ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Maya helaas welkom, maar schrijf gerust mee hoor. We zijn er om elkaar te helpen en steunen.
    Ik wil je niet aanvallen alleen mijn ervaring delen.
    Ik vind wel dat je in DD ook aan veel dingen zelf moet denken, maar mijn gesprekken met dokter S zijn altijd goed. Als ik een lijstje met vragen heb, beantwoord hij deze allemaal in het gesprek en hoef ik geen vragen te stellen. Ook kijkt hij naar de persoon en stelt zijn behandelplan bij als het niet blijkt te werken. Wij hebben nu 3 pogingen in DD gehad en de 1e keer 1 bevruchting, 2e keer 4 bevruchtingen, 3e keer geen bevruchtingen. Hoe dat kan . . . Slecht rijpende eitjes. Poging 2 en 3 in DD waren eigenlijk op dezelfde manier. Nu gaan we een andere combinatie van medicatie proberen. Mijn ervaringen in NL was dat er 3x hetzelfde protocol gedaan werd zonder iets aan te passen. Dat het nu niet lukt ligt aan mijn lichaam en niet aan de ideeën van dokter S denk ik.
    Stel hier je vragen en we helpen je zo goed mogelijk door onze ervaringen te delen. Zodat je straks met meer kennis het gesprek in gaat. Succes. Mag ik vragen welke medicatie je hebt gehad?

Ploon ja mijn cyclus is van slag door de ICSI. Had ik na de vorige poging ook.
    Mikka doen wat goed voelt.
    Jippiee is het nog gelukt om een recept te krijgen?
    Haai het klinkt toch wel echt zwanger. . . Misselijk en lage rugpijn.
    Sneeuwmees ik vind het fijn dat je altijd nog een antwoord voor iedereen hebt hier. Gezellig fijne vrije dagen.

2. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames wat is er weer veel geschreven teveel voor mij om op iedereen persoonlijk te reageren maar ik denk aan jullie....

@maya30 welkom hier en ik hoop dat je een goed gesprek hebt in januari Ik weet helaas hoe het voelt om geen bevruchtingen te hebben heel veel succes...
    @Mikka mijn Nederlandse gynaecoloog gaf aan dat zij de utrogestan tot 18 dgn na de punctie voorschrijven... Ik ga er dus mee stoppen als ik de hartjes heb zien kloppen op de echo... Utrogestan is voor zover ik weet alleen nodig om het baarmoeder slijmvlies dik genoeg te maken zodat er een innesteling kan plaats vinden.... Maar het is voor iedereen natuurlijk erg persoonlijk en ik snap heel goed andere er langer mee door willen gaan voor de zekerheid...
    Ook wij gaan voor de nipt test als dat mogelijk is mocht het een tweeling zijn.
    @Tassie blijft onwerkelijk he ;)

Bij deze wens ik iedereen hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2014

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Klaproos en Ddees: Bedankt voor de felicitaties.

@Mikka: Wij hebben beide keren geen combinatietest gedaan. Wel dit keer de NIPT.

@Maya: Welkom hier. Schrijf hier gerust mee meid. Succes met je gesprek. Hopelijk heeft hij antwoord op jullie vragen.

@Ploon: Spannende tijd weer voor jullie. Ik ga voor jullie duimen.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een heel gelukkig en vruchtbaar nieuwjaar.

4. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Dag dames,

Zo lief van jullie bedankt voor reactie!!! Echt waardeer het enorm. Klaproos ga zeker meeschrijven en mijn ervaring met jullie delen.

Ik heb geen lange tenen en ben een open boek. Jullie mogen alles aan mij vragen. Gelukkig ben ik nuchter in velen zaken en laat ik alles op mij afkomen. De pijn en leegte is er maar hoop doet leven zeg ik altijd.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds positief ben over DD. Is niks te vergelijken met Nederland. Hier blijven ze maar aan de iui protocol en dan pas over naar ivf. Ik heb de pech dames dat mijn huisarts geen verwijsbrief wil geven. Ik betaal alles uit eigen zak. Daar gaat mijn dertiende maand. hihihihihi

Ddees70 ik heb nu een vragenlijst gemaakt met de onbeantwoorde vragen. Je hebt gelijk en voel mij totaal niet aangevallen. Het blijft tenslotte ook mensenwerk. Ik vond het allemaal alleen zo snel gaan. Ik heb de dr amper kunnen zien. Na punctie lag ik half in coma hiihih. Hij kwam langs om door te geven dat alles goed is gegaan en zaad voldoende was.
    Had een email verzonden en ik kon een consult afspraak maken. Hij was dezelfde dag met vakantie. Mevrouw Hoestland is zeer vriendelijk en erg attend. Krijg altijd netjes mijn vragen beantwoord in hoeverre zij ze kan beantwoorden.

Medicatie waren: neusspray syeralla ofzo, menopur 150 ochtend en 150 avond en twee dagen voor de punctie pregnyl 5000.

Resultaat drie eitjes linkereierstok 16, 18 en 24. geen 1 wilde meewerken hihihi.

Ik vind het super om te lezen dat Tassiexx74 zwanger is en dat sneeuwmees spontaan zwanger is geworden. Echt prachtig gewoon!!!

ga gauw terug scrollen voordat ik dezelfde vragen stel. heb alleen de ervaringen gelezen van begin dit jaar.

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haai gefeliciteerd!!! Wat een mooie afsluiting van 2013 :)

Ploon ik ben nu nog aan t wachten op mijn eerste menstruatie na de miskraam en dan mag ik bellen voor een uitgangsecho ongeveer 1 week voor de volgende menstruatie. Duurt dus nog wel even ;). Tot nu toe ook nog geen eisprong gevonden met ovutesten...

Maya welkom. Ik kan nog niet veel ervaringen delen uit DD, ik ga hopelijk eind januari/begin februari voor de eerste poging in DD.

Voor iedereen mooie kerstdagen en een fijne jaarwisseling!

6. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Loontje nog van harte gefeliciteerd met je zoontje heb er eerder totaal over heen gelezen sorry

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Dank je wel :)
    En geeft helemaal niet hoor !

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Maya: geen probleem als je dubbele vragen stelt. Het is zo'n gemeleerd gezelschap hier en we zitten in allerlei verschillende fases (en met verschillende achtergronden) dat het logisch is dat je dat niet allemaal kan onthouden. Ik ben zelf, ondanks dat ik er niet zwanger ben geraakt, wel positief over DD en zou het zeker anderen aanraden. In NL was het ook gewoon copy/paste een behandelplan, met alleen maar een verschil in dosering van hormonen, afhankelijk van je leeftijd. In DD wordt weer naar de persoon en situatie gekeken en dus meer maatwerk geleverd. Ik denk dat het goed is, dat als je echt wat wil overleggen met dr. S. je ook echt een afspraak met hem moet maken. Even tussendoor bij een echo of na een punctie, zijn niet de meest geschikte momenten om volledige aandacht van hem te krijgen.
    @Boboke: wachten duurt altijd lang, hè? Is je bloedverlies nu helemaal over?

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees ik heb al sinds zaterdag 7 dec geen bloedverlies meer gelukkig. Maar nu hoop ik dat het toch weer snel komt ;), want wachten is inderdaad zwaar. Ik was eigenlijk 20 januari uitgerekend en had toch gehoopt in ieder geval weer zwanger te zijn voor die tijd, maar helaas :(

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ach, Boboke, dat lijkt mij behoorlijk confronterend, nu die datum dichtbij komt en pijnlijk. Ik wil je dan ook een knuffel geven!! Ik hoop in ieder geval dat je menstruatie snel komt zodat je weer verder kunt!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boboke: herken het die herinnering aan dat soort data. En inderdaad het rotgevoel omdat je op z'n minst gehoopt had weer zwanger te zijn en dat (nog) niet het geval is. Ik gun het iemand niet snel op het forum, maar hoop dat je snel ongesteld mag worden.

Hier sinds gisterenavond ook wat buikpijn rechtsonder in mijn buik. Had gehoopt dat met het wakker worden het over zou zijn, maar dat is niet zo. Straks toch maar even de vk bellen. Niet dat ik krom lig van de pijn, maar ken mezelf met de feestdagen voor de deur, dat ik me anders toch maar van alles in mijn kop zit te halen. Wie weet kan ik vandaag nog even langskomen.

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie dank je wel :). Hoe gaat t met jou? Begin je het nu al een beetje te geloven?

Sneeuwmees jij ook dank je wel en het is inderdaad altijd vreemd dat je nu hoopt dat de menstruatie komt, terwijl je dat eigenlijk normaal niet wilt ;).
    Wat vervelend dat je pijn in je buik hebt. Ik zou ook voor de zekerheid even bellen, al is het maar voor je gemoedsrust. Hopelijk is het iets onschuldigs en voel je je snel weer beter.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boboke: net idd maar even gebeld. Had een vk die ik nog nooit eerder heb gehad. Ze deed ook geen moeite om door te vragen of uitleg te geven wat het mogelijk kon zijn. Heb dus zelf maar heel brutaal gezegd of er met de feestdagen voor de deur een mogelijkheid was vandaag nog langs te komen. Ze zou even kijken wat de mogelijkheden waren en zou me zo even terugbellen. Ben benieuwd.

14. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Boboke, dat is inderdaad wel confronterend. Bah. Kun je je best rot bij voelen, kan ik me voorstellen. Ik ken dat gevoel dat je zo denkt. Hopelijk kun je in ieder geval snel verder.
    Wat vervelend Sneeuwmees. Gaat het al wat beter nu? Kun je terecht bij de vk?

Vraagje over de verzekering:
    Kreeg gister van Interpolis (al stap ik nog wel over) de goedkeuring voor icsi in DD. Maar ik krijg maar € 1500,- vergoed ongeveer en dit is incl. de Synarela en de Pregnyl (dit is veranderd voor 2014). Maar ik heb begrepen dat icsi € 2300,- kost in DD. Klopt het dat jullie ook maar zo weinig vergoed kregen hiervan.
    En nu zitten ook de bloedonderzoeken bij in dit bedrag.
    Weet iemand of er een verzekering is die het buitenlandse tarief vergoed of die in ieder geval hoger zit qua vergoedingen?
    Ik ga er vanmiddag eens voor zitten. En wil inderdaad PNO ook eens bekijken.
    Misschien dat iemand hier iets meer over kan vertellen....

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: de ivf kostte in DD 1300 euro. Maar dat was echt alleen de ivf-poging (incl. de fm als je die in DD liet doen). Daarboven op kwam nog de kosten van anesthesie, medicijnen, bloedprikken en evt. de embryoscope. Of de 'kale' kosten van icsi dus 2300 euro zijn, weet ik niet (dacht ik wel). Als dat zo is en je krijgt maar 1500 euro voor alles (incl. medicijnen), dan zou je er zelf flink bij moeten leggen, want die overige kosten tikken ook nog eens behoorlijk aan. Mijn tasje met medicijnen waren nl. alleen al 1300 euro.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    De vk belde net op. Dezelfde als vanmorgen, een hele arrogante tr*t. Ken haar ook niet, want heb haar nog nooit gehad. Ze vroeg heel zakelijk of ik geen bloedverlies of krampen had. Dat is dus niet zo. Zei haar wel dat ik gisterenmorgen wat last van mijn darmen had en diarree had gehad en dat ik niet wist of dat er mee te maken kon hebben. Ze zei gelijk heel beslist. Nou, dat weet ik wel zeker dat dat het is. Dacht nog. Wat knap dat je dat na 30 seconden al zo door een telefoon kon beslissen. Maar goed, ze had een gaatje vrij vanmiddag en dan heb ik de vk die ik normaal heb (en die wèl menselijk kan reageren). We zullen het zien.

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ploon ik kan je helaas niet helpen, ik zit vast aan cz ivm werk in het buitenland, anders was ik ook overgestapt naar pno. Daar heb ik hier toch wel de meest positieve verhalen over gelezen.

Sneeuwmees nou inderdaad zeg, wat een reactie! Sommige mensen lijken toch echt in het verkeerde beroep te zitten. Maar gelukkig kan je vanmiddag wel nog terecht en ook nog bij je vriendelijke vk.

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ploon ik heb altijd heel veel van dat vruchtbare slijm *ahum* maar word ook niet zwanger en mijn amh is aan de lage kant. Het zegt dus helemaal niets denk ik als je geen slijm hebt ;)

Mees,succes strakjes,fijn dat je in elk geval een fatsoenlijk iemand treft.

Tassie,wat moet jij heerlijke feestdagen hebben,geniet ze ontzettend!

Maya,gezellig en ik ben ook een open boek dus hier mag ook alles gevraagd worden :D

Boboke,sterkte meissie..Ik ken het. Ben de uitgerekende datum voorbij ahoewel ik echt opzie tegen 6 april,de dag dat het kindje kwam.

Verzekeringen: ik zit bij VGZ en zij zeiden dat alles vergoed zou worden. Ben heel benieuwd.;) Vooral die rekeningen van dr P zitten me dwars.

19. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    #4419 Ddees70, 24 dec 2013
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013
    Sneeuwmees wat kunnen sommige mensen toch lomp zijn. Gelukkig mag je vanmiddag nog komen bij een andere. Succes Sterkte.

Ploon ik weet niks van verzekeringen. Maar kan wel de kosten even voor je op een rijtje zetten.
    -ICSI (ivf 1300,- + icsi 1000,-) = 2300,-
    -Bloedonderzoek voor de punctie 83,12 pp
    -Embryoscoop 5 dagen 425,- (eerste 2 dagen 168,05 dan 63.03 per dag)
    -Anesthesie 230,76 (kan hoger zijn als je wat andere medicijnen erbij moet hebben, bij mij was het 259,34) contant betalen
    -Telefonisch gesprek 10,72
    -Gesprek in DD (61,22 of 40,23 net hoelang het duurt)

Medicijnen: voor 10 dagen (als je dus langer moet komt dat er nog bij)
    -superfact neusspray 46,67 of synarel neusspray 112,66 of cetrtide 179,32
    -puregon 900 IE 356,58
    -puregon 600 IE 246,21
    -menopur 30x 75IE 669,40
    -pregnyl 11,29
    -utrogestan 90 stuks 14,43 vergoed + klein bedrag eigenbijdrage

Ik heb dit jaar voor 3x ICSI 5611,14 aan medicijnen uitgegeven.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Poeh, wat zijn dat een bedragen zeg, als je 't allemaal weer eens op een rijtje ziet. Ik hoop echt dat het vergoed blijft in het basispakket, want anders wordt ivf/icsi iets wat een heleboel mensen zich niet (meer) kunnen veroorloven.

Deel Deze Pagina