Sneeuwmees dank je wel en laten we het hopen dat 2014 ons een mooie start gaat bieden. Enneh gefeliciteerd nog met jullie mooie wondertje . Gaat t nog goed met je bekken? Ploon ook jij bedankt. Ik hoop ook dat ze in DD een oplossing kunnen vinden, dat er een plakbeeb voor 9 maanden komt. Spannende tijden nu voor jou. Wanneer mag je gaan testen?
@Boboke: denk dat je in DD aan het juiste adres bent. Ik heb 2 pogingen in NL gehad (met achteraf een laag amh) en volgens dr. S. hadden die pogingen (door gebruik van Decapeptyl) eigenlijk geen kans van slagen. Ik heb maar 1 poging in DD gehad en had meer follikels en zelfs 2 blasto's teruggeplaatst. Ondanks dat ik toch niet zwanger ben geraakt, had ik er wel alle vertrouwen in dat dit de juiste behandeling voor mij was. Maar toen greep moeder natuur in en raakte ik alsnog spontaan zwanger (met een amh van 0,34).
Sneeuwmees vreemd genoeg was ik heel makkelijk te stimuleren. Ik had met 150 eh puregon 11 eitjes (bijna allemaal rechts) en 7 bevruchtingen. Hiervan 1 verse tp en dus 2 cryo's. Ik deed in eerste instantie ook mee met zo'n studie waar ze afhankelijk van de afm bepalen welke dosering je krijgt. Daar had ik zoveel follikels klaarliggen, dat ze me eigenlijk met maar 100 eh wilden stimuleren. Dit heb ik geweigerd, omdat ik bang was dat dit echt te weinig was aangezien ik dit al spoot met iui. De uitslag van mijn amh kwam dus toch wel als een verrassing. Dr. S heeft me al een spuitschema gegeven voor 300 eh menopur icm synarel. Dit was voor t geval onze laatste cryo niet was blijven plakken, dan was ik gelijk doorgegaan . Gelukkig greep bij jou moeder natuur in en hoefde je niet nog een keer heel het ivf gebeuren in. Een spontane zwangerschap zal bij ons niet snel gebeuren met een verkleefde eileider links en hoogst waarschijnlijk ook rechts. Ik hoop wel dat Dr. S een oplossing kan vinden voor het blijven plakken van de emmy's, want het zwanger worden gaat schijnbaar wel redelijk nu nog het blijven...
Welkom Boboke. Wat naar dat je geen doorgaande zwangerschap hebt. Ik weet niet of je last hebt van allergieën of astma (auto-immuunziektes) Anders is een uitgebreid bloedonderzoek iets voor jullie. En dan aan de hand van de uitslagen prednison en lipid-infusen. Of misschien weet dokter S nog iets anders om het kindje te laten blijven. Zou er zeker naar vragen. Ik vind toch wel dat je zelf ook erg moet meedenken in DD. Succes
@Boboke: bij veel vrouwen met een laag amh is ook het dhea verlaagd. In dat geval schrijft dr. S. vaak eerst dhea voor. Bij mij bleek (door mijn leeftijd) die amh wel laag, maar mijn dhea was blijkbaar wel goed/hoog genoeg. Hij zei dat dat verklaarde dat ik voor mijn leeftijd toch wel goed genoeg op de behandeling reageerde. Ik had maar 6 follikels (wat voor mij wel een enorme prestatie was). Jij hebt inderdaad een enorme opbrengst met zo'n laag amh (wellicht dat jouw dhea dus ook goed genoeg is). Dr. S. heeft inderdaad ook voor de periode erna wel wat methodes voor een betere innesteling. Heb er dus alle vertrouwen in dat DD voor een plakker gaat zorgen.
[FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold][FONT=Arial,Bold]Hoi Lieve dames, Ik hou het even kort ben op het werk heb zojuist een heel bericht getypt weg!!!!!! Bobo wat lees ik nu lieverd? owh wat verschrikkelijk! hoe kan dit nu weer? Heb je een echo gehad waarop duidelijk was dat het niet goed was vind het zo erg voor je... sneeuwmees balen van je bekken, zitten ze overigens echt te klagen over je extra gewicht? wat vreemd dat heb ik echt nog nooit gehoord... Mona balen van je maagzuur hopelijk kom je er gauw vanaf! Botala wauwww wat maak jij een toppers zeg super shaddixxx jeeeej jij weer in de race dus? super meid! nu groei groei groei lets ik twijfel ook nog steeds zooo erg over die verzkeeringen echt klote.. Ploon wat balen van de kwaliteit... 2cc is helaas niet echt goed.. maaaaar de wonderen zijn de wereld niet uit! Er zijn er genoeg die er gewoon zwanger van raken, schijnbaar zegt het niet altijd heel veel! Ik had afgelopen zomer een top blasto maar helaas toch niet zwanger ... dus zegt niks.. tassie jij je eerste afspraak gehad? jij bent dus officieel bezig voor poging 1 spannend hoor @hier voor de dames die ik niet op fb spreek is het helaas game over! Donderdag een posi ovulatietest (dacht dat het een zw-test was, domme ik) vervolgens vrijdag een mooi 2e streepje op een zw-test, en vervolgnes zaterdag was hij zo goed als niet meer zichtbaar en dus ben ik gestopt met de medicatie en is het weer wachten op mijn menstruatie! Dikke tranen van verdriet, ik kon dit weekend niet stoppen met huilen... maar nu gaat het wel, voel me nog leeg... maar tja we moeten helaas weer door! Verder gister officiele bevesiting gehad, wij gaan 17 december naar de inschrijfavond voor pleegzorg! de aanmelding is officieel dus de eerste stap is gezet... eindelijk een stap in de goede richting naar een kindje! als ik op mijn lichaam moet wachten kan ik wachten tot ik een ons weeg dus wij slaan een andere weg in [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
Ddees dank je wel. Ik heb wel voedselallergiën en eczeem dus ik denk dat zoiets voor ons wel op de planning zal staan. Ik zal t zeker aangeven. Dank je voor de tip! Hoe gaat t nu met jou? Sneeuwmees ik denk dat mijn dhea inderdaad wel goed was, anders had hij (neem ik aan) in september na de bloedtest al aangegeven dat ik alvast moest beginnen met dhea te slikken. Maar ik zal t voor de zekerheid nog een keer navragen als ik me weer ga aanmelden. Ik ben trouwens 36
Bbibi tegelijk gepost dus zag net je bericht pas. Meis wat ontzettend balen en zeker als je je net zo verheugd had na die positieve ovulatietest. Dan komt t dubbel hard aan. Sterkte! Nu jullie met pleegzorg starten, betekent dat dat je zelf nu stopt? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit nl niet samen gaat? Of is dit alleen met adoptie? Wel super spannend voor jullie! Vandaag bloeduitslag hcg was 150, dit is veel te weinig voor deze termijn (5+3). Krijg volgende week voor de zekerheid nog bloedafname en echo, maar eigenlijk is het duidelijk einde verhaal
@Boboke: pijnlijk die bevestiging als het toch niet zo had mogen zijn. Sterkte voor de tijd die komen gaat! En reken er maar op als je dhea te laag was geweest, je ook wel aan de dhea gezet was. Dus bij geen bericht mag je ervan uit gaan dat het goed is. Anders raak je denk ik ook niet zo makkelijk zwanger, als beide waardes laag waren. Je bent overigens nog een broekie vergeleken bij mij, want ik ben pas 42 geworden. @Bbibi: dikke knuffel, meid. Had enorm met je te doen hoe jij in die rollercoaster beland was en het toch niet zo mocht zijn. Huil maar lekker uit, want het is niet niks wat je hebt moeten doorstaan die afgelopen dagen. Vroeg me ook af of jullie niet meer met het cryo-traject verder gaan. Want ik had ook begrepen dat een kinderwens en pleegzorg niet samen mochten gaan. Vind het in ieder geval een dappere stap en de pleegkindjes mogen maar blij zijn als ze bij zo'n warm nest als jullie geplaatst zullen worden. Ik ben normaal al de slankste niet, dus ben dat nu zeker niet nu ik zwanger ben. Maar de fysio (enorm slanke den van zichzelf) kan het niet laten daar opmerkingen over te maken. Ook de verpleegkundigen in het zkh vinden het altijd erg grappig (blijkbaar) om als ik later in de zwangerschap mijn bloeddruk moet laten opmeten dat ze het altijd over de 'olifantenband' hebben die ze dan speciaal moeten pakken. Ik heb gelukkig een brede rug, dus laat alles maar langs me heen glijden.
boboke pfff wat een ellende weer voor jou... ik dacht dat 150 een super mooi waarde was? Maar schijnbaar dus voor jou termijn niet zo? Wat erg dat het weer mis is gegaan ik had het je zo enorm gegund lieverd! sneeuwmees dankjewel lieverd! we hebben het echt zwaar gehad afgelopen weekend... echt slopend dit traject... Maar nu gaat het wel... alleen zon leeg gevoel, maar dat heeft geloof ik iedereen wel na een mislukte poging... Ik ga als ze er om vragen zeggen dat ik ga stoppen in de MMM dat wij het voor gezien houden... Hou kunnen zij controleren dat dit ook werkelijk zo is? Dusseldorf heeft toch geheimhoudingsplicht En dan besluit ik na een pleegkind toch toevallig dat ik er weer voor ga? En werkelijk? Als dat moet dan doen we dat... dan stoppen we op het moment dat wij een kind krijgen van hun... en gaan we gewoon een jaar later weer verder! Geen probleem, maar dan wil ik wel eerst een kindje
owh en ps ik vind het echt super belachelijk dat die fysio zon opmerking maakt... Net of je daar zelf voor kiest? en ach laat lekker lullen... als je maar een gezond kindje ter wereld zet, met welk figuur dan ook... lekker belangrijk (not)...
@Bbibi: ik hanteer ook altijd het ene oor in, het andere oor uit beleid. Als ik nu iedere dag bij de Mac zit, dan weet ik ook wel dat ik fout zit. Maar ik kom gewoon snel aan in een zwangerschap en houdt meer vocht vast. Dat zijn voor mij zorgen voor later. En als het net als bij mijn zoontje gaat weeg ik vlak na de bevalling zelfs nog lichter dan voordat ik zwanger raakte. Ik zou de kinderwens ook maar even in het midden laten als je met hun spreekt. In ieder geval zeker geen mmm-traject benoemen, omdat die mensen dan wel weten dat jullie het zwaar hebben en mogelijk dat niet met de zorg van een pleegkind kunnen combineren. Ik denk dat het overigens wel vaker gebeurd dat als mensen pleegzorg verlenen dat ze toch (ongepland) zwanger raken. Dus dat zou in jullie geval toch ook kunnen. Niet ongepland en spontaan, maar het is toch niet ondenkbaar dat een stel zwanger raakt (hoeven hun niet te weten hoe dat ontstaan is). Lijkt me niet dat ze daar een kind (wat een goed tehuis heeft en stabiel is) daarvoor weg zouden halen, toch?
Kerstmarkt: DÜSSELDORF Marketing und Tourismus GmbH Straten en pleinen: DÜSSELDORF Marketing und Tourismus GmbH Heb net ff wat info gezocht voor de kerstmarkt.
Bbibi wat een ellende weer he. Sterkte en mooi van jullie dat jullie voor pleegzorg gaan. Hopelijk gaat dat beter en heb je "binnenkort" een lief kindje Dikke knuffel ! ! ! En jij bent ook een hele sterke vrouw hoor
@Ddees: dank je! We willen er ook nog heen gaan. Ziet er wel leuk uit met al die kraampjes en lampjes.
@dees dankjewel lieverd! Hoe gaatie nu met jou? @sneewmees zo denken wij er precies over.. Als ze er echt na vragen en dit onderwerp uit gaan zagen probeer ik het idd in het midden te laten.. weet je? Het is bij ons niet zo dat ik pleegzorg nu kies als ''vervanger van'' ... het enige wat er nu aan veranderd is de volgorde... ik had het liefst eerst een kindje van mijzelf gehad en dan pas een pleeg of adoptiekindje... Het is niet zo ohh wij krijgen geen kinderen DUS neem ik nu pleegkindje en als mijn wens vervult is mag dat kind weg... No way... dat maakt in mijn ogen duiedlijk verschil... Ik ga gewoon ook zeggen dat wij de MMM voorlopig voor gezien houden. Eventueel ooit nog een poging met eiceldonatie maar dat we dat pas overwegen nadat wij zorg mogen dragen voor een pleegkindje! En dat als blijkt dat we daar genoeg voldoening uithalen dat we dan helemaal stoppen... is opzich niet helemaal gelogen... Het is de waarheid alleen wil ik wel in de tussentijd nog doorgaan met mijn kinderwens al weet ik dat de kans gewoon echt nihil is dat het op deze manier nog gaat lukken... En goed dat je ene oor in andere uit doet Jij wordt gewoon voor de 2e keer mama en dat is het enige wat telt en belangrijk is!!! En je gewicht komt later wel weer goed!
Boboke,wat een rotuitslag. Vreselijk. Heel veel sterkte! Sneeuwmees,maart uitgerekend mooie datum,net voor de zomer! Ik heb bij mijn enigste zw-schap de innesteling dus gevoeld (mega pijn!) en bloedverlies gehad wat maar weinig was maar wel helderrood. Soms hoop ik nog wel eens dat ik zwanger word en geen innesteling voel/zie maar ik acht de kans klein. Niet leuk want dan weet ik al een paar dagen na ei dat het niet gelukt is. Afgelopen zwangerschap innesteling op dag 18 dus ongeveer 4 dagen na ei. Pfff. Bibi wat een rotnieuws! Hoop dat het zo lukt met behandelingen en toch een pleegje krijgen!
@Jippiejee: Wat goed dat je deze ronde mag gaan beginnen succes meid @Ploon: het zegt echt niks hoor ken meerdere mensen die van een matige embryo zwanger zijn geworden. @Boboke: welkom wens je heel veel succes in DD @Bbibi: Wat ontzettend balen voor je meis, gewoon lekker om huilen als je het nodig hebt, voor rouwen staat geen tijd ook al moet je door. Top dat je naar een inschrijfavond gaat en deze kinderen die het zo hard nodig hebben kan gaan helpen. Als antwoord op je vraag het is voor mij ook voor het eerst hoor dat ik toppers gemaakt heb. Bij ons ging het de vorige keren altijd mis bij de bevruchtingen. Denk toch echt dat de IMSI hier de grootste rol inspeelt. Dus super blij dat we voor DD gekozen hebben. @Sneeuwmees: wat vreselijk onbeschoft zeg dat ze zo over je praten echt respectloos kan me daar zo boos over maken. Even een update vanochtend naar DD gegaan voor de terug plaatsing. van de 3 waren er 2 toppers (mooier dan deze kon niet volgens S) en 1 iets minder. Na overleg met dr S ivm mijn leeftijd (40) toch besloten om er 2 terug te laten plaatsen. Dus nu 2 embryo's aan boord en nu maar hopen, duimen en bidden dat er iig 1 blijft plakken. Morgen nog even bellen of nummer 3 in de vriezer kan. En door jullie tips gelijk om de foto's gevraagd
@Botala: fijn dat er twee zijn teruggeplaatst! Nu lekker broeden en op naar een positief resultaat over 11 dgn! Ik ga voor je duimen! @Klaproos: ik heb bij deze zwangerschap zelfs 2 x achter elkaar helderrood bloedverlies gehad rondom de NOD en was ervan overtuigd dat het niet gelukt was (en ben nu toch al 23 wkn zwanger ondanks dat). Dus... pas verdrietig zijn als ook echt blijkt dat je straks ongesteld wordt (wat ik niet hoop). Zonde van je energie om nu al te wanhopen!
Bbibi ze hoeven inderdaad niet alles te weten . Ik vind het echt super knap dat jullie dit gaan doen. Jullie pleegkindje komt in ieder geval in een warm nest. Heb je enig idee hoelang het na de intake nog kan duren? Klaproos dank je wel meis. Voor jou nog maar een weekje tot de intake! Heb je dan ook je gesprek met dr. P? Botala super dat je nu 2 toppers in je buik hebt! Sneeuwmees echt belachelijk zulke opmerkingen over je gewicht! Niet iedereen is maatje fotomodel! (ik ook niet bepaald )