Loontje, Bij de echoscopiste gelukkig . Dr W is aardig hoor, maar hij is niet zo handig met echo's en doet zo vreselijk negatief. Ik vraag steeds of ik bij 1 van de dames mag. Zij zijn zo aardig en snel met de echo, ben blij met ze! Wat je nu doormaakt kan ik mij een beetje voorstellen. Afgelopen jaren ben ik meerdere lieve mensen kwijt geraakt aan vreselijke ziektes. Maar verlies van een ouder is natuurlijk heel iets anders. Deze periode is zwaar! Omgeving zoals op werk vergeten mensen heel snel wat er in jouw leven gebeurd is, terwijl het voor jou nog heel zwaar is. Voor mij hielp het om het verdriet er te laten zijn en het huilen niet tegen te houden....toen leek ik me sneller lichter te voelen. Ik hoop dat je weet dat je bij ons niet hoeft te doen alsof! **Dikke knuffel** en heel veel sterkete!
@Bbibi en Miss: veel succes vandaag met het wachten op het be(v)ruchte telefoontje! Hopelijk bellen ze snel. Hoe is het nu met jullie the day after? Nog veel napijn? @Nina: jij heeeel veel succes vandaag bij de fm. Ik hoop dat jouw eitjes weer goed hun best gedaan hebben. En heftig dat je overal voor hebt moeten vechten en zelfs de kinderwens ook een 'gevecht' op zich moet worden. Maar het is het uiteindelijk allemaal waard! Houdt dat plaatje maar over, dat je bijna naar de uitgang gegraven bent!! En dus nog maar een heeeeel klein stukje moet voordat je bij je 'doel' bent. @Dreamer: ik had al een reactie gegeven op de prachtfoto van je zoontje. Ik heb ook met 28 wkn een pretecho gemaakt en ik moet zeggen dat het voor mij vanaf dat moment (dat ik die beelden zag) eigenlijk pas echt doordrong dat ik een kindje in mijn buik had. Omdat het toen ineens een gezichtje had. @Loontje: heftig dat het verdriet hoog zit. Hopelijk kun je toch af en toe even lekker je tranen laten lopen. Vaak zit je daar niet op te wachten en slik je ze maar weer in, maar het kan soms wel even lekker opluchten. Dikke knuffel, meid! En als je een dipje hebt, dan zijn we er voor je, hè? @Shadixx: is er nu al iets geregeld op het werk van je vriend, zodat hij 9 augustus die tese kan hebben? Zijn de gemoederen gekalmeerd? Hier niets te melden. Deze week heb ik voor het laatst een dag ouderschapsverlof. Vanaf volgende week moet ik weer 4 x 9 werken ipv 3 x 9. Zie er zo tegenop. Ga mezelf morgen nog maar even verwennen met een voetreflex massage en de nagelstudio. Zou mijn ouderschapsverlof graag nog wat langer door laten lopen, maar heb vorig jaar al knallende ruzie met mijn baas gehad over deze dag. Uiteindelijk heb ik hem gekregen, maar heb wel al die tijd gehoord hoe vervelend het was, dat ik de vrijdag er niet was. Dus ja, wat is wijsheid, het gevecht weer aan gaan? Nou ja, eerst maar rustig beginnen. Komt tijd, komt raad. Maar afzien is het wel. Nou ja, deze week nog maar even niet aan denken.
Bedankt dames, jullie zijn allemaal zo lief ! *snik*. @NinaD: Ik vond Dr. de W. echt super aardig (was mijn gyn). Gelukkig mag je dan bij de echoscopistes.
@sneeuwmees: Kan me voorstellen dat het tegen zal vallen als je weer 4x 9 moet werken. Ik denk dat ik persoonlijk nu het gevecht niet zal aangaan, maar dat is mijn mening. Stress is natuurlijk niet goed, dus dat zou ik zoveel mogelijk uit de weg gaan. Nog ongeveer 29 weken en dan kan je met zwangerschapsverlof
@Loontje: dat zie ik nu ook niet zitten, hoor! Kan normaal al helemaal niet tegen spanning op het werk, zeker nu niet. Dus we kachelen maar even door en hopelijk komt er een keer een oplossing in de tussentijd. Het scheelt wel dat het een werkdag is dat mijn baas er zelf niet is.
@sneeuwmees jeetje zeg 4x9 en dan een zoontje lfff lijkt me zo zwaar! En dan nog zwanger van de 2e... Respect!! Wil je wel blijvend een dagje minder gaan werken als de 2e komt? Lijkt me toch dat je daar met volle teugen van wilt genieten? En vervelend zeg dat je baas zo moeilijk doet stress is idd nu niet goed voor jou en de beeb! Ik heb wel veel napijn eerlijk gezegd. Pijnlijke steken in mijn eierstokken en een flink beurs gevoel. Gister kom ik echt niet lopen of zitten van de pijn... Dus het is al ietsje minder... Ach hopelijk is het voor een goed doel. @ loontje *knuffel* het is precies zoals nina het omschrijft! Andere mensen vergeten heel makkelijk jou verdriet terwijk het las zo kort geleden is en het voor jou natuurlijk als de dag van gisteren voelt. Je vader verliezen en vooral zo plots is ook verschrikkelijk moeilijk je wenst dat ze altijd bij je blijven het leven is zooo moeilijk *knuf* @nina oepsss vandaag dus FM! Nou heel veel succes meid dat er maak genoeg mooie toppers zullen zitten! Super benieuwd! Wanneer denk je zelf de punctie te hebben?'doen ze die ook in het weekend? Want zouden ze nog tot maandag kunnen rekken denk je? Spannend hoor! @miss ook zo misselijk van de zenuwen? Ik wel! Bahh Derijd gaat ook zooooo langzaam! Hoelaat zouden ze belken tussen 12.00-13.00uur toch? Ze hebben nog niet gereageerd op mijn maiktje ocer die infuzen die ik heb doorgestuurd van dr P. Straks maar eens bespreken hoop zoooooo dat het doorgaat! Vind het zoooo spannend
@Bbibi: ze laten jullie wel lang in spanning zitten. Ik zou tussen 10-12 gebeld worden en ze belde mij gelukkig al om 10.10 uur. Dus voordat ik kon flippen van de zenuwen, ging de telefoon al. Sterkte met wachten!! En ja, ik wil zeker minder gaan werken. Ik heb na de geboorte van mijn zoontje 3 dagen per week op kantoor gewerkt en ik mocht nog 1 dag per week thuis werken (en dat werk mocht ik over de hele week verdelen). Dus dat was ook ideaal. Ma-woe-vrij werken en steeds een dag ertussen vrij. Maar eind vorig jaar kreeg ik een nieuwe baas die eiste dat ik die dag thuiswerk weer op kantoor kwam werken. Omdat toen ook net de baan van mijn man onzeker was en hij ook al in uren teruggezet was, zou het ons 800 euro per maand schelen als ik die dag 'op zou geven'. Dus besloten het maar op die manier te proberen (met 4x9) zodat ik in ieder geval een dag thuis was. Omdat ik dat toch te pittig vond en ik vond dat ik te veel miste van mijn zoontje heb ik dus een half jaar lang een dag ouderschapsverlof opgenomen. Maar mijn doel is, zeker als er een tweede is, om dan echt 3 dagen per week te gaan werken. Dat vind ik voor mezelf echt de max dat ik van huis wil zijn. Dus hopelijk stabiliseert het werk van mijn man zich wat meer de komende tijd dat ik minder kan gaan werken.
Bibiib en Miss: Heeel veel succes met wachten! Kaarsje brand voor jullie!! Ik werd ook rond 11uur gebeld meen ik! Ik heb net DD gebeld voor de utrogestan! Ze hebben me het recept gemailt! Binnen 5 min hadden ik het binnen! Super fijn! Had C. aan de lijn, wat een lieve vrouw!! Kan alleen thuis het niet uitprinten!! Dus het maar naar manlief doorgemailt, hopelijk lukt het hem op het werk wel! X
@sneeuwmees heel begrijpelijk! 800 is ook niet niks natuurlijk! Dus logisch dat je toch hebt besloten neer te gaan werken. Soms heb je gewoon geen keuze en je wilt wel je kindje gewoon alles kunnen geven natuurlijk! Gelukkig is zijn papa ook vaak thuis dat is ook al erg prettig voor je zoontje! En om 10.00uur gebeld? Owhhh ik dacht allemaal dat ze bij mij later zei! Nu begin ik te twijfelen!! Ben enorm zenuwachtig hoor bahhh! Ga zo maar eens ontbijten lig nog in bed! Mijzelf toch maar ziekgemeld! Baas begreep het en was heel meelevend gelukkig! Ik wilde mijn phone boven laten liggen maar nu doe ik dat toch maar niet hahaha! Miss wordt ik las zo laat gebeld omdat ze bij mijn man picsi moeten uitvoeren? Dat dat allemaal wat langer duurt? En afhankelijk hoelaat je je punctie gehad hebt misschien? Echt zenuwslopend dit...
@mona dankjewel lieve meid! Lief dat je aan ons denkt! En jij dus ook al zo vroeg gebeld? Ik had C. Gisteren nog gemaild Maar heb nog geen reactie! Hopelijk straks als ze me bellen soannend! En goed dat je man recept uitprint! Had jij ook alleen utro? Of moest jij nog pregnyl of iets dergelijks daarbij nemen? Hoe doen jullie dat trouwens op je werk? Met die utro? Nemen jullie die inbrenghuls mee naar het werk met de bolletjes?
@Bbibi: Ik deed de utro gewoon altijd met m'n vinger . Ik ging trouwens gewoon met doosje en al naar de wc, ze weten toch niet wat jij ermee doet !
Ik deed de utro altijd thuis. 7.00- 16.00-23.00 uur. Als ik avonddienst had deed ik de middag portie om 15.00. Zo hoefde ik het nooit mee te nemen. Ik had trouwens ook geen inbrenghuls erbij. Yesssss miss. Dat is geweldig nieuws. Nu duimen dat het toppertjes worden!!! Spannend!!! Mona, waarom maar een half jaar ouderschapsverlof? Dat kun je met 1 dag in de week toch twee jaar uitsmeren? Mag een werkgever niet weigeren! Ik ga waarschijnlijk 4 jaar 1 dag per week opnemen. Contract verlagen kan altijd nog. Bibi, jij al gebeld? Ben benieuwd!!
Miss, super mooi nieuws! Geweldig meid! Vrijdag tp he? Dat ze maar een heel lekker plekje mogen uitzoeken samen. XX
Dank jullie wel!!! Morgen om 10.45u de terugplaatsing! Bbibi, hou jij het nog een beetje vol? Ik zou de vorige keer en deze keer tussen 10 en 12u gebeld worden. De vorige keer best lang moeten wachten, nu werd ik gelukkig al om 10.08 gebeld