ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: de babykamer is niet spectaculair geworden, hoor. Bij mijn zoontje hadden we appeltjes/limegroen op de muren (omdat we ook niet wisten wat het ging worden). Nu wilde ik weer wat anders op de muren, maar mijn man en ik konden het niet eens worden over de kleur. Mijn man vond het al te snel te 'jongensachtig' wat ik uitgekozen had (en hij is ervan overtuigd dat het een meisje is). Dus we wilden het in eerste instantie maar hetzelfde laten en dan wilde ik alleen wat andere accenten, andere gordijntjes e.d. Maar nu hebben we toch een andere 'oplossing' gevonden en we hebben nu gewoon een andere kleur (zachter) groen op de muren gedaan. Dus toch net weer even wat anders. Moet nu nog op zoek naar andere accessoires om het nog net even meer anders te maken. De gordijnstof hebben we al, maar daar twijfel ik nu weer over.:);) Verder blijft de inrichting hetzelfde (omdat het maar een heel klein kamertje is, dus veel ruimte voor spannende verschuivingen is er gewoon niet).
    @Stiertje: snap dat het enorm spannend is. Mijn zoontje heeft een paar maanden geleden alleen maar de neusamandelen moeten laten knippen en buisjes en weet al wel hoe ingrijpend het is, als je kind naar het zkh moet en geopereerd (al stellen neusamandelen niets voor bij jouw kindje). In ieder geval is er al winst te behalen doordat ze dan van de antibiotica afmag. Dat is weer een klein stapje in de goede richting. Als het zover is, slepen we je er wel doorheen, als je het moeilijk hebt.

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; het lijkt mij alleen al leuk om ermee bezig te zijn. De kamer wat aanpassen hier en daar en inderdaad met wat andere accessoires.
    Wij zitten al sinds 2010 (begin zomer) tegen hetzelfde aan te kijken. Op zich is de babykamer bij ons maar kort gebruikt (5 maanden), en ik vind 'm nog steeds erg leuk. Alles is compleet en dat zullen we denk ik ook niet snel veranderen. Misschien inderdaad wat accessoires of zo. Nou ja, ik heb nog even de tijd:)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: ja, met kleine accenten kan het al zo al een heel andere kamer zijn. Het is gekke dat ik ook zo lang de tijd heb gehad erover na te denken en dat we er nu mee bezig zijn, ik er maar niet uit kan komen wat ik nu eigenlijk wil. Maar de basis staat er weer (bijna). Dus moet alleen nog even dé ingeving krijgen. Maar vaak genoeg bij babywinkels en Ikea e.d. rondsnuffelen en dan komt het vanzelf. Op zich geen straf dus. ;)
    De gordijnen moet ik nog even laten inwerken. Deze stof was heel erg afgeprijsd en we konden voor het kamertje voor 20 euro stof kopen. Dus dat hebben we maar vast gedaan, omdat we tot nu toe ook niets beters konden vinden. Maar kan niet garanderen dat dat toch nog weer gaat veranderen de komende 3 maanden. ;)

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Oh ja, dat rondsnuffelen in diverse winkels is zeker geen straf! Heerlijk vond ik dat toen. Pas op een gegeven moment als je alles al hebt aangeschaft is het moeilijk om niet meer te hoeven rondsnuffelen/shoppen.
    Dat mis ik eigenlijk nog wel......Er is zoveel leuks voor de kleintjes, al die verschillende kleurtjes, grappige en/of schattige accessoires. Zwijmel, zwijmel....

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tassie: we weten nog niet wanneer de operatie zal plaatsvinden. In ieder geval dat het pas kan vanaf een leeftijd van 3 maanden. Eerst maar eens het gesprek met de uroloog afwachten, en daar krijgen we een oproep voor. Zal ook wel weer een paar weken duren, dus ik verwacht dat niet meer dit jaar.

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gisteren ben ik op gesprek geweest in DD. Op zich een goed gesprek waarin al onze vragen beantwoord zijn. Onderzoek naar evt immunolgische oorzaken voor de miskramen had nu nog niet veel zin, omdat mijn lichaam nog bezig is met de miskraam en de waardes hierdoor niet kloppen. Dit wordt dus gedaan bij de volgende afspraak. Een grote tegenvaller was wel, dat de arts pas na de 2de menstruatie wil beginnen met de volgende ivf, zodat mijn lichaam nog kan ontzwangeren. Verstandelijk weet ik ook wel dat het waarschijnlijk beter is voor mijn lichaam en de kansen dat het gaat lukken, maar gevoelsmatig wil ik het liefst zo snel mogelijk verder ;)
    Vandaag had ik de afspraak op het miskraamspreekuur om te kijken of het vanzelf schoon is geworden, maar helaas er zit weer een rest :(. We hebben besloten om eerst met een hysteroscopie te kijken of het weefsel verwijdert kan worden ipv met direct een curretage, omdat dit toch een stuk ingrijpender is voor het lichaam en de kans op verklevingen groter zijn. Dit gaat dinsdag 17 dec plaatsvinden.
    2013 was/is echt niet mijn jaar, hopelijk wordt 2014 beter.

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, maar ik lees en leef met jullie allemaal mee :):)

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ach, Boboke, het zit ook niet mee. Wat ontzettend vervelend voor je dat er nog steeds een restant zit. Zo schiet het ook niet op. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk door wilt gaan met de volgende behandeling. Gelukkig is 2013 alweer snel voorbij en dan kan 2014 beginnen! Dat moet gewoon jullie jaar worden! In ieder geval wil ik je een knuffel geven, voor alle tegenslagen.

8. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Boboke wat vervelend allemaal zeg ik wens je heel veel sterkte en succes
    @Sneeuwmees ja vind het ook wel snel maar DD wilde dat ik met 6 wk een echo laat maken. Maar wel heel spannend we weten dan wel gelijk of het er 1 of 2 zijn... (ik denk 2)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boboke: balen dat je nog niet schoon bent. Dacht dat je altijd maar een cyclus hoefde af te wachten (en dat dat meer was om beter te kunnen rekenen als je zwanger mocht raken). Dus vind 2 maanden ook wel erg lang om te ontzwangeren. Maar ze zullen het wel weten. Ik was zelf ook niet schoon, ondanks 2 cytotec kuren en ook bij mij zou sprake van curretage zijn. Maar toen bleek het restant in de baarmoedermond te zitten waardoor de cytotec zijn werk niet kon doen, blijkbaar. Dat heeft de gyn toen handmatig verwijderd. Niet prettig, maar het scheelde me wel een curretage. Daarna stopte het vloeien ook vrij snel en kon ik weer door. Hopelijk geldt dat ook voor jou. Laat dit jaar voor jou maar snel voorbij zijn. Ik duim voor een fantastisch 2014 voor je! Dikke knuffel!
    @Botala: heb bij jou ook zo maar het gevoel dat het er 2 kunnen zijn. Volgende week zullen we het allemaal weten. Wel spannend lijkt me als je dan voor het eerst naar het scherm kijkt en probeert te zien of je een of 2 stipjes ziet.
    @Tassie: hoe is het nu met je buikpijn? Hopelijk heeft het verwendagje je goed gedaan.

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Tassie,heb je al kindjes dan? Dat wist ik niet ;)

Mees,fijn dat het toch in orde is gekomen met het kamertje. Twijfelen is niet erg,je hebt nog tijd genoeg gelukkig!

Stiertje,ik duim voor jullie meiske. Echt zo zielig al die ellende als ze zo klein is. Hoop dat er na de operatie een flinke verbetering is.

boboke,meis wat een ellendig jaar heb jij achter de rug ja! Ik hoop ook dat het restweefsel zonder curretage verwijderd kan worden.Ik zal dinsdag voor je duimen dat alles goed gaat.

botala,spannend al zo snel een echo! Ik hoop voor je dat het er twee zijn.

Hier: brrr maandag lumbaalpunctie. Ik zie er tegenop,dacht dat het gewoon een ruggeprik was maar het schijnt veel zeerder te doen en ik kan 5 dagen hoofdpijn houden. Oh ja: die DHEA werkt al goed gelukkig! Had er zo mijn bedenkingen bij maar het is het geld wel waard.

11. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie hoe gaat t? begint de spanning al te komen voor het testen? Ga je nu morgen testen?

Botala ik denk ook 2, met zulke toppertjes ;)

Sneeuwmees ik vloei al sinds afgelopen zaterdag niet meer, dus kwam toch een beetje als een verrassing. Het restweefsel zit bij mij helemaal achterin de baarmoeder dus zal er niet zo makkelijk uitkomen. Ik heb de cytotec geweigerd dit keer, zeker gezien het dan nog niet zeker is dat het daarna schoon is. Dan liever gelijk een hysteroscopie.
    Waarschijnlijk heb ik me niet helemaal goed geuit qua wachttijd...ik mag bij mijn 2de menstruatie weer beginnen met stimuleren, maar ik had gehoopt gelijk door te kunnen gaan aangezien de miskraam nu zo vroeg was. Ik had niet gedacht dat er veel te ontzwangeren was, misschien een beetje naïef ;).

Klaproos gaan ze verder nog iets onderzoeken of nu in eerste instantie alleen de lumbaalpunctie? Zorg er wel voor dat je echt je rust pakt na de punctie en veel liggen, dit voorkomt dat je hoofdpijn krijgt! Vooral de eerste 24 uur. Fijn dat het allemaal nu wel vlot gaat met de afspraken en onderzoeken. Alvast succes voor maandag!

Ik heb nog even een vraagje, tijdens het gesprek is er ook gesproken over 1 of 2 tp. Dr. S was hier eigenlijk vrij op tegen en wel omdat de verzekering in Nl hier wel eens moeilijk over kan doen, omdat dit pas mag bij 38 jaar in Nl. Hij heeft zelfs gezegd, dat als ze hem vragen wat hij gedaan heeft hij daar eerlijk antwoord op moet geven en de verzekering dan misschien niet betaald. Heeft hij bij jullie ook zo moeilijk gedaan? Mij zou het niet uitmaken als de verzekering niet zou betalen als ik zwanger zou zijn van een tweeling, maar ik neem aan dat dit dan alleen voor de ivf geldt en niet de rest van de medische zorg??

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Klaproos; wij hebben pleegkindjes gehad in 2010. Vandaar dat wij al heel veel spulletjes hebben en 2 compleet ingerichte kamers. Het is af en toe best wel moeilijk om vooral de babykamer in te gaan. Maar ja, eens (hoop ik) zal er een kindje van ons liggen.
    Trouwens wat spannend joh, maandag! Brrrr. Ik snap volkomen dat je behoorlijk zenuwachtig bent. Ik zal aan in ieder geval aan je denken en voor je duimen dat het meevalt.

@ego; ik heb echt (alweer) een vreselijke nacht achter de rug met hele erge buik- en rugpijn (darmen). Vanmorgen toch maar naar mijn werk gegaan. Ook daar echt kromgelopen van de pijn. Eindelijk in de middag zakte het wat na tweemaal toiletbezoek en het leek wel alsof ik ook wat menstruatiekrampen had. Opeens had ik het idee dat ik misschien wel ongelooflijk heftig ongesteld ga/moet worden. Maar, nog steeds niets. Mijn man wil dat ik morgen ga testen, want hij wil dat ik naar de huisarts ga om te kijken of ik iets kan krijgen voor mijn darmen, want het is natuurlijk niet normaal als je huilt van de pijn. Als ik niet zwanger ben, kan ik Duspatal/Mebeverine krijgen en anders is er niets....... Ik zou liever niet testen, maar "gewoon" mijn menstruatie afwachten.
    Ik sluit het positief af: het is WEEKEND!!!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boboke: ik had van anderen wel eens begrepen dat dr. S. juist niet moeilijk deed over het 2 terugplaatsen en had hij wel eens geantwoord had dat niemand van de verzekering kon weten hoeveel hij er teruggeplaatst had. Blijkbaar is hij, of op z'n vingers getikt, of heeft hij er een keer problemen mee gehad. Ik dacht wel dat hij bij een mindere kwaliteit er geen moeite mee heeft er 2 terug te plaatsen.
    @Klaproos: zo'n onderzoek klinkt idd niet erg prettig. Zo te horen heb je de arts weten te overtuigen toch verder te onderzoeken. Hoe weet je dat de DHEA zijn werk goed doet, heb je weer bloed laten prikken inmiddels?
    @Tassie: jemig, meid, dat is inderdaad vreselijk als je zoveel pijn hebt. Kan me voorstellen dat je dan in ieder geval dit weekend duidelijkheid wilt hebben om iets in te kunnen nemen. Heb je al wel eens onderzocht hoe het moet als je zwanger mocht zijn? Zijn er dan alternatieve medicijnen die je wel mag gebruiken?

Ik heb zelf ook wat last van mijn darmen. Het rommelt en draait onderin mijn buik en heb al 2 ochtenden wat diarree gehad (eet smakelijk dames). Blijkbaar een virusje te pakken, al ben ik altijd wel wat gespannen als mijn buik pijnlijk of gevoelig is. Het kindje wringt (voor mijn gevoel) soms ook nog eens heel laag onder in mijn buik, waardoor het soms ook niet makkelijk is te onderscheiden of het het kindje nu is, of toch mijn darmen. Hoop maar dat het snel overgaat. Had vandaag nog allerlei plannen, maar heb het maar even rustig aan gedaan.

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Boboke hele goede vraag. Bij mij heeft hij bij het verzekeringsformulier iets aangevinkt,geloof dat er stond volgens de westerse methode wat dat moge zijn. Ik ga dus echt wel vragen voor twee terugplaatsingen mochten we zover zijn ooit eitjes te hebben. Ben trouwens ook al bijna 38 dus komt goed uit. Bedankt voor de tip trouwens ik wist nl niet eens dat ik rust moet nemen. De patientenfolder van dat zkh doet het niet dus ga toch es even googelen wat ik eigenlijk niet wilde omdat ik mezelf opnaai. Ik word wel behandeld ja als ik dus lyme heb maar hoe of wat weet ik niet. Ik ben soms echt ontzettend bang dood te gaan :( die angst vreet elke dag aan me.

Tassie oooh nu snap ik het. Ik hoop heel heel erg voor je dat je niet ongi word! En dat je natuurlijk snel van je buikpijn af bent want dat klinkt niet goed nee.

15. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Zo. Ik heb dagen achter gelopen, maar ben nu eindelijk bij met lezen.
    Heb geen tijd om op iedereen te reageren maar leef wel echt met jullie mee!

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, ben er nog wel en lees en leef met jullie mee, maar heb de puf even niet te reageren. Zit ff niet lekker in mijn vel...komt goed, maar weet dat ik nog leef hihi;)

Meen dat iemand kon testen vandaag? Iig heel veel succes en ik duim voor het beste!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meisjes hoe gaatie hier?

Botala zwanger zie ik? Proficiat!

Klaproos maandag lumbaal bahhh kippenvel sterkte meid!

Tassie voor jou wordt het spannend wanneer mag je testen?

Sneeuwmees las iets over dat jij al bezig was met de kinderkamer? Leuk!

Meiden kan iemand mij update? Heb alleen de laatste pagina gelezen! Ik ben een week niet online geweest! Zal komende week vrees ik weer niet zijn! Op werk zo mega druk voor kerstsluiting! Nog 3 daagjes werken ! Verder willen we het huis af hebben voor kerst! Dus we zijn iedere avond aan het knallen in huis! Maar het ziet er naaruit dat we het wel gaan halen als we ff doordoen! Dinsdag hebben we opendag voor pleegzorg! En mijn man en ik zijn eruit... We gaan voor adoptie!!
    Wel of geen kind van onszelf no matter what we gaan ervoor!
    Mijn man is om ( heeft 2 jaar aan het idee moeten wennen) maar wik het nu ook! Dus ik ben me inmiddels meer aan het verdiepen erin en de eerste stap is gezet ( we hebben het niemand verteld buiten ons gezin) maar ons geregistreerd partnerschap wordt omgezet naar een huwelijk) dus wij gaan ervoor! Vandaar weinig online! Veel te regelen en heb mijzelf nu daarop gezet dus verder nog mentaal weinig bezig met een eigen kindje "fabriceren" net of ik mezelf er al bij neer heb gelegd dat het niet meer gaat gebeuren , heel gek!

Sorry voor het ego bericht! Wilde het toch even delen!
    Kletsen jullie me even bij met een update!?

Boboke knuffel voor jou lieverd!

En zwaaizwaai naar de rest xxx

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Beste allen,
    Even een egoberichtje. Ik heb vanmorgen getest en ......... volgens mij is hij positief! Ik kan het niet geloven, vind het ook best eng om heel erg blij te zijn.
    Ik heb een fotootje bijgevoegd en hoop dat hij te zien is.

ATTACH]365971[/ATTACH]

Bijgevoegde bestanden:

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: fijn dat de knoop voor jullie is doorgehakt. Dat geeft alleen maar geestelijke rust. Wel weer (een soort van leuk) spannend om je daarin te verdiepen, lijkt me. Blijven jullie het in de tussentijd ook nog wel proberen met een tp van je eigen embryo's?
    Het is vrij rustig geweest hier met ontwikkelingen. Ik zal proberen (uit mijn hoofd) je even bij te praten. Maar nodig de rest graag uit, dingen te corrigeren of aan te vullen als ik het verkeerd heb.
    Ploon heeft negatief getest, Botala dus zwanger, Tassie mag een dezer dagen testen. Shadixx gaat in januari starten met IUI in DD. Ddees heeft een gesprek gehad en ze gaan met wat aanpassingen ook weer van start eind januari. Klaproos krijgt een lumbaalpunctie ivm haar lyme en Boboke is nog niet schoon na haar mk en moet weer terug voor een extra controle. Zo, dat was het volgens mij even heel kort door de bocht. Jij veel succes met de laatste loodjes op je werk en in jullie huisje. Net op tijd klaar met kerst!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: daar is geen twijfel over mogelijk, meid! Snap dat het onwerkelijk is. Maar van harte gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina