Jippiej, wat heb je het weer spannend....pfff duim voor je, dikke knuffel ik hoop dat maandag toch alles goed is! Tassie, wat een goed nieuws, fijn om te horen! Gefeliciteerd! Sneeuwmees, hopelijk heeft de fysio je goed geholpen... Klaproos, het wordt nu wel spannend zeg! En wat vreselijk dat je nog steeds last hebt van die stomme ziekte... Ploon, hoop dat je snel ongesteld wordt! Ddees, succes met het regelen van je ritje dusseldorf weer... Net of je er niet mee bezig kunt zijn he....tuurlijk ben je ermee bezig! Ik kom net terug uit dusseldorf, alles was goed, follikels goed gegroeid, aantal was goed (niet teveel gelukkig). Dinsdag moet ik weer terug voor een echo en dan donderdag of vrijdag de punctie. Vind het nu wel heel spannend worden! Misschien een rare vraag he.. Wat deden jullie aan bij de punctie, een jogging broek, of krijg je daar iets, of een makkelijke broek. (Trekken ze die weer bij je aan?) ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat.... Ze hebben ons trouwens helemaal niks gevraagd of extras als bijv, embryoscoop als amh, moet je daar ook zelf achteraan of zouden ze het dan niet nodig vinden? Zo, durf te vragen haha,, in ieder geval allemaal een fijn weekend!
@Lets: fijn dat de follikels mooi op schema groeien en je al de punctie bijna in zicht heb. Voorafgaand aan de punctie heb je nog een gesprek met de NL assistente en die neemt allerlei formulieren door, over de embryoscope of AH, of het aantal embryo's dat je teruggeplaatst zal krijgen. Dus dat moet nog komen als het goed is. Als je meer dan 3 embryo's hebt, zal dr. S. je zeer waarschijnlijk de embryoscope aan gaan raden. Dat moet je voor jezelf ook helder hebben of je dat wilt, want er zijn kosten aan verbonden (ruim 400 euro). Ik kreeg die via de verzekering vergoed, maar niet alle verzekeringen dekken alle kosten. Dus misschien goed daar nu al over na te denken. Ik heb bij de punctie gewoon mijn eigen kleren aangetrokken. Je moet je onderkant ontkleden en je spullen in een mandje in de punctiekamer leggen. Sokken mag je aanhouden. Na de punctie word je wakker op de uitslaapkamer en heb je je onderbroek weer aan. Dus dat is even raar als je bijkomt (dan weet je dat vast).
Thanx voor de info sneeuwmees, stelt me weer gerust Ik snap nog steeds niet zo goed wat die embryscoop nou eigenlijk is...wel her en der gelezen, maar toch... Heb nu pno, weet jij of die dat vergoeden?
@Lets: de embryoscope is een soort van stoof waar de embryo's 5 dagen in gaan. In NL zitten de embryo's in schaaltjes die ze steeds tevoorschijn moeten halen en beoordelen. In de embryoscope blijven ze 5 dagen zitten en het syteem maakt om de zoveel tijd opnames van de embryo's. De embryo's lopen dus geen/minder schade op omdat niet steeds uit de embryoscope gehaald moeten worden en beoordeeld. Als je een tp op dag 5 hebt, dan is het embryo ook al verder doorgedeeld (en dat zou de kansen op een zwangerschap kunnen verhogen). Volgens mij staat op de website van DD ook een uitleg over de embryoscope.
Lets Ook bij een tp op dag 2 mocht je er maar 2 of 3 overhebben gaan ze in de embryoscoop. Embryoscoop 5 dagen 425,- (eerste 2 dagen 168,05 dan 63.03 per dag + (19%)67,83 = 425,-) Embryoscoop 2 dagen 168,07 + (19%) 31,93 = 200,- Assistent hatching kost 160,- En ik geloof dat je dat op een aparte bon moet laten zetten omdat dit niet verzekerd is. Ik zou als ik jou was wel een t-shirt met korte mouwen aan doen, dat mag je dan aanhouden. En als je een string draagt een gewone onderbroek. Je krijgt er namelijk maanverband in. Neem ook wat te eten mee voor erna. Ze hebben wel koffie, thee of water en wat mini koekjes. Ik neem altijd een beschuitje mee met suiker. Ploon ik zou dan ook op dag 3 gewoon beginnen en dan meteen de echo. Klaproos Onbezorgd zwanger zijn doen we hier geen van allen denk ik. Mocht het zover komen. Toch tzt je zorgen uiten tegen dokter S over de miskramen, misschien gaat hij je wel preventief behandelen hiervoor. Ego We rijden morgen vroeg pas naar DD. Of ik een poging ga beginnen hangt helemaal van de uitslagen morgen af.
Lets fijn dat de follikels goed groeien. Oh, al uitzicht op de punctie. Spannend hoor. Ik vond het echt niet zo veel voorstellen (niet eng, pijnlijk o.i.d.). Ze zijn heel lief daar. En zoals Sneeuwmees al zegt, als je bijkomt heb je je onderbroek weer aan en lig je op de uitslaapkamer. Ik heb echt gevraagd aan de verpleegkundige hoe ik daar gekomen was. Zelf gelopen, mevrouw. Huh? Niets van gemerkt. Zo apart. En als je bijkomt is je man/vriend er weer bij. Daarna trek je je kleren weer aan. Dus het maakt niet uit welke kleren je aantrekt. Fijn Ddees dat je morgen gewoon weg kunt rijden en niet in DD hoeft te slapen. Sorry, misschien domme vraag, maar wat welke uitslagen moeten goed zijn om te bepalen of je mag beginnen? Ik hoop het zo voor je. Denk aan je morgen. Hier gaat het geloof ik wel beginnen. M'n menstruatie is een beetje van start (of in ieder geval wat sliertjes en zo - sorry). Hopen dat het morgenvroeg echt iets is. Dan begin ik direct met Synarela. Maar stel, het zet tegen 12 uur door. Nemen jullie dat ook de spray van de ochtend nog wel? Ik heb vandaag nog gebeld met DD over de echo en het wel of niet mogen beginnen. Ik had een andere verpleegkundige (nooit eerder gehoord - maar ook erg vriendelijk). Ze heeft overlegd met dr.S. maar ik mag gewoon beginnen. Geen probleem. Ik had een idee dat hij de extra echo niet echt nodig vond, maar dit heb ik niet helemaal goed begrepen. Ze begreep wel dat ik belde omdat het weekend voor de deur stond. Dus als het morgen doorzet, bel ik maandag hier met NL voor een echo maandag. Maar ik ga dan ook al wel spuiten maandagmorgen. Ben blij dat ik even gebeld heb met DD. En helemaal dat dr.S. er nog even was. Want de verpleegkundige zei eerst direct uit zichzelf dat ik niet zomaar mocht beginnen. Laat het maar beginnen....
Hij wil de FSH waarde bepalen, daaraan kan hij zien of mijn lichaam, makkelijk of moeilijk eieren laat rijpen. Als je namelijk tegen de overgang aan zit is de FSH waarde erg hoog en moet je lichaam veel moeite doen om rijpe eicellen te maken. En hij wilde nog ander waardes weten en dus een echo. Dit vast om te kijken hoeveel er klaar liggen. We hebben namelijk de ene keer 5 rijpe eicellen en de andere keer niks. De FSH kan dus ook wel eens per maand verschillen en om dan geen poging te doen als de FSH te hoog is. Ik werd de laatste keer wakker toen ze mijn broekje aan deden. Kwam door de adrenaline van de heenreis denk ik. Grote file ed geweest. Ploon dan kan je de spray van de ochtend wel nemen en dan 's avonds iets later.
Ddees, spannend weer! Ploon, hopelijk kun jij ook snel weer beginnen. Heeft iemand van jullie ervaring met cetrotide? Men, wat een rotspuit is dat... Lost totaal niet op dus heb heel wat rondjes moeten draaien met dat potje. Ook stond er in de bijsluiter dat je dat op de kop moet houden maar dan kreeg ik de vloeistof er niet in.. Nu heb ik wel een geïrriteerde huid rondom die plek, zeg maar net zon oppervlakte bultjes als een mug je net heeft gestoken...is dat normaal? Sorry heb wel veel te vragen vandaag...
Ik had ook een enorme rooie plek van de cetrotide. Wel zo groot als een tennisbal, ok wat dik, rood en warm. Ik heb wel gewoon doorgespoten die ronde maar heb wel bij de poging daarop aangegeven allergisch te zijn. Ik geloof dat het wel veel meer voorkomt zo'n jeukbult als jij beschrijft. Die krijg ik altijd van de pregnyl. Even vervelend, maar ach zo weet over! Vraag maar raak hoor. Hoe meer je weet hoe rustiger je gaat en hoe beter het is!
Ik kan me van de 3e keer ook vaag nog herinneren dat ik naar de uitslaapkamer liep. Hihi. Bizar hè, de eerste twee keer niks van meegekregen! Fije dope daar!
PNO vergoedt de embryoscope wel hoor. Maar assisted hatching moet je idd nooit declareren bij je verzekering, want dan loop je de kans dat ze de hele behandeling niet vergoeden. Cetrotide: weet eigenlijk niet meer of ik daar last van had. Maar het is gelukkig maar voor een paar dagen dat je dat moet spuiten. Vind pregnyl nog altijd het meest vervelende goedje om te spuiten.
Ddees succes vandaag! Hoe laat moet je? Hier blij. Menstruatie doorgekomen. Dus vanmorgen eerste neusspray gezet. Eindelijk. Heb besloten deze maand heel gezond te doen. En geen alcohol en zo. Basdt het niet schaadt het niet.
@Ddees: wilde je nog succes wensen vandaag, maar jij bent al in DD en hebt er al een halve dagtaak op zitten. Hopelijk zijn de uitslagen goed zodat je kan starten. @Ploon: jij ook al 'goed' nieuws! Ook jij kan van start. Heel veel succes! Granaatappelsap is ook erg gezond, al is het iets minder lekker dan een goed glas wijn! Hopelijk kun jij het nieuwe jaar ook zwanger aftrappen!! @Jippiejee: hoe is het nu met je? Nog bloedverlies gehad? Nog 2 dagen afzien.
Tassie, Gefeliciteerd!!!! Echt super leuk!! Jippie, nog ff volhouden tot maandag. (al heb ik makkelijk praten). Hoop zo dat er toch een hartactie is te zien, duimen draaien!!! Ik werd na de punctie ook wakker op het moment dat ze mijn onderbroek aan deden, zo raar. Ik riep nog: Stop, ik ben nog wakker!! Maar toen was het dus al voorbij. Gisteren combinatietest gehad en uitslag was goed!!! Geen verhoogde kans en ukkie zag er goed uit. Maagje was al te zien en blaasje ook al, zo bizar. Nu duurt het voorlopig even voor we hem/haar zien, dat zal bij de 20 weken echo zijn. 30/1 wel een controle afspraak bij verloskundige, gaan we proberen naar het hartje te luisteren. Ik moet trouwens DD wel op de hoogte houden, hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon gebeld of ff een mail sturen? p.s. Bij ons wordt de embryoscoop ook niet vergoed. Ruim 425,- maar goed, het is voor een goed doel geweest dus ik heb het er graag voor over!!! Fijn weekend allemaal en succes voor de meiden die gaan beginnen met spuiten / snuiven / slikken . (klink zo raar, zou ook iets anders kunnen zijn in het weekend haha....). Grx
Ploon jeej eindelijk van start. Gelukkig kan je ook gewoon beginnen en hoef je niet de echo af te wachten voor het gele lichaam. Heb je nu dan maandag alsnog die echo? Oh lees net dat je daar maandag voor gaat bellen Bij mij kwam die sterke reactie van de vitaminen, omdat er in de vt E noten gebruikt worden en laat ik daar toch allergisch voor zijn . De klachten gingen niet over door alleen de E weg te laten dus nu eerst met alles gestopt en binnenkort ga ik het per vitamine proberen of ik de D en omega wel verdraag. Sneeuwmees hoe gaat t nu met je man? Ie hij al iets uitgeruster? Heerlijk die behandelingen van een fysio? Ik weet er alles van Tassie gefeliciteerd meis, wat een goed nieuws. Nu kun je hopelijk gaan genieten Ddees je hebt ondertussen alles al bijna achter de rug, maar toch nog even succes en hopelijk ziet alees er goed uit en kan je van start. Mag wel weer een keer, je wacht ook al lang genoeg Klaproos ik kan me je zorgen voorstellen. Ik heb niet eens een ziekte en ben bang dat de volgende zwangerschap weer in een miskraam eindigt. maar bij jou is duidelijk waar je problemen vandaan komen en daar zullen ze wel op inspelen, maar geef t inderdaad gewoon aan dat je daar bang voor bent. Lets jeetje gaat opeens al snel bij jou zeg! Nog even en je kan al gaan broeden op jullie emmy Jippie hoe gaat t nu? Alvast succes voor maandag. Sorry als ik iemand gemist heb , maar valt niet mee om het allemaal bij te houden met een 40-urige werkweek en ruim 2 uur reistijd per dag. Hier gaat alles voor de rest zijn gangetje. Ik heb wel t idee dat die ovulatietesten bij mij in ieder geval niet goed werken, want tot nu toe weer niks te zien, maar ja zolang die ongi over 2 weken maar komt vind ik t best. Fijn weekend iedereen!
@Mikka: gefeliciteerd met de mooie uitslag van de combinatietest. Ik ben spontaan zwanger geraakt en DD vroeg ook me te laten weten hoe het ging. Ik heb na de combinatietest (en dus na de 12 wkn grens) even een mail gestuurd. Kreeg een hele aardige mail terug en daar heb ik het bij gelaten, omdat ik niet via DD zwanger ben geraakt. Maar kan me voorstellen dat je misschien later nog een keer een geboortekaartje stuurt. Verder zou ik ook niet weten wat ze nog meer willen weten. @Boboke: lastig als je lichaam even niet doet wat het wil. Kan best zijn dat je eisprongen even van slag zijn door de miskraam en je misschien of heel laat of een keer geen eisprong hebt. Denk dat ongesteld worden voor jou nu misschien wel het belangrijkst is, zodat je in ieder geval kunt starten. Mijn man voelt zich inderdaad beter. Overdag in ieder geval niet meer in slaap vallen (zoals eerst wel 10 keer per dag gebeurde). Verder zei hij ook, heel raar, dat zijn huid heel anders aanvoelt en zijn nagels zelfs heel snel groeien. Blijkbaar is er veel zonder zuurstof geweest in zijn lichaam en krijgt zijn lichaam nu ineens een enorme boost.
Ddees, hoop dat je beginnen mag!! Sneeuwmees, fijn dat het je man zich zoveel beter voelt! Hoe kan een lichaam ook functioneren als het niet goed kan uitrusten. Mikka, goeie uitslag! Super zal ook wel een opluchting zijn! Ploon, dus eindelijk aan de snuif je bent van start, succes!! Hier gaat het zijn gangetje, ben al wel rustiger geworden, meer berusting en ik zie het wel maandag. woensdag en donderdag best misselijk geweest, was gister weer over, vond ik wel vervelend. Maar er heerst hier ook buikgriep dus wie weet was het helemaal geen kwaaltje. Ik hoop maandag goed nieuws te krijgen en dan hoop ik ook voorzichtig een beetje te kunnen gaan genieten. Spannend nog even!
Mikka wat fijn dat alle uitslagen goed waren bij de combinatietest, toch wel een opluchting lijkt me. Ga je niet tussendoor zelf nog een pretecho doen? Sneeuwmees wat een verschil goed slapen/genoeg zuurstof doet met een mens. Zo schreef ik dus net nog dat mijn ovutetsten weer niks laten zien en zo heb ik vanochtend een knalpositivieve test uit het niets!! Betekent wel dat mijn afspraak van 22 januari waarschijnlijk aan de late kant is, omdat mijn lf altijd rond de 10 dagen ligt. Maandag maar even DD bellen of het vroeger moet/kan. Jippie ik kan me voorstellen dat je nu het liefste volop kwaaltjes zou willen hebben om je gerust te stellen, maar die misselijkheid klinkt toch al goed. Ik duim mee voor goed nieuws maandag.
Ik schrijf het ook een beetje raar geloof ik. Ik bedoel dat ik het vervelend vind dat ik nu niet meer misselijk ben.... Was 'blij' met mijn misselijkheid!