@Jippiejee: fijn te horen dat het bloedverlies gestopt is. Wilde vanmorgen gelijk de laptop pakken om te zien hoe het met jou ging. Hopelijk kun je vandaag (en anders morgen) ergens terecht. Toen ik een mk had, begon het met bloedverlies, maar zette het ook gewoon door (zonder te stoppen), dus we hopen dat het een goed voorteken is dat het bij jou wel gestopt is. We denken aan je!! @Lets: you go girl! Zo zie je maar dat je tot meer in staat bent, als je zelf eerst voor mogelijk hebt gehouden! De trillende handjes zullen de eerste paar keer blijven, maar na een paar dagen ben je volleerd junk!
Heb nummer gevonden en gebeld, Dr.S zelf aan de lijn. Gewoon doorgaan met meds, hoefde verder geen stappen ondernemen. Woensdag echo, ipv de maandag erop. Kon te maken hebben met de aanleg van de placente op dit moment, kon ook nog wel een aantal weken bruinverlies houden. Nou we wachten weer. Jippieman zei al 'ben je nu weer gerust?' Maar nee dat niet, we zien het woensdag wel, kan beter meevallen dan tegenvallen, toch?
Jippieee het blijft natuurlijk altijd nog spannend. Maar hopelijk is de echo woensdag gewoon goed. Het is wel fijn dat je even kon bellen en dat het bloeden gestopt is. Ik blijf voor je duimen.
Poeh hoop geschreven, sorry als ik iemand vergeet.. @jippie pff wat een dubbelstress, hoop zo dat je echo woe goed is!! @lets let maar op over een tijdje doe je het spuiten zonder probleem @Ddees het gaat goed alleen ene dag mega misselijk andere dag niet en dan word je uiteraard weer onzeker. Maar ik mag 8 jan nog een keer voor een echo.. @mikka een vriendin van mij heeft de hele cominatietest overgeslagen en enkel NIPT gedaan. Ze kon dit via het OLVG in Amsterdam laten doen, volgens mij zijn er een aantal ziekenhuizen die de test toch aanbieden. Mocht ik zover komen ga ik ook direct NIPT doen en dan of in amsterdam of ik rij naar antwerpen.
Jippie, wat schrikken zeg!!! ppffff..... Ik zou ook zeggen doorgaan met de medicijnen en inderdaad nu afwachten tot woensdag. Veel "sterkte" aankomende dagen. Ik had ook bloedverlies bij 8 weken maar dat kwam waarschijnlijk door het inbrengen van de utro. Je slijmvliezen zijn ontzettend gevoelig waardoor er nog wel eens een adertje kan springen daarbinnen dus misschien heb je dat gehad? Hoop dat het gewoon goed zit maar kan me je onzekerheid wel voorstellen. We gaan aanstaande vrijdag maar gewoon de combinatietest doen en kijken wat de uitslag is. Enige voordeel is weer een extra echo van onze uk maar ben er nu al zenuwachtig voor. Als we een verhoogde kans hebben ga ik eens bellen naar Nijmegen en A'dam. @Haai, bedankt voor de tip!!!
Oh jeetje Jippie wat onwijs schrikken zeg. Ik ga heel hard duimen dat het allemaal gewoon goed is. Fijn dat je woensdag al terecht kan. **duim duim duim duim duim duim duim** Lets, goed van je! Het begin is er. Hopen op een goed vervolg. Mikka, succes met de combinatietest. Misschien (en daar gaan we vanuit) heb je de NIPT test helemaal niet nodig. Hier vanochtend weer een witte test (KV). Dus echt niet zwanger. Laat de menstruatie nu maar komen. Wil beginnen! Hopelijk is op dag 2 wel het gele lichaam weg en mag ik beginnen. Allemaal nog een fijne zondag!
Jammer Ploon, je had het vast al wel gedacht, maar na zo'n verhaal krijg je vast stiekem wel even weer hoop! Nu inderdaad maar gauw hopen dat je menstruatie op gang komt en dat je verder kan! Kan me niet voorstellen dat het gele lichaam niet weg is dan, want dit zou niet samen gaan met een menstruatie! Kan zijn dat je doordat hij zo lang bleef zitten wel wat later ongesteld wordt lijkt mij! Ben je regelmatig?
Ja normaal wel. 14 dagen na de eisprong. En dat zou ong. morgen zijn. Dus ik hoop het. Afwachten maar. Hoe gaat het nu met je Jippie
@Jippie: goed dat je gebeld hebt en ook goed dat je de echo hebt kunnen vervroegen. Nu geen bloedverlies meer gehad? Ik duim voor een mooie echo a.s. woensdag! @Ploon: balen, meid! Snap dat door die opmerking van de gyn het toch hoopvol klonk. Dan inderdaad ook maar snel ongesteld zodat je verder kunt.
@jippie: wat fijn dat je dr. S. even hebt kunnen spreken. Volgens mij hoef je de hoop nog niet op te geven ... Ik duim voor je!
Hoe zat het ook alweer dames? Ik moet nieuwe omega 3-tabletten halen. Hoeveel dha en epa moet hierin zitten? Ik heb nu die van de hema, maar daar zit veel te weinig in geloof ik: Samenstelling per 3 softgels: Visolie 1500 mg, waarin Omega-3 vetzuren: EPA 18%*, DHA 12%*. (* relatieve vetzuur percentages) Ik weet dat ik 1000mg moet hebben (dus 2 softgels), maar waar moet ik opletten? En mijn man gebruikt wat minder zink dan aanbevolen (10 mg ipv 25-40 gr). Hadden jullie een extra supplement hiervoor voor hem?
@Ploon: ik weet niet of je inmiddels al antwoord op je vraag hebt. Heb het zelf niet en heb nog even proberen te zoeken in ons topic (omdat het al vaker voorbij is gekomen), maar hij blijft steeds maar aangegeven dat hij geen zoekresultaten heeft. Ik dacht uit mijn hoofd dat het samen boven de 800 was. De een ruim 300 en de ander boven de 500. Maar bij welke welke eenheden hoort, weet ik helaas niet. Hier vanmorgen nieuwjaarsbijeenkomst gehad. Had voor het eerst even een soort van wegtrekker vanwege mijn zwangerschap. Kon nergens zitten en het was warm, waardoor ik ook wat zweterig en misselijk werd. Ben uiteindelijk toch maar een beetje op een tafel gaan zitten/leunen. Maar was blij dat ik de frisse lucht in kon.
Bedankt voor je reactie Sneeuwmees. Ik had verder nog niets gehoord hierover. Dus als iemand nog iets weet over de EPA en DHA in visolie.... Graag! Hoe gaat het werken weer dan Sneeuwmees?
@Ploon: hopelijk kan iemand je toch nog verder helpen. Ik had altijd de vitamines van Solgar in voldoende eenheden. Maar weet nog wel dat daar niet die hoge hoeveelheden DHA en EPA in zat, die sommigen van hier slikten. Voel me inmiddels al wel weer beter. Merk wel dat mijn concentratie en zin om te werken met de week minder wordt. Die laatste weken kunnen me dus ook niet hard genoeg gaan. Vanaf volgende week kan ik pas beginnen mijn vervangster in te gaan werken hier. Wat nog wel even spannend is, is dat er bij mijn man slaapapneu is geconstateerd en hij hiervoor zo'n neusmasker heeft gekregen. Een klein addertje, waar we vorige week per ongeluk op geattendeerd werden is dat hij 2 maanden niet met zijn personenauto mag rijden en 3 maanden niet mag werken. Dat betekent dat hij in het gunstigste geval begin maart weer mag rijden. Dus tot die tijd ben ik de chauffeur, terwijl ik er zelf achter het stuur ook niet mobieler op wordt. Bij mijn zoontje's zwangerschap ben ik dan ook vanaf week 36 gestopt met zelf autorijden. Rond die tijd nu, zal hij wel weer mogen gaan rijden. Maar ja, dan moet er natuurlijk niets geks of onverwachts met mij gebeuren.
Ploon Ik neem de omega 3 van de tuinen: Double Omega 3 1200mg - Omega 3 - Essentiële vetzuren | De Tuinen EPA = 720 en DHA = 480 bij 2 capsules. Ik dacht dat dit je juiste hoeveelheden zijn. Ze hebben mij nooit getallen genoemd. Lets schreef : Dit heb ik gekregen over omega 3, Van Omega 3 moet u 1000 mg per dag nehmen, het gaat daarbij om EPA en DHA, die beiden moeten samen 1000 i.e. zijn. Ik neem de vitamine D3 van Bio ( Pharma Nord Bio-Vitamine D3 Capsules 120caps, nu - Drogisterij.net ) Daar neem ik er dan 2 per dag van = 2000IE Sneeuwmees doe je rustig aan. Goed voor jezelf zorgen. Sterkte met je man.
Dank je wel Ddees, ik heb ze besteld. En die D3 zijn ook goedkoper dan de mijne. Denken jullie dat een te kort aan zink (dus 10mg ipv 25-40 mg) niet goed is? En dat ik voor mijn man een extra zink-supplement moet kopen? Wat deden jullie hiermee? Heb je trouwens al bloedgeprikt? Al iets gebeurt in je lichaam (cyclus alweer op gang)? Jeetje Sneeuwmees, dat is toch even schrikken. Slaapapneu. Hopelijk gaat het maskertje helpen. Maar ach begin maart mag de baby nog niet komen. Maar hopelijk kun jij het tot zover nog volhouden achter het stuur. Merkte jij het op 's nachts? Pfffff.... schrikken of niet?
Hey sneeuwmees, wat vervelend zeg van je man! Hopelijk hou jij het rijden nog vol straks, doe rustig aan! Ik slik Omega 3 van..de action haha. Daar zit samen 1000 in. Maar dokter H. is volgens mij niet zo van de vitamines, heb er zelf om moeten vragen en over het slikken van vitamines voor mijn vriend zei ze niks.. Zo, ben al volleerd prikker haha.. enige vervelende is dat ik er eerder voor op moet staan, maarja alles voor het goede doel. Vrijdag weer naar DD voor een echo. Ben benieuwd. Moet er al op tijd zijn...pff dat wordt heel vroeg op...
@Ploon: we hadden zelf al vermoedens dat hij slaapapneu had, dus in zekere zin een opluchting dat het dat bleek te zijn en hij behandeld kon gaan worden. Mijn man is altijd een snurker, maar vond het de laatste maanden wel erger. Maar waar we het door merkten is dat hij moeilijk wakker kon blijven achter het stuur. Dat begon toen we die ritjes naar DD moesten rijden. Is voor ons 'maar' 1,5 uur rijden, maar daar had hij al moeite mee en vaak reed ik dan tot aan DD en wisselden we bij de laatste parkeerplaats voor we de stad in reden en reed hij het laatste stuk tot de kliniek. Eerst dachten we nog dat het lag aan de lange nachtdiensten die hij had en dat hij oververmoeid was. Maar de laatste tijd bleek hij ook overdag zeker 10 keer in slaap te vallen. Niet echt een gezonde situatie, dus. Ik heb toen voorgesteld of hij zich niet eens op slaapapneu kon laten onderzoeken. Dat heeft hij in december laten doen. Hij moest slapen met van die plakkers op zijn hoofd en met een kastje die alles registreerde. Hij zou dan half januari de uitslag krijgen. Maar hij had net dat kastje ingeleverd in het zkh en hij werd binnen een uur al teruggebeld. Hij bleek 69 ademstops te hebben in een minuut. En dat hoort dus onder max. 15 te zijn per minuut. Veel te veel dus. Dus toen is alles met wat grotere spoed in werking gezet en is dat masker besteld. Nu dus een heel gedoe met alles uitzoeken over rijbevoegdheid, waar iedereen dus een andere mening over lijkt te hebben en niets wettelijk geregeld lijkt te zijn. @Lets: fijn dat het prikken goed gaat. Spannend zo'n eerste echo (tenminste vond ik altijd). Wij moesten er ook al 2 keer heel vroeg zijn en zijn dan de avond ervoor er al naar toe gereden en een hotelletje gepakt. Wel zo relaxed. @Ddees: dank je, meid! Ja, houd me rustig. Scheelt ook wel dat je niet veel anders kan dan rustig aan doen, zo met de laatste loodjes. Is er bij jou al een menstruatie in aantocht?
Lieve allemaal, het lukt me op dit moment niet om veel op het forum te zijn. Ik ben extreem misselijk en sleep mezelf van de bank naar mijn bed enz... Ik heb wel medicijnen gehad maar die doen helaas niet heel veel. Gelukkig hoef ik niet heel vaak te spugen en moet ik het volgens de dokter gewoon uit zitten... Ik probeer wel mee te lezen maar neem het me svp niet kwalijk als ik niet reageer... knuffel voor allemaal
@Botala: logisch dat je minder kunt reageren. Heftig, hoor! Zou accupunctuur niets voor je kunnen zijn? Hoor daar ook goede verhalen over voor zwangerschapsmisselijkheid. Sterkte, meid, en hopelijk voel je je snel wat beter.