ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussion in 'MMM clubs' started by NinaD, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ddees: net wat Stiertje zegt, wat confronterend als je het hele lijstje ziet wat het allemaal kost. Vond dat toen ook wel, toen ik voor mezelf alle rekeningen had opgespaard en ineens bij de verzekering ging declareren en het optelsommetje gemaakt had. Ook de prijzen op de medicijndoosjes vond ik ook altijd erg confronterend. Inderdaad maar te hopen dat het gewoon vergoed blijft, want anders zou een kindje via de mmm proberen te krijgen straks alleen maar voor de beter bedeelden onder ons weggelegd zijn.

2. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Iemand had het als eens eerder geroepen dat de medicijnen niet meer makkelijk te krijgen zijn volgend jaar. Dat het alleen door ziekenhuizen verstrekt gaat worden. Dokter S weet daar ook van en is daar tegen aan het procederen. Alleen hoe of wat verder weet ik ook niet.
    Zie onderstaand bericht op freya. Ik heb geïnformeerd bij mijn apotheek en die kan wel de medicijnen nog bestellen omdat ik ze toch altijd al zelf betaalde. Hoe het gaat voor mensen die nog niet zelf hoeven te betalen weet ik niet. Toch heb ik het grootste deel voor volgende behandeling alvast gehaald.

Van Freya: Open Forum Lees bericht

Inderdaad wordt fertiliteitsmedicatie 'overgeheveld' van de lokale apotheek naar de ziekenhuisapotheek. Dat wil zeggen dat je na 1 januari 2014 geen fertiliteitsmedicatie meer kunt halen bij je lokale apotheek.
    Dit is een besluit van de overheid dat al in 2011 genomen is en niet alleen voor vruchtbaarheidsmedicijnen geldt, maar voor heel veel medicijnen. Zo zijn bijvoorbeeld in 2012 reuma medicijnen overgeheveld.
    Freya houdt een vinger aan de pols bij deze overheveling en helpt door binnenkort een informatiebrief op de site te zetten. Ook stellen we kritische vragen en een daarvan gaat inderdaad over de buitenlandse recepten.
    Vanaf 2014 word de medicatieverstrekking gekoppeld aan de behandeling die je in dat ziekenhuis ondergaat. Maar als je niet in een Nederlands ziekenhuis behandeld word voor vruchtbaarheidsproblemen is er geen behandelcode voor je aangemaakt.
    Freya heeft hierover al 2x contact opgenomen met het ministerie van VWS. De overheid heeft op dit moment (22 november) nog geen oplossing voor dit probleem.

Vanaf 2014 zijn er maar 2 mogelijkheden :
    1) Je krijgt alle medicatie mee van de buitenlandse kliniek en dient de rekening in bij je zorgverzekeraar.
    2) Je betaalt je medicatie zelf en dient je rekening in bij je zorgverzekeraar die hopelijk dan vergoed.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn hierover zal ik dat weer melden op dit forum.

Tot slot : allemaal lid worden dan kunnen we ons voor jullie blijven inzetten :)

Groet, Anja co-voorzitter
    anja

3. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, ik leef nog hoor;) was alleen een beetje down de laatste dagen, geen puf om te lezen of te reageren. Ben nu weer een beetje bijgelezen... Gaat nu weer beter hoor! (Was ff teveel bij elkaar, ook nog mijn baan kwijt...)

In ieder geval wil ik jullie ondanks alles toch hele fijne feestdagen wensen een een goed, gezond en hopelijk mooi 2014!

Ik zie er wel naar uit, 31 dec. de laatste anticonceptiepil en dan eindelijk beginnen!

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Lieve meisjes, de feestdagen waren (en zijn) voor mij altijd zo'n momentje om terug te kijken en vooruit te kijken. Wat de afgelopen jaren best wel confronterend was: wéér geen zwangerschap of kindje. En ik besef deze feestdagen des te meer hoe groot het geluk is dat ons ten deel is gevallen.
    Ik wens iedereen hier die nog niet haar liefste wens in vervulling heeft zien gaan, toch fijne feestdagen en heel veel geluk voor het komende jaar. Weet dat je niet de enige bent en ook dat er mensen zijn die aan je denken/met je meeleven.
    Veel liefs van mij.

5. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Net heel verhaal getypt, druk weer op verkeerde knop en weg:(

Naja nog een keer, Stiertje, mooi gezegd, ik vind ook december een confronterende maand, weer een jaar voorbij, zonder dat onze grote wens in vervulling is gegaan, weer een jaar ouder en weer die gezellige familie reclames op TV. Maar ondanks het verdriet proberen we er wel iets van te maken, want er is ook wel veel waar we dankbaar voor zijn, gezondheid, een fijne relatie en onze lieve diertjes zijn zo van die dingen. Ik hoop dat iedereen, of je wens nu eindelijk dit jaar wel is uitgekomen, of nog steeds niet, een hele fijne kerst en een goeie jaarwisseling en dat in 2014 maar vruchtbaar mag zijn.

Hier weer lekker handig gedaan, ik vond de koffie vies, mijn enige teken vorige keer dat ik zwanger was. Omdat ik steeds dacht dat ik het me verbeelde en ik dacht als het écht zo is dan moet dat ook wel te zien zijn op een test.... En dat klopt, twee streepjes, best duidelijk.. Nu heb ik wel weer bloedverlies, rood/roze en bruin afwisselend. Daar gaan we weer:(. Dus de vlag gaat nog niet uit, het is weer erg spannend...

6. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    foto staat in album voor de liefhebber, best duidelijk, mocht pas de 30e testen. (schaam)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jipiejee: dat zijn twee duidelijke streepjes (nu al), als je de 30e pas mocht testen. Snap je terughoudendheid, maar je bent toch echt weer zwanger! Hopelijk stopt het bloedverlies snel!
    @Stiertje: mooi gezegd! Je bent een mooi voorbeeld, hoe een jaar ineens 180 graden in het positieve kan draaien!

Hier naar de vk geweest. Ze vermoedt dat het een band was die knel gezeten had. Advies het warm te houden en dan moet het langzaam beter gaan. Ik dacht dat deze afspraak nu ipv a.s. maandag kwam (de dag dat ik eigenlijk mijn afspraak had). Maar er was iets misgegaan, want ze stond al op het punt naar huis te gaan en wist niet dat wij er nog achteraan kwamen (had de 'arrogante' vk van vanmorgen blijkbaar niet goed gecommuniceerd met haar collega). Maar ze nam toch de tijd voor ons. Bloeddruk was ietsjes hoger, maar denk zelf dat ik toch wat gespannen was de afgelopen dagen. Maar moeten we wel even in de gaten houden. Maandag mag ik dus weer voor de groeiecho. Ze heeft wel even snel het vruchtwater bekeken maar dat ging zo snel dat ik het kindje amper heb kunnen zien. Nog even geduld dus.

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Zijn er van jullie ook mensen met positieve verhalen met bloedverlies in het begin??

Fijn dat het banden lijken te zijn, maandag weer een echo, fijn kan je gerust de kerstdagen in!

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Jippie,toch een voorzichtige gefeliciteerd. Ik heb de eerste week toen ik zwanger was flink veel bloed verloren maar in de 5e week stopte het en werd ik misselijk. Het is toen wel misgegaan maar dat heeft voor het begin weinig mee te maken.

10. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippiej, hoop het voor je! Zou super zijn! Duim voor je!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jippiejee: ik had bloedverlies en dacht ongesteld geworden te zijn. Was al aangemeld in DD voor de 4e poging en had al een dag Suprefact gesnoven. Omdat mijn ongesteldheid niet doorzette, heb ik getest (om dat maar uitgesloten te hebben) en toen bleek ik dus zwanger. Verlies je veel bloed?

12. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    *breekt even in*

Jippie, ziet er echt goed uit hoor. En zeker als je de 30ste pas mag testen!
    Bloedverlies tijden de mmm na tp komt vaker voor dan je denkt en het hoeft niets te betekenen.
    Volgens de gyn kan het een zogenoemde innestelingsbloeding zijn.
    Wacht t gewoon rustig af meis.
    Ik weet van die testen dat ze niet mega gevoelig zijn, en als ik jouw test dan zie denk ik aam eem 'hcg bom' 😉

Probeer lekker rustig en relaxed te blijven meid.

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Dank jullie wel meiden, geeft weer een iets beter gevoel. Vorige keer was het ook zo en dat was nou niet zo' n fijne ervaring, dus dit zijn welkome verhalen haha. Ik ben vrij rustig, zit wel in de afwacht modus, we zien het wel. Nogmaals dank, zo fijn als je even je hart kan luchten. Enne hcg-bom, hihi...
    En inderdaad sneeuwmees, dat kan ik me nog herinneren, gelukkig met goede afloop :)

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Oh ja nu geen bloedverlies meer, heb zo'n anderhalve dag gehad met op het laatst bruin....
    Ik vond trouwens ook wel dat ik laat mocht testen hoor, 14 dgn na tp van blasto, is dat normaal?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jippiejee: fijn dat het bloedverlies zo goed als over is en als het nu alleen maar bruin is, is het een goed teken. 14 dgn na een blasto testen is inderdaad wel erg laat. Je hebt toch geen pregnyl na de tp gebruikt, toch? Nou, meid, ik duim voor een mooie plakker!!;)

16. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Jippie wat fijn dat de test positief is! Duimen dat het goed blijft gaan.
    Ik heb tot en met de zesde week, op en af bloedverlies gehad. Waaronder ook een heftige bloeding met krampen. Het hoorde bij mijn innesteling.
    Ik had mijn eerste positieve test op de 8e dag na tp. Officieel mocht ik op de 11e dag testen.

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Nee geen pregnyl hoor! Mij leek een dag of 12 wel normaal, na 9 dagen misschien een beetje vroeg, haha....:):D

18. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippiejee van mij toch ook al een voorzichtige gefeliciteerd hoor. Meestal mag je inderdaad eerder testen na een blasto (rond 11 dagen) dus dat ziet er dan goed uit :)

Nog even een vraagje over de medicijnvergoeding volgend jaar. Als je toestemming voor de behandeling hebt gekregen in 2013, krijg je dan nog wel de medicijnen vergoed of maakt dat niks uit?

19. boboke

boboke Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    1,540
    0
    36
    NULL
    NULL
    jippiejee is het trouwens nog gelukt met de progynova, want die zul je nu toch wat langer nodig hebben ;)

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Oh ja, nee heb ik nog niet, ga ik na de kerst achteraan, ik heb vertrouwen in medewerking van huisarts danwel gyn hier in nederl.( heeft vorige keer extra utro voorgeschreven omdat ik zwanger was en extra nodig had) dus daar ben ik nog niet nerveus over...

Share This Page