@Jippiejee: het lijkt me dat een cryo bij de poging hoort en niet bij het jaar. Denk dat er vaker stellen zijn die soms zelfs nog even een pauze in lassen voordat ze weer verder gaan met een cryo-tp. Waarom mail je ze niet even. Mijn ervaring is dat ze vrij snel antwoorden. @Ddees: ook mijn ervaring is dat je van I. vrij snel antwoord krijgt. Vaak zelfs al dezelfde dag. Ik heb een keer dr. S. gemailed, maar daar ging ruim een week overheen, maar begreep dat dat wel een uitzondering is en hij normaal wel wat sneller is met antwoorden.
Ploon, wanneer weet je meer? Morgen?? Oeh spannend meid, succes! Duim voor je! Botala, jij ook! Ik moest ook even met een nederlandse assisente mee voor een belafspraak te maken, zij heette a geloof ik. Had het idee dat ze nog vrij nieuw was want ze moest steeds vanalles navragen. Wel heel aardig, maar dat vond ik ze daar eigenlijk allemaal... Ik moet ook overstappen van zorgverzekering...begrijp dat pno erg goed is voor ons traject??? Is dat volgend jaar ook weer zo, weet iemand dat? Vind het zo moeilijk..iig belangrijk dat we buitenland goed vergoed krijgen natuurlijk, maar ook (in het positieve scenario) andere dingen als kraamzorg etc.. Iemand tips voor me? Sneeuwmees, nog rustig aan kunnen doen met je klachten? Na de fysio ging het beter? Beter gebleven hoop ik? Ddees, al een gesprek gepland? Alvast weer een goede werkweek allemaal.
@Lets: wat ik begrepen heb, vergoed PNO nog steeds een 4e poging. Ben even kwijt hoever jullie in het traject zitten. Dacht dat dit jullie eerste poging werd? In dat geval moet je even goed vergelijken, want dan is het misschien niet nodig om het duurste pakket van PNO te nemen, maar eentje lager bijv. Je hebt vanuit je basisverzekering recht op 3 pogingen, dus een beetje zonde om je te duur te laten verzekeren. Met mijn bekken is het nu even wat minder. Ben vandaag met mijn zoontje naar de dierentuin geweest en dat is dus in en uit de auto tillen en natuurlijk door zo'n dierentuin heen slenteren. Maar ja, mijn zoontje heeft het naar z'n zin gehad, dus hoop met wat rust en vanavond op tijd naar bed, dat het weer een beetje hersteld. Op zich ging het na de fysio wel beter. Dus we hopen die stijgende lijn weer te pakken te krijgen (en te houden). @Ploon: veel succes morgen! Hoop dat ze dit weekend een flinke groeispurt hebben gemaakt. Wat doen ze als ze nog steeds traag zijn met delen? Wordt de tp dan opgeschoven?
Het is onze eerste poging. Ik vind het lastig vergelijken, belangrijk iig ook dat ze ook in het buitenland goed verzekeren, maar bij een kleine aanvulling van pno heb je dat al. Maarja moeilijk te zeggen hoeveel behandelingen je nodig gaat hebben toch?
@Lets: dat is ook heel moeilijk van tevoren te zeggen. En snap dat je daar inderdaad over piekert wat wijsheid is om te doen. Na iedere poging zit een verplichte rustmaand. Dus in het ergste geval, als 3 pogingen mislukken, dan moet je ook steeds een maand rust daartussen hebben en ben je dus zeker al iets meer dan een half jaar verder. Op zich heb je geen zekerheid, maar is het meestal wel aannemelijk dat als je jonger bent dat je meerdere embryo's hebt en dus cryo's. Daarmee heb je dus ook nog wat extra mogelijkheden, waarmee je nog wat maanden zoet bent. Alleen is het 'koffiedik' kijken als je nog nooit een poging hebt gehad en niet weet hoe je op de medicatie reageert en hoeveel embryo's je zult hebben. Ik zit hetzelfde een beetje, omdat ik dus de hoogste verzekering had van PNO, maar nu dus aan het kijken ben voor een stapje terug en ook bepaalde dingen nog niet kan inschatten.
Net gebeld. Er zijn er twee om teruggeplaatst te worden. Maar welke kwaliteit weten we niet. Dat horen weer daar. We mogen in ieder geval. Dat maakt ons al wat blij. Rijden zo weg. Moeten om 12.25 uur. Willen eerst even bij de carnavalswinkel dat langs.
@Ploon: wat een goed nieuws! Laten jullie deze nu allebei terugplaatsen? (ik begreep dat jullie er nl. maar 1 tp wilde). @Mona: hoe is het nu met je buikpijn?
Wat fijn Ploon! Veel succes straks! Ik heb net de eerste FM gehad en er zit een follikel van 10 millimeter. Goed, dat is nog helemaal niets natuurlijk, geen zekerheid of deze ook door gaat groeien en als hij dat doet, gaat het tergend langzaam, maar het is meer dan we de vorige keren met IUI hadden, na 10 dagen spuiten! Ik ben voor nu dus blij met het resultaat. Hoop ontzettend dat deze doorgroeit, dan verwacht ik zaterdag de IUI. Donderdag weer een FM!
@Shadixx: harstikke mooi en met redelijk lage dosering Menopur! Moet je dezelfde dosering nog blijven gebruiken (of meer)? Spannend, weer, meid! Begin alvast met duimen.
Dankjewel! Ik ben afgelopen donderdag opgehoogd naar 112,5. Ik heb net naar I. gemaild, ze moet meestal eerst overleggen met dokter S., maar dat kan altijd pas ná het spreekuur. Vorige week werd ik ook pas rond half 6 teruggebeld, dus dat verwacht ik nu weer eigenlijk. Geen idee dus, of ik verder omhoog moet, maar ik verwacht het eigenlijk niet
Shadixxx, fijn dat er in ieder geval één wat grotere zit. Fijn voor je. Hier net terug uit DD. Er was er nog maar één. En die is van matige kwaliteit. Zegt jullie die waarde iets: 2CC. Ik kan me herinneren dat Mikka 4AA had en dit zeer goed was. Maar ik vroeg dr.S. erom maar hij was nogal warrig en echt een duidelijk antwoord kreeg ik niet. Kunnen jullie mij hier iets over uitleggen? Ook mijn vraag over het aantal cellen van de blasto. 64 ongeveer zei hij. Huh? Het is toch iets van 8 (als het mooi is) of minder? Ik denk dat ik straks toch nog even ga mailen met ze omdat ik zo graag antwoord wil hebben op mijn vragen. Ik zit hier nu een beetje mee in de maag. Hij zei wel dat het er één van matige kwaliteit was, maar goed genoeg om terug te plaatsen. Maar ik hou altijd van meer info. Misschien dat jullie mij iets op weg kunnen helpen......
En misschien nog een domme vraag: maar het terugplaatsen van blasto geeft dit meer kans dan tp op dag 3 bijv, omdat het embryo zich tot die dag al gedeeld heeft? Ik ben zo bang eigenlijk dat deze blasto zo weinig kans van slagen heeft....
@Ploon: heb je een foto gekregen van je blasto? Als je gaat mailen kun je daar ook even om vragen. Misschien dat er experts hier zijn die er eens naar kunnen kijken. Ik heb geen idee hoeveel cellen een blasto moet zijn. Ik weet wel dat die cellen zover doordelen dat ze op een gegeven moment ontelbaar zijn. De genoemde codes zeggen mij ook niets. Ik weet dat Elize toen een keer een site had waarop je plaatjes kon zien (met codes erbij). Hoop dat die me nog te binnen schiet, dan zal ik je die even doormailen. Een blasto is verder doorgedeeld, dus zou daardoor makkelijker moeten innestelen, omdat er al wat 'voorwerk' in de embryoscope is verricht. Nu lekker broeden, meid en probeer los te laten hoeveel cellig het is en idealiter moet zijn. De kwaliteit was goed genoeg om terug te plaatsen en dat is het belangrijkst! @Shadixx: vraag me af hoe je die hoeveelheid moet mengen met Menopur? Flesjes zijn toch standaard voor 75?
Shadixx, fijn te horen dat de follikel al zo groot is, Ploon, oe dat is minders om te horen, nu maar hopen dat het goed genoeg is. Ik meende dat dokter h wel zei dat een blasto waarsch meer kans van slagen had...
@Ploon: Je hebt er een aan boord TOP heel veel succes de komende (wacht) dagen.... @Shadixxx: Duim met je mee dat je follikel lekker gaat groeien... Ik heb vanmiddag gebeld en de uitslag van de embryoscoop van vanochtend was positief ze zitten er alle drie nog in... En ze groeien volgens schema. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ze gewoon aan het delen zijn. We zijn er nog niet maar het begin is er. We zijn nog nooit zover geweest. Dus morgen ochtend vroeg op en naar DD moeten er om 10.30 zijn...
Ploon Hopelijk doet deze emmy wat hij moet doen en bij je blijven plakken. Was dit de website? Blastocyst Culture, Day 5 IVF Embryo Transfer & In Vitro Fertilization Botala Mooi dat ze het allemaal nog doen. Succes morgen.
Klopt, ik moet de vloeistof in de eerste flacon spuiten en dan maar de helft optrekken. Ploon, ik hoop ook ontzettend dat deze bij je blijft zitten!
@Ddees: dat was de site die ik bedoelde. Bedankt voor het opzoeken. @Botala: geweldig nieuws dat ze allemaal nog lekker doordelen. Hopelijk dus 2 in de vriezer en morgen een mooie teruggeplaatst. @Shadixx: nou, dat is een heel geknutsel. Dat is het normaal al, laat staan als je nog eens halve flesjes moet mengen.