@Klaproos; oh, meis, ik heb zo aan je moeten denken gisteren. Gelukkig heb je dat achter de rug (letterlijk en figuurlijk). Het is ook de houding waarin je gedwongen wordt te liggen die alles behalve prettig is, toch? En dan nog de echte ingreep. Brrrr.... Weet je al wanneer je de uitslag krijgt? Enneh, mag je nu weer gewoon alles doen of moet je rust houden vandaag?
@Klaproos blij voor je dat dit achter de rug is doe wel rustig aan hoor ook al heb je geen hoofdpijn.... en benieuwd wat dr S op je mail te zeggen heeft haha snap je frustraties.... Wat betreft MVM ik denk ook dat ik het er maar bij laat misschien de laatste 5 weken ofzo.... Het is ook iets ingewikkelder dan het lijkt. Ook al komt er iemand anders langs dan nog komt het bij D op de lijst te staan omdat ik in haar rayon woon... Dus ik zou ook een ander adres moeten opgeven en dan de kannen zelf naar depo brengen en halen... Had dit allemaal geregeld en nog willen ze niet mee werken HELAAS
Botala: Ik zou me dan ook niet opgeven voor MvM! Je hebt je best gedaan en als ze je niet iemand anders willen sturen helaas... Vriendin van me heeft zich aangemeld en 3x gebeld waarom er nog niemand was geweest, en toen waren de 16 weken om.. Dus heeft ze niet mee kunnen doen.. Best slordig als er zo'n tekort is aan pregnyl! Ploon: Dikke knuffel meid!! X
@Botala: moeilijk dilemma, hoor! En ook erg flauw dat ze bij MvM daarin niet mee willen werken. Je zou toch denken dat ze alle moeite zouden doen om zoveel mogelijk urine in te zamelen. En of het nu linksom of rechtsom binnenkomt zou het toch niet uit mogen maken. Als je je er rot bij voelt, dan zou ik het ook niet doen. Je hebt geprobeerd het op te lossen (je had ook bij voorbaat al gelijk kunnen denken dat D bij MvM werkt en dat je gewoon niet mee zou doen). Maar jij hebt nog de moeite genomen om te bellen om te vragen of ze mee willen denken dat je toch mee kan doen. Dat willen ze dus blijkbaar niet. Klinkt lullig, maar het is hun verlies. @Klaproos: ik vond de pregnyl naald al groot, dus heftig zo'n naald te zien. Wanneer krijg je de uitslag? Hoop dat je geen verdere napijn of iets meer krijgt. @Ploon: vervelend dat je niet lekker in je vel zat. Kan me voorstellen dat als een poging niet mislukt is, dat dat erin hakt. Fijn dat de afstand je goed gedaan heeft!
Botala,het is dr P,met S tot zover geen problemen En P reageert zelfs niet eens op mijn email:x Tassie,het is idd een akelige houding. Ik moest voorover hangen op een kussen en dan tappen ze zo je ruggemergvocht af in 2 buisjes. Het is eigenlijk hetzelfde als een ruggeprik alleen doet het zeerder omdat ze er iets uit halen schijnt Ik mag geen inspanningen verrichten dus rustig aan vandaag en gelukkig geen hoofdpijn! Schijnt dat je 5 dg hoofdpijn kunt krijgen. De plek zelf doet wel zeer. 6 januari krijg ik de uitslag! en ik ben echt mega bang dat ik antibiotica krijg en doodga. Heel stom ik weet het maar omdat ik er zo erg aan toe ben als nu ben ik bang dat het nóg erger word
@Klaproos, oeps foutje dr P hihi.... Ik snap je angst wel hoor iedereen kan wel zeggen kom op doe niet zo raar maar jij hebt het en voelt het zo sterkte meis.... Ik ben eruit het is inderdaad hun (MvM) verlies ik heb mijn best gedaan....
Botala,jij hebt je best gedaan ja! Misschien dat je het zou kunnen voorleggen aan degene van MvM die erover gaat? Stel je voor dat dit bij andere vrouwen ook zo gebeurd.. Zooo dr P word ineens snel met zijn uitslagen na mijn boze mail Resultaten zijn binnen,advies meer omega met apart D en DHE nemen en vitamine D wat ik al deed& wist. Kosten: 225 euro. Nou ja,hij heeft het goed bedoeld en ik vond hem lief. En hij had misschien tijdens bloedonderzoek iets veel ernstigers kunnen vinden natuurlijk.
Ploon dikke knuffel Botala ik had ook niet meer meegedaan met MvM, je doet er zoveel moeite voor om het toch te kunnen doen en kan je toch wel verwachten dat ze je hierin tegemoet komen. Klaproos fijn dat het onderzoek achter de rug is en dat je er weinig pijn aan over hebt. Nu even nog in spanning tot 6 januari. Gelukkig heb je nu eindelijk de uitslagen van dr. P, alleen jammer dat er eerst een boze mail aan vooraf moet gaan. Helemaal goed nieuws dat er niet echt een "groot" probleem is vwb de behandeling. Ego. Vandaag de hysteroscopie gehad en mijn baarmoeder is helemaal schoon. Het blijft een raadsel wat die vlek op de echo was, daar had ook de arts geen verklaring voor. Nu hopen dat mijn cyclus een beetje op gang wil komen (was nog geen eitje te zien), zodat we snel weer verder kunnen. Ik heb zo'n hekel aan wachten
@Boboke: fijn dat alles nu schoon is. Ja, wat het geweest is, zal niemand weten, maar.... belangrijkste is dat het weg is en jij (eindelijk) weer vooruit kunt kijken. In de mmm moet al lang genoeg door iedereen gewacht worden, dus volgens mij heeft iedereen last van een gezonde soort van ongeduld. @Klaproos: je boze toon heeft effect gehad! Gelukkig geen gekke dingen die eruit naar voren kwamen. Fijn ook dat de napijn meevalt. Maar voorlopig nog maar wel even rustig aan doen. @Botala: je hebt gelijk, meid! MvM (helaas voor hun) maar voorbij laten gaan en lekker genieten van je zwangerschap! Ik heb nogal slecht geslapen. Werd vannacht wakker en kon de slaap niet meer pakken. Daardoor nogal brak en ik moet nog een hele avond voor het kerstdiner van ons werk. Ook enorme pijn van 'onderen', dus nog een avondje te moeten zitten is geen prettig vooruitzicht. Maar we slaan ons er wel doorheen.
Sneeuwmees ik ben ook heel blij dat alles er goed uit ziet en tja dat wachten en het bijkomende ongeduld kennen we inderdaad allemaal helaas. Wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt, dat breekt je inderdaad een hele dag op. Ook nog je bekkenklachten erbij is niet fijn . Hopelijk kun je toch nog een beetje van het eten en de gezelligheid genieten. Eet smakelijk!
Sneeuwmees bedankt voor de update !! Had ik even nodig hihi hopelijk komende nacht een betere nacht voor jou! Boboke wat goed dat je weer schoon bent! Nu wachten op een eitje en dan volgende cyclus door met ivf? Knuf... Shaddixxx jij dus binne kort starten met iui? Spannend.. Elize en mona hoe gaatie met jullie zwangerschap? Aklina hoe gaatie met de jongens? Dees jij mag dus eind januari weer gaan beginnen? Fijn hoor ! Hopelijk komende ronde een top ronde voor jullie! Mikka wat vreselijk schrikkelijk fijn dat alles goed was! Jippie wat een geweldig nieuws meid! Nu broeden Tevka hoe gaatie met jou zwangerschap? Lets wanneer mag jij gaan starten meis? Januari? Botala heb jezelf het gevoel dat het er eentje is of 2?Spannend hoor Klaproos ik wordt ook zo dood moe Van dr P. Mij zou hij een recept sturen met prednison en nee hoor weer niks ontvangen! En geen antwoord op mijn mail! Wel van dr V. En kinderwenscentrum zelf heeft het me nu voorgeschreven. Ik ben wel klaar met dr p en ga er ook niet meer naartoe! Hoe was je lumbaalpunctie? Ploon knuffel voor jou meid! Hopelijk voel je je gauw beter! Tassie wauwwwww zwanger wat een fantastisch nieuws! Zo zie je maar 1 bevruchting hoeft niet slechter te zijn dan net als bij nij 14 ... Mijn cryos zijn nu bijna op en ben nog niet zwanger! Dus het gaat om de kwaliteit! Fijn mekd proficiat!! Meiden dank voor de felicitaties! We gaan er nu echt voor! Mijn pad in de mmm houd ver op! We gaan heel misschien nog voor 1 poging in gent mochten zij daar Nog een goede kans in zien! En wie weet stoppen we Er anders helemaal mee! Ik heb er mijn buik helemaal vol van ( helaas Figuurlijk!) en na zoveel kansen nog niet zwanger geloof ik er niet meer in ... Mijn cryos worden opgemaakt en dan houd ik mijn DD avontuur voor gezien! Mijn info aaf Voor pleeg was voor mij echt een goede openbaring! En voelde voor mij echt goed! Daarnaast was er een voorbeeld film vsn een gezin waarin ik me herkende in de vrouw en mijn man in die man heel grappig... Zij hadden een pleegkindje en adoptiekindje en het Voelde voor mij gelijk emotioneel en als "meant to be"... Dus ik denk dat we dat levenspad gaan volgen om ons geluk te vinden ! Daarnaast is ons huis bijna klaar en wauwwww wat is het geweldig! Helemaal in love with my brand new home Dus allemaal positief! Ik kom in mijn vakantie gauw weer jullie volgen! Nu druk met de laatste loodjes deze week! Xx Ps stiertje hoe gaatie met je meisje?
@Bbibi; Ik zie je gewoon stralen! Wow, meid, jullie geluk komt er aan! Ik vind het zo fijn dat jullie echt een klik voelen met pleegzorg (en ook met adoptie?). En jullie huis ook al bijna klaar! 2014 wordt jullie jaar met deuren die opengaan voor jullie beiden! Weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen met de STAP-cursus van pleegzorg (ik weet niet of het nog zo heet). En adoptie, hebben jullie je daar ook al voor aangemeld? Het is ongelooflijk spannend, maar vooral ontzettend leuk. Een hele nieuwe start voor 2014 met nieuwe energie en mooie toekomstplannen! Wie weet wat Gent nog oplevert..... Heel veel succes en geluk!
@Bbibi: klinkt echt heel mooi, alsof jullie nu je weg gevonden hebben. Fijn voor jullie, dat er een positief vervolg komt. En lief dat je nog even naar ons meisje vraagt. Het gaat heel goed met haar. Ze krijgt een onderhoudsdosis antibiotica, om te voorkomen dat ze nog meer urineweginfecties krijgt. En verder wachten we maar af wat er komen gaat.
@Klaproos haha boos worden helpt dus wel... @boboke fijn dat je helemaal schoon bent @Sneeuwmees hoe was je kerstdiner? Beetje vol kunnen houden? @Bbibi Ben zo blij voor je dat het allemaal op zijn plek valt voor jullie... En je huisje bijna klaar... heerlijk geniet ervan. Ik denk 2
@Botala: spannende dag morgen voor jullie! Hoe is het met je klachten? Begin je je al zwanger te voelen? @Bbibi: leuk dat je je weer even komt melden tussen alle drukte door. Je klinkt inderdaad enorm enthousiast, dus fijn dat pleegzorg en adoptie zo goed voelen voor jullie. Het is vaak een lang traject, dus belangrijk als jullie er echt een goed gevoel bij hebben om je door de hele molen heen te worstelen. Succes nog even met alle laatste loodjes voor de kerst. Straks lekker 2 dgn neerploffen op de nieuwe bank in jullie nieuwe huisje. @Stiertje: kregen jullie deze week geen uitslag hoe nu verder? @Tassie: nog steeds lekker op de roze wolk? Hoe is het nu met je buik/darmen? Het kerstdiner was gezellig, maar een hele lange zit. Was in alle opzichten helemaal total loss toen ik thuiskwam. Nu weer aan het werk, maar niet helemaal fit. Denk dat er toch wat virusjes in de lucht hangen en ik wat opgepikt heb (maar niet ziek genoeg ervan ben), of dat het er nog uit moet gaan komen (wat ik niet hoop). Morgen mijn vrije dag, die van voor tot achter al helemaal volgepland staat. Hoop dus niet dat ik juist morgen om ga vallen. Fingers crossed!
@all, Dames, ik lees nog steeds mee en probeer jullie echt bij te houden af en toe lukt dat niet, sorry wie ik vergeet... @bibi goed dat je zo positief bent en lekker dat het huis helemaal top is @boboke heel fijn dat je 'schoon' bent die onzekerheid en afwachten of je door kan is killing... @botala slechte zaak dat het allemaal zo moeilijk gaat met MvM en snap je keuze wel heel goed. @sneeuwmees balen dat je slecht geslapen hebt, lucifer stokjes om je ogen op te houden ego: ik ben een beetje flebbbbbergasted. heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan en deze is positief dus gewoon spontaan... NA 3 jaar spontaan met mijn AMH en in de IVF rustpauze, hoe is dit mogelijk en durf nog niet heel blij te zijn omdat vorige keer bij 5 weken mis ging... maar WAAAAATTT sorry moet dit even kwijt... en wat moet ik nu verder doen... ben helemaal in de war hahaha
@Haai10: meis, wat een fantastische verrassing! Snap dat je even helemaal van de wap bent. Maar... dit zijn dan ook hele mooie dingen om compleet de weg van kwijt te zijn. Van harte, meid!! We duimen voor een plakker!
Wauw, Haai, dat is nog eens mooi kerstnieuws. Van harte gefeliciteerd!! Snap dat het nog even moet landen Sneeuwmees: die 'uitslag' was een beetje een vaag verhaal. Ik had eerder al informeel gehoord dat de nierfunctie van het ene niertje maar 17% was en dat er urine terugstroomt van blaas naar nier, dus ik zat eigenlijk te wachten op een formeel advies vanuit het zkh. Is het enige wat die arts zegt: ik verwijs jullie door naar de uroloog. Ja, dusss, en toen. Dus ik reageer een beetje verbaasd. Blijkt dat we het verdere traject (operatie, en eerst nog beslissen wat voor operatie) moeten doen met die uroloog. Nou, dat had ie dan ook wel even eerder kunnen zeggen. Enfin, we wachten nu op een oproep voor dat gesprek met de uroloog.
Haaai: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Een spontaan wondertje wat geweldig!! Duim voor jullie dat het goed blijft gaan! X