San,er is helaas een wachtlijst van 6 maanden in DD. Maar ik zou er als ik jou was voor gaan. In Nederland is er bij mij niet eens naar AMH gekeken. Is het je eerste kindje als ik vragen mag? Dan is het nog extra spannend lijkt me. Ik heb ook een vraagje over dat FSH,volgens mij is dat bij mij niet eens gemeten? Weet niet of dat kwaad kan? Lets,ik trouw 24 januari! Tassie,het is je vergeven hoor Jipiejee,ik duim!!!!
Klaproos, wat spannend, jullie trouwdag schiet al op!! Lukt het met de voorbereidingen? Gaan jullie ook nog op huwelijksreis? Wat ontzettend leuk voor jullie!
Het valt me op dat jullie allemaal zo enthousiast en positief zijn! Leuk hoor!!! Jippiejee, omdat ik me totaal niet geholpen voelde in Zutphen heb ik een verwijzing voor Arnhem gevraagd en gekregen. Ik mag daar op 20 januari al komen. Maar toen wist ik nog niet of zij überhaupt wel ivf deden als je 42 bent . Ik heb net gebeld en zij vinden dit geen probleem, maar kijken wel per stel of dit zin heeft. Sneeuwmees : bedankt voor je bericht ! Veel vitamines ,maar de meeste slikte ik al wel (en ik had vriendlief ook al voorzien van 9 pillen op een dag )Nog even checken of ik nog wat mis, ga ik dat nog even halen. Klaproos : wat leuk dat je gaat trouwen!!! Ik heb al een kind, een jongentje van 8 met mijn vorige partner. Inmiddels ben ik natuurlijk al wat ouder, en mijn vriend heeft "slecht zaad" dus dat komt er ook nog bij. Hebben ze nooit bloed geprikt op het moment dat je ongesteld was ? Want dan meten ze namelijk dat FSH volgens mij! Sneeuwmees: in Zutphen voelde ik me inderdaad afgescheept met de iui , zo van dan heb je toch nog wat. Zelf had ik zoiets van : alles eruit halen wat erin zit , maar zij sprak alleen maar over de kosten en de kansen dat het goed zou gaan van een dure ivf behandeling. Daar zit je toch helemaal niet op te wachten dan! Ik heb net de eerste echo gehad voor de IUI, negende dag, niks te zien en bijzonder dus BMS , terwijl mijn cyclus meestal maar 25 dagen duurt. Ziet er niet positief uit dus.
@Klaproos: niet over fsh inzitten, hoor! Wat ik al zei, dr. S. zag het in mijn NL medische dossier staan en 'viel' er toen over, maar hij heeft het ook niet nog een keer laten prikken. Dus blijkbaar is het voor hem ook weer niet zo belangrijk. Denk dat mij meer waarde hecht aan de amh- en dhea-waarde. @San1971: heb dat ook in mijn NL zkh gehad. Ze zagen geen meerwaarde om verder te gaan met ivf, maar mocht wel de 3e poging alsnog daar doen. Voelde toch ook alsof ze dan maar hetzelfde 'trucje' nog een keer gingen herhalen, zodat zij hun 'plicht' hadden gedaan en dat ik dan het gevoel zou hebben dat ze me alle kans hadden gegeven. Mocht je amh te laag zijn, dan is het zeker zinvol naar DD over te stappen. In NL wordt bij ivf meestal een 'platlegger' van je cyclus gebruikt (Decapeptyl) wat funest blijkt te zijn voor mensen met een laag amh. In DD krijg je hiervoor een neusspray (suprefact) die pulserend je cyclus afremt. Daarnaast laat dr. S. vrouwen meestal ook 2 keer per dag hormonen spuiten. Wat in mijn geval ook beter werkte. @Tassie: vervelend dat je zo slapjes bent, zo erg dat je zelfs al bijna flauwviel. Het is voor het goede doel, maar toch... Rustig aan, meid en vanaf week 12 zou je je beter (en fitter) moeten voelen, dus ik vrees nog even de tandjes op elkaar. @Lets: spannende week voor jou. Hoeveel follikels heb je nu ongeveer?
@Jippiejee: Heel veel succes, ik duim ook voor jullie ! Ik probeer alles mee te lezen en bij te houden, maar helaas echt geen tijd om uitgebreid op iedereen te reageren .
Klaproos, ik kreeg van de Synarela hoofdpijn (nu weer een beetje) en van de Menopur met ik een paar keer misselijk geweest. Maar het ging beide snel over. Verder nergens last van gehad. Wat spannend bijna trouwen... Nog 11 nachtjes slapen... Alles klaar voor de grote dag? San1971: welkom hier (helaas dat je ook hier terecht bent gekomen en het spontaan niet lukt). Heb je nog geen kinderen? Wat onwijs vervelend en raar dat ze niet met je verder willen omdat je 42 bent. Hopelijk kun je er tussen komen in DD en kan daar je droom waar gemaakt worden. Misschien als je je verhaal uitlegt dat je dan wel snel terecht kunt. Maar... er is nog een ivf-kliniek in DD hè. Niet met een NL arts en veel kleiner, maar misschien is dat een optie? Oh ik lees nu dat je al één kindje hebt. Wat balen dat deze cyclus je lichaam niet meewerkt. Hopelijk trekt het nog aan. Wanneer heb je je volgende fm? Lets, spannend! Ik duim voor je. Het komt nu dichtbij. Leuk, leuk! Ik denk dat je genoeg medicatie hebt, want je hoeft niet tot de punctie te spuiten. Tassie: vervelend dat je je zo voelt. Tuurlijk weet je waarvoor je het doet, maar leuk is het niet. Ik hoop dat het snel beter wordt. Misschien is er wel iets voor. Kun je ja altijd vragen aan de huisarts of gyn. Jippiejee, hoe is het?????? Mijn duimen draaien. Hier vandaag uitgangsecho gehad, dag 3. Jeetje wat een ongeïnteresseerde gyn. Maar alles was rustig. Zaterdag weer terug (weer bij haar ). Baarmoederslijmvlies nog heel dun (2,3 mm), maar dat was normaal volgens haar. Zaterdag maar verder zien.
Wauw jippiejee, wat een goed nieuws!!! Helemaal super!!!! Gefeliciteerd! Ik geloof dat ik aan beide kanten rond de vier follikels had, zou dat kunnen? Ze praatte er nl. Wel erg snel overheen. Nog een vraagje he.. Ik zit nu bij pno, moet ik die eigenlijk nu al op de hoogte brengen van onze behandeling van tevoren of moet ik straks gewoon de rekeningen indienden...?
thanx dames! @ Lets, je moet van te voren toestemming vragen voor een behandeling in het buitenland. Hiervoor hadden zo (toen ik begon althans) een formulier die moet de arts invullen. Ik zal zeker wachten met declareren totdat je de toestemming hebt. Die toestemming is overigens volgens mij nooit een probleem hoor!
Ja!! Jippiejee, wat een geweldig nieuws! Wat zal dat een opluchting zijn! Hoe ver ben je ongeveer?? Yeah!
Mm, vaag, voor icsi in het buitenland geen toestemming nodig, voor ivf wel, aldus de meneer aan de tel. Heb zijn naam maar voor de zekerheid opgeschreven....zo einde uitstelgedrag, aan de poets maar weer
@Jippie: geweldig, meid! Gefeliciteerd! Hadden ze nog een verklaring voor het bloedverlies? @Lets: als je in DD onder behandeling bent zou je van tevoren toestemming van PNO moeten hebben voor behandeling buitenland. Ik heb alle rekeningen even opgespaard totdat ik deze bevestiging van hun heb ontvangen.
Jippie voor jippie!! Wat fijn, een kloppend hartje! Lets: idd toestemmingsformulier ff invullen samen met de arts, dat werkt het best. Had ik niet gedaan en toen moest ik lang op m'n centjes wachten De meneer die jou te woord stond weet vast niet precies hoe het zit met ivf en icsi, want het lijkt mij vreemd dat je voor icsi geen toestemming nodig zou hebben. Dat is nl nog veel duurder dan ivf.
@Jippiejee: hij staat je goed, meid! En zullen we afspreken dat we hem laten staan voor de komende 33,1 wkn! P.s. hoe was het nu met dat tweede vruchtzakje? Inmiddels helemaal verdwenen?
Nee die zat er nog, voor mijn gevoel iets groter geworden. Zit zeker geen vruchtje in. Dit wordt volgens de gyn t.z.t. wel geresorbeerd of anders komt het er met de bevalling wel mee uit...
Jippiejee gefeliciteerd!!!!! En die banner staat heel goed San welkom. Hopelijk gaat t snel lukken om een ziekenhuis te vinden dat jullie wil helpen. Vindt t wel vreemd dat ze het niet wilden aangezien het toch vergoed wordt tot 43 jaar. Ploon vervelend dat je niet zo'n leuke gyn had, maar als ze het allemaal maar goed opmeet. Gelukkig is alles rustig. Was er nu nog iets te zien van dat gele lichaam? Loontje kan me voorstellen met zo'n kleintje dat het behoorlijk druk is. Als je weer tijd hebt kom je gewoon weer een keer buurten. Tassie hopelijk voel je je snel weer wat beter. Wel goed op jezelf letten hè! Lets succes morgen