ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussion in 'MMM clubs' started by NinaD, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaslom84

Kaslom84 Niet meer actief

Sneeuwmees : bedankt voor je snelle reactie. In Zutphen is het beleid heel streng, Eerst mocht ik alleen een IUI behandeling, de gyn wilde zelfs liever zonder hormonale behandeling , omdat ik daar volgens haar vreselijk ziek , en zelfs wel dood aan kon gaan (zei ze letterlijk!). Ik ben nu met IUI gestart en heb bijna nergens last van !!:x Ik heb adhv deze , en nog andere uitspraken van haar een second opinion aangevraagd in Arnhem. Ondertussen ging een onderzoek in Zutphen nog gewoon door en zei mijn gyn dat ze wegging en ik een ander zou krijgen. Met de nieuwe gyn heb ik 2 januari een gesprek gehad en zij bood me 1 poging aan, en dát terwijl de vorige in het zelfde ziekenhuis dit niet wilde! Echter wist de tweede gyn. helemaal niet dat het ziekenhuis waarmee ze samen werken dit niet meer doet op je 42 ste . Dus belde ze me vrijdag weer af!
    Nu weet ik dus niet of ik Arnhem door moet laten gaan of het verderop moet zoeken. Ik ga morgen de zorgverzekeraar ook maar bellen (ik ben pas bij hun sinds 1 januari, ze zullen me zien aankomen:p, ik heb de polisvoorwaarden nog niet eens binnen!)

Super dat je gewoon spontaan zwanger bent geworden! Hadden jullie allebei problemen met zwanger worden of 1 van beiden ?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San1971: toen ik op mijn 40ste naar het zkh ging omdat het zwanger raken niet wilde lukken, had ik gehoopt op wat hulp met IUI. Maar in mijn zkh deden ze geen IUI boven de 38, omdat dat geen enkele zin zou hebben. Dus het werd voor ons gelijk ivf. Zo zie je maar hoe verschillend artsen hierin staan. Bij mij zagen ze geen meerwaarde omdat ik weinig follikels had en toch bijna 2 cyclussen kwijt was met een ivf-poging. En wij op de natuurlijke manier (hoe klein ook) nog altijd een kans hadden.
    Ik zou zeker alles op alles zetten (desnoods een afspraak in DD èn in Arnhem). De wachttijden in DD kunnen lang zijn, dus als ik jou was (wil je niets opdringen) morgen gelijk èn Arnhem èn DD bellen. Ik ben zelf ook vorig jaar naar PNO overgestapt en ze hadden van mij ook al gelijk een aanvraag binnen voor behandeling in het buitenland. Dus ze zijn wel wat gewend!
    Wat is bij jullie de reden (als ik vragen mag) waarom jullie IUI of IVF zouden moeten hebben?

3. Kaslom84

Sneeuwmeesje : tja , de complete oorzaak weet ik nóg niet. de Eerst gyn vertelde ons helemaal weinig , de tweede vertelde ons in ieder geval dat de hoeveelheid zaad te weinig was (3 miljoen volgens mij) en de beweeglijkheid was ok niet super.
    Bij mij was er (na bloedonderzoek) iets wel goed en iets niet goed . Mijn eicellen waren niet jeugdiger dan mijn leeftijd , vertelde ze. En wat dát betekend weet ik nog niet . Klinkt negatief , maar adhv die uitslag mocht ik opeens wél iui mét hormonale stimulatie gaan doen.
    Ze mompelde iets over een uitslag van mijn eicellen onder de 0,1, Wat dat betekend weet ik dus niet , maar bij beide was er dus een probleem. Ik krijg van de week zelf alle uitslagen mee, zodat ik ze zo snel mogelijk mee kan nemen /sturen naar een ander ziekenhuis. Het scheelt wel dat alle onderzoeken dus al gedaan zijn, zelfs de hiv test enzo voor de ivf poging.
    Ik ga inderdaad morgen maar flink aan het bellen!!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San1971: de waarde die met de eicellen te maken heeft, kan (of is zeer waarschijnlijk) de amh-waarde. Als hij 0,1 is, betekent dat inderdaad dat die erg laag is en je eicelvoorraad weinig is. In dat opzicht zou je in DD aan het goede adres zijn. Mijn amh-waarde was in NL ook 0,1, maar toen ze het in DD opnieuw lieten prikken 0.34. Nog niet echt om over naar huis te schrijven, maar toch. Het verbaast me dan wel dat ze je dan met IUI verder laten klungelen, maar ze zullen er wel een reden voor hebben. De andere waarde, kan dat de fsh-waarde zijn? Dat is meestal een waarde die geprikt wordt ter voorbereiding op een ivf. In DD wil dr. S. dat die onder de 7 is. Bij mij was die 10,1, waar hij niet zo blij mee was, maar hij liet me toch starten.
    Overigens is de wachttijd in DD vrij lang maar het loont altijd wel om tussendoor nog eens te bellen of er al eerder plekken vrij gekomen zijn. En het kan voor je intake in DD prettig zijn als veel dingen al onderzocht of geprikt zijn, maar houdt er maar rekening mee dat dr. S. vaak ook nog alles overnieuw laat prikken in zijn eigen laboratorium. Hij is met name ook geïnteresseerd in de dhea-waarde. Als die ook laag is, adviseert hij vrouwen om eerst 6-8 weken hier dhea voor te gaan slikken. HIV wordt overigens in DD voor elke punctie opnieuw geprikt (zowel bij man als de vrouw), omdat dat in Duitsland wettelijk verplicht is. Misschien als je heel lang moet wachten in DD kan je evt. overwegen, om alvast een keer bloed te laten prikken in DD, zodat dr. S. alvast je waardes heeft. Mocht je inderdaad die dhea moeten gaan slikken, dan heb je vast een voorsprong.
    Dr. S. adviseert stellen ook vaak bij de intake om vitamines in hoge doseringen te gaan slikken. Als je wil kan ik je het lijstje wel eens doorsturen. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.

5. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik breek even in hoor dames! Ben gestopt hier te schrijven omdat ik niet meer in DD onder behandeling ben. Maar ik lees nog regelmatig mee. Bij deze heel veel succes gewenst aan alle nieuwe dames op dit topic! Jullie zijn in goede handen in DD en wij gaan daar ook zeker weer verder met ICSI als de IUI pogingen in NL niets opleveren.

Alleen daar heb ik dus een vraag over, want Sneeuwmees: lees ik nu dat Dr. S naar FSH kijkt? Dat heeft hij bij mij nooit op dag 3 geprikt en toch mocht ik gewoon beginnen. Het is overigens wel op andere dagen in mijn cyclus geprikt maar toen was 'ie gek genoeg 7 terwijl 'ie op dag 3 19,3 is. Denk je dat hij mij niet eens wil behandelen met deze waarde? Zolang er follikels groeien (al zijn het er bij mij maximaal 3) is een behandeling toch zinvol?

Liefs, Miss

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Miss76: dr. S. heeft in DD niet meer op fsh laten prikken, maar ik had mijn medisch dossier meegenomen en daar stond mijn fsh in (dat was op dag 3 geprikt). Daar viel hij toch wel over dat dat te hoog was en onder de 7 moest zijn. Omdat ik er blijkbaar toch zwanger mee geraakt ben, mocht ik door. Maar hij was er (vond ik) naar mij toe erg kritisch over (zeker ook in combinatie met mijn amh van 0,34). Overigens zou ik me er niet te druk om maken, hoor. Dr. S. is wel eens wisselend in wat hij bij sommigen als een 'probleem' ziet en waar hij bij anderen niet over rept. Ik denk niet dat hij mij door mijn fsh geweigerd zou hebben te behandelen, maar het maakte het totaalplaatje (als ik hem mocht geloven) niet heel ideaal.

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

Jan 24, 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Dank voor je snelle reactie! Dat mijn situatie niet ideaal is, weet ik zelf wel. Dat hoeft hij me niet meer te vertellen ;). Maar we gaan eruit halen wat er nog in zit, dus fijn om te weten dat jij niet denkt dat het een probleem zal zijn. X

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Miss76: tuurlijk moet je alles eruit halen wat erin zit. Moet zeggen dat hij bij onze intake in eerste instantie erg kritisch over alles was uit mijn dossier. Als hij het een probleem had gevonden bij jou (of een vermoeden had dat dat een probleem kon worden voor jou), had hij dat echt nog wel een keer op de juiste dag in je cyclus laten prikken, hoor! Heb vertrouwen, meid! Vrouwen die supervruchtbaar zijn, gaan niet naar DD. Dus dr. S. ziet genoeg verschillende vruchtbaarheidsproblemen voorbij komen. Aan hem de taak te proberen, ondanks de problematiek per vrouw, toch een zwangerschap tot stand te brengen!

9. Kaslom84

Sneeuwmees : fijn dat je zo snel antwoord. Reuze balen als het weekend is, we moeten al zo snel beslissen!
    Ik dacht dat er in Dusseldorf helemaal geen wachtlijst was? Dus daardoor zou ik misschien ook niet eens daar terecht kunnen. Als ik bijvoorbeeld 3 maanden moet wachten dan zou het misschien nog net kunnen maar het moet dan al niet later zijn!

Ik ben heel benieuwd naar de vitaminen , zou je me dat kunnen berichten? Kun je prive berichten sturen? (ik heb me net pas geregistreerd)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @San: ik zal je het lijstje pb-en. Het zijn vitamines, die zowel door jou als door je man geslikt moeten worden. Ik weet niet wat de actuele wachttijden zijn, maar normaal zijn die tussen de 4-5 maanden.:( Dus wie weet kun je alvast een poging in Arnhem doen, terwijl je op de wachtlijst staat voor DD. Gewoon even bellen. Je kan altijd weer bellen om een afspraak af te zeggen. En zoals gezegd, zo af en toe bellen of er al eerder plek is in DD loont zeker. ;)

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Wat betreft ivf boven de 40: ik meen dat in Nederland ze dat in Utrecht doen (maar weet het niet zeker). Misschien het uitzoeken waard?

12. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Zit even bij te lezen, ben toch vroeg wakker. (goh hoe kan dat dan??? ;) )

@San; Maar is het niet zo dat als je naar DD wil je bij een andere (Duitse) arts je veel sneller aan de beurt bent? Dat is misschien nog een idee voor jou! DD lijkt me wel een optie die te overwegen valt, ook al kost het wat meer tijd, je hebt waarschijnlijk niet veel pogingen (mogelijk maar 1) En het lijkt mij verstandig om dan gelijk het onderste uit de kan te halen!

Succes!

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Mooie buik Sneeuwmees!:D

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jippie: veel succes bij de echo vandaag! Hoop op goed nieuws! Nog bloedverlies gehad?

15. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees, mooie buik hoor!
    @ san, wij hebben voor een duitse arts gekozen, ons duits is wel goed, en hadden zo'n twee maanden wachttijd.
    @klaproos, wanneer ga je ook weer trouwen?

Weet niet meer wie het vroeg wanneer ik weer een echo had, maar dat is morgen dus. En donderdag of vrijdag de punctie. Wordt tijd, ben bijna door mijn gonal heen, kan nog een of twee keer volgens mij...weet niet of je dat door moet spuiten tot de dag van de punctie, want dan hoop ik dat ze het nog in dusseldorf hebben.
    En ook nog een cetrotide, gelukkig...;) jeukding...gelukkig na de eerste keer geen bulten meer gehad, maar wel jeuk;)
    Het wordt een spannende week!

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    @Lets, tussen de pregnyl en de punctie zit een dag zonder spuiten. dus als je di en wo nog moet spuiten wo avond pregnyl hoef je do niet meer en heb je vrijdag punctie. Dan moet het dus net kunnen! Zuinig met hormonen hoor, netjes;)

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Ik had donderdag ochtend voor het laatst nog wat bloedverlies. Nog een paar uurtjes en dan weten we meer, pfffff KILLING hoor.

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Hoi dames!
    @Lets; jee, wat ga jij snel! Ik hoop op een goede echo morgen zodat je al snel de punctie kunt ondergaan. Spannend!!

@Ik zie nieuwe namen; welkom San en Miss! Spannend voor jullie de stap naar DD, maar zeker een goede keuze.

@ego; de klachten gaan maar op en neer. De ene dag voel ik mij wat beter dan de andere. En natuurlijk wil ik niet klagen, maar ik baal best dat er dagen zijn dat ik amper iets kan doen. Zo moe en slapjes. Zonet onder de douche bijna flauwgevallen, dus hup maar zittend verder gegaan. Nu blijft het ook hangen (ja, dan moet ik natuurlijk niet achter de laptop gaan zitten, maar even platliggen of zo). Ik ga zo de huisarts bellen, want ik heb een verwijzing nodig voor de gynaecoloog.
    Ik heb helaas niet altijd puf om berichtjes te plaatsen, maar dat komt hopelijk snel weer terug!

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    @Jippie; jee meid, ik vergeet je helemaal:). Heel veel succes meid! Mijn duimen draaien voor je! Heel veel succes!

20. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jiepoiejee, spannend!!! Denk aan je!!! Hoop op het allerbeste!

Tassie, we vergeven het je hoor;) hihi hopelijk snel weer wat fitter!

Share This Page