@Tassie: jazeker is deze test positief!!! Ik snap precies je onzekerheid hoor. Maar het is toch echt zo. Van harte, meid! @Bbibi: goh, er is veel in jullie omgegaan, lees ik. Mooi om te zien dat jullie samen voor hetzelfde doel gaan. Veel sterkte en succes met alle voorbereidingen.
Gefeliciteerd Tassie wat geweldig!!! Hij is duidelijk positief! Vandaar dus die krampen! Ik had ook de dag voor de pos test erg kramp en opgezette buik. Wat zul je blij zijn! Bbibi: spannend dat jullie nu de kant van adoptie inslaan. Dat is inderdaad een hoop uitzoeken enz. En vooral veel wachten. Maar ook heel mooi.
JAAAAAAA TASSIE!!! Die is ECHT wel positief! Super meid, geniet ervan, dit is vast je buikpijn waard geweest!!!
Tassie, gefeliciteerd!!! die test is hartstikke positief. Geweldig!!! Hier even egoberichtje, we zijn afgelopen vrijdag ontzettend geschrokken. Ik ging s'ochtends naar het toilet, niks aan de hand. Vervolgens breng ik de utro in en loop naar de wasbak, zit de binnenkant van mijn benen helemaal onder het bloed!! Het was echt helder rood bloed en lagen ook wat druppels op de vloer van de badkamer. Helemaal in paniek natuurlijk. Meteen de huisarts gebeld en die heeft naar het ziekenhuis gebeld, we konden om 16.40 terecht voor een echo. WAT?? Een hele dag wachten, hoe gaan we dat overleven. Ik ben terug in bed gekropen en gelukkig stopte het bloed vrij snel. Ik had ook geen buikpijn/kramp dus dat was ook wel positief maar t was echt hell. Uiteindelijk om half 4 mijn bed uitgekomen, in de douche en richting ziekenhuis. Daar moesten we nog ruim 30 minuten wachten want het liep allemaal uit. Eerst weer gesprek met de gyn, omdat we daar nog niet geweest waren en uiteindelijk de echo, ALLES IS GOED!!!! pppppfffff....... Heb wel ff een traantje gelaten daar. Kindje is heel mooi gegroeid, 10 dagen geleden was de kleine nog 5.4 mm en nu al 18.8 mm. Ook hebben we het hartje gehoord, zo mooi!!! Alles zag er heel mooi uit, alles volgens schema dus we kunnen nu naar een verloskundige voor het vervolgtraject. Maar dat was dus wel even spannend, jeetje, wat hebben wij in de rats gezeten. Waarschijnlijk toch bij het inbrengen van de utro iets "geraakt" wat een bloeding heeft veroorzaakt. Schijnbaar door de utro alles erg gevoelig daar binnen en zijn de slijmvliezen erg dun dus sneller kapot.
@Mikka; jee, meid, wat zijn jullie geschrokken, zeg! En wat een angst! Gelukkig dat alles goed is met de kleine en dat hij goed gegroeid is! Maar wat een afschuwelijke dag! (het was ook nog eens vrijdag de dertiende). @Bbibi; wat een spannende wegen bewandelen jullie, zeg! Heb je je al aangemeld voor de VIA-cursus voor adoptie? En pleegzorg? Willen jullie daar (ook) mee door? Of wachten jullie dinsdag af? Jullie hebben in ieder geval een groot hart! Ik wil jullie beiden dat ook heel veel geluk en succes wensen en dat jullie dromen (eindelijk) uit mogen komen! Het is namelijk allemaal niet niks wat jullie al hebben doorstaan. Een kind is gewoon zo welkom bij jullie. Dat moet gewoon goed komen. @ego; dank jullie allemaal voor jullie berichtjes en felicitaties. Langzaam aan begin ik het meer te geloven. Maar over een paar dagen wil ik alsnog een tweede test doen, just in case. Morgen maar even de huisarts bellen om mijn schildklierwaarden en Hb te laten testen. Het is zo gek, zo lang bezig met zwanger worden, en dan wanneer het zover blijkt te zijn, is het zo raar, eng en vooral onwerkelijk. Nu komen er weer nieuwe hindernissen met voorop "het zwanger blijven". Mag ik vragen wat ik kan gaan slikken nu? Mijn vitaminevoorraad is bijna op. Natuurlijk sowieso door met foliumzuur, Vitamine D3 en Omega 3.
@Klaproos heel veel succes met je lumbaalpunctie morgen... @Bbibi Wat goed dat jullie voor adoptie gaan ik vind het een felicitatie waard dus bij deze gefeliciteerd. @Tassie Echt positief hoor gefeliciteerd.... En uhh ik heb wel 4 testen gedaan haha dus snap wel dat je over een paar dagen nog een keer wil testen hoor... @Mikka pff zeg wat een vreselijk dag hebben jullie gehad... maar gelukkig alles goed. Hier voor zover ik weet alles goed. Wel in spanning voor donderdag (echo) hopelijk alles goed en dan weten we of het er 1 of 2 zijn Fijne zondag allemaal
Dikke knuffel Lets Bbibi Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Dapper hoor dat je vooruit kijkt en voor adoptie gaat. Succes Tassie gefeliciteerd. Streep is duidelijk te zien. Hoe gaat het nu met je buikpijn? Waren het wel je darmen ? ? Stiertje spannend dat de kleine binnenkort toch geopereerd gaat worden. Nooit leuk, maar waarschijnlijk wel beter voor haar. Mikka wat zullen jullie geschrokken zijn. Gelukkig ben je gerust gesteld al moest je wel geduld hebben zeg. Klaproos sterkte met je onderzoek maandag Boboke ga je straks bij de nieuw arts voor je immuunsysteem? Vervelend dat je nog niet schoon bent. Sterkte Botala spannend hoor die echo Zwaai naar iedereen en een knuffel voor iedereen die het nodig heeft
@Ddees; het waren/zijn zeker mijn darmen. Ik heb namelijk PDS (prikkelbaar darmsyndroom). Vanaf vanochtend vroeg echter voel ik mijn baarmoeder (menstruatie-achtig gevoel). Het zit heel laag en is ietwat zeurend (krampen met soms wat steekjes). Mijn darmen zijn weer helemaal opgeblazen en heb dan ook een opgeblazen buik. Ik neem in ieder geval meer Movicolon in dan normaal om mijn darmen aan de gang te houden. Ik heb mijn ouders op de hoogte gesteld. Tja, het is heel erg snel/vroeg, maar ja, ze zijn ook niet achterlijk en wisten dat ik dit weekend zou testen. Natuurlijk zijn zij ook helemaal blij, maar net als wij wat terughoudend, want ja, het is gewoon erg vroeg/pril. Vanmorgen vroeg had ik zelfs nog maandverband in gedaan, omdat ik overtuigd was van een naderende menstruatie. En had ik ook maandverband op ons boodschappenlijstje geschreven. Zo zie je maar, ik ben goed voor de gek gehouden!
@Botala; spannende dag voor jullie aanstaande donderdag! Ik duim voor jullie dat jullie goed nieuws (misschien wel dubbel goed nieuws) krijgen! Wanneer heb je eigenlijk gebeld met DD? Ik durf nog niet zo goed, omdat het nog zo pril is.....
@ Tassie, ze willen het graag weten in DD, ook als het mis zou gaan, dus je kan ze gerust bellen hoor! Maar eh, laat dat maandverband maar lekker van je lijstje, niet meer nodig! (ik weet als geen ander dat het nog pril is, maar blijf ook nog steeds van mening dat als het misgaat het dan nog vroeg genoeg is om je er dan druk om te maken, voor nu; JOEHOE!!)
@Mikka: dat zal schrikken geweest zijn. Heb wel eens gehoord dat bloedingen vaker voorkomen bij ivf/icsi-zwangerschappen (maar dat het geen kwaad kan). Maar kan me de paniek helemaal voorstellen. Gelukkig kon je gelijk voor een echo en maakt de kleine uk het goed. Dikke knuffel toch voor de schrik. @Tassie: had het zelf ook. Je droomt zo lang van een positieve test (dat je bijna niet kan voorstellen hoe die er in het echt uitziet). En als je er dan zelf een in je handen hebt, het niet door wil dringen. En ja, het is pril, en ja, zekerheden heb je nooit, maar je bent zwanger, dus geniet van het moment en van iedere mijlpaal die op je pad komt. En mijn darmen waren ook erg gevoelig de eerste paar weken. Jij hebt ook nog eens een darmaandoening, dus kan me voorstellen dat die darmen van jou nu (onder invloed van de hormonen) ook nog eens extra geprikkeld worden. @Jippiejee: jij veel succes morgen bij de tp! Dat jij de volgende positieve testster mag worden (nog net voor het einde van het jaar).
Tassie gefeliciteerd!!!! Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je darmen, hopelijk gaat t snel wat beter. Voor nu lekker genieten! Sneeuwmees misschien is hij inderdaad op z'n vingers getikt, anders zou ik het nl niet weten. Een tweeling zou ook heeeel erg welkom zijn bij ons en het is ook niet zo dat ik nog heel jong ben en tijd heb . We gaan het tegen die tijd nog wel n keer bespreken. Het onbezorgd zwanger zijn, zit er volgens mij bij veel mmm-meiden niet meer in. Toch vaak te veel meegemaakt of gelezen om dit los te kunnen laten. Probeer er toch zo veel mogelijk van te genieten, voor je t weet ben je al bevallen. Hopelijk gaat t met jouw darmen ook snel weer beter. Klaproos heel veel succes morgen! Lets dikke knuffel, hopelijk voel je je snel weer beter Bbibi wat fijn dat jullie er nu allebei helemaal achter staan en ervoor gaan! Nog even doorbijten voor de laatste loodjes van jullie huis. Alvast heel veel succes voor dinsdag! Ben benieuwd hoe t dan verder is z'n werk gaat. Knuffel terug Mikka jeetje dat was schrikken! Gelukkig is het allemaal goed met de kleine. Ook wel fijn om nu het hele ziekenhuistraject achter je te laten en naar de vk te gaan Ddees bij de volgende afspraak worden een aantal immunologische testen door dr. S gedaan. Mocht daar iets uitkomen denk ik wel dat het verstandig is naar die nieuwe arts te gaan. Eerst maar afwachten of het nodig is. Wanneer ga jij nu weer starten?
Ik ben idd na de positieve test ook overgegaan op de mamapillen van Davitamon. Ik heb op de officiële testdatum DD gebeld om te zeggen dat ik zwanger was.
@Tassie, Ik heb wel gelijk gebeld met DD ook omdat ze me dit gevraagd hebben zsm te bellen na de test... @JippieJee heel veel succes morgen...
Wauw tassie, doet me goed te lezen, weer een positieve test hier! Gefeliciteerd!!! Thanx dames voor de knuffels heb ze even bij mijn vriend geïnd Mikka, wat schrikken zeg, gelukkig met een goede afloop! Hier het hele pakket aan medicatie binnen, jezus heb nog nooit zoveel medicijnen bij elkaar gezien en opgehaald... Ben benieuwd wat je er allemaal mee moet doen! Hoe werkt dat zon prikinstructie, ga je dan ook oefenen enzo? Liefs!
@Lets haha ik had ook altijd het idee dat ik de halve apotheek thuis had staan.... Ik moest bij mijn prikinstructie inderdaad zelf een naald in mijn buik zetten (zonder vloeistof)... Weet nog dat het minuten duurde voor ik de naald er in had. Vond het zo raar om zelf een naald in mijn lijf te zetten... Maar het went heel snel haha... Verder leggen ze uit hoe je de poeder moet mengen met de vloeistof... en welke je wanneer moet prikken. Ik heb het wel opgeschreven de eerste keer en daar was ik wel blij mee toen ik eenmaal thuis was wist ik het al niet meer hihi dus misschien een tip voor jou....
Jaaa tassie!!! Gefeliciteerd!!! Ik dacht het al toen je schreef zoveel krampen te hebben! Had ik ookbij tijdens de wachtweken, en de eerste weken van de zwangerschap nog! In de vijfde week zelfs nog een innestellingsbloeding gehad! Hele fijne zwangerschap!