@napijn na de punctie: had ik dus wel! Ik heb de 2 dagen erna redelijk krom gelopen van de pijn in mijn buik (oogst was 17 eitjes, is ook redelijk veel natuurlijk). Maar alles beter dan een punctie zonder narcose, dat wil ik echt nooit meer! @eerste echo bij ca. 6 weken: is zeker inwendig. Ik had ook de echo van 8 weken nog inwendig. Maar dat schijnt soms ook uitwendig te worden gedaan. @Tassie: ons meiske had blaas- en nieronderzoek, vanwege aangeboren afwijking aan rechter nier. Pff, voor de rest kan ik jullie niet bijhouden
Zo heb even een paar uurtjes huispoets gedaan en mag gelijk behoorlijk bijlezen!!! Botala dank je . Jammer dat nr 3 het niet gered heeft, maar met zulke toppers heb je die niet meer nodig . Sneeuwmees dank je. Ik weet dat ik er weer bovenop ga komen en weer vol goede moed aan een volgende poging ga beginnen. Ik ben nu alleen bang dat bij een volgende positieve test (ga ik toch vanuit dat ie ooit weer komt ) ik nog banger zal zijn door nu 2 miskramen. Maar ja dat zijn zorgen voor later, eerst nog een paar andere dingen waar ik door moet.. Wat lijkt me dat moeilijk zeg, als je kindje elke keer zo'n verdriet heeft bij het afscheid nemen. De hormonen zullen het je nu ook niet makkelijker maken . Inderdaad lekker genieten van je mannetje zolang het nog kan. Voor je het weet zit hij hele dagen op school, dan naar vriendjes of sport en zie hem bijna niet meer . Ploon ik kan het nu alleen maar bijhouden, omdat ik thuis ben. Zal wel heel anders zijn als ik weer ga werken.
Hoi Stiertje, Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe is het gegaan met je dochter? Viel het mee? Wanneer krijgen jullie de uitslag?
@Tassie: het was af en toe flink huilen, want er moest een blaascatheter worden ingebracht en later ook nog een infuusje. En verder vinden kindjes het nooit leuk als ze in een bepaalde houding moeten stilliggen en iemand ze dus in bedwang moet houden. Verder hebben we nog niets gehoord qua uitslagen, daar worden we as. woensdag over gebeld. Maar ik ben natuurlijk niet onnozel en daarnaast ook enigszins nieuwsgierig aangelegd, dus ik heb op de scan wel gezien dat de nierfunctie van het rechter niertje niet is zoals het hoort (links was wel oke). En wat ik heel erg hoop is dat er geen urine terugvloeit van het rechter niertje naar de blaas. Want als dat zo is, zal er nog wel een vervolg komen. Al met al een enerverende en dus vermoeiende dag. Wij waren gisteravond bekaf. Maar de kleine lachte alweer, gelukkig.
Dikke knuffel voor jou en jullie dappere meisje Stiertje! Is voor jou ook niet niks, je kleintje zo zien.. Ben ik trouwens de enige die de punctie-koekjes echt goddelijk vond? Ik heb er zelfs een paar meegenomen voor thuis..
@Stiertje; Ach, het is ook niet niets voor zo'n klein kindje. Vreselijk ook om dat als ouders mee te maken. Ik hoop dat de uitslagen meevallen! Spannend voor jullie! @Shaddixxx; hihi, zal ik morgen wat van die koekjes meenemen voor je? Je maakt mij nu wel nieuwsgierig, hoor. Als ze mij morgenochtend vragen of ik voor de punctie kom, zeg ik gewoon, nee, ik kom voor de koekjes!!
Haha Ploon je weet maar nooit he nee hoor ligt absoluut niet in de planning om (als dit goed gaat) verder te gaan voor nog een kindje dus 6 zal het niet gaan worden... Thx allemaal hoop ook echt dat iig een van deze blijft zitten... @Shadixxx ik ben geen eens aan de koekjes toe gekomen ben gelijk in mijn c1000 tas gedoken op zoek naar broodjes hihi Je had vandaag toch een FM of ben ik nu helemaal de kluts kwijt??
@Tassie: mijn zoontje is inderdaad gevoelig, maar vooral voor bijv. wat anderen van hem denken. Of als de juffrouw hem bijv. 'bestraft. Dat komt bij hem nogal hard binnen, zeg maar. Maar we hopen maar dat hij op school wat meer eelt zal kweken. Het scheelt ook dat hij zo lang alleen geweest is en geen broertje/zusje had, anders was dat 'eelt' op z'n ziel al wat eerder gekweekt. @Botala: echt een superkwaliteit embryo's. Hoe staan jullie tegenover een tweeling? Dikke paniek, of gaat het wel lukken? @Shadixx: hopelijk mag je snel weer een voorraadje koekjes aanleggen. Dus als je weer moet, trommeltje mee en hamsteren (want het is wel de bedoeling dat je zwanger raakt en nooit meer naar DD hoeft)! @Stiertje: hoop dat de uitslag meevalt. Is het iets waar ze overheen kan groeien, of is het iets wat uiteindelijk verholpen moet gaan worden?
Ja, maar ik ga nooit meer in de uitslaapkamer komen hoor, want puncties zijn niet meer nodig, IUI gaat gewoon werken (misschien helpt het als we een keer heul positief doen ) (of ga je me nu vertellen dat die koekjes ook ergens anders liggen?). Dus Tassie, neem jij ze maar voor me mee! Ik had inderdaad een FM vandaag, Botala! Goed onthouden Follikel is 16mm, maar m'n baarmoederslijmvlies 'ineens' nog maar 5,4mm (was maandag 7). Assistente vond het erg vreemd, heeft overlegd met dokter S. en die vindt het nog te vroeg om de IUI in te plannen. Ik moet nu zaterdag nog terug voor een FM. Ik hoop maar dat het gewoon een meetfout was van de arts die ik vandaag had. Het is sowieso een beetje een aparte vrouw. Tijdens de FM bij ICSI riep ze ook constant 'Je zus!' (maar dan aan elkaar dus), alsof ze zoiets nog nooit gezien had. Heb bij haar ook altijd het idee dat ze het echoapparaat niet diep genoeg stopt. Maar goed.. Áls het een meetfout was, ben ik weer bang dat m'n eisprong te vroeg is. Vandaag 16mm, morgen 18, zaterdag 20, zondag 22, maandag 24.. Volgens mij is dat echt te laat. Zéker met Pregnyl erbij. Maar goed, we wachten maar weer af..
@sneeuwmees: nee, ze kan er niet overheen groeien. Stel dat er idd urine terugvloeit van de blaas naar de nier, dan zal daar wel wat aan gedaan moeten worden, anders zal ze zonder antibiotica (die ze nu preventief krijgt sinds de geboorte) waarschijnlijk heel vaak urineweginfecties krijgen.
Sneeuwmees,ik heb zelfs ook gewoon roodverlies gehad op NOD en was zwanger. Weet alleen niet of het van de miskraam kwam (een van de tweeling) of gewoon een lichaam wat het nog niet snapte. Boboke,yup ook gesprek met dr P! Ben benieuwd. Botala ik duim voor je!!! Stiertje,jullie meisje zal toch niet altijd antibiotica moeten gebruiken? Fijn dat het beter gaat met haar,het is niet niets. Dinsdag ga ik voor de intake naar DD en dokter P! Ben erg nerveus. Vooral voor dr P,ik ben bang dat ie me niet kan helpen met mijn lyme en dat wil ik zo graag Sorry voor het niet op iedereen reageren,ben gaar en hou het ook niet bij
@Sneeuwmees een tweeling heeft niet mijn voorkeur maar op de een of andere manier hebben we het steeds over ze haha blijkbaar gaan we er helemaal vanuit dat het een tweeling wordt als het goed gaat dan... Geloof dat het verder nog niet helemaal door dringt (qua risico en zo) eerst maar eens zien of we zwanger zijn stapje voor stapje. @Shadixx natuurlijk gaat de IUI werken (ik doe lekker positief mee ) wat raar dat je bmsv ineens minder is geworden snap dat je nu even in spanning zit zeg. Maar ik neem aan als de fm zaterdag positief is dat ze dan gelijk een IUI doen. Zou ik anders even voor bellen. Zou ook bang zijn dat hij anders te groot wordt en springt... @Klaproos dank je wel voor je steun. Ik hoop dat dokter P (ken hem/haar niet) je kan helpen...
Volgens mij is DD op zaterdag maar tot 13u open, toch? Ik heb de FM om 11:40, dus daarna nog naar DD is geen optie.. Ik zat er al over te denken om morgen anders een beetje minder te spuiten, of om een dag helemaal over te slaan, zodat het ei lekker blijft zitten. Maarja, als het dán niet lukt, verwijt ik het mezelf weer Klaproos, meissie, het komt vast goed volgende week!
Oh nee dat is dan inderdaad geen optie Shadixxx kan je dan morgen niet nog een fm laten doen??? gewoon aangeven dat je er geen prettig gevoel bij hebt dan maken ze vast wel plek...
Morgen zijn we de hele dag niet thuis.. Echt, waardeloos gepland dit, haha. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan IUI's. Alles hangt af van de timing, en juist dát is vaak zo lastig. Achteraf had ik gewoon moeten vragen of er geen andere arts was die vandaag nog een FM kon doen. Dan wisten we of het een foute meting was. Maar goed.. Ik moet het maar loslaten. Meer kunnen we toch niet doen. Is er trouwens iemand die weet wanneer ze in DD nu precies dicht zijn? Als deze IUI mislukt, kom ik met een volgende eisprong volgens mij precies uit tijdens de sluiting..
Lastig inderdaad zeg maar net wat je zegt loslaten je kan er nu niks meer aan veranderen. En hij blijft gewoon zitten zodat de IUI maandag is....
Dankjewel boboke! Ik wacht nog even met loslaten Ik heb een ovulatietest gedaan, maar zijn die in dit geval betrouwbaar, gezien er ook LH in Menopur zit?
Shaddixxx wat ik hier op zp vaak heb gelezen, is dat ovulatietesten niet betrouwbaar zijn als je hormonen spuit of slikt. Maar helemaal zeker weten doe ik t ook niet. Blijft moeilijk hè de controle loslaten ?!
@Shadixx: vroeg me ook af of je niet minder moest gaan spuiten. Misschien dat je daar morgen nog even over kunt bellen met DD of dat geen optie is. @Botala: een tweeling had bij ons ook niet echt onze voorkeur, maar ook wij wisten de risico's toen we er steeds 2 terug lieten plaatsen en dachten er (zeker in die wachtwkn) wel eens aan. Van goh, het zal ons toch gebeuren, wat dan..?. Denk dat er altijd wel een oplossing te vinden is als het zo is, want je hebt immers geen keus (en dan komt het vaak ook allemaal goed). @Klaproos: het leek toen zo ver weg 3 december en volgende week is het al zover (al zal het voor jou niet snel genoeg kunnen gaan na al die maanden wachten). Volgens mij is dr. P. een kundig man en hij had volgens mij toch al per mail aangegeven dat hij leek te snappen wat er allemaal bij lyme kwam kijken. Heb er vertrouwen in dat je bij hem aan het goede adres bent. @Tassie: succes morgen, meid!