@Mona: ik mag morgen weer werken. Hoe raar om op vrijdag weer te moeten beginnen. Wel lekker dat gelijk het weekend er weer achter zit. Spannend wat je kleine uk nu weegt. Ik heb zo'n banner en daar geeft hij (als je doorklikt) per week aan wat het kindje in die week ongeveer weegt. In mijn geval zou dat 900 gram zijn (afgelopen week). Maar toen ik bij de vk kwam gaf de groeiecho ruim 1200 gram aan. Ze zei dat dat goed was voor die periode. Dus apart dat diverse sites/banners 300 gram minder aangeven dan dat de vk 'normaal' vindt.
Tassie: is ook spannend hoor die eerste echo. Kan me voorstellen dat je vast wilde dat het zover was. Bijna.... Mona: Oh leuk straks de groeiecho. Vast weer mooi gegroeid. Succes met werken weer. Sneeuwmees jij ook. Lets: hoe ging het? Ik heb zojuist de uitgangsecho gehad (in NL). Zag er goed uit. Wat ze in het begin zag (kon het later niet terugvinden), is een mondje in het baarmoederslijmvlies (van een zwangerschap?). Toen heeft ze links en rechts bekeken en rechts zat het gele lichaam nog. Ik heb ooit een echo gehad 6 dagen voor nod en toen was het al weg. Is het er niet ben je zeker niet zwanger. Nu zat het er nog. Maar het geeft geen garantie op een zwangerschap, maar de kans is wat groter. Heeft iemand ervaringen met het zichtbaar zijn van het gele lichaam in de periode dat je nog niet wist dat je zwanger was? Als ik toch ongesteld wordt, moet ik weer terugkomen voor een uitgangsecho op dag 2, omdat het gele lichaam in principe weg moet zijn voordat je begint. Anders zou ze de maand voorbij laten gaan en de maand erop beginnen. Afwachten maar. Wel spannend trouwens.....
Hoi Allemaal, Als eerste de allerbeste wensen voor iedereen dat al jullie dromen mogen uitkomen.... Even een kort berichtje van mij... Helaas lig ik al 3 dagen doodziek op bed. Dus niks geen leuke feestje gehad met Oud & Nieuw Vandaag gaat het iets beter en houd ik in ieder geval weer wat eten binnen.... Was even benieuwd hoe het met jullie ging dus heb even bijgelezen maar geen puf om verder te reageren xxx
Hoi hoi Groeiecho was goed! Kleine loopt 3 dagen voor op schema! Ze kwam met de metingen uit op 30 weken en 6 dagen! Dus dat is mooi! Bij de vraag hoe zwaar ons kindje nu ongeveer is zei ze 2200gram. Ze heeft dit niet berekend.. Lijkt me een beetje veel, aangezien ze met 27 weken het wel speciaal berekend hadden en toen uitkwamen op 1028 gram, dan zou hij/zij dus 1200gram in 3 weken tijd zijn bijgekomen.... Kindje lag ook al vrij diep met hoofdje in mijn bekken dus ze kon het gezichtje niet meer heel mooi in beeld. De kans dat ie zich toch nog zou draaien terug naar stuit was niet zo heel groot gelukkig ! X
Hey, even snel, krijgen zo bezoek... Kort bezoekje dusseldorf...(de primark duurde langer) Alles was goed, klein follikeltje op de linkereistok, maar das war kein problem. Uitgangsecho zag er iig goed uit dus laat de ongesteldheid maar komen. Prikinstructie vond ik maar kort, maar alles staat wel goed in de bijsluiter, nu maar hopen dat ik mezelf durf te prikken, vind het een beetje eng dat ik de eerste keer dat het moet dat alleen moet doen, wellicht vraag ik nog of de huisarts of assisente mee wil kijken... Ben nog wat bangig, maar de naaldjes vielen me 100% mee, lekker klein. Moet beginnen met menopur en gonal. Denk dat ik maar smorgens ga spuiten trouwens, dan sta ik tenminste ook op tijd op Ploon, wat een verhaal, snap het niet helemaal, zou het nu kunnen zijn dat je spontaan zwanger bent nog dan? Begrijp het niet zo goed....succes iig! Botala, heel veel beterschap! Monatoetje, fijn te horen dat de echo goed was! Sneeuwmees, werk ze morgen! Mm dat was toch niet ff snel haha
@Botala: hè bah, meid, dat is geen fijne afsluiting van het jaar geweest voor je. Hopelijk voel je je snel weer beter. Wanneer mag je weer naar je ukkies kijken? @Ploon: ik heb ook wel eens een restant van een geel lichaam gehad. Dat moest met de aankomende ongi dan 'opgeruimd' worden. Bij mij was het geen teken van een zwangerschap, maar je weet bij jou maar nooit. Zou mooi zijn als je ook zo'n spontane verrassing zou hebben. Spannend! @Mona: fijn dat de kleine voorloopt en al diep zit. Die van mij zit dubbelgevouwen met benen voor het gezicht en vaak dan ook nog overdwars. Ik vrees dus dat dit weer op een stuit gaat uitlopen. Hoe ze dat gewicht schatten is mij ook niet duidelijk. Bij ons stond dat gewicht op de echo zelf, blijkbaar een combinatie van alle gemiddeldes van de berekeningen. Bij mij lagen het buikje en hoofdje een paar dagen voor, maar de beentjes e.d. waren wel gewoon op schema. @Lets: jij moet dus 's morgens het een en 's avonds het andere middel spuiten? Ik zou de menopur op het moment gaan spuiten dat je de meeste tijd ervoor hebt. Menopur is (achteraf gezien) niet moeilijk, maar vergt toch vaak wat stress als je het de eerste paar keren zelf moet doen. De naaldjes en het prikken vond ik ook meevallen. Gonal F is volgens mij ook een pen (net als Puregon), of niet? Dat is wel erg fijn.
Nee,ik kan beiden op hetzelfde tijdstip doen dacht ik... Ik heb momenteel geen werk dus heb alle tijd Gonal is idd met zo'n pen.
@Lets: weet je dat zeker dat je het tegelijk kan spuiten? Wil je niet onzeker maken, maar dacht dat als je 2x per dag moet spuiten het beter is dat 's morgens en 's avonds te doen. Ik moest 2 keer per dag Menopur spuiten en ze adviseerden me daar wel ongeveer evenveel tijd tussen te laten, dus bijv. 8.00 uur 's morgens en dan 8 uur 's avonds. Weet niet hoe dat zit als je twee soorten moet spuiten, maar persoonlijk lijkt het mij voor je hormoonspiegel in je lichaam prettiger als je het in twee keer zou verdelen (maar ik ben een leek, hoor, dus roep maar wat). Ik ga me maar eens klaarmaken voor mijn zwangerschapszwemmen. Heb er eigenlijk geen zin in, maar volgens mijn man moet ik er gewoon even 'doorheen' omdat het wel goed voor me is. Dus we luisteren maar braaf naar hem.
Ook van mij nog een gelukkig nieuwjaar, dat al onze wensen en dromen in 2014 mogen uitkomen! Ploon wat een apart verhaal, ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik hoop dat je de volgende wordt in het rijtje van spontane zwangerschappen Lets fijn dat alles er goed uitziet en je bijna startklaar bent. Die eerste spuit is even spannend, maar voor je het weet ben je een pro. Ik zou het trouwens ook nog even navragen vwb het gelijktijdig spuiten. Ik moet nl ook 2x 150 per dag ('s ochtens en 's avonds) spuiten. Sneeuwmees veel plezier me zwemmen Monatoetje gelukkig ligt de kleine uk er nu goed voor. 1200 gr in 3 weken lijkt mij ook wel veel, maar ik heb er (nog) niet zo veel verstand van Botala vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld. Gelukkig gaat t nu weer iets beter. Lekker rustig aan doen. Tassie heerlijk 4 dagen vrij. Ga je nog iets leuks doen? Haai super zeg, zo vroeg al een kloppend hartje. Een hele mooie afsluiting van 2013 Vandaag naar DD gebeld waar volgens mij de telefoon roodgloeiend stond, want het was echt continu bezet. Maar uiteindelijk gelukt en ik heb op 22 januari mijn uitgangsecho en hopelijk een klein weekje later beginnen met spuiten
Zo, dames, 2014 is eindelijk begonnen! Ik hoop zo op goed nieuws en gunstige resultaten van de behandelingen! @Lets; ik kan je geen advies geven mbt het spuiten van 2 verschillende middelen, ik had namelijk alleen Menopur. Maar ik weet wel dat ik het heel spannend vond en eerlijk gezegd bleef ik ook wel een watje. @Ploon; wat een verhaal, zeg! Uiteraard hoop ik met je mee dat het een zwangerschap is! Een spannende week voor jullie. @Boboke; wat fijn dat jij ook deze maand kan beginnen! Spannend voor jullie weer! @Sneeuwmees; jij bent nu vast druk bezig met de vlinderslag. Zijn het ook bepaalde oefeningen voor je bekken? En heb je een beetje een leuke groep? @Monatoetje; wat een goed nieuws! Wat lijkt mij dat leuk/mooi om je kindje te zien op de echo. En hij ligt er al helemaal klaar voor! Voel je het ook, dat zijn hoofdje zo laag ligt? @all; ik ben blij dat ik thuis ben. Poeh, ik zat echt bijna te slapen op mijn werk en het was pas ochtend! Vandaag weer zo'n pijn gehad aan mijn stuitje (?), bil en zelfs bovenbeen. Morgen ga ik helemaal niets doen. En zaterdag is mijn vader jarig, dus hebben we een gezellig feestje.
Mm, dan toch maar even mailen dan...mijn vriend en ik dachten allebei tegelijk en een spuit links en een rechts. Maar het zijn wel twee verschillende spuitjes, eentje gonal en eentje menopur, en beiden hoeven maar een keer per dag. Ze zei wel dat ik maar heel weinig gestimuleerd hoef te worden, heb ook 75 als dosis. Ivm mijn pcos was dat dan. Wellicht dat dat er iets mee van doen heeft. Hopelijk breekt mijn ongesteldheid ook goed door zodat ik niet ook nog hoef te twijfelen over wat de eerste dag is
Lets: Ik moest ook 2 hormonen spuiten, menopur en puregon, maar er moet volgensmij echt 12u verschil tussen zitten.. Dus de ene 's morgens en de andere 's avonds.. Zou het anders nog f navragen als ik jouw was.. X
Sneeuwmees: De echoscopiste bij de pretecho met 27 wk zei dat ze op site en zwangerschapskalender het laagste gewicht wat nog in de normaalgrens valt vertellen, maar er zit best een ruime marge tussen wat normaal is geloof ik.. x
@Lets: bij twijfel (sorry als ik die veroorzaakt heb) inderdaad even mailen. Het is beter voor je hormoonspiegel in je bloed als je het over 2 keer verdeeld. Wat krijg je als 'platlegger'? De suprefact neusspray? @Boboke: de telefoon zal inderdaad roodgloeiend gestaan hebben vandaag. Fijn dat je er door gekomen bent en de eerste afspraak weer staat voor deze maand! @Mona: ik vroeg me al af waar die enorme verschillen in gewicht door verklaard werden, maar jouw uitleg zou dat inderdaad verklaren. Ik mag over 4 wkn weer voor een groeiecho. Ben benieuwd! Heb je nog last van buikpijn gehad? @Tassie: fijn dat je werkweek er weer bijna op zit, zeker als je zoveel last hebt gehad. Het klinkt toch wel erg als de klachten die ik heb (al hoop ik het niet voor je). Bij mij lijkt ook af en toe of dat bot boven/rond het stuitje vast zit en de fysio masseert dat dan weer wat los (wat ook weer vermindering van pijnklachten geeft). Ik zit weer op te drogen van mijn zwemles. Moet me er altijd toe zetten, maar als ik weer naar huis rijd, voel ik me toch altijd weer voldaan. Morgen weer werken, waar ik helemaal al niet aan moet denken. Maar ik mag niet klagen, want over 7 wkn ga ik al met verlof.
Hey sneeuwmees, geeft niks. Beter als dat ik het verkeerd zou doen toch? En even mailen is een kleine moeite, neem liever het zekere voor het onzekere... Ik moet 5 dagen dit spuiten en dan terug voor echo en dan hoor ik wat nog meer, heb iig cetrotide in huis en utro, geloof dat cetrotide de platlegger was??
Hey, toch twee momenten per dag met ong 12 u er tussen dus thanx voor de tip Moet je trouwens met alcohol je huid ontsmetten, heb bij de menopur wel doekjes erbij zitten daarvoor en bij gonal niet...
@Lets: goed dat je toch even gemailed hebt. Bij de puregon (is ook een pen) heb ik nooit iets ontsmet. Zaten ook geen doekjes bij. Bij de Menopur deed ik het altijd wel, maar meer omdat die doekjes er toch bij zaten. Moet je dus van allebei 75 IE spuiten? @Loontje: jij ook een heel gelukkig nieuwjaar! Het jaar dat je mama gaat worden.
Ja moet van allebei 75 ie. Ben net een beetje ongesteld geworden, begin avond dus. Klein beetje maar wel helderrood. (Sorry voor de omschrijving maar jullie zijn wel wat gewend...) Telt vandaag dan als dag 1 en moet ik dan zondagochtend gaan beginnen met spuiten (zou dan dag 3 zijn)?? Of zondagavond...mm lastig dit haha..
Lets Volgens mij zeggen de meeste alles wat er vandaag komt is eerste dag. Ik zelf vind dat mijn eerste dag dan de volgende dag is als het eind van de middag, begin van de avond begint. Ik kan de volgende dag altijd pas echt zeggen of het menstruatie is of voor bloed (ik heb altijd een week na de eisprong altijd af en toe wat roze/bruin verlies) Succes met beginnen spannend. Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad in DD Mona het gaat hard bij jou. Voel je je weer beter? Fijn dat jullie kindje het goed doet. Sneeuwmees bij jullie gaat het ook al weer hard Tassie je klinkt wel zwanger hoor, als last van andere kwaaltjes? nog een weekje tot de echo. Spannend Boboke einde van de maand weer starten. Succes. Ploon deze week is dus nog even spannend, komt er een menstruatie of ben je spontaan zwanger. Botala naar dat je zo ziek bent, zou het komen doordat je er 2 hebt. Haai hoe gaat het met je? Gefeliciteerd met je knipperlichtje Jippieeee hoe gaat het met je? Komen er al kwaaltjes? Klaproos Ook moet je veel aan jezelf denken. Dat is toch helemaal niet erg. Wanneer gaan jullie precies trouwen? Wanneer mag je naar de Lyme dokter? Hier nog steeds wachtend op de menstruatie. Heb een bloedprik formulier gehaald bij de ha. Voor het FSH hormoon te prikken. We wachten geduldig.