@Monatoetje ohh dat is minder zeg doe maar even lekker rustig aan sterkte.... @Jon1978 Bij ons is er niet echt gesproken over vitamines ik had dat ondertussen allemaal al zelf uitgedokterd.... Bij ons lag het ook aan de zaad kwaliteit (erg slecht, niet bewegelijk en weinig zaadcellen) daarom zijn wij uitgeweken naar DD om daar de IMSI techniek toe te laten passen en met resultaat... Mijn eicellen waren verder in verhouding tot mijn leeftijd (40) en AMH (0,7)... Mijn man heeft zink en vitamine C geslikt en ik Vitamine D en Omega 3 en folium natuurlijk.... Wens je heel veel succes
@mona: ik heb ook meerder malen tijdens de zwangerschap een zeurend gevoel in m'n buik gehad. Ook meerder malen urine laten checken, wat telkens oké was. Eigenlijk was dat gevoel dus niet te verklaren en het is ook telkens weer vanzelf overgegaan. Rustig aan, meid! @Jon: volgens mij krijgt iedereen in DD standaard een lijst vitaminen voorgeschreven. Wij ook, zowel mijn partner als ik. Bij ons was meteen de eerste keer raak in DD. Maar daar zit natuurlijk vooral ook een hoop mazzel bij ...
@Mona: hoe is het nu? Ik breng zo ook even mijn urine weg ivm af en toe onverklaarbaar gezeur in mijn buik. Verwacht er ook niets van, maar je weet maar nooit. @Jon: ook wij kregen gelijk al de vitaminelijst mee bij de intake. Het zaad van mijn man was niet slecht, dus weet niet in hoeverre dat door het slikken van de vitamines nog verbeterd was bij de punctie. Ik ben bij de ivf in DD niet zwanger geraakt. Wel direct de maand erna spontaan (we zijn de vitamines gewoon allebei door blijven slikken). Of dat net dat laatste zetje heeft gegeven... Zal koffiedik kijken zijn. Maar ik heb over het slikken van vitamines wel een goed gevoel. Hier de drukke dag overleefd. Moest mijn zoontje naar school brengen, gelijk door naar de fysio, daarna gelijk door met mijn vader voor controle naar het zkh, naar de kapper, boodschappen, kerstkaarten zitten schrijven, m'n zoontje aangekleed en weggebracht voor het kerstdiner en snel gegeten met mijn man om een uur later zelf ook in de kerk aan te schuiven voor de kerstviering. Was dus net een beetje teveel van het goede (en baalde zelfs nog omdat ik nog zoveel meer had willen doen). Maar gisterenavond dus totall loss op de bank in slaap gevallen. Nu laatste werkdag voor het weekend. Ben er hard aan toe!
Gistermiddag toch de vk nog f terug gebeld.. pijn werd niet minder.. doorgestuurd naar gyn.. Daar urine ingeleverd, half uur aan ctg gelegen, echo gehad (kindje groeit prima) en vaginale echo om baarmoederhals te meten! Gelukkig alles goed met onze ukkie! Wat het dan wel is kunnen ze niet zeggen... kindje heeft zich wel gedraaid met koppie naar beneden dus misschien komt het daarvan of groei/banden pijn... Gelukkig gaat het nu iets beter... X
@Mona: fijn dat alles even gecontroleerd is en goed is. Hopelijk doet de rust van het aankomende weekend en de kerstdagen je ook goed.
@Sneeuwmees: Wow wat een drukke dag zeg, kan mij goed voorstellen dat je helemaal kapot was gisteravond. Gelukkig is het bijna weekend, al is het nog wel vroeg in de ochtend hihi. @Monatoetje: Gelukkig is alles goed met de kleine en voel jij je weer wat beter. Rustig aan ! @Ego: zondag wordt ons ventje alweer 1 jaar .
@ all thnx voor de felicitaties het blijft onwerkelijk en vandaag gaf de clearblue 2-3 weken aan dus we maken nog stappen... duimen dat het zo blijft stijgen. @botala 2 vruchtzakjes jeetje wat fijn. Spannend nog even volgende week voor de volgende echo. @jon wij hebben ook een lijst gehad, moest er wel om vragen.
@Haai: fijn dat je nog zo'n mooie bevestiging van de clearblue hebt gehad. Inderdaad vertrouwen erin houden. Heb je al een afspraak staan voor een echo? En... durf je een banner al aan? @Loontje: nog een middagje werken inderdaad. Heb bewust vandaag niet veel gedaan op het werk. Hoort ook een beetje bij de donkere dagen voor kerst. Met jou alles goed? Ik had ook mijn urine even weggebracht. Was ik al weken van plan, maar het kwam er niet van. Maar door Mona's verhaal nu toch weer even eraan herinnerd. Zoals ik al verwachtte kwam daar niets uit. Dus dat kunnen we in ieder geval wegstrepen. Dus we mogen er vanuit gaan dat de kleine wat groeipijn veroorzaakt of soms wat dwars ligt op mijn oude litteken. Merk wel dat mijn buik nu hard groeit en mijn winterjas toch wel wat begint te knellen. Baal er wel van, want moet nog een week of 14, dus dat gaat hem niet worden met mijn winterjas. En... voel er ook weinig voor om voor dat kleine stukje nog een andere grotere winterjas te kopen (terwijl ik deze zo fijn vindt). Nou ja, luxe probleem! Nog eventjes tijd (met deze temperaturen) om over een oplossing na te denken.
Dames bedankt voor de reacties! allemaal veel succes in de molen met of hopelijk snel zwanger raken,zwanger zijn of bevallen! gr jon1978
@Sneeuwmees: Ik vond het vorig jaar ook zo zonde om een winterjas te kopen voor die paar weken, maar was zo blij dat ik het toch gedaan had. Zou er toch over nadenken om ergens een jas te scoren, er is genoeg sale nu. Fijn dat je urine schoon is. Misschien moet je iets meer rust pakken als dat lukt natuurlijk met je zoontje. Met mij gaat ie wel lekker. Heel erg moe, maar ja wat doe je eraan. T.ygo heeft al bijna 2 weken diarree en elke keer als ik denk dat het beter gaat, gaat het daarna toch weer slechter. Dinsdag een kweekje laten maken en nu afwachten wat de uitslag is. Vandaag laatste dagje werken voor dit jaar
@Loontje: zal de komende weken eens gaan kijken. Was al van plan, als het nodig mocht zijn, om even een heel goedkope jas te kopen, waarbij het ook niet zo'n 'pijn' doet als ik hem daarna niet meer zal dragen of weg zal moeten doen. Vervelend dat je kleine ventje nog steeds diarree heeft. Ik hoop dat hij snel opknapt, want snap dat een ziek kind ook van jou het nodige vergt. Merk dat zelf ook wel dat als mijn zoontje op bed ligt 's avonds ik niet al te lang daarna ook voor apegapen op de bank in slaap val. Ik klaag niet, maar het is wel pittiger dan ik verwacht had, met nog een kleuter in huis (die 's middags niet meer slaapt). Maar gelukkig volgende week even een klein weekje vrij, kijk er enorm naar uit. Met name om niet meer hele dagen te hoeven zitten (wat voor mijn bekken helemaal niet goed is). Bedacht me net dat ik over precies 10 wkn mijn laatste werkdag voor mijn verlof heb. Als je ziet hoe snel de weken voorbij vliegen, gaat dat wel heel erg snel.
@sneeuwmees durf niet zo goed al een banner te zetten. Ik ga 8 jan voor echo. Eerst bij mn oude ziekenhuis geprobeerd maar die wilde pas 24 jan afspreken (dit was de druppel en ga niet meer daarheen) nu bij een ander ziekenhuis 8 jan, volgens mijn berkening zitten we dan precies op 7 wkn. Het voelt heel ver weg pfffff
@Haai: snap ik helemaal, hoor! We hebben hier een lijstje met de status van wie waar mee bezig is. Heb lang mezelf niet bij het kopje 'zwanger' durven zetten uit een soort van bijgeloofd. 8 januari kan voor je gevoel ver weg lijken, maar na die onregelmatige weken die gaan komen is het ook snel zover! Hopelijk kan de goede echo je dan wat geruststellen. Belachelijk dat het andere zkh pas de 24e voorstelde. Gelukkig nu toch 3 weken eerder al aan de beurt. En een banner moet je inderdaad plaatsen als je daar zelf aan toe bent. Ik had het vooral nodig (en nog steeds) om me er iedere dag maar weer over te verbazen wat een wonder het toch ook weer is.
Sneeuwmees, misschien kun je op Marktplaats een leuke, niet te dure winterjas scoren? Ik heb heel veel zwangerschapskleding via MP gekocht.
@Stiertje: bedankt voor de tip! Gisteren gelijk even gekeken en denk dat als ik echt niet meer in mijn jas ga passen, dat daar zeker wel een passende jas op te vinden moet zijn (voor een leuke prijs).
Haai,sterkte met wachten, ik vond dat toenertijd ook echt het ergste. Ik wacht gezellig met je mee maar dan voor iets anders (uitslag lyme) sneeuwmees fijn dat alles goed was,minder fijn dat je het zo druk had. Mona,ook fijn dat bij jou alles goed was en dat jullie kleine het zo goed doet! Loontje,1 jaar alweer. Gefeliciteerd alvast!! Ik ben echt een trut maar kan het niet laten hierop te reageren.... http://www.zwangerschapspagina.nl/ben-zwanger/485603-zwanger-na-9-pogingen.html
Klaproos Ik kan het me heel goed voorstellen dat het ff verkeerd schiet zoiets. Haai spannend hoor hoe voel je je? Sneeuwmees fijne mini vakantie en rust lekker uit Loontje wanneer krijg je de uitslag van het kweekje? Beterschap. Triest als ze zo ziek zijn. Mona gelukkig gaat alles goed met de kleine. Voel je je al wat beter? Botala je maakt het nog wel spannend. Op naar een echo met 2 mooie hartjes Tassie hoe gaat het met jou? Bbibi fijn dat je zoveel plannen heb gemaakt. Ego: Ik denk dat ik een hele lange cyclus voor de boeg heb. Zit nu op dag 19 en van de week was mijn temperatuur wel iets omhoog, maar nu is ie al weer naar beneden. Ik ben ook snot verkouden. Maar ik denk niet dat mijn ei al geweest is. Zwaai en dikke knuffel voor iedereen ! ! !
@ddees af en toe misselijk en giga lage rugpijn dus ik voel mij nog niet helemaal gerust... @ klaproos het wachten is killing en heb vakantie dus de tijd sluipt voorbij. Moet opletten dat ik niet blijf testen want dan maak ik mijzelf nog gekker wanneer krijg jij je uitslag lyme en wat gaan ze dan doen? @sneeuwmees dat is ook een reden waarom ik precies was overgestapt naar duitsland, ze zijn erg moeilijk om naar de mens te kijken. Wel raar want qua ivf staan ze best goed aangeschreven. Misschien dat ik nog een echo centrum ga vragen om stiekem toch iets eerder een echo te laten maken, dit zodat ik stop met mij zelf druk maken. Hoop dat ze dat willen doen, bijv een weekje eerder. Geen idee of dat kan en dat betaal ik met liefde zelf
Ik ben echt een trut maar kan het niet laten hierop te reageren.... http://www.zwangerschapspagina.nl/ben-zwanger/485603-zwanger-na-9-pogingen.html[/QUOTE] Whahahaha, Ik lees niet zoveel meer buiten het MMM forum, niet goed voor mij omdat ik ook wel es mensen wil laten relativeren. Dacht even bij 9 pogingen zo die heeft een lange adem, 9 IVF/ICSI pogingen, maar dat was het dus niet.... Ik vind het wel leuk dat ze later reageert dat ze het misschien niet zo fraai had omschreven, dat kan ik dan wel weer waarderen.