ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussion in 'MMM clubs' started by NinaD, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Bbibi; Wat een narigheid weer! Jullie zijn zo klaar voor een kindje! Dat gevoel herken ik zo. Ik begrijp daarom ook dat jullie nu met pleegzorg willen starten en daarnaast de opties voor jullie eigen kinderwens openhouden. Zoals je weet hebben wij in 2010 2 pleegkindjes gehad nadat wij in 2006 begonnen waren met eerst adoptie en daarna pleegzorg. Op een gegeven moment ben je gewoon klaar voor een kindje. Toen wij dus gebeld werden voor deze 2 kindjes konden wij eindelijk gaan winkelen! Zo leuk! Eindelijk konden we echt babyspulletjes kopen en spulletjes voor een peuter. Alleen tja, het was tijdelijk zodat ze na 5 maanden weer weg gingen (voor hun wel het beste om bij hun familie te gaan wonen). Maar voor ons nadien en dus ook nu ook wel moeilijk, omdat alle spulletjes nog gewoon in de 2 slaapkamers staan (kinderwagen, alle autostoeltjes, veel kleertjes, babykamer, speelgoed). Maar ik weet wel wat ik te geven heb (klinkt misschien stom) en dat ik nu dus zo graag een kindje van onszelf wil (deze wens hadden wij daarvoor niet). Dus ik zou zeggen: ga ervoor! Het is zeker niet makkelijk, maar eindelijk kan je geven wat je in je hart hebt!
    Het meest hoop ik voor jullie natuurlijk dat jullie eigen kinderwens in vervulling gaat, hoe dan ook!! In ieder geval geef ik je hierbij een knuffel voor alles wat jullie al hebben doorstaan!!

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Botala; Wow, 2 toppertjes aan boord!! Wat spannend voor jullie!

@boboke; Welkom! En, jee, wat hebben jullie al veel meegemaakt, zeg, en nog steeds! Wat een afschuwelijk nieuws nu.

@Sneeuwmees; Nou, mijn mond viel echt open toen ik las wat er tegen jou gezegd wordt! Echt belachelijk en kwetsend! :$

@ego; vanmorgen weer in DD geweest voor een 2e fm. Dit keer was mijn linker eierstok wel te zien met 5 follikels. Rechts nog steeds 3 (en een paar kleintjes). Eigenlijk prima, denk ik, want dr. S. was tevreden en blij verrast.
    Vrijdag alweer terug voor de punctie waar sowieso embryoscoop wordt toegepast. En dan, als alles goed gaat, woensdag terug voor de terugplaatsing. Het gaat zo snel!! Ik ben zo blij dat ik naar DD ben gegaan! Ook al lukt het niet ditmaal, ik ben al zo veel verder dan de afgelopen 2,5 jaar!!
    Oh ja, weten jullie wat je krijgt toegediend tijdens de "narcose"? Is het Propofol of Dormicum (met evt. Fentanyl)?

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Tassie: het is wel echt narcose hoor. Weet niet hoe het middel heet, maar je bent even helemaal weg. Bij mijn punctie in NL kreeg ik fentanyl + dormicum maar dat was alsnog zeer pijnlijk en ik was gewoon 'bij'. In DD ben je echt even van de wereld. Heerlijk: als je wakker wordt is het voorbij en heb je niks gemerkt.
    @all: jemig, wat schrijven jullie weer veel vandaag, niet bij te houden gewoon :D
    @ego: morgen een spannende dag voor ons: met ons meiske naar het zkh voor blaas- en nieronderzoek. Brrr, ik vind het maar niks dat ze met zo'n klein wurm gaan lopen knoeien.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Stiertje; Oh, dat is zeker spannend voor jullie! En dat bij zo'n klein meisje. Hoe gaat het eigenlijk met haar? Ik zal in ieder geval voor jullie duimen! Dat jullie maar goede uitslagen krijgen morgen. Heel veel succes!

Je hebt mij trouwens wel gerustgesteld, hoor, wat betreft de "narcose". Ik weet namelijk dat Dormicum niet altijd werkt. Ik dacht ook al dat het iets anders moet zijn, omdat er anesthesisten bij aanwezig zijn en dat is bij Dormicum niet het geval. Ik vind het in ieder geval best spannend! Sowieso of de eitjes goed genoeg zijn en ze er überhaupt nog wel zitten vrijdag.

5. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Tassie wat een goed nieuws en gewoon 5 links top zeg op naar je punctie...
    En het is echt een top narcose hoor maak je maar niet druk niks gemerkt en gevoeld lag ineens op het uitslaap bed zonder dat ik weet hoe ik van de ene naar de andere kamer ben gekomen haha... Ik had het ook hoor het gevoel als de eitjes er nog maar zijn en als ze maar groot genoeg zijn schijnt heel normaal te zijn hihi
    @Stiertje heel veel succes morgen in het zkh met je kleine meid

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Tassie: blij dat ik je heb kunnen geruststellen. Mijn punctie in NL was dermate traumatisch (ik lag te huilen en te gillen van de pijn) dat ik dat nooit meer wilde. Een van de redenen om naar DD te gaan. En die anesthesist, een vrouw, is ontzettend aardig!

Met onze kleine gaat het heel goed. Ook met plassen en zo. Maar ze krijgt wel preventief antibiotica om mogelijke urineweginfecties tegen te gaan (ze heeft een extra 'leidinkje' tussen de blaas en het ene niertje, en ze zijn bang dat daardoor urine weer terugvloeit vanuit de nier naar de blaas, met kans op infecties). Hoop dat we na de onderzoeken van morgen meer weten!

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Botala; Dank je! Het is inderdaad een heel spannend en zenuwslopend proces. Het maakt niet uit in welk deel van het proces je je bevindt. Daarentegen gaat het echt zo snel dat ik het nauwelijks kan bevatten. Zeker na 2,5 jaar stilstand.
    Ik ben zo benieuwd hoe de 2 toppertjes het doen bij jou! Bij mij zullen, als alles goed gaat, ook 2 teruggeplaatst worden. Natuurlijk wil ik zo veel mogelijk kans op een zwangerschap, maar als ik dan bedenk: tjemig een tweeling! Dan vind ik dat toch ook wel eng eigenlijk. Want ja die kans is natuurlijk aanwezig bij een terugplaatsing van 2. Ook bij mij is dat gezien mijn leeftijd de keuze (indien alles goed gaat natuurlijk, want ja, ik durf niet te veel vooruit te denken).

@Stiertje; Dat is best behoorlijk pittig voor jullie allemaal. Gaat het goed met de antibiotica? Ik bedoel dat ik weet dat dat meestal diarree geeft met tot gevolg vaak kapotte billetjes.
    Nogmaals, ik duim voor goede uitslagen!

8. Tevka

Tevka Niet meer actief

He meiden ik ben er nog wel hoor maar heb niet zo veel puf om mee te schrijven.
    Vandaag 12 weken maar nog steeds misselijk/ziek. Voornamelijk savonds.
    Overdag of druk met werk / gezin. En savonds vaak op tijd naar bed.
    Heb ook eveniet meegelezen. Ga ik nu even doen,
    Maar wou jullie even laten weten dat ik nog steeds aan jullie denk en jullie niet ben vergeten ;)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Stiertje: spannende dag morgen! Je kan inderdaad beter zelf allerlei onderzoeken ondergaan dan dat ze aan je kind zitten. Hopelijk na morgen voorlopig verlost van de zkh-bezoekjes met haar. Fijn te horen dat ze het zo goed doet!
    @Tassie: wat goed dat er nu ineens zoveel links zaten. Dat belooft een mooie score. En ook al snel de punctie. Ik vond het toen ook allemaal erg spannend, maar vond het achteraf enorm meevallen. Ook ik vraag me nog steeds af hoe ik toch op dat bed gekomen ben....hihi... Ben benieuwd hoe jij het allemaal gaat ervaren.
    @Tevka: logisch dat het allemaal even te veel is. Een zwangerschap vreet energie en jij hebt ook nog eens twee wondertjes in je buik. Ik vind de tijd ook zo snel voorbij vliegen. Werken, een kind thuis rondlopen, je huishouden en dan ondertussen ook nog zwanger zijn. Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Maar dat zou vanaf nu toch beter moeten gaan worden.

10. Wow Tassie, zo snel al! Spannend! Ik weet dat je tijdens de punctie in DD óók Dormicum krijgt, maar daarna komt de echte narcose pas. We hadden afgesproken dat ze mij zouden vertellen als ze de narcose toe zouden dienen, zodat ik wist wanneer ik zou gaan slapen, maar ik herinner me alleen nog dat ze iets zeiden over 'Dormicum', dat daarna alles een beetje begon te draaien en dat ik steeds afwisselend twee zuurstofmaskers op m'n gezicht kreeg (zuurstofgehalte was te laag). Van het in slaap vallen weet ik echt niets meer, ik werd gewoon ineens weer wakker (en ik vraag me inderdaad ook af hoe ik op het andere bed terecht gekomen ben ;) ). Denk dat je een shotje Dormicum krijgt om een beetje te relaxen, en dat ze daarna, als alles er klaar voor is, de echte narcose toedienen.

Heel veel succes!

Stiertje, jij heel veel succes gewenst voor morgen. Spannend. Hoop dat alles er goed uitziet!

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @tevka; Dat is niet fijn, Tevka! Gaat het wel met werken? Het lijkt mij zo slopend om de hele dag misselijk te zijn. Kan je wel eten of drinken? En dat je vooral 's avonds last hebt, zou dat kunnen komen omdat je overdag zo druk bent met je werk en je gezin/huishouden? Heb je wel medicijnen gekregen tegen de misselijkheid? Als je in ieder geval maar genoeg vocht binnen krijgt en op tijd je rust kunt pakken.
    Gaat het verder met de zwangerschap goed? Heb je recent nog een echo gehad of krijg je die binnenkort?
    Doe in ieder geval maar rustig aan!

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Shaddixxx; Dank voor je berichtje. Als ik zo jullie berichtjes lees, zal het inderdaad wel loslopen vrijdag! Althans wat de narcose betreft. Ik ben benieuwd of ik mij straks iets kan herinneren van de wisseling van bed.
    Ik maak mij steeds meer zorgen, echt zo irritant, over het feit dat straks geen enkel eitje meer aanwezig is:(. Dat ze allemaal zijn gevlucht of zo.
    Ik zal ze nog maar even goed toespreken straks!
    Hoe is het eigenlijk met jou?

13. Ik denk ook dat het wel goedkomt. Echt, mijn punctie in Nederland was een hel en ik zag ook vreselijk op tegen de punctie in DD, ondanks de narcose. Maar echt, een punctie als in DD zou ik zo nog 10 keer opnieuw doen, als het moest. Volgens mij is ook iedereen in dit topic wel eens bang geweest dat de eitjes zouden springen vóór de punctie, maar volgens mij is er ook niemand bij wie dat echt gebeurd is ;) Met mij gaat het goed! Griepje te pakken, maar dat gaat wel weer over. Ik hoop ontzettend dat de IUI aanstaande zaterdag is, en anders begin volgende week! Mocht hij nou begin volgende week zijn, dan komen we elkaar misschien nog tegen als jij je TP hebt ;)

14. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Tassie Wij hebben echt op het allerlaatste moment (ik lag al op de behandel tafel) besloten om er toch 2 terug te laten plaatsen. Echt op advies van dr. S ivm leeftijd en omdat dit onze laatste poging is... Mijn man en ik keken elkaar aan en zeiden gelijk älles of niks" makkelijk keuze dan maar de gok nemen. Ik vind het enorm spannend wat als het er echt 2 zijn zo... Ik heb al 3 kinderen uit een eerder huwelijk die bij mij/ons wonen dus met nog 2 erbij wordt het lekker vol in huis hihi.... Aan de andere kant is er dus ook genoeg hulp hihi... Maar we kunnen alleen maar afwachten en wat het ook wordt het is meer dan welkom...
    @Tevka ahh balen misselijk is echt niet fijn sterkte meis gelukkig weet je waarvoor je het doet.

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Oh, Botala, dat is inderdaad een last minute beslissing! Enneh, wat leuk joh al 3 kinderen en tegelijkertijd ook erg spannend dat er natuurlijk nu ook best 2 kindjes ineens bij kunnen komen! Hou je ook je sokken aan in bed?
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik sowieso al mijn bed in stap met sokken aan, aangezien mijn voeten anders veranderen in ijsklompjes met vaak kramp tot gevolg.
    In ieder geval heel veel succes!

@Shaddixxx; wat spannend voor jou, zeg. Wanneer hoor je of je zaterdag of anders begin volgende week voor IUI gaat? Heb je nog een fm vooraf?

@ego; ik ga zo mijn spuit zetten (de laatste) enne morgenavond 23.30 uur mijn volgende (Pregnyl). Ik moet me echt dwingen om vanavond op te blijven. Ik ben zo gaar van het reizen van de afgelopen dagen en van het feit dat mijn werkdagen allemaal anders zijn dan normaal.

16. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nog even een vraagje
    Op de dag van tp mag je toch verder gewoon alles doen?? Je hoeft toch niet de rest van de dag te rusten? begin nu te twijfelen....
    Mijn vriendin komt eind van de middag binnen en vraagt me of ik gek geworden ben... Ik heb een eigen cupcake bedrijf en had nog een flinke opdracht staan die af moest... Dus ik stond volop te werken in de keuken. Volgens haar moest ik op de bank gaan hangen.

17. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Spannend Shadixxx ik duim voor je dat het zaterdag al gaat gebeuren...

18. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Tassie haha na al die positieve ervaringen ga ik vanaf nu met sokken aan slapen... De kids zijn al wat ouder (18 , 15 en 10) dus dat scheelt wel ik hoef ze niet meer rond te sjouwen

19. @Tassie; Ja, ik heb donderdag weer een FM!

@Botala; Ik denk dat je dat een beetje af moet laten hangen van hoe je je voelt. De één zegt dat je rustig aan moet doen, de ander zegt juist dat je gewoon alles moet doen wat je normaal gesproken ook doet.. Gewoon doen wat goed voelt! Superleuk trouwens, zo'n bedrijf!

20. Botala

Botala Actief lid

Nov 2, 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @ Shadixxx thx dat dacht ik ook voelde me prima. Kan mezelf ook maar beter bezig houden de komende 11 dagen scheelt een hoop gepieker en stress

Share This Page