@dees hahaha ja is dat zo een prettig spul? Ik snap ook niet waarom jullie dat allemaal gehad hebben en ik niet! Bizar eigenlijk! Vonde keer ook maar eens om vragen hahaha! En tja kwaaltjes kunnen idd ook van de hormonen komen... Ik ga er maar vanuit aangezien ik nooit wat voel dat ik dan ook maar niks van een zwangerschap ga voelen hihi
@Bbibi: ja hoor, daar doen ze niet zo spastisch als in NL. Ik heb dat toen aangegeven bij het inplannen van de tp. Dan moet je iets eerder komen, en ze moeten die dame natuurlijk inhuren/inplannen. Maar ik begreep van LaFemme dat ze dat nu niet meer doen. Of ze er helemaal niet meer aan doen of dat het een tijdelijke vakantiestop is, weet ik niet. Heb die acupunctuur ook nog vergoed gekregen van de verzekering ...
Bbibi wij hebben de extra ondersteuning gehad omdat we hebben aangegeven een korte LF te hebben of zoals bij mij tussentijds bloedverlies. En ik denk dat hij de 1e behandeling zo min mogelijk extra's toevoegt om te kijken hoe dat gaat. Ik had de laatste keer met pregnyl zelfs dat ik vreselijk veel zin in drop had en er ook niet vanaf kon blijven en toen ik ongesteld was vond ik het niet meer lekker. Het zou wel fijn zijn als je een zwangerschap door zou kunnen zonder misselijk te zijn
Sneeuwmees, Wat erg voor je! Vandaag kan ik zeker mee praten wat weinig slapen betreft. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat slecht slapen in de eerste 3 maanden zw kan voorkomen. Ik hoop dat het bij jou incidenteel zal zijn. Jammer dat je dit keer die leuke collega's en baas mist, maar het belangrijkst ben jij en jouw groeiende bebe!!! Wanneer het niet gaat, dan meldt je tijdelijk gedeeltelijk ziek. Wg kan dan toch gecompenseerd worden. Loontje, Ik snap wat je bedoelt wat over dr W ...... " Dr W is absoluut geen slechte of kwade arts hoor.... Hij denkt gewoon niet na voordat hij een slechte opmerking plaatst Verder heeft hij de nederlandse gedachtegoed wat de hoeveelheid follikels enz betreft. Voor de fm metingen, vooral in mijn soort situatie, kun je beter bij de echoscopisten zijn. " Wat fijn dat het zo goed gaat met jou diabetes! Het lijkt me zeker niet makkelijk om steeds overal bij na te moeten denken. Gelukkig dat je zo'n pompje hebt, scheelt ook weer.
Ja ik heb inderdaad ook diabetes type 1. Wat fijn dat je broer zo goed ingesteld staat met de pen. Ik sta nu gemiddeld op 6. In m'n zwangerschap stond mijn gemiddelde nog beter dan iemand zonder diabetes haha dat zei de internist elke keer . Ik eet trouwens wel gewoon hoor, ik ben dus niet zo streng voor mezelf zoals jouw broer. Als je zwanger wil worden en zwanger bent kan je je suikers het beste regelen met een pomp, dat is makkelijker sturen. De pomp reguleerd het niet zelf. Hij geeft wel 24 uur per dag insuline, maar als ik iets eet of drink waar koolhydraten inzitten, dan geef ik via de pomp extra insuline (bolus heet dat).
Ddees, Afspraak staat er en nieuwe plannen kom maar op!!! Volgende keer niet alleen mooie emmy's, maar ook een geweldig zwangerschap!
@Ddees: goed van je dat je gebeld hebt! 'Werkt' dat wel goed bij dr. S. een telefonische afspraak? Neemt hij dan ook de tijd voor je? Belangrijkste is dat er weer een datum staat. En vervelend van die klachtjes. Ik zou toch even bij de huisarts navragen. Ik ben laatst ook geweest omdat ik twijfelde of ik die zalf wel of niet kon gebruiken en dat mocht. Ik moet nu 2 keer per dag die miconazol-zalf smeren en daarmee houd ik het onder controle. En als het ook branderig aanvoelt, zou ik toch even je urine na laten kijken op blaasontsteking. Dat weet je dezelfde dag nog volgens mij als je het inlevert bij de ha. @Nina: over mijn werk zit ik momenteel helemaal niet in. Dat krijg je als de sfeer minder is en je baas niet begripvol. Ik ben altijd over-verantwoordelijk geweest voor mijn werk. Maar wat ze je geven, krijgen ze terug. Dus nu denk ik meer dan anders aan mezelf.
Heb me net aangemeld bij de vk. Even een drempel, maar gaanderweg het gesprek voelde het goed. Heb nu de eerste afspraak als ik ongeveer 9 wkn ben. Dat komt omdat we die week met vakantie gaan en ik voor vertrek graag nog een echo wil. Dat kon gelukkig. Heb nu dus twee afspraken staan. Dus 14 augustus een echo in het zkh en 20 augustus bij de vk. Een beetje onwerkelijk nog allemaal, maar we laten het maar op ons afkomen.
Bbibi; dank je meis! En ik ben zeker een enorm trotse moeder! En wat fijn dat er nu een top embryo'tje in je buik zit!! Goed broeden meid, en dan op naar zo'n mooie positieve test over 2 weken! (of eerder natuurlijk, hihi) Help me ff, waarom zijn er geen 2 terug geplaatst? En ik heb ook maar 2 minuutjes gelegen volgens mij, na de tp. Daarna mocht ik meteen weer opstaan, en gaan. Hahaha En lieverd, ik heb echt ALTIJD gedacht dat ik nooit zwanger zou kunnen worden. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Dat zoiets mij gegeven zou zijn. En na mijn 2 vmk's dacht ik dat mijn lichaam het niet kon, een beebje vasthouden. Nou, ik had het echt enorm mis! Dus dat is niet raar hoor, dat je zo denkt. En het is heus geen voorbode. Kijk maar naar mij. En ik voelde een dag of 5 na de tp pas wat volgens mij. Sneeuwmees; ja, ik ben ook echt blij dat mijn tattoo zo mooi is gebleven! Hoe gaat het nu met jou?? Dringt het al echt door dat je zwanger bent? Wanneer heb je nou ook al weer je echo?? *edit* 14 augustus, ik zie het al Mis76: hoe gaat het in de wachtweken meid?? Kun je je gedachten wel wat verzetten? En ik had idd een mega-buik ja! Maar daar zaten ook 2 flinke kinders in! En wat een leuk idee om elkaar te ontmoeten! Lijkt mij ook super! Nina; jee, wat een enorm botte opmerking van Dr. W. Sorry hoor, maar beetje medeleven mag toch wel? En jouw 2 eitjes gaan gewoon idd een tweeling worden, en dan ben je gewoon klaar met alles daar! Ik ga heeeeeeeeeeeeeel hard duimen! Heel veel succes met de punctie morgen!! Als ik iemand ben vergeten, sorry!!
Ik start even met een heeeeeel verdrietig klaag bericht! Mijn andere blasto heeft het niet overleefd!! echt wat ben ik verdrietig! Hoe kan dat nu? Gister nog wel nu opeens niet meer!! Waarom zeggen ze dat we zon top kwaliteit hebben terwijk ze het niet overleven? Ik ben zo boos! 500 voor 1 blasto!! Terwijk ze er gister 2 hadden kunnen terug plaatsen want toen "leefde" hij nog! Bahhhh geen embryoscoop meer voor ons! Ze bekijken het maar @dees yeahhhhh goed bezig! Had je nou ook sl een afspraak met dr P? @sneeuwmees goed gedaan meid! Bij beide dus een afspraak suuuper!! @stiertje goed hoor dat dat daar gedaan wordt!! ben je van die poging zwanger geraakt? @ anja loontje wauw super goed zeg!! Zelfs nog beter dan een gezond persoon! Netjes!! Jou pomp geeft dus bepaalde hoeveelheid insuline? En daarnaast "spuit" je via de pomp dus bij? Mooi systeem @anja dankjewel lieve meid! Dat doet me heeeeel goed je opbeurende woorden! Je wordt gewoon ziek van die pieken en dalen! Of je bent euphorisch blij of onzeker of in de put! Wat een mood wings, kan daar zo slecht mee omgaan! Maar zo zie je maar jij was er dus ook bang voor? Wie van jullie meiden hebben allemaal immuunproblemen gehad? Alleen elize of meer dames? Mijn keel is sinds intralilid infuus pijnlijk en sinds gister na de transfer dik gezwollen... Zo bizar opeens. Hoop niet dat dst afstotingsverschijnselen zijn maar eerder daf mijn immuunsysteem onderdrukt wordt waardoor alle virussen en bacterien weer plaats krijgen!
Sneeuwmees, Gefeliciteerd!!!! Je hebt de stap gezet naar geloven en vertrouwen!!! Zo kom je de weken voor jullie vakantie wel door.... Ik vind het helemaal leuk voor je! Gelukkig dat je niets meer aantrekt van de situatie op het werk. Jij en jouw gezin zijn het belangrijkste. Anjav, Dank je wel! Ik hoop ook dat het dit keer gaat lukken. Het is gewoon tijd!!!! Je hebt zeker een mooie tattoo....hippe mama!! Bbibi, Dat is erg jammer! Kan me voorstellen dat je echt even verdrietig bent. Dikke knuffel Je hebt gelukkig een geweldige emmy on board! Ik kan jouw vraag helaas niet beantwoorden. Hoop dat andere dames je kunnen helpen. Anders kun je altijd met DD overleggen.
@Bbibi: o bah, wat balen!!! Daar mag je best verdrietig om zijn hoor! Ik had maar 1 poging nodig in DD, dus ja, daar ben ik zwanger van geworden. Maar dat was reuze spannend, want we hadden een slechte bevruchtingsscore: 17 eitjes > 3 embro's > na embryoscope nog maar 2 over > beide tegelijk ge-tp't (dus 1 hele poging in 1 keer in mijn buik, dat gaat wel hard).
@Bbibi: daar mag je inderdaad verdrietig om zijn. Helaas heb je het soms niet in de hand. Soms raken mensen van een top-embryo niet zwanger en van eentje met minder cellen wel. Waarom stopt een top-embryo? Ja, allemaal vragen waar we helaas geen antwoord op gaan krijgen. Focus je maar op de topper in je buik! Want met die gaat het helemaal goedkomen! Dikke knuffel! @Loontje: vind het wel spannend. Ik ben zelf de 21e jarig en wilde het zeker al niet op mijn verjaardag gepland hebben voor het geval het niet goed zou zijn. Ik had in mijn hoofd bedacht dat daarom de 22e wel een mooi moment zou zijn, maar op die dag kon ik geen echo krijgen. Nou ja, de afspraak staat dat is het belangrijkste. @Nina: voel je je al weer beter? Misselijkheid weg? @Anja: besef begint beetje bij beetje te komen. Voel me in ieder geval meer zwanger dan de vorige zwangerschap (die niet goed afliep). En ondanks dat ik weet dat zelfs kwaaltjes geen garantie zijn op een goede zwangerschap, geeft het toch meer vertrouwen.
Bbibi; wat verdrietig idd, dat je blasto'tje het niet heeft overleefd... De andere zit gelukkig veilig in jouw buik. En dat groeit gewoon uit tot een prachtig beebje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen voorstander ben van de EmbryoScope hoor. Ik heb er 2 met assisted hatching terug gekregen op dag 3, en allebei lekker blijven zitten. Nina; het is zeker tijd! Weet je al hoe laat je moet morgen? Hihi, hippe mama ben ik wel zo hè. (Ik heb 6 tattoo's trouwens, en er komt er binnenkort nog 1 bij ) Sneeuwmees; fijn dat het nu anders voelt dan bij je vorige zwangerschap. Ik had ook vanaf het begin een goed gevoel bij mijn zwangerschap van de twinnies. Wat ik dus bij mijn VMK's ook niet had. Raar hè, dat het psychisch zo werkt.
Sneeuwmees, Misselijkheid is gelukkig iets gezakt, maar ik moet niet eens aan eten denken, terwijl eten misschien juist gaat helpen. Het is vandaag even volhouden. Door die hoge dosis heb ik nu in een klap meerdere klachten..... Ik probeer alles positief te bekijken.....goede voorbode zullen we maar zeggen Anjav, Wouw zoveel tattoo's.....je kan dus wel tegen pijn Ik zit al jaren te denken aan 1, maar kan telkens geen keuze maken.... Wat wordt jouw nieuwe? Morgen om 09:00 is de punctie.
Nina; ik kan idd wel goed tegen pijn ja. Hahaha. Mijn nieuwste komt op de binnenkant van mijn onderarm. De namen van M.ila en L.uka en een tribal teken van "tweelingen". Erg cool, al zeg ik het zelf. 9 uur morgen! Da's lekker op tijd! Ik ga heeeeeeeeeel hard duimen!