Inmiddels heb ik een instantie gevonden waar je de echo's kunt laten maken, kosten: 50 euro! Als je die facturen gewoon bij je verzekeraar declareert los van de IVF/ICSI-poging (apart DBC-nummer) zou je deze bedragen gewoon vergoed moeten krijgen. Ze zitten in Amsterdam: Tarieven Echopraktijk Zuid Amsterdam
Ik gebruik zelf eigenlijk ook wel zetpillen ipv paracetamol te slikken. Heb altijd zo snel last van mn maag. Mn mama en zusjes doen dat ook dus ik dacht dat het normaal was Hier liever 10 zetpillen dan zo'n rotprik. Ik leer vanalles hier over make up en nagellak. Nu heb ik geen nagels meer door alle mmm stress en mn blaadje voor de narcose heb ik ook niet gelezen. Er staat alleen met koeienletters op mn behandelplan dat ik na 24.00 niet meer mag eten en drinken. Oh en ik spuit morgen de pregnyl dus, om 22.00 uur en moet vanavond de cetrotide nog en morgenochtend nog een gonal-f en cetrotide tegelijk en 's avonds de pregnyl. Ik heb een cocktaildag morgen! Ik heb ook zin joh en ben een beetje jaloers op jullie, kan niet wachten!! Lamaris, welkom hier! Wij kennen elkaar als poffertje
Lamaris, bijna elk ziekenhuis werkt wel mee hoor! Zelfs mijn conservatieve streekziekenhuis wilde de fm's doen alleen heb ik zelf anders gekozen
@Lamaris: op zich denk ik ook wel dat als je een willekeurig zkh opbelt, er altijd wel iets te regelen moet zijn. Mijn zkh heeft een beetje een 'gezonde' afgunst van DD, maar zelfs die wilden er al aan mee werken (behalve bloedprikken, daar deze ze dan weer wel moeilijk over, maar DD vraagt nooit om bloedprikken, tenminste niet bij mij). @Klaasje: papier van narcose is mij ook niet bekend. We werden de avond ervoor de anesthesist gebeld en konden toen vragen stellen. Voor jou schiet het ook al weer op! Morgen gaat de pregnyl er al in, toch? Dan kan het aftellen beginnen. En zetpillen heb ik ook geen moeite meer, hoor! Maar dan zet ik ze liever zelf, dan dat een ander dat tijdens mijn slaap doet....hihihi...
owh meiden ik vind een zetpil echt verschrikkelijk! en inderdaad ht idee dat zij hem erin zetten! OMG no merci! hihihih klaasje ik had dat ook gister moest ik smiddags toen ik terug was nog 1x pregnyl nog 1x cetrotide en savonds de pregnyl! mijn buik zit vol blauwe plekken en doet zeer! pfff gelukkig sowieso een paar weken geen prikken meer in mijn buik hahaha! voor jou ook aftellen meid! lamaris zoals de andere meiden al zeiden! je ziekenhuis wil er in prenciepe bijna altijd wel aan mee werken alleen zit je inderdaad met vergoedingen... dus even goed navragen! Hebben jullie allemaal geen formulieren gehad nee? owh ik wel! gelijk bij een schema en daarbij het contract voor eicelinvriezing! die ga ik straks maar even doorlezen!
Bibi:Volgensmij heb ik gisteren het contract voor eicellen invriezen ter plaatse getekend + een document voor het lab En ik zag een losse a4 voor annestesie maar die heb ik nog niet doorgenomen. Nuchter komen heb ik in mn koppie opgeslagen en ik heb meteen de pregnyl notering in mn mobiel gezet. Ik ben nogal een warhoofd Gisteren lekker junkie gespeeld dus? Ik moet zeggen ik heb 1 piepklein blauw plekje! Heerlijk he, weg met die spuiten. Hopenlijk gaan we aan de pareltjes (utro). Ik moet trouwens ook suprefact gebruiken na de tp, wie nog meer? Ik las het vaak dat het bij aanvang van de cyclus gebruikt wordt!
klaasje ik heb dat contract ook gisteren getekend bij I. en ook een ander formulier! mijn m,an was er niet bij dus die moest morgen! Maar ik dek ik zal dat contract wel nog even doorlezen. Ik snap er alleen niets van met die dollar tekentjes. Dacht eerst dat het om bedragen ging maar dat was dus niet, is steeds een verwijzing naar en bepaald artikel... En ja ik ga ook liever aan de utro! hopelijk voor minimaal 12 weken al vind ik dat ook geen pretje die vieze zooi! moet nu zelfs ook nog eens 3x per dag... Superfact ga ik niet gebruiken, maar heb het her meer voorbij zien komen bij de andere meiden! Nog 1 dagje hierna spuiten meid!
Klaasje: ik heb Suprefact gebruikt na punctie en ik denk dat het 1 van de grootste oorzaken van het nu wel slagen van de poging is geweest . Verder ook niet vervelend om te gebruiken ofzo, geen bijwerkingen van.
@Sneeuwmees: ja een zetpil geeft een snelle pijnstilling. Ik heb daarna ook geen pijnstilling meer nodig gehad. Pas 's avonds kwam er pijn opzetten.
Lamaris, welkom. Ik en een aantal meiden hier hebben de echo's en het bloedprikken in het streekziekenhuis in Purmerend laten doen. Nooit een factuur gezien of hoeven betalen. Als je de intake hebt gehad, kun je gewoon de poli bellen voor een gesprek met de gyn zodat ze weten wie je bent en welke behandeling je gaat krijgen. Ik heb vooraf via mail wel toestemming gevraagd aan mijn verzekering of ik de echo's in nl zh mocht laten doen.
Kijk Elize, dat geeft de burger moed . Ik dacht al, moet dat niet eerst maar Dr. S. begon al dat het ook erna kon en dat hij dat liever had als utro + pregnyl bij mij. Ik was al snel over stag, niet spuiten maar snuiven, I'm in
owh klaasje ga jij aan de superfact ipv utrogestan? wat is nou precies het verschil? Waarom kiest hij OF voor pregnyl OF voor utro OF voor superfact? Nou elize nu wil ik ookliever superfact hihi aklina ik ben nog steeds bezig met verzekering! ik hoop dat ik nog wat heb aan jou mailtje zou wel fijn zijn hihi
Elize: ik had na de punctie meteen al flinke buikpijn, dus ik ben er eigelijk wel van overtuigd geen zetpil gehad te hebben ! Heb ook vrij snel 2 paracetamols gekregen van de assistente... @ Utro: Hebben jullie die allemaal tot 12w gebruikt? Dr H zei afgelopen vrijdag dat ik het nog 5 weken moest gebruiken, dus dat zou tot 11weken zijn... Ik heb nu nog 60 stuks dus voor 10 dagen en nog een recept voor 90 stuks en dat is dus nog voor 15 dagen... Dus ik ben bang dat ik dan net niet genoeg ga hebben...... X
Mona; ik heb het wel tot 12 weken gebruikt ja, maar ik ben het gaan afbouwen rond de 10/11 weken. Ik wilde/durfde niet ineens te stoppen...
Utro + suprefact, alle twee! Utro + pregnyl kan ook en alleen utro ook. Ik krijg dus 2 dingen omdat ik een relatief zwakke LF heb
Dames, Dank je wel voor jullie bemoedigende woorden!!! Ik ben erg blij met mijn 3 follikels en de hoop op paar meer is al heel fijn. Het is zeker geruststellend dat er eindelijk geen dominante follikel is.....het blijft toch spannend! Bloedonderzoek was trouwens prima, hoef gelukkig geen cetrotide bij te spuiten Sneeuwmees, Dank je wel en Geeft helemaal niet! Er is hier zoveel gaande dat je maakelijk dingen kunt vergeten. Misschien al een beetje zwangerschaps vergeetachtigheid Volgende fm is donderdagmiddag. Wat jammer dat je een week langer moet wachten op jouw echo. In P'rend zou ze nooit zo moeilijk doen, helaas woon je te ver van P'rend. Gelukkig gaat het allemaal goed! Begin je een beetje te wennen aan de gedachte? Bbibi, Wat fijn dat jij in ieder geval weet dat je nu al op jonge leeftijd volop voor julie kinderwens moet gaan. Hepelijk duurt het nu niet lang meer Dank je wel.....hoop zeker op 2 toppers!!! Morgen dan eindelijk punctie.......ben er klaar voor? Ik had trouwens ook een beetje makeup op, had er die ochtend niet echt bij stil gestaan Heel veel succes alvast!!! Ik zal heel hard voor jullie duimen Shadixx, Wat fijn! Eindelijk erkenning....goed van jou! Elize, Ja heel fijn die bloedonderzoek....echt geruststellend! Ik zat er toch mee. De afgelopen dagen veel minder last gehad van de bijwerkingen....heel erg fijn! Ga je nog een extra echo doen? De weken gaan snel, voordat je het weet heb je eerste trimester alweer achter de rug. Hoe gaat het met jou? Klaasje, Gelukkig is het einde van het spuiten al inzicht voor jou! Wat fijn dat jouw man het spuiten voor je doet, goed geregeld! Mona, Dank je wel! Hoe gaat het met de misselijkheid? Miss, High five! Onze 3 eitjes gaan hun best doen!!! Ik hoop voor ons allebei dat er 1-2 extra bij komen. Heel veel succes morgen!!! Ik zal heel hard voor jullie duimen Lamaris, Ik zit ook bij P'rend. Er zijn heel veel ziekenhuizen die makkelijk mee werken. Ik heb destijds meerdere ziekenhuizen in de omgeving gewoon opbeld. Hoop dat ik niemand vergeten ben. Geniet van de wat koelere avond!
Bbibi en Klaasje, enig idee waarom jullie Cetrotide ook nog op de dag van de Pregnyl moeten spuiten? Ik had de laatste spuit om 22.30u de avond daarvoor en volgens Claudia hoefde het dan niet meer op de dag van de Pregnyl. Maar nu ik lees dat jullie het nog wel op die dag moeten spuiten, word ik een beetje onzeker! Of zou het te maken hebben met tijdstip dat je spuit (ik dus vrij laat), aantal follikels, grootte follikels, etc? Claudia klonk erg zeker van haar zaak dus ik neem aan dat ik daar gewoon op moet kunnen vertrouwen. Andere dames, wat zijn jullie ervaringen met Cetrotide? Tot wanneer spoten jullie dat? Ben niet zenuwachtig voor morgen maar extra onzekerheden toevoegen aan de vele onzekerheden die een punctie al met zich meebrengt, is niet handig
Miss ik spoot cetrotide 's morgens en moest ook nog op dag van de pregnyl cetrotide spuiten. En ik had de punctie pas om 1200 uur die keer. Dus dat zal er allemaal wel mee te maken hebben. Niet te druk maken Succes. . . .
Nina, 3 follikels, joehoe! Wanneer heb je nou je punctie? Ik ben het ff kwijt... Dat geheugen van mij.. Bah.