ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mona: wat goed dat de kleine al ingedaald is. Weer een zorg minder. Hopelijk blijft de bloeddruk op dit peil hangen tot aan je verlof en doet de rust je dan goed. Jouw verlof schiet al op. Kamertje al helemaal klaar?
    @Lets: goed dat ze allebei nog in de race zijn, ook al heeft de ene een kleine voorsprong. Overmorgen krijg je er 1 of 2 teruggeplaatst en kan het broeden beginnen.
    @Botala: jullie gaan voor de vruchtwaterpunctie? Dacht dat iedere vorm van onderzoek wat lastiger was met een tweeling? Is de NIPT-test niets voor jullie? Wel duurder, maar minder risico's? Fijn dat je je iets beter voelt.
    @Tassie: die onzekerheid zal iedere zwangere herkennen. Je ziet of voelt nog niets, behalve de zwangerschapskwaaltjes. Heb vertrouwen, meid. Wat je allemaal aan kwaaltjes voelt klinkt, als erg zwanger. Ik was altijd anti-angel sound om het hartje mee te horen, maar ben deze zwangerschap toch overstag gegaan en heeft me even de kritieke spannende weken tot ik het kindje kon voelen doorgeholpen. Alleen werkt zo'n angelsound pas vanaf week 10-11. Dus tot die tijd moet je even doorbijten.
    @Ploon: mooie score! Hopelijk groeien ze allemaal nog even mooi en gelijk zo door! Sterkte bij de tandarts. Zal niet meevallen met zo'n beweeglijke peuter. Hoor graag hoe het afgelopen is.

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Lets, wij hadden ook langzame. Dan gaat de celdeling niet zo snel. Maar de acupuncturiste zei: als ze maar blijven delen dan is er niet aan de hand. Maakt niet uit hoe snel.
    Mona: fijn dat de echo goed was. Toch elke keer weer fijn om die bevestiging te krijgen lijkt me.
    Botala: oh dus 's ochtends nog niet zo fijn? Maar gelukkig dat de rest van de dag beter gaat.
    Waarom doe je een vruchtwaterpunctie? Kan die nipt-test niet bij een tweeling?
    Fijn dat de echo weer goed was en er twee kleine mensjes goed aan het bewegen waren. Mooi!
    Tassie en Botala: jullie zijn echt ZWANGER! :) :)
    Ego: woensdag naar DD. Om 11.30 uur. Hoe laat moet de rest? ;) We kunnen wel samen thee gaan drinken daar :)
    Ze dacht dat dit dan waarschijnlijk de laatste echo voor de punctie is. Maar ze zijn nog maar 13 mm..... Moet nog even.... Weet niet hoe snel ze groeien normaal. Benieuwd!
    Nee, ze heeft geen pijn aan d'r tandjes. Gelukkig niet. Zullen zien hoe het verloopt.

3. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ploon Wij moeten om 1100. Knuffel voor jou en je meisje.
    Botala Gelukkig gaat het langzaam beter. Enne een banner zou wel leuk zijn ;)
    Lets Gelukkig doen ze het nog. . .
    Monatoetje de laatste weken gaan in. Fijn dat het kindje al goed ligt.
    Tassie gaat het nog steeds goed? Lekker zwanger.
    Sneeuwmees het gaat ook bij jou al weer hard.
    Mikka hoe gaat het bij jou? En een banner? ? ? ? Niet doen hoor als je zelf niet wilt ;)

Ego Ja de bijwerkingen zijn wel erger dan de vorige keren. Af en toe huilbuien en een gevoel van bleghh. Terwijl ik in de 2e helft toen ik superfact gebruikte zo blij er van was.
    Met hormonen voelde ik me altijd beter, maar nu een keer niet.
    De darmen zijn ook nog gevoelig. En ik hoef niet elke dag naar de wc. Het is niet te hard, maar gewoon geen aandrang en dan voel je je ook vol.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: tijdens de eerste poging had ik ook traagwerkende darmen. Heb er toen ook movicolon-zakjes van de huisarts voor gekregen. Blijkbaar legde de Decap niet alleen mijn cyclus plat maar ook mijn darmen. Met de suprefact en menopur heb ik er geen last van gehad. Heb ook wel eens aan het einde van een poging gehad dat mijn darmen ook wat trager werkte. Net of de follikels mijn darmen wat 'afknepen'. Nou, hopelijk snel verlossing met de punctie voor jou. Zo te horen gaan jij en Ploon elkaar zeer waarschijnlijk zien in DD.
    @Ploon: hoe is het gegaan bij de tandarts?

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.339
    694
    113
    Utrecht
    @Ddees; jammer dat je dit keer geen "prettige" bijwerkingen hebt. En inderdaad kunnen stilliggende of traagwerkende darmen vreselijk naar aanvoelen. Ik heb dat eigenlijk sowieso, maar sinds ik Movicolon gebruik (nu opgehoogd naar 1,5 zakje per dag) gaat het eigenlijk best goed en heb ik er meer controle over.
    Misschien kun je dat ook aan de huisarts vragen? Het is niet heel lekker (1 zakje oplossen in water) maar het werkt wel (althans bij mij).

6. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil best een banner aanmaken en heb ook al een x geprobeerd maar lukt me niet, iemand tip hoe het werkt?
    Ben in elk geval vandaag 13 + 4 dus gaan alweer richting 14 weken. Dan nog een weekje wachten en eindelijk bij vk naar het hartje luisteren.
    @tassie, dat onzekere blijft denk ik wel, heb ik ook nog steeds!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zo, mama's eerste werkdag zit erop! Dochter bij m'n ouders afgeleverd en die hebben met z'n allen een heel gezellige dag gehad :) En ik kon haar ook wel goed achterlaten (zonder tranen). 't Is alleen wel een heel lange dag, met al die reistijd erbij.
    Ze gaat op maandag naar mijn ouders, over een paar weekjes op dinsdag naar een gastouder (dat is nu nog niet rond, dus nu eerst op dinsdag ook naar m'n ouders) en op donderdag naar m'n schoonmoeder. Op woensdag ben ik vrij en op vrijdag heb ik een halve dag ouderschapsverlof en werk ik de andere helft van de dag thuis.
    Nu ff geen puf meer om op alle berichtjes van vandaag te reageren. Ff onderuit op de bank met een kopje thee met honing (ben verkouden). Zwaai!!

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie verstandig om thuis te blijven als je je zo voelt en gelukkig kon je direct bij de ha terecht. Rustig aan met zo'n lage bloeddruk hè! Sterkte

Ddees wij rijden in een donkerbruine megan met reclame erop (zet hier liever niet welke ivm herkenbaarheid) Vervelend dat je dit keer zo veel last hebt van bijwerkingen. Gelukkig is het einde in zicht

Jippie pfff jeetje wat heftig van je vriendin :(. Lief dat je er voor haar bent, zal voor jou vast ook niet makkelijk zijn.

Ploon wij moeten om 9.30 maar hebben ook nog een gesprek dus als het allemaal uitloopt, wie weet...
    Wat zielig van je dochtertje. Ik kan me voorstellen dat je daar zelf ook behoorlijk van schrikt. Hoe was t gegaan bij de tandarts?

Lets jammer dat we jou dan net mislopen. Alvast succes voor woensdag! Hopelijk 1 of 2 mooie emmy's in je buik.
    Ik vond het alleen zo apart, omdat dr. S bij ons bijna begint te stijgeren op het moment dat tp van 2 ter sprake kwam ;) en dit bij jou door de arts zelf wordt voorgesteld. Zal dan inderdaad wel aan de arts liggen.

Shaddixxx hoe was je fm?

Sneeuwmees tja dat verantwoordelijkheidsgevoel is niet zo makkelijk te onderdrukken hè ;). Maar jouw gezondheid en die van de kleine staan nu wel voorop. je hebt ze vaak genoeg erop gewezen dat er iets gedaan moet worden.

Mikka jeetje alweer bijna 14 weken! Jij gaat ook snel

Stiertje gelukkig viel de eerste werkdag mee en kon je goed afscheid nemen van je meisje. Ik denk dat je ouders het ook wel heel leuk vinden om zoveel tijd met hun kleindochter door te brengen. beterschap

Monatoetje goed dat ze je zo in de gaten houden. Ben je nog aan t werk of heb je al verlof?

Botala gelukkig gaat t nu langzaam wat beter en wat fijn dat de kleintjes het goed doen!

Sorry als ik iemand vergeten ben, valt niet mee om alles bij te houden met jullie kletskousen ;):D

9. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    #4849 Ploon, 20 jan 2014
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
    Nou Stiertje die dag zit erop! Dat heb je gehad. Fijn dat het goed ging. En ook met de kleine meid. Ach opa's en oma's vinden het vast geweldig om een dag op te passen. En het is voor jou een fijn idee dat ze in goede handen is. Kun je met een gerust hart aan het werk. Maar pffff.... wederom vind ik het knap van je dat je zulke lange dagen maakt en dan ook nog 3,5 dag werkt.
    Mikka, wauw 14 weken al bijna. Ik zal zo even kijken of ik je makkelijk kan uitleggen hoe je de banner in je handtekening plaatst.
    Lets, hoe laat ben jij ook alweer woensdag?
    Ddees, wat vervelend van die bijwerkingen zeg. Maar weet je, wat ik heel goed kan denken.... Gelukkig reageert mijn lichaam nu anders dan de vorige keer toen het niet goed ging, dus dan moet het nu wel goed gaan. Ik hoop dat dit voor jou geldt.
    Misschien zien we elkaar woensdag. Maar als die echo's zo vlot gaan, zitten jullie alweer in de auto terug naar huis als wij aankomen daar.
    Boboke, heb je een gesprek met dr.S? En Ddees, hebben wij eigenlijk die echo ook bij dr.S.? Dat weet ik eigenlijk helemaal niet. Want als dat zo is Boboke, dan zie ik je niet.
    Shadixxx: hoe ging het vandaag? Ben heel benieuwd.
    Vanmiddag bij de tandarts geweest. Kunnen ze niets mee. Hij zei wel dat er best een stuk af was :'( Als nu blijkt dat de zenuw bloot ligt, kan het in het ergste geval zijn dat de tand eruit moet (nee! alsjeblieft niet). Hij zei ook (als de tandjes gewoon blijven zitten) dat melktanden heel hard slijten. En dat ze nog verder groeien. Dus hopelijk slijt er wat van de onderkant af, waardoor je de 'schade' minder opmerkt.
    Ik ben nu wel wat rustiger. M'n schuldgevoel is ook wat minder nu. Tis gebeurd, ik kan er niets meer aan doen. Al baal ik echt als een stekker, het is niet anders.
    Wat denken jullie trouwens? Vandaag dus follikels van rond de 13. Woensdag echo in DD. Zou het dan kunnen dat we zaterdag de punctie hebben of zou dat ook nog gerust maandag kunnen worden?

10. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Mikka, zo moet het denk ik gaan lukken:
    Rechtsbovenin: banners
    Klik je op de bovenste 'zwanger'. Deze vul je helemaal in en maak je naar je eigen smaak.
    De BBCode voor forums kopieer je in het vlak (waar je nu tekst hebt staan) bij 'handtekening wijzigen'.
    Je moet dan wel wat tekst weghalen, want je hebt maar een beperkt aantal tekens wat je mag gebruiken.
    En dan moet ie doen.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: fijn dat de eerste dag goed is gegaan (en dat je het droog kon houden). Het scheelt dat ze lekker bij je ouders is en dat je weet dat ze in goede handen is. Niet ziek worden, hè?
    @Ploon: snap dat de tandarts niet veel kan doen, maar toch goed dat je er even naar hebt laten kijken (en ook fijn dat je je er zelf niet zo rot meer over voelt). Op zich zou het zaterdag moeten kunnen met de punctie als ze nu 13 mm zijn. Ze groeien tussen de 1-2 mm per dag en door de pregnyl krijgen ze ook nog eens een groeispurtje.
    @Mikka: als je googled op banners of zwangerschap tickers, kun je vollop kiezen. Ook als je hier ergens op zp (of een ander forum) een leuke voorbij ziet komen, kun je gewoon op zo'n banner klikken en aanpassen met jouw gegevens. Hierboven had Ploon al beschreven hoe je hem dan in je handtekening krijgt.
    @Boboke: goh, de 22e leek zo ver weg, maar is nu toch al weer snel! Hopelijk kunnen jullie weer snel van start.
    @Shadixx: was benieuwd hoe het met je eerste fm was gegaan.
    @Klaproos: succes morgen bij je eerste afspraak in DD! En... nog een paar nachtjes slapen tot je een getrouwde vrouw bent. Twee uiteenlopende 'hoogtepunten' deze week die hopelijk je hele leven gaan veranderen.

12. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hoi meiden. Ik zou graag hier meekletsen als t mag. Start deze cyclus met ICSI IN Düsseldorf. Zie dat Sneeuwmees hier ook zit, die ken ik nog van ander topic.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Salcia: welkom, hier en leuk je weer tegen te komen hier. Ja, je komt maar niet van me af.;) Verstandige keuze om naar DD te gaan! Hoop dat DD jullie dat brusje mag gaan brengen voor je dochtertje! Veel succes!

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hey!bij jou DD niet gelukt destijds? Nu al op 3/4 zie ik? Super!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Salcia: ik heb een poging in DD gehad. Helaas niet zwanger. Had er wel een goed gevoel over, dus had er wel vertrouwen in dat het daar moest kunnen lukken. Op de valreep, vlak voordat ik met de volgende poging daar ging beginnen, bleek ik spontaan zwanger. Jullie hebben de intake dus al gehad?

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Helaas Welkom Salcia. Tuurlijk mag je mee kletsen, we zijn er om naar elkaar te luisteren en te helpen.
    Vertel eens wat meer? Wanneer denk je te beginnen? Heb je al een gesprek gehad? Wat voor medicijnen ga je gebruiken?

17. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Sneeuwmees @ Ploon helaas kan een NIPT test niet met een tweeling omdat ze dan nog niet weten van wie het DNA is in je bloed...
    Morgen hebben we het intake gesprek ben heel benieuwd. Ze gaan dan voor en tegen uit leggen maar ik heb er al heel veel over gelezen en ons besluit staat vast. Mede door mijn leeftijd en de slechte zaadkwaliteit willen we toch een test uit laten voeren... Ook omdat we al 3 kinderen hebben willen we het risico op een ziek kindje zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
    @Ddees balen dat je deze keer zo heftig reageert sterkte meis...
    @Stiertje was wel weer wennen zeker zo'n lange dag?
    @Shadixxx ben heel benieuwd hoe je fm was gisteren....
    @Salcia welkom heel veel succes in DD

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Botala: de banner staat je goed! Wat ga je al weer snel! Klinkt inderdaad aannemelijk met het bloed en dat daarom de NIPT test niet gaat lukken. En snap het helemaal dat jullie graag duidelijkheid willen hebben (voor zover mogelijk). Jullie hebben inderdaad al kinderen en het heeft gewoon enorm veel impact voor jullie en je gezin èn de kindjes die komen gaan als er toch iets afwijkends gevonden zal worden.

19. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Sneeuwmees Thx je reactie doet me goed. Krijg veel negatieve reacties omdat we na het lange mmm traject besluiten om de test te laten doen met de bijbehorende beslissing. Zelfs de gynaecoloog vond het bijzonder (en dan zeg ik het netjes)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Botala: er heerst helaas een vreemde veronderstelling bij veel mensen dat als je in de mmm gezeten hebt je maar dankbaar moet zijn met uberhaupt een kindje en dan niet moet of mag zeuren of evt. afwijkingen of wat dan ook (een beetje ongenuanceerd gezegd misschien). Kende ook iemand die een huilbaby had (na jarenlang een oververvulde kinderwens gehad te hebben) en die zich schaamde daarover te klagen dat ze het ontzettend zwaar vond. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen, hoor. Wij hebben ook de combinatietest laten doen, en zouden evt. vervolgonderzoek doen als de scores daar reden voor gaven. Voor ons was (en is) een downkindje welkom, maar moet eerlijk zeggen dat bij andere ernstiger afwijkingen wij ook de zwangerschap hadden laten afbreken.

Deel Deze Pagina