ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, Ploon en ik dachten hetzelfde :)

2. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ja haha Stiertje, met zoveel follikels moest ik ook denken aan iets anders dan IUI. Zou toch jammer zijn om er niets mee te doen ;)
    Ik had gelezen inderdaad dat je weer aan het werk was gegaan, maar vroeg me af wanneer je weer moet. Zie je er tegen op? Of voelt het al beter dan je 1e werkdag?

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: het zou bij jou ook eens vanzelfsprekend gaan!:D:cool: Is er een kans dat ze de poging gaan afbreken als het er zoveel blijven? Ik dacht hetzelfde als Stiertje. Gewoon allemaal laten groeien en met ivf bevruchten.;)
    @Ploon: het werken gaat redelijk. Wel veel pijn bij het zitten en vooral het opstaan. Daarnaast ligt de kleine uk soms heel onhandig onder een rib, waardoor het zitten niet altijd even prettig is, of zoals vandaag compleet acrobatische toeren in mijn buik aan het maken is. Maar we tellen hard af. Morgen weer een stapje verder met het inwerken van mijn vervangster. ;)

4. Het is misschien heel ondankbaar van mij, maar voor een punctie vind ik 6 follikels weer net een beetje te weinig.. Ik heb er wel over nagedacht hoor, maar áls we dan voor IVF gaan, wil ik wel dat we daar dan vol voor gaan. Niet vanwege de punctie hoor, die is zo 'goed' bevallen in DD dat ik er zo nog 10 zou doen, maar wel omdat het, ondanks dat het nu met donorzaad is, toch gewoon als 3e poging telt. Ik weet wel dat, als dit nu weer misloopt, ik geen IUI meer wil. Hartstikke leuk dat ze dat 3 keer willen proberen hoor, maar ik wilde het eigenlijk vanaf het begin al niet. Toen dacht ik nog dat 3 keer IUI wel te overzien was, maar we zijn nu 3 maanden verder en er heeft nog geen behandeling plaatsgevonden omdat alles misloopt..

Ik heb gisteren meteen een nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag, DD wilde tot nu toe áltijd na 3 dagen weer een nieuwe meting zien. Nu lieten ze vandaag weten dat ze willen dat ik vrijdag voor een FM ga. Laat m'n afspraak van donderdag lekker staan. FM's worden nu gewoon weer lekker in NL gedaan. Snap nog steeds niet waarom ik voor die van vorige week nou per sé naar DD moest. Volgens mij kwam dat ook voornamelijk van de assistentes uit en heeft S. weinig meegekregen van die discussie.

Ik ben inderdaad moe van alles bij elkaar.. Lijkt ook wel of er steeds meer bij komt. Moet vrijdag met onze zoon naar de dokter, misschien dan -als hij tijd heeft- toch ook maar eens informeren over een doorverwijzing naar een psycholoog..

Ploon, knuffel voor jou! Ik hoop dat jij je snel beter voelt en dat je gebit meewerkt en Stiertje, jij een knuffel omdat je kleine meisje missen niet niks is!

En nu ga ik écht naar bed! ;)

5. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Trusten Shadixxxx. Slaap lekker! x

Maar... ik voel me goed (ondanks het schuldgevoel wat ik had omdat onze kleine meid gevallen was) en met mijn gebit is er niets aan de hand (wel bij de vorige ivf-poging - en wel met die van ons dochtertje).
    Maar geeft niet, hoor. Ga maar lekker slapen. En ik hoop voor je dat dit een geslaagde IUI-poging wordt.

6. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hoorde trouwens van de week van iemand die had in december een intake gesprek in dd met dr S. gepland staan. Was hij ziek. Nu moest ze weer maanden wachten. Ze heeft nu dan toch gekozen voor een duitse arts en is daarom iets eerder aan de beurt. Maar dat is toch wel lullig. Al is de Duitse arts ook heel kundig. Wacht je maanden. ... Krijg je dit.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ploon: zoiets heb ik ook al een keer eerder gehoord. Vind dat echt niet kunnen. Desnoods moet dr S. er een keer iets langer voor door werken. Maar mensen die maandenlang naar zo'n afspraak toe leven kun je niet nog maanden laten wachten. Achteraf gezien hadden wij ook best bij dr H. gekund. Heb haar een keer gehad en ze deed erg haar best zich verstaanbaar te maken.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Allereerst wil ik de hele grote groep die vandaag naar DD afreist heel veel succes wensen!!!

@Shaddixxx; wat een toestand, meid! Het is bij jou echt net alsof de duvel ermee speelt. Op zich leek mij dat plan van Ploon ook een goed idee om over te stappen op IVF. Want voor IUI is dit aantal toch te veel? Natuurlijk weet je niet of ze allemaal blijven doorgroeien. Bij mij waren er 5 die niets meer hadden gedaan uiteindelijk (dat was natuurlijk voor IVF) waardoor er 3 overbleven. Misschien toch maar overleggen met dr. S.?

@Stiertje; succes weer vandaag met werken!!

@ego; morgen ben ik gelukkig vrij en ik kijk er heel erg naar uit. Gisteren aan een collega (arts) gevraagd om mij adviezen te geven tav mijn darmen. Ik leek gisteren echt behoorlijk zwanger, terwijl ik vrij slank ben. Heel mijn darmen waren opgezwollen, dik en hard en ik had er echt veel pijn aan. Helaas, een medicijn die normaal uitstekend werkt bij een prikkelbare darm mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Nou ja, ik moet dus fruit met velletjes eten (druiven, appels met schil, mandarijnen enz) en echt heel veel drinken, liefst meer dan 2 liter.

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Salcia: Welkom hier en heel veel succes in DD !

@Boboke: Succes vandaag in DD.

@Botala: Ik begrijp ook heel goed dat je het onderzocht wil hebben. Wij hebben de NIPT test gedaan.

@Jippiejee: Wat fijn dat je weer een goede echo had en je loopt ook nog eens een paar dagen voor.

@Sneeuwmees: Je weet dat je recht hebt op een uur extra "pauze" ? Je zou dus per dag een uur korter kunnen werken.

@Shaddixxx: Wow 6 follikels !! Alvast succes morgen, hopelijk groeien er één of twee mooi door.

@Lets: Jij ook heel veel succes in DD vandaag. Ik ga duimen !

@Ddees: Succes meis !

Jullie kunnen met zijn allen echt een ZP-DD meeting houden :).

@Tassie: Vervelend van je darmen zeg. Je kan ook niet naar de wc ? Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap movicolon gebruikt, was wel later in de zwangerschap trouwens.

@Ego: Ik werk sinds gister een uurtje korter per dag. Trek het niet meer en dan vooral het reizen breekt heel erg op (uur heen en uur terug met het ov). Straks na mijn verlof werk ik ipv 4 dagen op kantoor nog 3 dagen op kantoor + een halve dag thuis, dat is wel heel erg fijn. Morgen hebben we een pretecho bij Dr. Papa en bij ontzettend benieuwd of ons meisje op T.ygo lijkt.
    Ons boefje gaat steeds meer en meer lopen en we gaan morgen even voor eerste schoentjes kijken.

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik dat hier een keer gelezen ook ofniet?
    Vind het ook echt niet kunnen. Dr H. Probeert zich echt verstaanbaar te maken, en vind het leuk bij ons nederlandse woordjes er tussendoor te gebruiken haha. We hebben haar zelfs wat woordjes geleerd, ze vroeg wat dat in het nederlands was.
    Nou een groot deel is al in DD.
    Ik ga me zo maar s lekker fris douchen en hopelijk ben ik vanmiddag/vanavond hier weer terug met een mooi embryootje aan boord.

Tassie, veel plezier met je echo en een goede beslissing wat minder te werken nu. Oe schoentjes kijken, lijkt me superleuk, al die schattige kleine schoentjes!

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow nog een vraagje trouwens...bedenk ik me net...
    Moet je trouwens een volle blaas hebben bij de terugplaatsing? Meen ik ooit ergens gelezen te hebben maar is ons niet gezegd eigenlijk..

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ja dat is wel beter. Niet overvol hoor !

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, die van mij zit altijd wel vol geloof ik, vooral na een autoritje naar dusseldorf....
    Mag nu toch aannemen dat de blastos goed zijn ofniet? Ze zouden toch wel bellen als dat niet zo was...
    Och wat kan ik ook weer onzeker zijn...

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ik neem aan dat als ze nog niet gebeld hebben dat het gewoon door gaat hoor. Je kan natuurlijk altijd zelf even bellen, zit je ook niet al die tijd nog in onzekerheid.

Ik ga heel hard duimen !!

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga niet bellen, want ik neem gewoon aan dat het doorgaat;)
    En anders ben ik evengoed vast daar voor al mijn vragen ed;)

Dankje loontje;)

16. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Meiden even snel allemaal heel veel succes vandaag....
    moet nu rennen en vliegen kom straks terug....

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: veel succes! Je hebt waarschijnlijk op dit moment al een of 2 emmies aan boord, dus het broedseizoen kan beginnen. Een volle blaas had ik ook nooit over te klagen na een ritje naar DD.:cool:
    @Loontje: het klopt dat je inderdaad recht hebt op een uur langer pauze (met dank aan jouw tip;)). Ik kom 's morgens al later dan ik zou moeten (omdat ik echt s' morgens op gang moet komen na een nacht vol plaspauzes en gedraai). Dus in dat opzicht probeer ik dat uur al zo te pakken. En wat leuk dat je een pretecho hebt. Ons kindje leek op de pretecho sprekend op ons zoontje bij zijn pretecho. Dat zou je bijna te denken geven dat ons kindje dus ook een jongetje zou zijn. ;) Maar dat blijft voor ons nog even spannend. Gisteren weer een andere theorie hier van het forum uitgeprobeerd (de skull theorie) en dan zou je weer denken dat het een meisje zou worden.:p Succes met schoentjes kopen. Speciaal moment de eerste paar echte schoentjes voor je kindje!
    @Tassie: in het begin had ik ook een enorme darmenbuik. Vooral 's avonds. Balen dat je dat medicijn niet meer mag gebruiken. Mag je wel Movicolon gebruiken? Dat gebruik ik zelf ook (en jij toch ook)?
    Verder heb je nog wel meer huis- tuin en keukenmiddeltjes die volgens mij mogen (roosvicee laxo e.d.). Maar het is erg vervelend als je darmen niet meewerken. In het begin van de zwangerschap had ik een goede stoelgang (en absoluut geen Movicolon nodig:)), maar vanaf de 17e week ongeveer kwam de klad erin. Dan schijnt het hcg overgenomen te worden door progesteron (of net andersom) en dat kan de darmwerking wat vertragen. Vandaar dat ik toen wel Movicolon ben gaan gebruiken. Merk dat dat nu ook weer wat moeizamer gaat allemaal. Erg frustrerend allemaal. Sterkte ermee en geniet van je dagje vrij. Ik ben morgen ook een dagje vrij (en kijk er nu al naar uit).

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Sneeuwmees: Ooohhh ik had de tip al een keer gegeven dus :). Wel fijn dat je op deze manier wat later kan beginnen.
    Jullie moeten inderdaad nog even in spanning afwachten. Broer en zus kunnen natuurlijk heel erg veel op elkaar lijken op een pretecho ;)

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shaddixxx jeetje het kan bij jou inderdaad echt nooit normaal verlopen ;). Hopelijk groeien er maar 1 of 2 verder. Alvast succes voor morgen

Ploon onze afspraak in augustus werd ook afgezegd door ziekte, maar wij konden een maand later weer terecht. Dit was voor ons op dat moment niet zo erg, omdat ik toen net een miskraam had gehad en mijn lichaam nog bezeig was met opruimen ;). Maar ik kan me voorstellen als je heel graag wilt beginnen dat iedere maand dan te lang is en een paar maanden opschuiven is echt schandalig.

Tassie vervelend dat je zo veel last hebt van je darmen. Hopelijk helpen de huis-tuin en keukenmiddeltjes

Loontje 4 dagen werken is ook best veel met zoveel reistijd en dan ook nog een kleintje thuis. Ik ben al blij als ik op de bank kan ploffen na mijn werk :). Goed dat je je werktijd hebt aangepast.

Lets je bent waarschijnlijk al onderweg, maar veel succes!

Ego. Onze date was erg gezellig :). Ik heb zowel Ddees als Ploon mogen ontmoeten en de mannen natuurlijk ook. Blijft altijd erg bijzonder en leuk om de gezichten achter de namen te kunnen zien. Ik kon helaas na onze afspraak met dr. S niet meer blijven om te kletsen, omdat mijn vriend weer aan t werk moest. Ik vond t erg leuk meiden, hopelijk voor jullie ook goed nieuws!
    Gesprek en echo zijn goed verlopen, dus we mogen starten zodra mijn ongi doorbreekt :D. Krijg nog als extra ondersteuning na de tp suprefact naast de utro. Dus laat maar komen die rode duivels!

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha sneeuwmees, nee ben nog thuis, over een halfuurtje pas wegrijden hier, meeting met mijn vriend op een parkeerplaats om samen verder te rijden, lijkt wel een geheime affaire haha..

Deel Deze Pagina