Botala,niet gek dat je zo misselijk bent bij een tweeling! Sorry ik ben even vergeten hoe ver je nu bent.. Sneeuwmees,fijn dat je nu weet wat je man mankeert en ze er iets aan kunnen doen. 69 !!! ademstops,wow ik wist niet dat het zo ernstig kon zijn. Ik heb gisteren de uitslag van mijn lyme gehad: hij is helemaal pleitte Kei blij maar ik ben nog steeds ziek omdat het lang duurt voordat ik helemaal ontgift ben en beter. Pfeiffer zei dat dat wel een jaar of 2 kan duren. Zo lang kan ik helaas niet wachten dus 21 januari start onze IVF. Ik vraag Scholte of ik er prednison en extra utro bij mag. Hopelijk gaat ie akkoord en ik neem de uitslagen van Pfeiffer mee. Ik heb Pfeiffer trouwens mijn excuses aangeboden voor de boze mail van laatst. Ik schaam me dood daarvoor.. Dames,even een vraagje. Ik zit alweer bijna tegen een eisprong aan denk ik En ik begin de 21 januari met IVF. Is het de bedoelling dat ik rond die tijd ongesteld ben? Sorry ben zo een doos hierin..
@Klaproos: als je rond de 21ste gaat starten met je ivf, betekent dat dat je ook rond die tijd ongesteld moet gaan worden. Je start op cyclusdag 1, dus de dag dat je ongesteld geworden bent. Als je nu ongeveer je eisprong hebt en een lf van 13-14 dgn klopt dat inderdaad. Fijn dat de lyme helemaal verdwenen is, al zal de nasleep nog wel even duren. Ik heb nooit geweten dat lyme ook vanzelf weer over kon gaan. Weer wat geleerd.
Botala, succes met de misselijkheid, hopelijk wordt het snel wat minder! Klaproos, wat superfijn dat je lyme weg is! Eindelijk beginnen, geweldig! Over hoe het zit met ongesteldheid kan ik je niet helpen, bij mij hebben ze die op moeten wekken d.m.v. de pil. Op dag 3 van de cyclus ben ik begonnen met spuiten. Succes met wachten, nog even volhouden! Sneeuwmees, wat geef je toch altijd lief snel en goed reactie op iedereen! Echt een steun!!
@Lets: geen dank! Ik doe het graag. Ben zelf ook goed wegwijs gemaakt door de anderen hier en heb daar zoveel steun aan gehad. Was zo'n angsthaas dat ik de overstap allereerst naar ivf en dan ook nog ivf in DD wel erg spannend vond. Als anderen je dan op weg helpen is dat erg fijn. Zeker ook als je eenmaal met een poging bezig bent, kun je ook tegen vragen aanlopen en dan is het fijn als er ergens een paar luisterende oren zijn. Dus ik doe wat ik kan!
Ploon fijn dat ik je kon helpen Sneeuwmees ja ik denk dat vandaag of morgen de eerste dag is. Mijn temperatuur was vandaag omlaag, nu kijken of het bloed een beetje doorzet. En dan morgen of overmorgen bloedprikken. Botala. Helemaal begrijpelijk als je je zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het einde van de maand beter als je 12 weken bent. Op andere reageren is geen must hoor. Het is wel leuk als je af en toe verteld hoe het met je gaat. Ook als je nog steeds ziek bent. Heel veel sterkte. Klaproos fijn dat de Lyme helemaal weg is. Nou hopen dat de nasleep gauw over is. Lets knap hoor dat je jezelf kan prikken. Ik kan het ook wel, maar het is vlugger als mijn man het doet. Ik ben benieuwd of er al wat activiteit te zien is vrijdag. Moeten jullie ver rijden? ? Iedereen een dikke knuffel ! ! ! !
@Ddees: spannend dat je al weer bijna van start gaat. Ben heel benieuwd hoe je op de nieuwe medicijn-cocktail gaat reageren (jijzelf vast nog meer ). Mijn man heeft ooit een keer een spuit bij mij gezet, maar vond dat nog spannender als dat ik het zelf deed. Dus zijn hulp was van korte duur.
Vanmorgen even DD gemaild voor het juiste prikschema. Dit had ik niet meegekregen. Krijg ik een mail terug, dat dokter S er vandaag niet is, maar morgen wel. En dat er FSH, oestradiol, LH en een echo wil hebben. Nou dat was dus niet duidelijk. En verder dat ik op cyclusdag 1 of 2 hier naartoe zou moeten komen voor echo, bloed en de bepaling welke en hoeveel medicatie ik moet gaan nemen. Ik krijg morgen bericht. Maar dat wordt denk ik wel een ritje DD in plaats van lekker hier prikken.
@Ddees: dat is inderdaad even een tegenvaller dat je nog even een extra ritje DD erbij krijgt. Moet je ook tijdens het stimuleren op oestradiol geprikt worden? Dat werd bij mij ook tijdens de behandeling in NL gedaan om te zien of de hormoonwaardes goed doorstegen in mijn bloed. Want als hij alles in DD wil doen, betekent dat dat je ook daarvoor steeds op en neer moet. Dat kan niet de bedoeling zijn. Slik je deze keer nog prednison overigens?
Daar heeft Dokter S het niet over gehad. Dat deden ze hier in het AMC wel. Ik ga niet vrolijk worden als we voor elke echo naar DD moeten. En nee ik ga geen prednison slikken, dat is geen fijn spul. We gaan helemaal voor de nieuwe cocktail en de lipid infusen
@sneeuwmees: slaapapneu, da's vervelend zeg! Ik hoor uit mijn omgeving trouwens wel goede verhalen over slapen met zo'n masker. Maar: 69 ademstops per minuut? Je bedoelt per uur zeker?
@Botella, bah wat vervelend zeg, hoop dat het gauw wat beter mag worden, kan me voorstellen dat het niet prettig is zo... @Klaproos, Fijn dat de lyme weg is! Lijkt me erg fijn te weten, voor je gaat beginnen!! Ddees, ja ik kon ook wel es balen van zo'n extra ritje DD, ben jij ook de dag grotendeels kwijt dan? Was ik altijd wel. Over mij, ik ben vandaag naar de ha geweest, die was zo vriendelijk gelijk de gyn te bellen en die was weer zo vriendelijk om me gelijk te ontvangen voor een echo! Op de echo was een vruchtzakje te zien wat goed paste bij mijn zwangerschapsduur, zag er goed uit. Ook werd er een wat kleiner vruchtzakje gezien, te klein voor goeie zwangerschap, dus ik denk nu toch dat het bloedverlies daar van kwam.... Kortom voor nu lijkt het een gezonde 1-ling zwangerschap te zijn. Blij maar bevat het nog niet helemaal. Maandag alsnog de geplande echo!
Jippiee hoop dat je gerustgesteld bent voor nu. Ja wij doen er 3 uur over om in DD te komen en dan ook weer terug.
Wij ook! Als alles meezit kunnen we er in 2.5 uur zijn, maar ik geloof dat ons dat 1 keer is gelukt. (en toen moesten we er om 7.30 zijn...)
Ow jippiej, dat is fijn om te horen zeg!!! Poeh ddees 3 uur enkel naar dd, das nie niks. Kan me voorstellen dat je niet staat te springen daar te vaak naar toe te moeten. Hier gelukkig maar zo'n 50-60 min rijden enkel. Is te doen. Ben benieuwd wat ze vrijdag weer gaan zien en zeggen... Haha dat ik me ooit druk heb gemaakt om t spuiten, vind het zelfs bijna prettig om te doen omdat het het enige is wat ik zelf kan doen nu. Heb er tot nu toe gelukkig ook nog geen last van, hoop dat het zo blijft....
@Jippie: wat een geweldig nieuws! Morgen had je toch eigenlijk de echo in DD (ipv maandag). Ik dacht dat je met dr. S. had afgesproken dat die vervroegd zou worden. Nou ja, je kan dan met een geruster hart naar de volgende echo toe. Is het bloedverlies wel gestopt nu? @Stiertje: wij dachten dat het zoveel ademstops per nacht zou zijn, tot de man die dat apparaat kwam afleveren zei dat dat per minuut was. Dat vonden wij ook erg vreemd, want een minuut heeft maar 60 seconden, dus wij snapten al niet hoe je dan 69 stops kon hebben. Per uur zou dan logischer klinken. Ik zal het mijn man nog eens laten navragen. Het masker doet zijn werk goed (en ik slaap ook weer lekker rustig zonder man naast me die continue hele oerwouden aan het omzagen was). @Ddees: ik hoop toch dat je dr. S. kan overtuigen om zoveel mogelijk in NL te laten prikken. Zoveel reistijd is zo slopend. Dat vond ik al met 3 uur totaal (1,5 heen en 1,5 uur terug). Dus laat staan hoe het voor jullie moet zijn. Krijg je hem morgen zelf aan de lijn of gaat het weer via zijn assistentes?
Jippie wat een goed nieuws! Gefeliciteerd Lets you go girl! Ik had dat ook heel erg, dat gevoel dat je tenminste kunt bijdragen aan het hele proces. Verheug me nu al op de eerste spuit Sneeuwmees wat fijn voor jou dat je nu weer wat beter kan slapen. Hopelijk merkt je man ook snel het verschil en is hij niet meer zo vermoeid. Wel een behoorlijk detail wat ze vergeten zijn te vermelden met dat autorijden . Daar zal de baas van je man ook heel blij mee zijn. Ddees dat is wel een behoorlijke tegenvaller, dat je nu waarschijnlijk nog een extra rit naar DD moet maken, zeker met die reistijden. Hopelijk kan het grootste gedeelte toch in Nl Klaproos ook hier nog even, goed nieuws dat de lyme weg is. De 21ste zal waarschijnlijk je uitgangsecho zijn, die wordt altijd een kleine week voor je menstruatie gedaan en zodra die begint, start de behandeling. Jammer dat we elkaar net missen, ik heb de 22 een afspraak Ploon ik had alles van de tuinen gehaald, maar ik ben er na 2 weken weer mee gestopt. Ik was er zo beroerd van qua maag/darmklachten. Dan maar gewoon alleen de davitamon. Is je ongi omdertussen al gekomen? Botala sterkte met de misselijkheid. Lekker rustig aan doen en als je je weer beter voelt, kom je weer gezellig meekletsen. Rest zwaai
Oh Botala, wat vervelend. Pffff... niet leuk. Hopelijk wordt het snel minder en kun je gaan genieten van je zwangerschap. Sterkte ermee. Jeetje Sneeuwmees, 69 ademstops. Jeetje wat schrikken. Hopelijk is dit de oplossing. Super zeg Klaproos dat de Lyme weg is. Joepie de poepie. Ben blij voor je. Nu eindelijk verder. Lets, bijna de echo. Vond het telkens wel een bijzonder moment die echo's. Kijken of er iets gebeurd was. Ddees, bijna van start... Hè hè eindelijk voor je. Fijn hoor! Maar wat vreemd dat je nu toch naar DD moet komen. Je hebt je medicatie toch al thuis? Mag de echo niet in NL plaatsvinden (mocht bij mij wel)? Fijn Jippiejee dat je al terecht mocht voor een echo. Wat lief dat ze zo meedenken met je. Maar helemaal super dat het er goed uitziet. Hoeveel weken ben je nu? Maar je moest toch morgen naar DD voor de echo en niet maandag pas? Boboke: ik heb op zich tot nu toe helemaal geen last van de vitamines, dus ga er ook niet vanuit dat ik van die andere van de Tuinen iets raars zal ondervinden. Hoop het niet. Hier nog steeds aan het wachten op mn menstruatie. Bah, normaal altijd op tijd en nu laat het op zich wachten. Wil graag beginnen. Eisprong nu 15/16 dagen geleden. Hopelijk komt het snel.
Goedemorgen! Ja ik mocht inderdaad vandaag wel naar DD komen, maar ja dan zijn we een dag onderweg. Dus heb ik tegen Dr.S gezegd dat ik probeer een echo te krijgen in nl. Dat is dus gelukt. Moest wel even uitslag doorbellen, maar dat is geen probleem, zal zo es bellen. Ik heb me volgens mij een dag vergist volgens de calculator op (misschien een tip) FET 5-day Pregnancy Due Date and Fetal Development Calculator | IVF.ca ben ik vandaag 5wk6dgn dacht echt vandaag 6 wk te zijn, volgens mij gaf de assistente van DD dat ook aan... Naja wat maakt het uit...
@Jippie: fijn dat het weer een autorit naar DD scheelt. Zeker na het goede nieuws van gisteren. Dan is het makkelijker vol te houden tot maandag (en dan ben je ook weer wat verder en dus meer te zien). Het lijkt er dus op dat het toch een tweelingzwangerschap was, waarvan eentje het niet gered heeft? Ik heb zelf met de banner ook wel eens gehad, dat die even bleef hangen en dan na opnieuw opstarten van de pc ineens wel een dag doorschoof. Durf je, als de echo volgende week maandag goed is, het aan om een banner te plaatsen? @Stiertje: ik heb het even nagevraagd. Het is inderdaad ademstops per uur. Die man die bij ons thuis was geweest om te installeren, bedoelde dat zeker ook, maar versprak zich blijkbaar. Overigens is 69 ademstops per uur nog een hele hoop. Maar we zijn op de goede weg, lijkt het. @Ploon: balen dat je ongesteldheid er nog niet is. Herken het wel dat als je het niet wilt worden, het altijd te vroeg komt en als je verder wilt moeder natuur het altijd rustig aan lijkt te doen. @Boboke: het schiet voor jou nu ook al weer op. Binnen 2 wkn 'mag' je ook weer het hele circus mee gaan maken.