ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lieve allemaal,

erg erg druk geweest afgelopen dagen helaas geen tijd gehad om jullie bij te houden net helemaal bij gelezen maar teveel om op ieder persoonlijk te reageren....

@Jippiejee Ook van mij (voorzichtig) gefeliciteerd... je hebt er 2 laten terug plaatsen toch? Wie weet een 2-ling en daarom al zo snel een positieve test... Ik testte altijd heel laat en deze keer ook veel eerder en bij mij is het een tweeling ;)

Even een ego update:
    Laatste dagen erg misselijk en heel erg veel last van pijn in mijn liezen. Echt geen idee waar dat vandaan komt die pijn in mijn liezen bedoel ik. Bij eerdere zwangerschappen nooit misselijk geweest maar dit zal wel komen omdat het er 2 zijn :)
    Vanochtend echo gehad en er waren 2 mooie kloppende hartjes te zien... Het blijft enorm spannend maar hierdoor kunnen we wel iets mee genieten en dringt het eindelijk door...

Knuffel voor allemaal :)

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Wauw, mooi hoor: 2 kloppende hartjes! Tuurlijk blijft het spannend, maar dit heb je maar weer in de pocket!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Botala: gefeliciteerd met weer een mooie echo! Denk dat iedere prille zwangerschap spannend is, maar deze mooie echo nemen ze je niet meer af! Ik heb deze zwangerschap ook heel andere kwaaltjes dan toen bij mijn zoontje. Dus, heb inmiddels zelf ook ervaren, dat het enorm kan verschillen per keer. De misselijkheid is minder, hopelijk is dat maar van korte duur. Geniet van het mooie nieuws!
    @Ddees: hoe is het nu met jou? Je zei dat je een langere cyclus had dan anders. Inmiddels al een menstruatie gespot, zodat je weet wanneer je verder kan?

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Botala; Wat een goed nieuws! Wat zullen jullie opgelucht zijn toen er 2 kloppende hartjes te zien waren!! Dat lijkt mij namelijk echt een spannend moment: doen ze het of doen ze het niet.....(de hartjes bedoel ik natuurlijk).

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Oh Jippiejee, dat klinkt mooi! Gefeliciteerd (wel wat voorzichtig misschien, maar we zijn positief!). Super, hoor! Fijn dat het bloedverlies gestopt is. Maakt je toch onzeker. Al hebben zovelen het, en toch 9 maanden later een klein wondertje in hun armen. Het is vrij normaal, maar toch... laat het maar achterwege blijven.
    Haai, mooie ticker hoor :) Het is echt zo!
    Oh pffff Sneeuwmees, vervelend dat het niet zo lekker gaat. Allemaal kwaaltjes die rottig zijn. Je weet dat het erbij kan horen, maar het is wel vervelend. Dat is het.
    Kun je wel genieten van je vrije dagen?
    Hoe oud is je zoontje eigenlijk? Hij gaat naar school, dat kan ik me herinneren te hebben gelezen. Maar precies hoe oud hij is, weet ik niet (meer).
    Desire, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Anouk. Een kerstkindje. Wat geweldig zeg! Heel veel geluk met elkaar. Geniet van jullie grote wonder.
    Tassie, dus jij ook even last van zw.kwaaltjes en van alles wat daarbij hoort. Ik zou ook niet meer testen, hoor. Maak je jezelf alleen maar onzekerder als het streepje net iets lichter zou zijn bijvoorbeeld (terwijl het best zou kunnen als je ervoor minder lang geslapen hebt, iets meer gedronken hebt etc.). Zegt hier iemand die de laatste keer ook bleef testen.... Maar daar heb ik van geleerd.
    Botala; toch twee. Super zeg. Wat onwijs fijn dat beide hartjes klopten. Wel vervelend zeg dat je zo misselijk bent en last hebt van je liezen. Hopelijk wordt dat snel wat beter.
    Ddees: hoe gaat het bij jou? Al iets meer opgeschoten met je cyclus? Pfffff....
    Hier weinig nieuws. Zit op het wachtbankje. Al verwacht ik er niet zoveel van. Spontaan zwanger worden.... dat zal 'm vast wel niet worden (al lees ik hier toch andere verhalen :)). Heb ovulatietesten van Kruidvat gebruikt (omdat ik ze niet meer kon bestellen op internet vanwege de naderende feestdagen). Had niet zo'n vertrouwen in die ovulatietesten, maar toch had ik 2 dagen een positieve test. Daarna waren de testen op en heb ik niet meer getest. Nu beetje spijt, omdat ik bang ben dat ie daarna ook nog positief was - en we hebben daarna niet meer geklust. Al weet ik dat na 2 dagen het toch vaak weer minder wordt met de LH. Maar tussen m'n oren... had ik graag een lichte of weer omo-witte test gezien. Iemand ervaringen met KV-ovulatietesten?
    Alle verzekeringen ook uitgezocht. En kom ook bij PNO. Zij zijn de enige die 2x het NL tarief vergoeden voor voorziene ziektekosten buitenland. En dat gaan we nodig hebben (als er nog een ICSI-poging nodig is ;)). Tuurlijk, de premie is hoog. Maar ach dan ga ik misschien een keer vaker naar de fysio of masseur voor een overheerlijke massage als het weer iets vast zit ;) (zit er toch voor 100% in).
    Ik ga zo lekker op de bank voor de tv. Even niets. Na de gezellige feestdagen, die toch altijd druk zijn, is het ook wel fijn even niets te hebben. Vrienden wilden langskomen, maar doen we toch maar niet (manlief moet ook weg).
    Allemaal een fijne avond! xx

6. Oh, Botala, wat fijn! Knuffel!

Tassie, ik moet de 9e ook naar DD. Hoe laat moet jij?

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Shaddixxx; ik heb om 10.30 uur een afspraak 9 januari. En jij?

@all; ik heb sinds een paar dagen en nu wat erger pijn laag in de onderrug en bil. Dit kan toch niet met de zwangerschap te maken hebben?? Ik mag hopen van niet, want dat beloofd wat dan......Ik heb wel, een scheefstand van mijn bekken, welke tevens gekanteld is en daardoor een scoliotische houding. Dus, ik vrees dat ik al snel ft nodig zal hebben:(.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: ik gebruikte altijd de kv ovutesten. Ondanks dat iedereen ze slecht vond, was ik er altijd wel tevreden over. Denk dat je je piek goed hebt benut, want hij zou zeer waarschijnlijk weer lichter geworden zijn als je weer had getest. En blijf moed houden. Er zijn hier al meerdere wonderen gebeurd. Mijn zoontje is overigens eind september 4 geworden, dus zit net op de kleuterschool.
    @Tassie: ik heb ook last van mijn bilspier. Ik dacht eerst dat het een soort van ischias was, maar het bleek dus toch van mijn bekken af te komen. Bij mij begon het vanaf week 17. Omdat de banden door de hormonen weker worden, moeten de spieren het over gaan nemen en die zijn te zwak. Als het inderdaad je bekken is, is fysio zeker zinvol.

9. haai10

haai10 Lid

4 jan 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    @tassie de rugpijn heb ik ook al een week, ik hoop ook dat het erbij hoort...

10. @Tassie; Euh.. Om 11:15 geloof ik :) Kan ook om 10:45 of ergens tussen die twee tijdstippen zijn. Ik weet het niet zeker meer. Bel tegen die tijd wel een keer voor de zekerheid. Misschien komen we elkaar wel tegen!

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Shaddixxx; dan kunnen wij elkaar inderdaad best tegenkomen. Gek idee, eigenlijk.

@Sneeuwmees en Haai; het is geen "gewone rugpijn", maar het zit echt heel laag ter hoogte van mijn rechter bil. Als ik er aan kom (bot bij mijn bil), dan doet het extra pijn. Het straalt uit naar mijn gehele bil. Ik hou het in ieder geval in de gaten.
    Verder ben ik alweer lekker gedoucht, heb de poezebeesten eten gegeven (en natuurlijk een knuffel) en jawel zit alweer achter de pc.

Hoe is het verder met iedereen? Januari is alweer in zicht! Gelukkig kan het voor een aantal (weer) gaan beginnen!! Ik duim voor mooie resultaten! Dr. S. is vast ook helemaal uitgerust na zijn vakantie, dus wie weet geeft dat extra energie voor de behandelingen!

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippie gelukkig is het nog gelukt met de progynova, echt fijn als je zulke meewerkende artsen om je heen hebt. Ben ook wel benieuwd of het er bij jou ook 2 gaan zijn :). Deed bij jou Dr. S ook zo moeilijk over het terugplaatsen van 2 emmy's? Ik kan me ook wel voorstellen dat je nog voorzichtig blij bent, maar met mooie donkere testen en geen bloedverlies meer, zie ik het toch wel heel positief

Desire gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter

Tassie vervelend van de pijn in je rug/bil. Het kan toch ook al komen van de zwangerschap? In een ander topic waar ik schrijf hadden 2 meiden echt al vanaf 5 weken last van bekkenklachten. Fysio heeft bij hen ook super goed gewerkt.

Botala wat fijn dat je nu 2 kloppende hartjes hebt gezien, dat neemt inderdaad niemand je meer af.

Ploon ik heb bij de eerste keer ook kv-ovutesten gebruikt en daar ook heel duidelijk een eisprong mee gevonden. Nu gebruik ik die van z&k, maar tot op heden nog niet eens een duidelijke streep. Ik hoop dat de testen niet goed werken, maar ik vrees dat mijn lichaam toch behoorlijk van slag is. En wat betreft spontane wondertjes, die hebben we hier gelukkig ook al een paar keer gezien dus wie weet...

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: die pijn heb ik ook. Het zit echt in mijn bil en rondom dat bot is het ook erg gevoelig. Het lijkt soms zelfs of dat bot 'vastzit'. Omdat het echt door mijn hele bil heen trok, dacht ik in eerste instantie aan ischias, maar het bleek toch echt van het bekken afkomstig. Als je er last van blijft houden zeker naar een bekkenfysio gaan, hoor. Ik moet vooral oefeningen doen, maar zo af en toe masseert ze het ook even goed los (wat ook verlichting geeft). Zwangerschapszwemmen is ook goed. Mijn man had als sinterklaascadeau een warmtekussen gegeven en ook die gebruik ik regelmatig.
    @Boboke: vervelend dat je lichaam nog in de war is. Dat vond ik altijd het meest frustrerende omdat ik altijd een cyclus (en eisprong) had waar je de klok bijna op gelijk kon zetten en toen even alles weg leek. Het komt goed... maar die tijd tot alles weer regelmatig is, is heel frustrerend. Hoop dat je je ei toch snel spot (zodat alles weer op de rails zit).

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Nee Dr. S deed niet moeilijk, maar dat is ook afhankelijk van het aantal tp dat je al hebt gehad. Verzekeringstechnisch mag je de eerste en tweede poging ook geen 2 laten terugplaatsen. Ik kan me voorstellen dat als er veel 2-ling zwangerschappen daar ontstaan dat hij ook problemen kan krijgen met het niet meer vergoed worden van een behandeling in DD. Dus ik snap het wel.

Ondertussen is dit mijn vierde poging en 9e tp, daar vroeg hij wel na toen ik aangaf 2 terug te willen. Toen ik zei dat ik 2 x 1 en 1 x 2 vers terug had gekregen en 6 cryo's was het geen probleem nu 2 te krijgen.

15. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    Hi meiden,

Jullie kennen mij niet, maar moet dit echt even aan jullie kwijt. Na 5 lange jaren hard vechten, vol verdriet, teleurstellingen, pijn, angst enz. enz, ben ik eindelijk zwanger! Rond 7 april hopen we eindelijk ons eerste meisje in de armen te mogen sluiten.

Nog altijd lees ik regelmatig verschillende clubs en topics mee. Ik twijfel ook al een hele tijd of ik iets zou moeten plaatsen...

Want wat ben ik blij dat al die technieken inmiddels bestaan! Met een koelkast en kast vol met hormonsters die over zijn, hoop ik dat het bij jullie eindelijk, eindelijk ook eens mag lukken. :)

Ik zou willen dat ik mijn geluk met jullie kon delen, jullie kon helpen... Dus heb je vragen of heb je iets nodig ofzo... dan weet je mij vast wel te vinden :)

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Botala Gefeliciteerd met je 2 kloppende hartjes. Geweldig. Vervelend dat je je zo ziek voelt, maar je weet waar het voor is :)
    Nipnip Ik lees graag positieve verhalen. Daar put ik toch weer moed uit. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ben je ook in DD geweest?
    Sneeuwmees, Tassie en Haai sterkte met jullie "kwaaltjes"

Ego: Hier nu al 2 dagen de temperatuur omhoog dus over een dag of 10-12 zal de menstruatie wel komen. Zit nu op dag 26.

17. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Ddees hoop voor je dat alles weer snel op de rit is en dat je mag gaan beginnen
    knuffel

18. Nipnip

Nipnip Actief lid

9 aug 2011
    468
    0
    16
    @Ddees70; nee niet in DD geweest. Wij hebben het uiteindelijk via het VU voor elkaar gekregen. Was t niet gelukt, dan was ik zeker wel naar DD gegaan.

Maar aangezien ik weet dat er veel mensen voor de laatste pogingen naar DD gaan, en veel zelf moeten betalen, dacht ik... laat ik hier eens een balletje opgooien. Wie weet kan ik een bijdrage leveren. Straks gaat eea over datum hier, en das zonde.

Als er iemand iets zelf moet betalen en denkt dat ik kan helpen, graag een pb....

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hi meiden, ik ben er weer! Had een heerlijke ZP-pauze onder de tropische zon en ben me aan het voorbereiden op 2014. Nog een paar onderzoeken en dan mogen de laatste cryos uit IVF I terug. Duimen jullie mee?

Verder lees ik weer veel nieuwe zwangeren, wat goed! Van harte meiden en wat lijkt het me magisch, zo zwanger zijn op deze feestdagen.

Ga vanaf nu weer een beetje meeschrijven, wie weet ga ik een van jullie weer zien in de wachtkamer te DD.

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn, wat positieve verhalen! Kan ik goed gebruiken! Beetje down hier, volgens mij gewoon echt de spanning, want over een week zijn we dan echt begonnen....
    2 januari uitgangsecho...kan daar eigenlijk ook iets verkeerd aan zijn of is het gewoon even kijken hoeveel eitjes ofzo je al uit jezelf hebt???

lieve dames, sorry dat ik even niet meer op iedereen reageer maar heb gewoon nog steeds de puf niet, denk dat ik in jan. weer wat actiever word, al vind ik dat wel een beetje egoistisch van mezelf majaa! ik lees wel graag jullie verhalen enzo hoor!
    in ieder geval voor iedereen een dikke kus en alvast een hele mooie jaarwisseling, op een nieuw jaar voor ons allemaal met nieuwe kansen!

Deel Deze Pagina