis!! Ego: Slaap al een paar nachten slecht van de maagzuur... Kan gewoon echt niet s'avond nog iets eten want dan lig ik de hele nacht wakker... Vind ik vooral last na een avonddienst want dan heb ik meestal wel echt nog honger.. Vandaag weer beetje last van buikpijn.. Wat kan je dat onzeker maken, voelt een beetje alsof ik ongesteld wordt, niet echt heel pijnlijk maar gewoon zo'n zeurend gevoel.... Zal dat van het groeien kunnen komen denken jullie? Liefs
@Mona: ik heb ook vaak wat onverklaarbare buikpijntjes. Er blijft natuurlijk van alles oprekken en gebeuren daar van binnen. Ook vermoed ik dat mijn darmen ook vaak wat kramperiger zijn en dat geeft ook vaak een wat ongesteldheidsachtig gevoel. Herken dat onzekere wel, want ook ik haal me dan van alles in mijn hoofd.
Sneeuwmees: Ik ben idd ook weer bezig met de zakjes voor de ontlasting op gang te brengen, gaat op zich goed maar merk idd ook dat er veel lucht in mijn darmen zit, dus zou ook daar van kunnen komen.. Maaar tja toch maak je je dan weer druk van het zal toch niet zo zijn dat ons kindje te vroeg komt... Arrghh gek wordt ik er van X
Vervelend Mona dat je je zo voelt. Ik kan me herinneren dat ik ook best wel eens last had van buikpijnen tijdens mijn zwangerschap. Hoort er echt bij. Maar dat je er onzeker door wordt, is logisch. Want zo zitten we in elkaar geloof ik (jammergenoeg ). Sneeuwmees: fijn dat de fysio je onderhanden heeft genomen. Hopelijk heb je er lang baat bij. Lets: veel plezier bij SisterAct. Lijkt me ook onwijs leuk. Laat je weten hoe het was. Ego: vandaag naar I.rma gebeld. En blijkt dat de deling traag verloopt. Dus niet zoals het hoort. Dat had ik nou niet willen horen. Kent iemand dit? Hopelijk maakt het nog een inhaalslag. Later teruggebeld en gevraagd naar de waardes, maar die wist ze niet zeker. Het had 4-8 moeten zijn en het was, dacht ze 3-6. Maandag maar afwachten.
Da's inderdaad niet wat je wilt horen Ploon.. Ik hoop mee op een inhaalslag en op een mooie TP maandag! Ik heb er verder geen verstand van en kan je dus ook niets zinnigs zeggen verder.. PNO-meiden; Krijgen jullie via de mail vaak snel antwoord, of duurt dat een hele tijd?
@Ddees; hoe is het met je, meid? @Botala: wat fijn, goed nieuws! @Lets; veel plezier bij Sister Act! @Monatoetje; gatsie, wat vervelend zeg! Heb je daar iets voor gekregen? Helpt het misschien als je je hoofdeind iets hoger zet? @Ploon; ik duim voor je dat ze alsnog hard groeien! Wat een spanning en onzekerheid! @Ego; Vanmorgen in DD geweest voor mijn 1 FM. Het was megadruk! Dr. H. moest in haar eentje alle patiënten zien (ook pt-en van dr. S.). Ze liep heen en weer tussen haar spreekkamer voor de echo's en het geheimzinnige gangetje (hihi, ik denk dat daar puncties en terugplaatsingen plaatsvinden). Wij hebben uiteraard weer heel lang moeten wachten. De echo liet zien dat ik rechts 3 follikels heb wat volgens haar goed was/is. Verder is er wat verwarring bij ons: heeft ze de linker eierstok wel gezien, maar waren er geen follikels, of heeft ze de linker eierstok niet gezien en dus ook geen follikels daar? In ieder geval was zij tevreden. Wij moeten dinsdag weer terugkomen voor een 2e FM. Ik moet door blijven gaan met de Menopur 225 IE en vanaf morgen de Cetrotide gaan prikken. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de punctie! Ik vind het wel super spannend allemaal. Ik hoop uiteraard dat er dinsdag meer follikels te zien zijn, ik zal ze even ferm toespreken!!
@Ploon: snap dat dat niet leuk is om te horen. Ik heb nooit gehoord dat er waardes aan toegekend werden. Ook geen idee hoe die van mij gedeeld zijn. Ik weet wel dat er een duidelijk verschil tussen mijn twee teruggeplaatste blasto's zat. Dus hopelijk spreken ze je embryootjes nog even flink toe dat ze een groeispurt gaan maken. @Shadixx: ik vond dat ze altijd vrij snel antwoorden op de mail. Ook als je belt, is het ook wel prettig dat je niet tig keer wordt doorverbonden, maar dat degene die je aan de lijn krijgt je ook al kan helpen. Misschien dat ze nu weer even drukte hebben nu de nieuwe zorgpolissen verstuurd zijn en er ongetwijfeld de nodige vragen/wijzigingen komen. @Mona: bij twijfel gewoon even je vk bellen, hoor. Ze zijn er ook om je gerust te stellen. Ik gebruik ook van die zakjes, maar had het idee dat mijn darmen op een gegeven moment een beetje overprikkeld waren, omdat ik toen kramperig gevoel had en niet wist of het van mijn bm of mijn darmen waren. Weet wel dat ik me toen ook enorm ongerust maakte. Toen dus maar even een paar dagen gestopt met die zakjes. Ik probeer ze nu ook om de dag te nemen. Op het moment valt dat kramperige gevoel mee (maar even hard afkloppen). @Tassie: het kan zijn dat ze in de linkereierstok wel wat gezien heeft, maar dat ze te klein waren. Ze kunnen blijkbaar erg snel fm doen (en zeker als ik hoor hoe hoog de werkdruk weer was). Succes bij de volgende fm! En zeker spannend als je al zo snel je punctie gaat hebben.
@Ploon: he balen zeg duim voor je dat ze gaan bijtrekken... @Tassie: haha ja dat geheime gangetje maar daar achter is het nog heel groot hoor Maar de dokter is tevreden en dat zegt toch genoeg... Misschien zie ik je dinsdag want als bij ons alles goed gaat heb ik dinsdag een terugplaatsing... Even Ego ik vind het wel heel spannend hoor ben zo benieuwd hoe onze bevruchte eicellen het doen... bellen ze je op als het delen stopt?
@botala; Ja, spannend voor jullie! Wanneer hoor je wanneer je terug moet komen? Hopen op goede ontwikkelingen!
@Botala: vond dat toen ook heel spannend, maar begreep dat geen bericht, goed bericht was. Dus als je niets hoort, mag je ervan uit gaan dat ze goed doorgedeeld zijn. Misschien dat je dinsdag voor vertrek nog even kunt bellen voor de zekerheid. @Tassie: succes dinsdag! Hoop dat de medicatie de linkereierstok goed wakker heeft geschud.
Botala je mag maandag ook zelf bellen hoe ze het doen hoor. Vinden ze geen punt. Sneeuwmees: met waardes bedoelde ik de celdeling. Dus het embryo had 4-8 cellen moeten zijn. Tassie: wat vervelend dat het je onduidelijk is. Gelukkig mag je dinsdag alweer terug komen. Hopelijk zijn ze dan goed gegroeid. Vorige week zaterdag was het ook al zo druk. Toen was dr S er ook niet maar dr Y.ildirim.
Ddees wat gruwelijk balen voor jou zeg..zo wil je geen ronde "afsluiten". Ook voor jou blijft het spannend ploon... zal voor je duimen. Over mailen naar DD. Van dokter S. kreeg ik heel snel reactie terug van I.rma duurde het geloof ik een dag of 3.
Het mailen naar I. gaat nu wel een stuk beter. Er zijn meerdere nederlands sprekende assistentes gekomen. Ik heb eigenlijk altijd wel meteen of de volgende dag antwoord.
@Ploon, jeetje zeg, wat schrikken, ik hoop dat je morgen beter nieuws krijgt en dat ze na een valse start keihard zijn gaan delen! Ik duim met je mee! Ego; wie weet hoe het zit met cryo-behandeling vergoeding bij PNO? Ik wil voor volgend jaar wel een stapje of twee terug, we hebben de vierde poging in principe gehad, de cryo behandelingen horen bij deze poging, geldt dit ook voor het jaar daarop? Kortom is het stom om 1 of twee stapjes terug te doen? Of vergeet ik ergens aan te denken?