ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Wie weet of je bij een positieve test ook door moet gaan met progynova??? Dan moet ik nml nog bij gaan bestellen, weet niet of DD nog wel bereikbaar is....

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippiejee ja je moet doorgaan met progynova en de utro. Meestal zelfs tot 12 weken. Mocht t niet meer lukken, ik heb nog n voorraadje.

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh daar was ik al bang voor, lekker handig weer van mij om daar nu pas aan te denken...:) Had best vorige week nog even kunnen bellen zodat ze toe konden sturen *muts*Gelukkig heb ik in Nederland een lieve gyn en huisarts, dus denk wel 1 van beide zover te krijgen een receptje te schrijven;) Ik hoop dat ik het nodig ga hebben;):)!

Lief voor het aanbod! Gerust gevoel, een plan B!

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik dacht ook gelijk 9 x ivf/icsi.
    Ik zou ook zo kunnen reageren klaproos!

Verder even een kerstgroet van mij voor al jullie sterke meiden!
    Met hopelijk in 2014 weer veel positieve testen en DD baby's!

5. Tevka

Tevka Niet meer actief

Hoi meiden ook namens mij wil ik jullie bij deze hele fijne feestdagen wensen en dat 2014 maar een prachtig jaar mag worden voor iedereen.

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ook van mij fijne dagen en een positief 2014

Loontje gefeliciteerd met je mannetje

7. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    ook van mij/ons voor iedereen fijne dagen en dat 2014 voor iedereen hier een heel mooi jaar mag gaan worden!! We gaan met zijn alle duimen!!

@ego, hoe lang gaan jullie door met de utro? Ik heb vorige week dan een echo gehad en de gyn, zei dat we best mochten stoppen omdat alles er gewoon prima uit zag. Durf het alleen nog niet helemaal dus ben eerst over gegaan op de ochtend 1 en de avond 1 en nu gister en vrijdag alleen de avond nog 1. Morgen weer een echo, vind het toch wel weer spannend hoor.....ppppffff

Hoe denken jullie eigenlijk over een combinatietest? Wij zitten echt in dubio wel/niet te doen..... Moeten al vrij snel beslissen dacht ik maar vind het lastig.

Voor iedereen dikke knuffel!!!!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: ik heb het zelf nooit gebruikt (bij een zwangerschap), maar dacht dat het tot de 12e week werd geadviseerd. Je zou ook langzaam met utro af kunnen bouwen (ipv in een keer), gewoon voor je eigen gemoedsrust. Ik weet dat het voor vrouwen nl. vaker een psychisch dingetje is om te stoppen.

Ik wens jullie ook alvast hele fijne feestdagen toe en hoop dat al jullie wensen in 2014 uit mogen komen!

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mikka: Ik ben ook doorgegaan tot de 12weken.. Ik had toen nog wat utro over en heb het langzaam afgebouwd! Maar op zich moet het geen kwaad kunnen om gewoon te stoppen, maar ik vond het ook fijner om het af te bouwen!
    Wij hebben geen combinatietest gedaan, het is een risicoschatting en garantie heb je niet.. Ik wilde geen vruchtwaterpunctie laten doen ivm kans op miskraam.. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk..
    Succes met je keuze!

Iedereen hele fijne feestdagen en ook ik hoop dat voor iedereen in 2014 jullie wensen mogen uitkomen!

Veel liefs

10. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    #4390 Maya30, 22 dec 2013
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
    Beste dames,

Ik ben een stille lezer en heb echt bewonderingen voor jullie doorzettingsvermogen en geduld.
    Het delen van ervaring en troost zoeken. Prachtig!!!

Mijn vingers staan te springen om ook mijn ervaring met jullie te delen bij dr Scholtes.

Ik ben 33 jaar jong en ben 3,5 jaar bezig om zwanger te worden.
    Hier in Nederland was het onbegrepen vruchtbaarheid. Drie iui verder wilde ik second opinion. Hoorde en heb zelf research gedaan over Dusseldorf.
    Zo gezegd zo gedaan. Maandag 28 oktober 2013 eerste intake gesprek. Bloedafname en kreeg te horen dat mijn amh waarde laag was 0.42ng/ml. We konden in aanmerking voor snelle traject ivf of icsi. In Nederland heb ik nooit gehoord wat amh inhield.
    Donderdag 12 december 2013 eerste x punctie viel gelukkig mee,
    Vrijdag 13/12 teleurstellend nieuws geen bevruchting.
    HEt was btw icsi geworden.

Donderdag 9 januari 2014 krijgen we een consult gesprek. Wat de reden was en vervolg stappenplan. Ik moet zeggen voorzorg was super maar nazorg ben beetje teleurgesteld.
    Het was voor mij nieuw. Ik wist niet of mijn maanstonden door zouden komen of dat ik iets nog moest inspuiten. Enige antwoordt jammer voor geen bevruchting dr is na de kerstvakantie bereikbaar.
    Contact opgenomen met secteriaat vriendelijk en een belafspraak gemaakt.

Ik wens voor de nieuwe zwangere een voldragend en gezond zwangerschap.
    Voor de niet zwangere een vruchtbaar 2014!!! Dat iedereen tegelijkertijd zwanger wordt!!!! Jullie worden top moeder (ouders)!!!

Mijn excuses dat ik er zomaar tussen kom.

Lieve groet,

Maya

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: hoe gaat het nu? Buikpijn over?
    @Maya: ik heb zelf een vrij standaard behandeling gehad, waarbij geen reden was voor extra nazorg of overleg, maar heb helaas hier in het topic al vaker meegemaakt, dat als het anders loopt dan gehoopt/gepland, de nazorg ernstig tekortschiet (terwijl de mensen juist dan er behoefte aan hebben). Toen ik mijn punctie had, lag in het bed naast mij een vrouw die 8 follikels had en 'maar' 4 eitjes. Voor die man en vrouw was dat een enorme teleurstelling. Blijkbaar hadden ze andere medicatie geprobeerd. Dr. S. kwam nog even kijken hoe het met 'zijn' punctie patiënten ging, maar stond al met zijn jas aan en tas om naar huis te gaan. Dat echtpaar wilde duidelijk nog even wat vragen, maar hij wuifde alle vragen weg, zonder een echt antwoord, omdat hij duidelijk naar huis wilde. Zowel mijn man als ik waren daar behoorlijk door geshockeerd. Ik hoop voor je dat je op 9 januari een goed gesprek zult hebben en dat er nieuwe methodes zijn om uit te proberen. Veel succes en sterkte!
    @Mikka: wij hebben, gezien onze leeftijd, wel een combinatietest laten doen. Ik denk dat het belangrijk is je af te vragen wat je zou doen als de scores minder goed uitpakken. Het is slechts een gemiddelde berekening (met over het algemeen nog een veel hogere kans dat het allemaal gewoon goed blijkt, maar waardoor je wel maandenlang extra stress kan hebben). En je moet je afvragen hoe erg het bijv. zou zijn als jullie een kindje met down zouden krijgen. Voor ons zou down geen reden zijn om de zwangerschap af te breken, maar die keuze kan voor iedereen anders liggen.

12. Tevka

Tevka Niet meer actief

Mikka ik ging met 10 wkn al afbouwen met de utro.
    Ipv 3 X 2 utro's : 1 X 3 utro's. En tot 12 wkn. En toen gestopt.

Combinatietest niet gedaan.
    Zelfde als Monatoetje. Het geeft geen garantie en het kan een miskraam met zich meebrengen.

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ten eerste wil ik iedereen fijne Feestdagen wensen en bovenal een nieuw jaar met veel geluk, liefde en een goede gezondheid!!
    Ik hoop echt dat 2014 een zeer vruchtbaar jaar mag worden en dat een ieders wens (eindelijk) uit mag gaan komen!

@ego; ik heb samen met mijn man besloten dat mocht de echo goed zijn, wij wel de NIPT test doen. Ik ben al wat ouder en bij deze test wordt ook op aandoeningen getest die levensbedreigend en zelfs dodelijk zijn voor het kindje in het eerste jaar. Het is een eenvoudige bloedtest waarbij mijn bloed zal worden afgenomen. Dit wordt gedaan vanaf een zwangerschap van 9 weken. Ik had daarvan een folder meegekregen van dr. S. (al voordat ik begon met IVF).
    Ik voel mij verder wel goed, heb veel buikspierpijn (zonder te sporten) en nog wat last van mijn darmen. Maar, dat is dan ook alles vooralsnog.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog niet echt hardop durf te zeggen, dat ik zwanger ben. Getest heb ik ook niet meer (alleen maar 2 simpele tests vorige week). Ik wil echt de eerste echo afwachten voordat ik een gat in de lucht spring.

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Maya,wees welkom hoor! en waarom kom je niet gezellig meekletsen?

Iedereen ook van mij alvast de beste wensen. Ik vond 2013 echt een kutjaar en blij als het weer een even jaartal is (WK en EK jaren noem ik dat :D) . Ik haat oneven jaren en ook het getal 13. Hoezo bijgelovig.

mikka,ik zou een test zeker doen maar als er iets uitkomt wat niet goed is zou ik niet die vlokkentest doen maar gewoon zoals ze in Duitsland en Belgie doen. (bloedtest.)

15. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh wauw, Botala, dus toch twee... Maar wat spannend zeg. Nu nog een week moeten wachten op nog een echo. Wanneer heb je de echo?
    Sneeuwmees, lekker een weekje vrij straks? Lekker van genieten. En vooral van het rustig aan kunnen doen.
    Haai, wat lees ik, zwanger!! Hartelijk gefeliciteerd. Wat een wonder toch telkens weer. Hopelijk kun je er nu al een beetje vertrouwen in hebben. Over ruim twee weken je eerste echo. Waarschijnlijk gaat het sneller dan je denkt, helemaal door de feestdagen er tussendoor. Maar ik begrijp dat het voor jou niet snel genoeg kan gaan.
    Ddees: is je cyclus van slag door de icsi denk je? Vervelend zeg.
    Mikka: ik ben tot 10 weken doorgegaan met de utro. Al zeiden ze met 4 weken al dat ik ook wel mocht stoppen. Maar mijn gevoel zei me dat ik door moest gaan en dat vonden ze geen probleem. Doen wat je gevoel je ingeeft.
    Vandaag weer een echo? Veel plezier!
    V.w.b. combinatietest: in DD hebben ze nu een andere test he (die ook in NL gaat komen). Dan kunnen ze d.m.v. een bloedtest aantonen of het kindje down heeft (en nog drie andere trisomies). Kan vanaf 9 weken. Is misschien het vragen waard. Dit brengt geen risico's met zich mee (combinatietest trouwens ook niet - vruchtwaterpunctie en vlokkentest wel).
    Maya: jeetje 3,5 jaar al. Pffff... al een heel lang traject. Fijn dat je nu in DD loopt. Daar komen toch meer positieve resultaten weg dan in NL. Wel een hele teleurstelling dat de 1e icsi-poging geen bevruchtingen heeft opgeleverd. Maar nieuw jaar, nieuwe kansen. En vooral in DD. Fijn dat je de 9e al direct weer kunt komen voor een gesprek.
    Tassie: wanneer heb je je eerste echo (sorry, heb ik misschien even gemist)?
    Shadixxx: hoe gaat het met jou? Al wat verder?
    Loontje: en met jou? Met je zwangerschap? Lekker aan het genieten?
    Boboke: wanneer heb jij weer een afspraak in DD?
    En de zwangeren onder ons: voelen jullie je goed?
    Ego: eisprong gespot d.m.v. ovulatietesten. Dus nu maar afwachten weer. En dan op 2/1 uitgangsecho (in NL) en bij de volgende menstruatie beginnen met icsi (leek dr.S. beter dan ivf vanwege de weinige bevruchtingen). Maar we hopen natuurlijk dat het niet nodig is. Al had ik maar heel weinig slijmerige afscheiding (sorry) met de eisprong. En dat geeft me een onzeker gevoel of het wel een goede eisprong was.
    Ik gaf een tijdje terug aan dat wij geen 4e poging zullen gaan doen als het nodig blijkt te zijn. Dit komt omdat we er dan mee op houden. Dan zijn we gelukkig met wat we hebben. We willen ergens een grens stellen. Ook vanwege mijn leeftijd. Het is na 3x goed, vinden wij. Al hopen we natuurlijk zo dat het ons wel gaat lukken.
    Ben nu bezig met de zorgverzekering. Moet namelijk overstappen want Interpolis gaat acupunctuur eruit halen. Maar waar naartoe? Lees zoveel, maar wat is goed? Pffff.... ONVZ klinkt wel interessant. Maar ik moet er nog helemaal induiken.
    Hoorde al wel van Interpolis dat de vergoeding voor ivf en zo in het buitenland gaat veranderen. Medicatie wordt nu ook als één prijs vergoed en niet meer per recept. Ben benieuwd of we hier niet slechter van worden....

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen. Eet niet te veel ;) Gezellig bij elkaar onder de verlichte kerstboom. En daarna veel plezier met oud en nieuw en alle goeds voor 2014 gewenst. Let our dreams come true! xx

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Ploon; ik hoop dat in 2014 jullie wensen in vervulling mogen gaan! Spannend weer! En hopen dat ICSI inderdaad meer bevruchtingen gaat opleveren.
    Ik heb op 9 januari mijn eerste echo en zal dan, als alles goed is, 7,5 week zwanger zijn. Ik moet dus nog even geduld hebben en afwachten. Ach, de komende weken gaan snel genoeg voorbij met al die extra vrije dagen en feesten tussendoor.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: bij mij verschilde de eisprong ook met vruchtbaar slijm. Ik hoorde anderen altijd over draden kunnen trekken, maar moet zeggen dat ik meestal aan mijn afscheiding weinig anders merkte. Ik hoop dat het een goede eisprong was en je helemaal geen poging meer hoeft. Ik ben, niet alleen vanwege de ruime ivf-dekking, maar ook vanwege alternatieve geneeswijze (waar ik ook vaak gebruik van maak) toch fan van PNO. In het hoogste pakket werd hier 600 euro van vergoed zelfs. Ik ga nu een pakket lager en dan is het (volgens mij) nog 300 euro.
    Knap dat jullie de streep kunnen trekken. Lijkt me geen makkelijke keuze, maar snap dat die grens ergens moet liggen. Ik hoop voor jullie dat 3x scheepsrecht mag zijn.
    @Tassie: de echo is inderdaad al snel. En zeker met die halve weken, waar in je toch erg geleefd wordt, is het maar zo 9 januari. Dat ongeloof herken ik wel, hoor! Heb ik zelfs nu nog dagelijks (met 27 wkn op de teller) :).
    @Klaproos: 7 is een geluksgetal en 14 is 2x7. Dus volgend jaar moet het toch een dubbel gelukkig jaar voor iedereen worden! Eerst trouwen (in jouw geval).;)

18. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Tassie, gelukkig duurt de 9e niet meer zo lang.... Spannend, hoor. Ik duim voor je.
    Sneeuwmees, nee dat draden trekken ken ik ook niet (op een enkele keer na - maar werd toen ook niet zwanger). Ik hoop dat 2x scheepsrecht is :)
    Ik heb ook alternatieve geneeswijze nodig. Mag ik vragen wat jij betaalde per maand (als je het niet wil zeggen begrijp ik dat ook hoor dan pluis ik het zelf even uit). Maar PNO ga ik ook zeker bekijken. www.pnozorg.nl toch?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: geen enkel probleem. Volgens mij betaal ik 154 euro per maand voor het duurste pakket van PNO. Dat is volgens mij incl. 10 euro voor een aanvullende tandartsverzekering. Dat is dan wel heel uitgebreid (met onbeperkte fysiotherapie, 4e ivf-poging en dus 600 euro voor alternatieve geneeswijze). Ik ben nu een pakket lager en betaal volgens mij (ben niet zo'n administratief wonder :)) 132 euro per maand. Hoe dan ook behoorlijke bedragen, maar in mijn geval is het het afgelopen jaar wel meer dan waard geweest.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @combinatietest: daarmee heb je natuurlijk geen kans op een miskraam (zoals iemand hier schreef), want dat is gewoon een bloedtest, gecombineerd met nekplooimeting, en waarin leeftijd ook als factor meeweegt.
    Wij hebben die test laten doen, vooral vanwege onze leeftijd, en er kwam een behoorlijk verhoogd risico uit: 1:46 op Down en ongeveer 1:100 op beide andere trisomieën. Wij wilden geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie vanwege het risico op miskraam. We hebben hevig in dubio gestaan of we in België de NIPT wilden laten doen. Toch niet gedaan uiteindelijk, maar als ie in NL vergoed zou zijn geweest, hadden we het wel laten doen. Maar het is goed om je van tevoren te bedenken wat je wilt doen met de onverhoopt slechte uitslag van zo'n onderzoek. Voor mij was Down geen reden om af te breken, maar ik vond het gewoon prettig om te weten, omdat kindjes met Down soms na de geboorte meteen extra zorg nodig hebben (bv. vanwege hartafwijkingen).
    @stoppen met utro: ik ben vanaf 11 weken gaan afbouwen.

Deel Deze Pagina