Sneeuwmees vervelend dat je nu toch wat verkouden lijkt te worden. Hoe is t nu met de kortademigheid en hartkloppingen? Gelukkig heb je volgende week een weekje vrij. Heel veel succes met je functioneringsgesprek. Lees net het stukje over je zoontje, heerlijk toch hoe ze kunnen reageren op die leeftijd . Gaat t deze week beter met naar school brengen? Tevka willen jullie het geslacht weten van jullie tweeling? Lijkt me echt super een tweeling, daar ga ik ook voor Monatoetje gelukkig is de kleine lekker druk in je buik, is toch altijd gerustellend Tassie lekker hè zo'n dagje vrij en even aanrommelen. Succes weer met werken. Hoe voel je je verder? Nog last van je darmen? Ddees met mij gaat t wel goed hoor. Wel vanaf zondag behoorlijk pijn in mijn buik gehad. Ik denk dat dit zowel door de endo komt als door mijn darmen, maar ik had er toch niet op gerekend aangezien het nu al zo vroeg is misgegaan. Daarentegen vind ik t bloedverlies echt minimaal. Vanmiddag heb ik een afspraak in t ziekenhuis dus hopelijk is t dan al te zien of mijn baarmoeder schoon is. Vervelend dat jij ook zo'n last hebt van je menstruatie. Misschien toch als gevolg van alle hormonen.. Qua vragen voor dr. S, heb je ook al eens een combi gehad van bv menopur en puregon of zo? Ik heb hier ook al veel succesverhalen daarover gelezen. En heb je AH gebruikt? Voor de rest zou ik het zo ook niet weten. Lijkt me ook heel moeilijk, omdat er waarschijnlijk al heel veel geprobeerd is. Ik hoop dat dr. S je volgende week meer kan vertellen. Bbibi hoe is t met jou meis? De verbouwing bijna op zijn einde en al lekker aan t inrichten? Ben jij nu ook al bezig met de volgende cryo's? Shaddixxx heb je een afspraak staan met dr S voor een reactie? Ik vind wel dat hij zijn tijd neemt om te reageren bij jou. Mikka jeej gefeliciteerd meis! Is toch een hele opluchting denk ik. Ga je nu verder in Nl naar een vk of blijf je voorlopig onder controle in DD? Klaproos wat fijn dat de gesprekken zo goed gelopen zijn en ze beiden toch erg positief zijn over het zwanger worden. Enneh mijn amh is 0,39 dus ik zou dolblij zijn met die van jou . Nog even en dan kan jij ook eindelijk starten Hopelijk werken je artsen in Nl een beetje mee met het onderzoek. Lets ik doe dan gezellig met jullie mee in januari Botala ik hoop dat jullie die 4e poging niet nodig gaan hebben! Wanneer ging jij ook alweer testen? Sorry als ik nog mensen vergeten ben Fijne dag iedereen!
@pillen hier ook die van de tuinen! volgens mij had ik jou dezelfde geadviseerd dan die ik nam toch Dees? Die zijn erg goed van de tuinen! @botala jij gaat helemaal geen 4e of 5e poging nodig hebben hoor meid @sneeuwmees wat jammer dat je zo beroerd bent, en dan nog functioneringsgesprek ook nog? pfff... @ tassie hoe gaatie met jou? Beeb nog aan boord? en verder met sokken aan het slapen in bed? he voekl je je verder? @klaproos, kijk dat klinkt echt suuuper hoopvol en positief! ik denk ook nog steeds dan jij zon goede kans maakt! je bent al een aantal keer zwanger geweest alleen het zwanger blijven is bij jou een probleem maar dat is het enige! Maar als je dat met infuzen en prednison kan oplossen... en dan nog de dea die je gaat slikken moet het heelmaal goed gaan komen denk ik zo! super meid! begin 2014 wordt jou jaar! trouwen en zwanger ... dat moet gewoon! meiden kan iemand mij helpen aan het email adres van Dr Voorbij (de vervanger van Dr Pfeiffer?) heb wel een algemeen email gekregen maar daar reageerd hij niet op ... Of zou ik me voor recepten kunnen richten naar Dr Pfeiffer? uiteindelijk ben ik natuurlijk client bij hem en niet bij Dr voorbij... iemand enig idee hoe dat werkt? Kan Dr pfeiffer mij ook nog gewoon recepten uitschrijven? Iemand die kan helpen?
Hi Boboke, Meis hoe gaatie? Vanmiddag dus naar het ziekenhuis? Hoor je dan defintief hoe het ervoor staat? zou het ook nog kunnen dat er wel gewoon een hartje klopt? of is dit echt neit meer mogelijk? Helaas de verbouwing nog niet heelmaal op zijn eindje hoor hihi... vanavond wordt alles afgestuct (als het goed is) en dan van het weekend gaat hopelijk de vloer gelegd worden... ik hoop dat ze dat redden ondervloer EN de normale vloer... is nogal een flinke ruimte die ook nogal scheef loopt dus vrees dat dit niet in een weekendje gelegd wordt... en dan nog de keuken plaatsen en plintjes verzagen en plaatsen... dus nog wel even te gaan helaas... maar ben het wel ontzettend beu dus hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten! Heel veel succes vanmiddag meid, ik denk en duim voor je! xxx
@Boboke: dubbel is dat, dat je het liefst een mooi wit rondje op de echo wilt zien, maar dat je nu het liefst zou willen dat het allemaal mooi schoon is, zodat je zo snel mogelijk verder kunt. Ik hoop dat dat ook zo is (en ook dat klinkt dubbel om iemand toe te wensen). Met mijn zoontje gaat het deze week redelijk. Een kleine traan bij het weggaan nog. Maar we hebben ook andere ouders en leerkrachten gesproken en die zeiden dat dit 'normaal' gedrag was voor de tijd van het jaar. Zal sinterklaas morgenavond ook van harte uitzwaaien en hoop dat de rust in alle opzichten weer snel terug mag komen. @Bbibi: kan me voorstellen dat je de verbouwing onderhand beu bent, maar zo te horen is het einde toch al voorzichtig in zicht. Al kunnen die laatste dingetjes ineens zo veel tijd in beslag nemen (of net tegenslag hebben). Maar als de vloer eenmaal ligt, dan kan de kerstbom er binnenkort mooi komen te staan. Hier snotverkouden en volgens mij ook wat koorts. Ik gooi er zo maar een paracetamol tegenaan. Nog een uurtje of 6 werken en dan met gierende banden naar huis toe. Gelukkig hoeft mijn man vannacht niet te werken. Dus kan ik gelukkig even bijtanken op de bank! Morgen ook (gelukkig) vrij, al is vrij een relatief begrip als je maar een dag per week vrij hebt, want die staat meestal in het teken van alles doen waar je de overige dagen niet aan toekomt en zo vliegt zo'n dag ook weer voorbij. Moet nog een sinterklaascadeautje voor mijn man kopen. Had iets in gedachten, maar dat heeft hij toevallig net afgelopen weekend zelf gehaald. :x Morgen dus ook daar nog even werk van maken.
Wil even laten weten dat ik met iedereen mee leef. Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken !
He mees,nou de ha deed helemaal niet moeilijk! Was verbaasd en hij neemt me nu ook serieus met mijn lyme. Ik heb een verwijzing gekregen vooreen neuroloog die ook verstand heeft van lyme. Hopelijk kan hij die punctie doen. Er zijn wel andere testen om aan te tonen of ik lyme heb of niet maar die laten niet zien of ik het in mijn hoofd heb. (Lyme gaat overal in zitten,het is een bacterie,borrelianogwat) het alternaief is idd dat een bevriende neuroloog van P het doet maar dan mogen we het zelf gaan betalen dus liever niet. Hij heeft ook bloed afgenomen om naar die zg T cellen te kijken en vitaminetekorten eventueel. Voel je je al wat beter? Niet druk maken trouwens dat je aankomt hoor,elke zwangere buik is mooi! Sterkte met de verkoudheid,zo vervelend om je ziek te voelen. Boboke ikhoop dat het nog goed zit bij de echo,ik duim maar lees dat je niet zoveel vertrouwen meer hebt. Sterkte nog meis. Wat heb jij het moeilijk,vooral met die mk van 12 weken. Duim ontzettend dat 2014 toch jullie jaar mag worden. Voor iedereen natuurlijk. Loontje,lief dat je met iedereen meeleeft!geniet van jullie lieve meisje in je buik!
juist die bedoeld hij,dank je, en ik heb niet op zitten letten want ik heb omega 400 en die in jouw link is veel meer. Meteen effe twee potten halen morgen. Tassie dank je meis! Werk ze en ik duim voor je! Je bent een lieverd. Lets,precies wat jij zegt die epa en dha moeten 1000 zijn. Zo zei pfeiffer het ook. Bibi ander mail of bel pfeiffer effe. En dank je wel meis,gun het jou ook zo! Fon: + 49-211-889 22 465 immudoc@hotmail.de
Zo, hier ben ik ook weer eens even. Heb de afgelopen paar dagen vooral rondgehangen met ons kleine meiske, want ze was ziek. Ze blijkt aan het blaasonderzoek van vorige week helaas toch een urineweginfectie te hebben overgehouden. Maandagmiddag ben ik even met haar naar het zkh geweest, want ze had verhoging (38.4) en was erg huilerig. Nu heeft ze sterkere antibiotica gekregen die ik haar 4x per dag moet geven. De afgelopen dagen was ze iedere 2 uur wakker (ook 's nachts!) en huilde ze veel. Doodvermoeiend. Gelukkig lijkt het nu weer de goede kant op te gaan. Maandag sprak ik dus ook de arts die mij vandaag zou bellen over de onderzoeken. De bespreking met de uroloog was niet doorgegaan, dus hij kan mij nog geen definitief advies geven, maar hij had al wel zelf naar de beelden gekeken. Het blijkt helaas dat er wel urine terugvloeit van de blaas naar de rechter nier. En helaas is de functie van die nier ook heel slecht: maar 17% (normaal: 45-55%, en de andere nier doet de andere helft). Er moet zeker iets gebeuren: ofwel het niertje verwijderen, ofwel zo reconstrueren dat er geen urine meer terugvloeit. Maar voor dat laatste hanteren ze altijd wel een ondergrens voor de nierfunctie (zo'n 20%), dus het is de vraag of ze dat gaan adviseren. Daar word ik nu volgende week woensdag over teruggebeld. Ben nu vooral even aan het bijkomen van de afgelopen paar dagen. Wat kan slaaptekort je nekken zeg!
@Stiertje: wat heftig, meid! En dat je kleine meisje dan toch nog een urineweginfectie eraan heeft overgehouden (ondanks de antibiotica die ze standaard al slikte). Logisch dat het slaaptekort je nekt. Ik hoop dat je kleine meisje weer snel opknapt, zodat jullie allemaal weer een beetje bij kunnen tanken. Vervelend dat je nog weer een week moet wachten tot je meer weet. Het lijkt me een enorm heftige tijd voor jullie allemaal, die zeker nog eens extra versterkt worden door het slaaptekort. Dikke knuffel voor jou en je meisje! @Klaproos: wat fijn dat je huisarts zo meedenkt en vooral meewerkt. Als dat onderzoek hier kan (en vergoed) is het alleen maar fijn. Het is toch al een heel gedoe al die ritjes naar DD, dus alles wat hier kan is alleen maar meegenomen. Fijn dat er nu eens schot in komt en je nu aan alle kanten serieus genomen wordt. Dit kan alleen maar een heel mooi 2014 worden voor jullie! @Loontje: zwaai terug! Jij ook al weer bijna op de helft. Waar blijft de tijd. Hier functioneringsgesprek weer gehad en was verrassend positief. Zelfs dat is even schakelen als je van het ergste was uitgegaan. Ik wil volgend jaar op andere dagen werken, wat steeds een 'issue' was. En ik zat al in de stress om dat maar beter helemaal aan het eind ter sprake te brengen. Maar dat kwam toevallig al aan het begin ter sprake en werd verrassend normaal opgepakt en zoals het er nu uitziet, gaat dat geregeld worden. Een pak van mijn hart. Kan ik met een gerust hart straks een weekje vrij nemen.
Heel even een berichtje tussendoor...ben de kerstboom op aan het zetten, ja is vroeg maar moet ff mijn zinnen verzetten. Vandaag een belafspraak. Weet iemand tot hoelaat ze kunnen bellen max? Zit nu al de hele dag te wachten en durf de deur niet uit nu
Stiertje,wat een ellende toch met jullie meiske! Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen want zo werkt het natuurlijk ook niet. Ocharme,wat moet ze zich rot voelen. Veel sterkte voor jou en je gezinnetje. Sneeuwmees,fijn dat het gesprek zo goed is gegaan! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent nu. Lets,wij zetten de boom zondag of vrijdag ook al op hoor Ik ben om 2 uur vandaag gebeld maar weet echt niet of ze speciale tijden hanteren! (En ik was niet bereikbaar en zonder problemen teruggebelt.) Ik denk dat wij rond 21 januari beginnen met IVF! Moet natuurlijk weer in de kerstvakantie ongesteld worden dus dan is de kliniek dicht dus vandaar dat het later is. Mij progesterongehalte was trouwens ook te laag. Wat mij niet verbaasd want dat is al eens eerder te laag geweest doordat ik me ziek voelde.
Bbibi het zijn nog wel flinke klussen, maar dan ziet het er ook gelijk heel anders uit. Nog even doorbijten en dan kan je de kerstboom gaan zitten bewonderen vanaf je nieuwe bank . Ik kan je helaas niet helpen met je vragen. Hoop op n kloppend hartje of zo is er niet. We hebben afgelopen vrijdag al een prive-echo laten doen en daar was maar een ieniemienie vruchtblaasje op te zien, zker niet passend bij een termijn van 6 weken. Sneeuwmees wat fijn dat je gesprek zo goed ging. Zul je altijd zien als je er zo tegenop ziet, dat het dan 100% meevalt. Gelukkig zijn ook de traantjes wat minder aan t worden. Na sinterklaas komt wel al weer snel de kerstman, dus weer nieuwe opwinding voor je zoontje Morgen toch maar proberen een beetje bij te tanken, zeker nu je je niet zo lekker voelt. Beterschap! Klaproos wat goed dat je ha nu wel weer meewerken en je ook direct een verwijzing gegeven heeft. Weet je al wanneer je daar ongeveer terecht kan? Hopelijk gaat 2014 voor ons allemaal een goed jaar worden met nieuwe zwangerschappen en mooie geboortes Stiertje ach wat zielig voor jullie kleine meisje. Helaas dus nog geen zekerheid en weer een week wachten. Hopelijk knapt je dochtertje snel weer op met de nieuwe antibiotica. Heel veel sterkte voor jullie Lets dat vroeg ik me vorige week ook af, maar toen stelde DDees me gerust dat het ook wel eens laat kon worden. Uiteindelijk belden ze mij toen rond 4 uur. Succes met wachten! Ego. Nou dat bezoekje had ik me ook wel kunnen besparen...was alleen ingepland bij de echoscopiste en die was zelfs nog in de veronderstelling dat ik voor een zwangerschapsecho kwam . Wel een echo gemaakt en daarop was te zien dat het bms al wel dun was, maar er zat nog wel een restje vocht?vruchtblaas??? (wist ze niet te zeggen). Voor volgende week een afspraak staan op het miskraamspreekuur. Ik moet wel voor de zekerheid nuchter komen, maar ik geloof niet dat ze dan al gelijk iets gaan doen na mijn ervaring van de vorige keer. Aangezien dit ook niet mijn eigen gyn is, zal er ook dan geen antwoord komen op mijn vragen voor uitgebreider onderzoek. Hopelijk wil dr S hier meer mee doen. Pfff heb t echt weer even gehad met mijn ziekenhuis.
@Lets: ik hoop dat je inmiddels al teruggebeld bent. Kan er zelf zo slecht tegen als er iets gebracht kan worden of dat je teruggebeld kan worden en je weet niet wanneer. Overigens komt hier, zodra de sint op z'n boot vertrokken is, ook de kerstboom weer tevoorschijn. @Klaproos: wat gaan of kunnen ze aan het lage progesteron-gehalte doen? Dat zit ook in de utrogestan, maar dat gebruik je pas na de tp. @Boboke: wat knullig dat ze nog in de veronderstelling waren dat je voor een zw.echo kwam. Zal even slikken zijn geweest en als ik het zo hoor, nu ook nog niet echt verder. Ik hoop dat er geen curretage of iets hoeft plaats te vinden. Kan dat vocht niet met de eerstvolgende menstruatie (of met cytotec) worden 'afgevoerd'.
Sneeuwmees ik ben er helaas al vaker tegenaan gelopen dat communicatie en dossiers lezen voor de patiënt binnenkomt niet 1 van hun sterkste punten is. De echoscopiste mag hier niet over beslissen, dus dat is wachten tot volgende week. Ik hoop dat de rest er gewoon zelf uit komt en dat er helemaal geen verdere stappen nodig gaan zijn.
@Boboke: na mijn mk, was ik nog niet schoon. Een van de gyn's had toen gezegd dat ik vrijdag maar terug moest komen en als het nog niet schoon was, dat ik gelijk gecurreteerd zou worden. Ik mocht niet te zwaar ontbijten die ochtend, zei hij me nog. Dus ik vrijdag, helemaal gespannen naar het zkh, nuchter natuurlijk om geen risico te nemen. Had ik een andere gyn, die voor een spoedgeval werd weggeroepen en 1,5 uur later terugkwam. Ik zat dus al die tijd in de wachtkamer, inmiddels beroerd van de honger. Toen ik aan de beurt was (en dus nog niet schoon bleek), heb ik gevraagd hoe laat ik dan de curretage zou krijgen. Die gyn was helemaal perplex en vroeg hoe ik daarbij kwam. Hij zei toen, dr. K. zou toch moeten weten dat het zo niet werkt hier. Een curretage op dezelfde dag was absoluut niet aan de orde. Achteraf heeft hij het zelf kunnen verwijderen, omdat het in mijn bm mond zat (en niet in de bm). Maar ik zat dus duidelijk tussen de kift van twee haantjes daar in. Over 12 wkn mag ik me daar weer naar toe begeven.
Hallo meiden, Er zijn veel nieuwe mensen bij gekomen in mijn afwezigheid na onze 3e ivf! We hadden toen opeens geen bevruchtingen. Een slag bij heldere hemel! Ik had zelfs 6 eicellen, het dubbele van de eerdere 2 pogingen, waar we op 1 eicel na alles bevrucht hadden! Dat was ivf nu hebben we een icsi poging. Nu dan toch eindelijk de moed gehad onze laatste poging te starten. De punctie intussen gehad. Nog een eicel meer dan de vorige keer! Maar nu alweer een dikke domper... 1 bevruchting.. en die is ook nog ingevroren omdat mijn bms deze keer veel te dun was, dus hij moet ook nog het ontdooiingsproces heen. O o o wat is het een K*t-traject. Alle hoop op deze enige en allerlaatste bevruchte eicel... Sorry het is even een ego-bericht... ik had dit zo niet gedacht... en toch moet ik proberen blij te zijn met deze ene... het is wel een hele dappere... Iemand enig idee hoe je van bijna alles bevrucht naar 0 en slechts eentje gaat met het dubbele aantal eicellen? Ik kan het gewoon niet bevatten dat ze niet meer bevruchten...
Tassie fijn dat je je beter voelt. Sneeuwmees beterschap Bbibi geen idee hoe dat nu gaat met die nieuwe dokter, dat ga ik volgende week vragen aan dokter S. Ja die van de tuinen had iemand hier mij geadviseerd kan best dat jij dat was. Klaproos fijn dat je nu wel wat medewerking krijgt hopelijk kan het onderzoek nog dit jaar. Oh Stiertje het ging zo goed met jullie kleine meid en nu na het onderzoek ziek. Getsie. Sterkte en beterschap. Ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen met haar. Boboke Vervelend dat je nu nog niks weet. Sterkte volgende week. Zou je bij een miskraam nu dan niet echt ongesteld moeten zijn? (Sorry als ik het verkeerd heb, heb er geen verstand van.) Sam jeetje wat rot. Ik heb geen idee hoe het kan dat er geen bevruchtingen zijn. Wij zijn er nu ook al 2 x tegenaan gelopen. 1e keer maar 1 en nu ook geen bevruchtingen. Heb je al contact gehad met dokter S ? Duim voor je dat deze ene het gaat doen. Wanneer mag je verder? In januari of deze maand nog? Sterkte Verder iedereen Zwaai en dikke knuffels
Sneeuwmees heerlijk toch die communicatie , maar op dat moment zit je daar echt niet op te wachten. Bij mij zeiden ze op de controle (tot 3x toe) dat mijn baarmoeder schoon was. Dit bleek dus echt niet te kloppen. Ik heb op vakantie 5 weken later echt heel heftig bloedverlies gehad, alsof ik weer een miskraam had. Na de vakantie een hysteroscopie en daar bleek dus nog heel veel restweefsel te zitten. Ondertussen dus wel 7 weken na de miskraam. Ik geloof ook niet dat ze volgende week direct iets zullen doen mocht er nog iets zitten. Wordt dan waarschijnlijk weer een week later... Ddees ik heb ook wel gevloeid, maar het was naar mijn idee niet veel. Ik had veel erger verwacht. Schijnbaar was het wel genoeg om bms dunner te maken, alleen is het niet allemaal meegekomen. Sam11 jeetje ik kan me voorstellen dat je daar helemaal van ondersteboven bent. Dat verwacht je inderdaad niet. Ik kan je helaas ook niet helpen met het waarom. Sterkte!
@ Ddees. O jee jullie ook al 2x. Ik zie in jouw onderschrift ook Synarell staan, ik had de eerste 2 ivf's menopur (1e nog combi met glonal) en cetroide, en laatste 2 volle dosis menopur en synarell waar ik dus op dubbele eicellen uitkom maar dat bevruchten niet wil. Wat heb jij gespoten/gesnoven met die 2 met maar 1 bevruchting? Je zoekt toch naar waarom... vind het gewoon zo raar omdat we de eerste 2 ivf's hele mooie emmy's hadden... @ Boboke - wat rot meid, is je vit. D wel eens geprikt? Kan ook met mk van doen hebben!
Hey, ik moet zo gaan dus weer ff snel uit mijn hoofd sorry.. Boboke, wat vreselijk zeg..sterkte met alles! Bibi, fijn dat de verbouwing bijna klaar is! Sneeuwmees, fijn dat je functioneringsgesprek toch onverwacht goed verliep zeg, een hele geruststelling! Ze waren me vergeten te bellen dus, had zelf maar gebeld. Stond niks ingepland dus was iets mis gegaan. Amh was goed gelukkig, 5 komma nog wat. Morgenvroeg belt ze me voor de rest. Wacht dus weer wat langer.... Fijne avond dames...en sterkte en een knuffel voor wie het nu gebruiken kan!