ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    ff snel vant werk met mobieltje;

lets, als je echt rood verlies hebt is dag1 inderdaad, tot 23.00 uur heb ik ook wel es gehoord.

Ik heb nog steeds geen klachten, ben er nog niet gerust op, vind het zo moeilijk deze weken, brrrr niet te doen.... lust nog steeds geen koffie, dat is alles, maar dat had ik ook een tijdje na mijn miskraam.

Ik zit er aan te denken een digitale test te gaan doen, zijn er ervaringen hier????

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jippie: ik heb op mijn officiele testdag een digitale test gedaan.. die gafvtoen zwanger 2-3w aan...
    Dikke knuffel

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees: Ja gelukkig voel ik me weer prima! Waarschijnlijk was de buikpijn toch omdat het kindje zich van stuit naar hoofdligging gedraaid heeft! Ben ook heel trots dat hij/zij het zo goed doet! Kan niet wachten tot het zover is...
    Nog maar 4w werken :-D

X

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: goh, nog steeds aan het wachten op je menstruatie. Hoop dat je geduld snel beloond wordt. Mijn ha gaf toen gelijk al aan dat bloedprikken e.d. niet via haar kon. Zie overigens in je onderschrift dat je nu ook Puregon moet gaan spuiten? Is dat voor het eerst dat je deze combi krijgt?
    @Lets: helderrood bloedverlies voor 23.00 uur is inderdaad dag 1. Al weet ik van mezelf nog wel dat ik het bepalen van die eerste dag ook altijd heel lastig vond.
    @Jippie: ik heb eerst 2-3 dgn met kruidvat getest, maar ik vond die streepjes erg langzaam oplopen (en maakt mezelf helemaal gek). Dus toen maar een digitale gedaan. Had verwacht dat daar 1-2 wkn op zou staan, maar toen stond er al gelijk 2-3 wkn. Ben toen ook gelijk gestopt met testen met kv en was voldoende overtuigd. ;) Overigens waren er dagen dat ik wel klachten had, maar ook dagen dat ik weer niets voelde (wat bij mij weer stress en tranen opleverde van onzekerheid). Helemaal niet gek dat je je onzeker voelt na je miskraam. We slepen je er wel doorheen.

Ik had eind van de middag in mijn urine een enorme grote wittige vlok/vliesje. Schrok me rot. Heb wel vaker 'vlokjes' in mijn urine en dat zou van afscheiding zijn, maar nooit zo'n enorme grote. Toch maar weer (omdat het weekend weer voor de deur stond) even de vk gebeld. Volgens haar kon het geen kwaad, was ook dit waarschijnlijk afscheiding. Wel fijn even gebeld te hebben, maar baal er toch van dat ik steeds van alles zo in de stress schiet. Had gedacht dat na een eerste zwangerschap ik zorgeloos door een tweede zou gaan. Maar het lijkt wel of ik nu deze keer compleet op scherp sta en me van alles in mijn kop haal bij wat ik zie/voel. Komt natuurlijk ook, dat vergeleken met mijn zoontjes zwangerschap je natuurlijk zoveel ellende gelezen hebt op ZP. Veel weten is soms handig, maar niet altijd even prettig. ;)

5. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ladies, voor iedereen de allerbeste wensen voor 2014!!!
    Ik hoop echt dat het voor iedereen een mooi jaar mag worden waarin al onze dromen & wensen uit gaan komen en waarin iedereen het geluk mag vinden om een kindje te krijgen of in elk geval zwanger te raken!!

Heb te lang niet meegeschreven om op iedereen persoonlijk te reageren.

@Jippie, ik heb destijds ook getest met een digitale van Clearblue en bij mij gaf hij toen ook 2/3 weken aan. Ik vond dat wel echt een "bevestiging". Snap dat het nog steeds spannend is. Ik heb dat nu ook nog steeds hoor. Donderdag weer een echo gehad en de kleine groeit goed, ze dachten volgens hun metingen dat ik 5 dagen verder was maar dat kan dus eigenlijk niet omdat wij kunnen rekenen vanaf de punctiedatum. Maar ben iedere echo toch weer zenuwachtig, klopt het hartje nog?! Ziet alles er goed uit?!.... Maar het gaat goed. Ik heb ook helemaal geen kwaaltjes, ben wat moe maar verder echt eigenlijk nergens last van. Iedereen zegt wel, oh dat is fijn, maar maakt me toch ook nog wel onzeker.
    Bij mijn vriend in de familie zijn inmiddels 5 vrouwen zwanger (met ons erbij). Allemaal vertelt rond jaarwisseling. Zijn oma is 100 jaar en krijgt er dus in 2/3 maanden tijd 5 achterkleinkinderen bij! Ook wel weer mooi.

Ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren maar ik hoop echt dat iedereen de komende maanden het geluk ervaart!! Wil iedereen die gaat beginnen heel veel succes wensen en hoop echt dat het gaat lukken!!!

6. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    ps, wij hebben besloten om in elk geval de combinatietest te doen. Van mij had het niet gehoeven maar mijn vriend wilde het wel graag. Vind het dan naar hem toe weer niet eerlijk om het niet te doen, maar heb er wel slapeloze nachten van. Volgende week vrijdag hebben we de echo.
    We hebben wel besloten dat mocht hier een verhoogde kans uitkomen we geen vruchtwaterpunctie / vlokkentest laten uitvoeren maar we dan een NIPT test laten doen. Onze verloskundige vertelde dat dit in Nijmegen zou kunnen dus die zouden we dan kunnen bellen. Als zij het niet doen gaan we naar Belgie / Duitsland.

Iemand daar ervaring mee en advies welk ziekenhuis (mocht het nodig zijn) te benaderen? Ik heb al op internet gelezen dat de test in Belgie +/- € 500,- kost en in Duitsland het dubbele!! Weten jullie of ze deze test toevallig ook in DD uitvoeren?

Bedankt!!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: fijn te horen dat alles goed gaat. Ik ben zelf ook 4 dagen vooruit gezet, terwijl ik me ovulatietesten vrij nauwkeurig mijn eisprong kan traceren. Bij mijn zoontje zelfs 6 dgn vooruit gezet (wat nooit kon). Maar goed, ik vond het toen wel fijn omdat je dan ook sneller de 12 wkn grens had bereikt (hoezo jezelf voor de gek houden :)).
    Volgens mij wordt de NIPT test in Brussel gedaan. Of het in DD kan, weet ik niet eigenlijk. Het zou in NL ook moeten kunnen (bleek op het journaal van laatst), maar waar dat dan kan weet ik niet. Mocht het aan de hand zijn volgende week, dan gewoon maar eens rondbellen, al gaan we er gewoon van uit dat dat helemaal niet nodig mocht zijn.;)

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    #4548 Ddees70, 4 jan 2014
    Laatst bewerkt: 4 jan 2014
    Mikka fijn te horen dat het allemaal nog steeds goed gaat.
    Ja Sneeuwmees dit is de eerste keer dat ik puregon en menopur ga gebruiken. We hadden het toen ook op de meeting ook over. Dokter S begon erover of Gonal F of Puregon. In NL was mijn eerste poging met alleen Gonal F Dat deed weinig dus dat riep ik tegen dokter S dus toen zei hij meteen dan doen we puregon erbij. Ook omdat ik al op de meest hoogste dosis zat met de menopur.
    Die menstruatie gaat volgende week wel komen. Heb nu af en toe was roze/bruine afscheiding.
    Sterkte met je onzekerheid.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    En jippiej, al een digitale test gekocht? Wat een onzekerheid, kan het me helemaal voorstellen na al je ervaring. Hopelijk is het nergens voor nodig die onzekerheid.

Geldt ook voor sneeuwmees trouwens! Als kan ik me voorstellen dat je daarvan schrikt.

Mikka, fijn te horen dat alles goed gaat! Wat leuk zoveel achterkleinkinderen voor oma:)

En monatoetje, fijn dat de kleine nie meer in stuit ligt!

Hier geen twijfel meer, dit is zeker dag 2 van de cyclus.
    Zouden ze het in dd fijn vinden als ik vandaag bel of zouden ze het fijner vinden als ik maandag bel, voor een afspraak te maken voor op dag 8? T is toch zaterdag he...

Morgen beginnen met spritzen (klinkt toch leuker in het duits;))..hoop dat ik het durf maar moet wel want ben alleen thuis. ;)

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow ze zijn nog niet telefonisch te bereiken haha dan maandag maar he;)

11. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Dames, bedank voor de geruststellingen! We zijn alweer een aantal dagen verder, zonder bloed, dus dat is een beetje een geruststelling.

@Mikka, fijn te horen dat jij ook geen klachten hebt en dat het helemaal super gaat met de uk. Jammer dat het zoveel onzekerheid meebrengt hè... 5 zwangeren, wow, dat wordt straks een gezellige boel!:D

Voor de liefhebbers weer een test in mijn album:) de controle streep is nu donkerder, gelukkig....

Misschien straks een digitale kopen, ben zo bang dat ie 1-2 zegt, kan hem altijd even bewaren, ben nu een beetje rustig door de test van net, doe ik hem later...

12. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Botala, hoe voel je je nu? Vervelend dat je zo slecht te pas bent zeg. Beterschap!
    Monatoetje: fijn dat alles goed was met de groeiecho. Nog een paar weekjes en dan verlof en dan komt de kleine al. Wauwie.
    Lets: haha, naar de Primark geweest? :) Fijn dat de uitgangsecho goed was en je nu kunt beginnen. Fijn dat je nu duidelijkheid hebt wanneer je moet spuiten. Lang leve dit forum. Zo leren we allemaal van elkaar. Ik ontsmette wel voor het spuiten, maar puur omdat die doekjes erbij zaten. Met de Puregon (ook zo'n pen) deed ik het niet.
    Sneeuwmees: hoe was het werken weer? Dus het zwemmen viel wel weer mee? Hihi. Doe je dit ipv gym?
    Kan me voorstellen dat je gebeld hebt met de vk nadat je dat vlokje ontdekte. Had ik ook gedaan. Ja, apart eigenlijk. Je hebt al eerder een zwangerschap meegemaakt, maar nog blijf je onzeker. Maar eigenlijk is het wel heel logisch. Je wilt zo graag dat alles goed gaat en dat maakt je onzeker. Omdat je er geen grip op hebt. Maar als een telefoontje naar de vk je onzekerheid wegneemt, moet je dat zeer zeker doen. Daar zijn ze voor.
    Boboke: 22 januari is het zo. En dan eindelijk weer beginnen. Fijn voor je!
    Tassie: vervelend zeg die pijn die je nog steeds hebt. En nu ook nog een gezellig weekendje voor de boeg. Gefeliciteerd met je vader!
    Loontje: hoe gaat het met jou? Rond en gezond?
    Ddees: wanneer kun je bloed prikken dan? Jeetje zeg jouw geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Je wilt zo graag verder, maar je lichaam werkt nog niet mee. Bah zeg! Misschien een hele rare vraag, maar kun je spontaan zwanger zijn?
    Jippiejee: nog een digitale test gedaan? Kan me je ongerustheid voorstellen. Ik heb de laatste keer 2x een digitale test gedaan. De tweede omdat die er nog lag. Maar de termijn was niet meer geworden (dus van 2-3 weken niet naar 3+). Dit maakte me alleen nog maar onzekerder. Dus ik koop ze niet meer. Hopelijk komt er snel een kwaaltje zodat je je iets beter voelt ;)
    Mikka: wauw zeg, 5 achterkleinkinderen. Dat is bijzonder zeg. Fijn dat het goed met je gaat. Geen kwaaltjes nee? Ook geen zere borsten of zo?
    Moeilijke beslissing dan om de combinatietest wel of niet te doen, als jij het niet wilt en je vriend wel. Maar zoals je al schrijft, als hij het echt wil.... Komt vast goed meisje! Heb vertrouwen in jullie kleine uk.
    Hier nog niet ongesteld, maar dat zou ook pas morgen of overmorgen zijn (gezien de positieve ovulatietesten). Voel niets, geen tekenen van eventueel zwanger zijn. Van een naderende menstruatie voel ik ook nooit iets. Dus... tja... wie zal het zeggen.
    Gister (omdat ze in DD vroegen of ik toch niet zwanger zou zijn) een Predictor early gedaan. Hartstikke wit. Dus het zal wel niet zo zijn en de icsi-poging zal er wel aan zitten te komen. Maar toch lees ik veel slechte verhalen over Predictor early. Nu testen van Sensitest besteld (vandaag binnen gekregen). Morgen een testje wagen. Maar omdat ik niets merk en voel.... Afwachten.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jippie: dat is een mooie knaller en wederom een bevestiging. Met zo'n knal test kan ik me niet voorstellen dat zo'n digitale een laag getal van wkn aan zou geven, maar snap je onzekerheid, want toen ik die digitale ging doen, had ik ook een hartslag van 200. Had je nu al een afspraak voor een echo staan?
    @Ploon: je houdt het nog even spannend. Ik hoop nog steeds stiekem dat je DD niet meer nodig zult hebben. Het zwemmen doe ik inderdaad ipv gym. Zwemmen zou, volgens mijn fysio, beter zijn voor mijn bekkenklachten. En ik ben inderdaad wel blij met een vk. Ik had eigenlijk, volgens dr. S. vanwege mijn leeftijd van begin tot eind bij een gyn moeten lopen. Maar mijn gyn in NL vond dat (gelukkig) niet nodig. Ben wel blij, want een vk kan ik nog eens even bellen met een vraag of momentje van onzekerheid, en de gyns in mijn zkh krijg je nooit (buiten je afspraken om) te spreken.

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    miskraam 2 is een feit :(, weer bloedverlies, zelfde dag als vorige keer, nu 5 wk 3 dgn, vorige keer brak het echt goed door met 5wk5.
    Krampen, bloedverlies, kortom weer mis.
    Wat moet ik nu doen? Doorgaan met utro? En progynova? Lijkt me niet zinvol, maar zonder overleg stoppen lijkt me ook niet zo'n goed plan. Kortom K*T hier....

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O nee, Jippie, wat afschuwelijk voor je! Hoe kan dat nou? Misschien toch eerst doorgaan met utro en progy? In ieder geval sterkte! (Hebben ze geen noodgevallen-nummer in DD?)

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ja maar dit lijkt me niet echt noodgeval... Hou je toch niet tegen...

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    jippiejee oh nee toch :(. In een ander topic waar ik schrijf, kreeg iemand ook opeens bloedingen en zij moest toen de dosis progynova en utro ophogen dus misschien toch een idee om het spoednummer te bellen. Bij haar heeft t wel geholpen, is inmiddels 14 weken.

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jippieee kan het niet zo zijn dat jij een van die bent die krampen en bloedverlies hebben en toch zwanger bent. Je test van vanmorgen was zo mooi. Heel veel sterkt, en toch misschien het nood nummer bellen zoals Boboke zegt. Dikke knuffel

19. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Jippie jee, ik heb ook een heftige bloeding met krampen gehad in mijn vijfde week. Maar toch bleef mijn hcg stijgen. En is de zwangerschap goed gegaan.
    Ga nog even door met de meds en wacht af of het bloeden stopt. Alles het niet stopt en echt doorzet kun je altijd nog overleggen morgen. Maar niet te snel stoppen.
    Maar omg wat een ellende weer meis. Hoop zo ontzettend dat het alsnog goed gaat!!!

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    boboke wie is dat? zelfde situatie? ook bij ong. 5 wk 3 dgn?

Deel Deze Pagina