@Bbibi: fijn dat het infuus toch door kan gaan. En inderdaad je buikomvang en gewicht even in de gaten houden als je buikpijn blijft houden (en veel drinken). Maar dat weet je ongetwijfeld allemaal al wel. Morgen dus weer nach Deutschland! @Miss76: balen dat eentje het toch niet gered heeft. Maar die andere gaat dat dubbel en dwars goedmaken over 2 wkn! Succes met 'broeden'! @Klaasje: hoe is het gegaan? Mooie opbrengst? @Shadixx: wat een kl*te nieuws en dan bedoel ik alleen het financiële gedeelte wat je evt moet missen, maar niet dat je vriend daar weg is. Want hij verdient echt beter behandeld te worden dan hij nu gedaan is. @Elize: jij 9 wkn alweer!!! En ik weet dat het bij mij eigenlijk nog niet kan, maar ik heb ook al een heel klein buikje (en dat zijn geen darmen volgens mij). Het is een harder bolletje op mijn buik. Bij jou zal het straks helemaal goed te zien zijn, want jij bent slank van jezelf en dan nog eens zwanger van een tweeling. @Mona: jij futloos door de misselijkheid! Bah, dat is niet prettig. Moet je ook nog steeds overgeven? Nog 5 weekjes doorbijten, want de misselijkheid schijnt dan af te nemen. @Aklina: ja, meid nog maar 9 weekjes. Je zit nu onder de 10, dus de tijd van 2 cijfers zijn voorbij. Spannend!! Ben jij nu de eerste van ons clubje die gaat bevallen? @Nina: had jij het over een date? Ik ben er voor in! @Loontje: fijn dat het al zo goed gaat met het helmpje. Ik zag het al met die twee foto's die je op fb had gezet. Zou wel fantastisch zijn als hij hem niet zo lang meer op hoeft. En wat een prachtige foto's van je zoontje. Wat een schaterlach heeft hij toch! Bedankt voor de tip nog van jullie over de combi vk en gyn. Jullie zijn ook zo slim. Denk dat ik inderdaad een vk-praktijk ga zoeken en dan een combi ga doen. Ik vind het zkh zo onpersoonlijk. Iedere keer een andere gyn met wie je nooit echt contact hebt. Aan de andere kant vond ik alleen vk-praktijk ook wel weer spannend. Dus wat een goede tip van jullie!
@shaddixxx kan het me voorstellen meid... @sneeuwmees ik hou mijzelf goed in de gaten idd! En anders trek ik hoe dan ook morgen aan de bel... moet toch naar duitsland dus dan kan ik het maar beter navragen... Aangezien Claudia er de vorige keer zelf over begon dat mijn buik ook al zo bol stond... voel me nog steeds niet echt lekker... pfff... Maar wooow nu al een bolletje ja? leuk!! zou makkelijk kunnen... ze zeggen altijd dat je het bij een 2e zwangerschap eerder gaat zien dat bij de eerste! leuk hoor nu wordt het eindelijk ''echt'' lekker genieten
Ik had laatst een topic van je gelezen waarin ze al tegen hem zaten te kl/oten. Zou het er niet bij laten zitten hoor!!! Miss,rot van je embryo,ik hoop zo dat deze het redt! Bibi,ik zou het opnieuw laten meten. Bij mij is dat ook gedaan in NL maar laat het in DD nog een keer doen.
Shaddixxx wat enorm balen! Rotstreek, maar ergens ook fijn dat hij er vanaf is. Maar ja, dat geldt vooral mits hij iets anders vindt. Hoop het echt voor jullie, want alles is al shit genoeg. Dan zit je al helemaal niet ook nog eens op geldzorgen te wachten... Miss heel veel sterkte op het wachtbankje. Op naar een positieve test Vk/gyn is dat normaal dat je telkens een andere gyn krijgt? Kan me niet voorstellen dat dat bij ons in het ziekenhuis gebeurt. Aklina jammer van je tijgerprintje. Smeer je iets? Ik doe mijn best met bepanthen. Heb tot nu toe geen streepjes, maar of het daar door komt? Bbibi fijn van de infusen! Wel rustig aan hè Loontje mooi resultaat al hoor door het helmpje! Over mijn echo: denk niet dat het haartjes zijn. We zullen zien... Misselijkheid: ik blijf erbij emesafene is een wondermiddel!
Morgen meiden! Hier weer onderweg zum deutschland wij zijn van zaterdag tot zaterdag 5x geweest!! Ziekelijk he? Haha Maarja hopelijk voor een goed doel! Wie weet voel ik me na het het infuus al wel beter! @klaproos ja laat zo even kijken komt goed! Hoeist met jou meis? @dreamer zeker fijn! Maken we toch net iets meer kans! Was we misschien al wat haar zichtbaar op de echo van je beebje?'dat lijkt me bijzonder! @klaasje hoeist gegaan meid? @miss fijn gevoel, zo slapen met je beebje? Hoe voel je je verder? @shaddixxx hoe is het met je man? @ mona elize aklina sneeuwmees stiertje babsie hoe is het met de zwangere meisjes? @ nina vandaag fm? Succes wijffie! @anja hoe is het met de kindjes? Ik hoop dat ik niemand vergeet ( zal vast wel, oepss) iig goedemorgen en geniet van jullie weekend! X
Even ego, heb ook netwerkproblemen sinds gisteren. En de telefoon moet het vandaag tussen 10 en 12 wel doen natuurlijk. 8 eicellen en heel eerlijk, voor mijn situatie met 13 follikels wel een kleine domper. Nu ben ik heel blij met de 8 maar beetje treurig om de andere 5. Ergens twijfel ik nu of 300 ie gonal f niet te weinig was en of ik beter ook menopur had moeten pakken. Als, als, schiet niet op. Ik houd hoop op een goed telefoontje en dan alle energie naar deze poging. Hopenlijk later dit weekend weer online. Dank voor jullie steun meiden!
@klaasje ik begrijp je teleurstelling volkomen! Je verwacht toch stiekem minimaal 13, maar aan de andere kant is dit ook een erg mooie score toch?'zeker als er veel van bevrucht raken! Hooelijk krijg je straks een goed telefoontje meid !! Duim voor je! *knuf*
Hoop dat ze dan wel alle 8 bevrucht zijn Klaasje! Succes Bibi! Pff 5 keer..hoe lang is het rijden voor jullie? Ik merkte verder weinig van het infuus. Was altijd wel moe na de tijd. Maar dat kan ook zomaar zijn geweest . Met mij verder alles goed. Nu de warmte wat weg is, voel ik mij ook beter... nu gaan we in september wel naar warme Kreta, maar hopelijk ben ik dan sowieso over de misselijkheid heen. Vandaag gaan we even shoppen voor kleding voor vooral mijn man, maar ook even naar wat babywinkels in een andere stad. En even langs de Ikea. Zin in! Voorheen had ik altijd hele ideeën over wat voor babykamer en nu weet ik t niet meer!
@sneeuwmees: leuk dat je t al merkt! Ben je er verder al wat aan gewend? Volgens mij heb jij ook nog wel iets van eerst zien dan geloven of niet?! Hoop zo dat alles goed gaat. Hoe is je gevoel? Ik ben heel benieuwd hoe mijn buik gaat groeien. Ik ben nu al dikker, 5 cm omtrek erbij, maar dat zie je nog niet heel opvallend. Qua gewicht ben ik nu iets van 0.5 kg zwaarder, tja dat begint na de 12 wk natuurlijk pas echt . Lijkt me zo leuk, een echte zwangerschapsbuik . Ik stond als klein meisje al met een kussen onder mijn shirt haha. @gyn: bij ons doen ze nu wel zoveel mogelijk een vaste, alleen ivm vakantie heb ik met 12 wk een andere. Maar goed, ik ken de gyns allemaal wel. Alleen voelt het nooit echt alsof ze nog weten wie ik ben.. haha.
Buikje: nou geloof me maar dat ik met 8 weken al mijn baarmoeder kon zien en voelen! Zeker als ik op mijn rug ging liggen voelde ik zo'n harde bol in mijn onderbuik. Zo bijzonder! En die bol is steeds stukkie groter gegroeid. Met 10 weken kon ik echt mijn broeken niet meer dicht krijgen. Dus toen al positiekleding gekocht. Vandaag gewogen: ik ben nu 10 kilo zwaarder dan voor de zs. Vooral de eerste 14 wk gingen de kilo's snel. Nu zo'n kilo per 2 weken. Dus al met al netjes vind ik zelf. Tijgerprintje: vanaf 12 weken smeer ik elke dag. Maar helaas heeft het niet geholpen. Had ik ook wel verwacht hoor. In pubertijd ook veel striae op benen gekregen. Dus ben er wel gevoelig voor. Bevallen: stiertje is natuurlijk verder dan ik... Maar de kans dat ik eerder beval is natuurlijk wel groot. Ben benieuwd! Klaasje, ik vind het een mooie opbrengst maar snap he teleurstelling heel goed. Ik duim voor veel bevruchtingen! Nina, succes met de fm Bibi, succes met het infuus, waarom denk je dat dr s de schildklierfunctie nu wel zou willen weten? Terwijl hij niet zo lang geleden het niet nodig vond? Als je het zelf graag wil kun je het beter bij de huisarts vragen. Scheelt je weer geld.
@aklina: 10 kilo nog maar? Netjes hoor, en dat met een tweeling! Ik ben nu tussen de 6 en de 8 kilo gegroeid, vind ik ook wel netjes. Ben niet zo'n weger, dus ik weet niet precies hoeveel ik woog voor ik zwanger werd. Denk inderdaad dat jij eerder gaat bevallen dan ik! Vanochtend had ik ineens een bloedneus, dat heb ik nog nooit gehad. Schijnt vaker voor te komen bij zwangerschap, evenals bloedend tandvlees. Verder gaat het wel goed hier. Komende week nog heel druk met m'n werk (grote deadline halen) en de week daarna afronden en overdracht. En dan vakantie! Nog even over gyn/vk: in mijn vk-praktijk zijn er twee, die krijg je dus ook steeds wisselend, je weet natuurlijk ook niet wie er dienst heeft als je moet bevallen, dus het is handig om beiden te kennen. Bij grotere praktijken heb je nog meer vk's. Dus altijd dezelfde vk: dat heb je alleen als je vk een praktijk alleen heeft, denk ik.
@Klaasje: veel succes met het telefoontje. Ook ik snap heel goed je teleurstelling, maar 8 is nog steeds een hele mooie score! En zeker met de embryoscope zoveel goede kansen op een zwangerschap (met zelfs nog cryo's). Maar snap je teleurstelling, heb het zelf meegemaakt. Alleen had ik maar 4 follikels en toen bleken er maar 2 eitjes gevonden te zijn. Dikke knuffel en het gaat helemaal goedkomen! @Aklina: goh, maar 10 kg aangekomen? Dat is heel netjes voor een tweelingzwangerschap. Bij mijn zoontje (en heb het idee dat dat nu ook weer zo is) ging het gelijk aan mijn heupen zitten. En pas later kwam de buik. In het begin groeide ik enorm snel (mede door mijn enorme honger) en later stabiliseerde het wat, maar uiteindelijk moest ik toch een kilo of 17-18 meer meezeulen. @Elize: ja, ik ben inderdaad iemand van eerst zien dan geloven. Ik weet nog bij mijn zoontje's zwangerschap dat ik vlak voordat ik naar de vk moest nog een test heb gedaan. Ik dacht straks heb ik het me allemaal ingebeeld en kom ik daar en ben ik helemaal niet zwanger...hihi... Ja, ik voel me meer zwanger als bij mijn vorige zwangerschap die niet zo goed afliep. Toen voelde ik niets, niet moe, niet meer honger, of wat dan ook. En zelfs dan nog weet ik dat dat ook niet alles zegt, maar je wilt zo graag bevestiging. Dus in dat opzicht heb ik er al meer vertrouwen in. Maar toch.... die twijfel die af en toe weer de kop opsteekt. @Stiertje: in 'mijn' vk-praktijk heb je ook meerdere vk, dus je hebt niet altijd dezelfde. Maar in mijn zkh word je gewoon ingedeeld waar plek is en zelfs al heb je vaker dezelfde, dan nog heb je het idee je steeds weer voor te moeten stellen. Mijn gyn vroeg toen aan mij of er al een draaipoging was gedaan (toen mijn zoon in stuit lag). Ja, zei ik, door uzelf een paar dagen geleden. @Bbib: jij weer auf die autobahn? Of je bent er misschien inmiddels al wel. Bij onze poging hebben we 2700 km gereden, maar vergeleken met sommigen hier, is dat nog een peuleschil.
@Klaasje: ik snap je teleurstelling, maar 8 eitjes is echt goed. Ik duim voor goede bevruchtingen. @gewicht: Aklina wat netjes zeg 10 kilo ! Ik was in totaal 21 kilo aangekomen en ben nog bezig om het eraf te krijgen. Ik heb echt zoveel gegeten, dus echt mijn eigen schuld. Achteraf baal ik daar ontzettend van Is het bij jullie ook zo warm ? Wij gaan vandaag een dagje in Marken rond lopen. Ben er nog nooit geweest. We gaan daar even geocachen met vrienden. Fijn weekend allemaal !
@Loontje: hier ook al broeierig warm! We gaan vanmiddag bij kennissen op bezoek op een camping. Ik hoop op een lekker koel plekje in de schaduw! Jij veel plezier in Marken!
@klaasje al nieuws meid?'duimduim! @elize wat heeeerlijk zeg dat je naar kreta gaat! Lekker samen genieten en bijkomen can de MMM!! Hopelijk neemt je zwangerschap gauw af meid! En nog eerst even een top echo voor je vakantie !! Bij mij hebben ze net blied geprikt of de prednison niet reageerd met de infuzen! Hebben ze dat bij jou ook gedaan! @aklina dat zullen ze idd vast niet doen.. Dus heb het okk maar niet gevraagd. Binnenkort vragen bij de dokter ! En 10kilo bij een tweeling? Wauw wat onwijs knap zeg!!! Ben jij veel ziek geweest of kun jij jezelf goed in bedwang houden met eten? Wat onwijs netjes!! @sneeuwmees fijn dat je toch meer vertrouwen krijgt in je lichaam! Ik voel gewoon dat het super goed zit bij jou! Vind het toch iedere dag weer bijzonder hoor dat hij ( of zij) er zomaar tussendoor komt! En ja al veel ritjes naar DD! Al 8 in totaal x 250km ( dubbele reis) = 2000 en moet er nog minimaal 2'.... En dan afhankelijk van bloedwaaede en eventuele zwangerschap! @stiertje jij ook al zo weinig aangekomen? Goed hoor! @hier al zo trots op mijn 3 kindjes <3 ik vroeg claudia hoe het ging met mijn kindjes zij lachen... Ze zegt ik kan niks garanderen want het veranderd iedere dag maarr tot nu doe doen ze het super en leven ze alle 3 nog owhhhh wat is deze "moeder to be" al zo trots als een pauw hahahaha Slechte nieuws is... Mijn buik is wss toch overstimulatie ondanks dat ik het niet in mijn onderbuik voel maar bij mijn maag. Ik moest erg rustif aan doen, veel drinken en hopen dat het maandag over is! Zo niet geen terugplaatsing ze doen vooraf een echo... Dus duimen dat alles goed komt... @loontje hopelijk heb je goed weer! Hier komt het met bakken eruit gezeken! Je ziet niks niks niks!
Bibi, Jij dus al weer in DD geweest. Fijn dat het nog zo goed gaat met jullie drie toppers! Advies: drink echt minimaal 3 liter water op een dag dan is de overstimulatie het snelste over. Bij elize zul je vast de misselijkheid bedoelen in plaats van de zwangerschap Ik ben de eerste 14 weken enorm hongerig/misselijk geweest waardoor het aankomen in het begin het snelste ging. Maar ook toen al echt opgelet dat ik alleen gezonde tussendoortjes nam (moest echt elke 1,5 uur wat eten anders werd ik naar). Kaas, komkommer, tomaatjes, crackertjes, fruit, brood, melk, yoghurt, ontbijtkoek etc etc. Ik heb denk ik in totaal zo'n 7x overgegeven. Na die 14 hongerige weken ben ik weer gaan eten zoals ik deed voor de zwangerschap. Met hooguit wat vaker een tussendoortje. Ik heb echt wel bewust rustig aan gedaan met eten want de kilo's vliegen er zo makkelijk aan en komen er zo moeilijk weer van af! Ik ben al niet de dunste... Ben benieuwd op welk eindgewicht ik zal komen.
Haha ja ik hoop niet dat de zwangerschap afneemt . Hahaha. Hoop dat jouw overstimulatie afneemt Bbibi! Lijkt me zo rot geen terugplaatsing. . Aklina en Stiertje jullie zijn maar weinig aangekomen nog. Bij een tweeling is het toch iets van 15 tot 18 kg uiteindelijk? afhankelijk van je bmi van tevoren. Hoe lichter hoe meer je hoort aan te komen. Heb je geen buikfoto Aklina?Ben zo benieuwd!