Hoi dames, dank voor het alvast duimen! Ik vind het wel weer heel spannend hoor, weer die stomme wachtweken in, maar goed ze moeten toch es uit de vriezer hè... Ik heb bijgelezen, maar veelste veel om op te reageren hoor, hihi vind het zo knap dat sommigen hier op zoveel kunnen reageren. Maar goed weet dat ik zeker wel meeleef en zo nu en dan, geheel onwillekeurig, reageer op iemand! lfs
Mona leuk hoor om je kindje zo te zien. Heb je ook een buikfoto? Klaproos hoe ging het? Tevka het is normaal 3 uur rijden naar DD, maar ja er is altijd wel ergens file. En 's ochtends begint de file al voor Amsterdam. Fijn dat je je kindjes nu gaat voelen en dat je niet meer zo ziek bent. Sneeuwmees fijn dat de controle weer goed is. Volgens mij blijft het altijd spannend (tot dat je kind 18 jaar is ) Jippiee je moet doen wat goed voelt voor je en je moet je niet verplicht voelen te reageren. Als ik reageer open ik een 2e scherm zodat ik op de ene kan lezen en dan meteen kan reageren in het andere scherm anders gaat het bij mij ook niet lukken met zoveel pagina's om terug te lezen.
@Ddees: en ik maar bewondering hebben voor jou vanwege je ijzeren geheugen... Nu weet ik jouw geheim. Het is wel een enorme reistijd die jullie hebben en met zulke afstanden is er inderdaad altijd wel weer wat op de weg. Zijn het geen wegwerkzaamheden dan wel een ongeluk. @Jippiejee: inderdaad reageren als je zin en tijd hebt en het niet als een verplichting zien. Kan me voorstellen dat het weer een spannende tijd gaat worden. Ik keek ook altijd erg tegen die spanning van de wachtweken op. Hopelijk zijn het je laatste wachtweken ooit en duurt de volgende wachtperiode een maand of 9.
Sneeuwmees en ik heb het niet eens zelf bedacht, ik verbaasde me ook wel eens over iemand (weet niet meer wie) die ook zo mooi alles wist. . .Toen heb ik het dus gewoon gevraagd en sinds dien doe ik het ook zo
Hihi dat vind ik ook handig maar werkt niet goed op de ipad soms ook de puf niet op iedereen te reageren maar ook ik lees alles en leef met iedereen mee.. Mijn recept ligt inmiddels bij de apotheek, ben benieuwd of ze er wijs uit worden en wat ik allemaal meekrijg straks... Begrijp dat ik maar eenextra koelkast kan aanzetten? Verzekeren is ook gelukt inmiddels, bij pno extra gekozen nu na lang wikken en wegen... Lijkt me supermooi zon 3d echo!
@Lets, beetje afhankelijk van de meds, menupur gaat niet in de koelkast bijvoorbeeld. 2e scherm had ik ook al es eerder ergens gehoord, maar ik ben gewoon lui denk ik . Naja als jullie maar begrijpen dan het niks persoonlijks is op wie en wanneer en hoe vaak ik reageer. Meer een resultaat van vrije dag in combi met mooi of slecht weer en of ik op de telefoon lees, want dan is reageren me zeker gauw teveel gedoe. daarom heb ik ook geen facebook oid, dus het zal wel een beetje de aard van het beestje zijn ...
Hier lees ik idd ook vaak op de telefoon of tablet mee. Toch wat lastiger om dan op iedereen te reageren. Inmiddels toch naar Düsseldorf gebeld, mag pas een cryo-tp als ik 3 maanden gestopt ben met de borstvoeding. Mag dus eind februari weer terugbellen. Dus helaas toch nog even wachten. Kleine teleurstelling omdat ik eigenlijk een beetje gehoopt had in januari alweer een tp te mogen hebben. Maar ja.. als het dan beter is en groter kans van slagen heeft moeten we dat gewoon doen. Bedankt voor alle berichtjes en alle steun omtrent het overlijden van ons neefje!
@all zwaai voor iedereen, ik lees wel mee (heb moeite om jullie bij te houden) maar ik moet wachten tot januari dus niet heel veel nieuw vanuit hier...
Vandaag belde de arts over het niertje van ons meiske. Hij heeft overlegd met de uroloog en die adviseert om een reconstructie-operatie te doen, waarbij het niertje dus behouden blijft. We krijgen binnenkort een oproep voor de uroloog. Zo'n operatie kan plaatsvinden vanaf een leeftijd van 3 maanden. Ik kreeg de indruk dat de nefroloog zelf meer zat te denken in de richting van het weghalen van het niertje (omdat het maar een functie heeft van 17%). Maar goed, we zullen binnenkort alle opties eens bespreken met die uroloog. @Fireangel: dus je moet 3 mnd wachten na het stoppen met de bv. Dan zul je denk ik ook wel 3 mnd moeten wachten voor een 'verse' behandeling. Dat is voor ons ook goed om te weten. Kan me voorstellen dat het voor jou een kleine teleurstelling is, als je er in gedachten al zo mee bezig bent geweest. Is er bij jullie ook nog een natuurlijke kans om zwanger te worden of ben je echt helemaal aangewezen op een behandeling?
@Stiertje: heftig nieuws dat je dochtertje geopereerd moet worden. Kan de nier daarna weer zo goed als volledig functioneren of is het alleen maar dat er geen terugloop meer is? Veel sterkte en hopelijk binnenkort een goed gesprek. @Fireange: wat is de reden dat je zo lang gestopt moet zijn met de bv? Zijn ze bang dat je minder reageert op de behandeling als je nog onder invloed van de bv-hormonen bent? Snap dat als je gedacht had snel te kunnen starten, dat het dan even een tegenvaller is. Maar je hebt in ieder geval gebeld (en dat is al een hele stap).
Ow stiertje..wat heftig allemaal met je meisje! Sterkte en geef haar een dikke knuffel van me en jezelf ook Fireangel, vreselijk he al dat wachten... Maar hopelijk straks met goed resultaat!
@Shadixxx fijn dat je nu een beter gevoel hebt over je as behandeling goed dat je gebeld hebt met Claudia... @Ddees Ik ga heel hard voor je duimen en hopen dat nu jij aan de beurt bent om zwanger te worden... @Sneeuwmees fijn dat je bloedsuiker goed is en inderdaad een extra echo is nooit weg... @Monatoetje eigenwijs kindje dus haha dat begint nu al... maar het kan altijd nog draaien hoor je hebt nog wel even... @Stiertje heel veel succes alvast lijkt me niet makkelijk zo'n ukkie en dan al zo'n grote operatie... Ik geloof nooit dat ik op iedereen gereageerd heb sorry denk wel aan jullie Ego mijn eerste echo staat gepland voor 19-12 gewoon hier in Ned Verder alles goed wat sneller moe en mijn borsten groeien al aardig en ik ben al niet onbedeeld haha
@Stiertje; dus toch een operatie. Spannend allemaal, hoor. Ze is nog zo klein. Het is in ieder geval niet niets voor jullie! Spannende tijden. @Botala; dat is volgende week alweer! Spannend zo'n eerste echo. @Haai; ik begrijp je volkomen. Ik had dat ook toen ik nog niet begonnen was met de behandeling, dan heb je nog niet zoveel te melden. Maar dat gaat vast helemaal goed komen in januari! Zodra je van start gaat, ga je misschien helemaal los op het forum! @ego; ik voel me niet echt lekker. Heb ontzettende buikpijn met flinke steken en krampen. Zelfs hoesten doet zeer in mijn onderbuik. Ik kan soms niet eens rechtop lopen/staan van de pijn. Het zijn mijn darmen, maar het zit ook heel laag. Ik heb werkelijk geen idee wat het is en waardoor het komt. Ik vind het in ieder geval niet erg gezellig.
@Botala: dat is al snel dat je een echo hebt. Wel spannend (lijkt mij) of het er nu 1 of toch 2 zijn. @Tassie: vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop stiekem toch dat een deel van de klachten ook door je embryootje veroorzaakt worden die aan het innestelen is. Op zich had ik aan het begin van de zwangerschap ook erg gevoelige (wat kramperige) darmen en een iets te enthousiaste stoelgang. Dus die twee dingen kunnen toch verband houden. Misschien maar even met een lekker kruikje op de bank (als je niet hoeft te werken tenminste). @Haai: logisch dat je (nog) even niet veel te melden hebt. Maar.. het is zo januari en dan zul je ons nog genoeg te melden hebben. @Shadixx: ben benieuwd of je nog wat hoort vandaag. Begreep dat C. vandaag met dr. S. zou overleggen. Jouw kennende zal het wel weer betekenen dat je ze zelf weer achter de k*nt moet zitten eind van de middag.
@Sneeuwmees; ja, gelukkig ben ik vandaag vrij. En ik ben daar erg blij om. Het wordt vandaag een "verwen mezelf dagje". Is ook wel eens goed en prettig. Hoe gaat het met jou? Hoe is het met je zoontje deze week gegaan tot nu toe? Gaat het al wat beter met school/afscheid?
@Tassie: het afscheid nemen op school gaat sinds sinterklaas vertrokken is ineens weer goed. De klas (en hijzelf) zijn ook weer een stuk rustiger. Hij gaat (weer) graag naar school en lijkt erg te genieten van deze tijd op school (met kerstboom, lampen uit en liedjes zingen). Voor mij wel zo prettig, kan ik ook met droge ogen de school verlaten.
@Sneeuwmees; wat fijn, zeg! Je hoort wel vaker dat kinderen rond Sinterklaas zich anders gaan gedragen door de spanning. Gelukkig is Sinterklaas weer terug naar Spanje! Wat een opluchting voor jou! Dan ga je ook veel prettiger weer terug naar huis nadat je hem hebt weggebracht naar school. En hoe gaat het met de babykamer? Je schreef dat de kleur op de muur toch mooi is geworden nadat het was opgedroogd. Ik ben benieuwd
Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties. 't Is inderdaad niet niks, zo'n klein ukkie en dan al een operatie. Aan de andere kant zeg ik: doe het maar zo snel mogelijk, want dan kunnen we ook eerder stoppen met de antibiotica. Sneeuwmees: het is inderdaad alleen om de terugloop te stoppen. Het percentage van de nierfunctie wordt helaas niet hoger.
@Stiertje; je hebt het vast al geschreven, maar weet je ook wanneer het ongeveer gaat gebeuren? Of wordt ze op een oproeplijst geplaatst. Natuurlijk is het voor haar echt nodig die ingreep en heeft ze daarna verminderde kans op urineweginfecties en dus ook in principe geen antibiotica meer nodig. Maar, ik vind het echt ongelooflijk spannend voor jullie. In ieder geval een knuffel voor jullie!