Anjav, Wat speciaal!!!!! Erg COOL! Kids lijkt me ook een goede reden om een tattoo te nemen....nu moeten ze maar komen, kan ik ook een mooie tattoo bedenken! Ik ben blij dat ik morgen om 09:00 al punctie heb. Lekker vroeg klaar en heerlijk de hele dag in spanning..... Dank je wel voor duimen! Klaasje, Hoe ging TP?
Nina; ik heb ook een super gaaf lettertype voor de namen! Ik hou allemaal niet van dat sierlijke en krullerige gedoe, dus ik heb echt een heel stoer lettertype nu. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan plaatsen hier. Hihi, precies, kids zijn een hele goede reden! Dus morgen gewoon 2 eicellen, 2 bevruchtingen, 2 tp, en dan zwanger van een tweeling. Ik zeg; goed plan, toch? En dan kun je ook een mooie tattoo verzinnen! En geen dank meid! Daar zijn we hier voor hè!
@Nina: dat is een vroege punctie! Gaan jullie een hotelletje pakken vanavond of morgen heel vroeg vertrekken? Fijn dat je je wat beter voelt. Ja, het is tegenstrijdig, maar tegen misselijkheid helpt eten wel vaak. Misschien beginnen met een crackertje met een kopje thee of zo. @Anja: de laatste tijd begon het bij mij (ondanks dat ik van mezelf helemaal geen tattoo fan ben) ook te kriebelen om de voorletter van mijn zoontje ergens te laten tatoeeren. Maar dan op een plek die niet zo zichtbaar is (enkel bijv.). Maar vind het toch wel spannend. Had bedacht dat aan mijn man als verjaardagscadeau te vragen (omdat ik normaal nooit wat weet), maar ja, nu zal ik hopelijk nog eventjes een maandje of 7,5 moeten wachten. Voordeel is dat er dan wel gelijk 2 letters op kunnen. Even een vraagje aan de zwangeren onder ons. Ik heb zo'n last van darmkrampen. Herkennen jullie dit ook van jullie zwangerschap? Mijn stoelgang was niet zo optimaal, maar sinds ik zwanger ben juist wel. Heb zelfs dagelijks een soort van diaree (maar hoef maar 1 keer per dag). Nu dus nog wat zeurende darmkrampen. Dus het kan niet van verstopping zijn.
Even snel want jaja ben weer aan het werk. @Bibi: Kan het niet zijn dat je toch licht allergisch reageert? Ik heb zelf nergens last van gehad na het infuus. Verder nog even reactie op embryoscoop. Ik ben dus wel een grote voorstander, ze kunnen echt veel beter selecteren. Ik heb 7 terugplaatsingen gehad, waarsch de cryo's gewoon niet goed teruggeplaatst (had niet in eigen cyclus gemoeten) en bij de verse hebben ze dus niet de allerbeste geselecteerd zoals nu wel in DD. Wat het nadeel is van de embryoscoop is dat het gewoon best wel belastend is om ze zo lang buiten de baarmoeder te laten leven. Daarom vallen er meer af. Ik had de vorige poging 11 eicellen, 10 bevruchtingen, 1 terugplaatsingen en maar liefst 8 cryo's (allemaal dag 4 embryo's). Nu van de 5 bevruchtingen (omdat er 6 gewoon m.i. niet rijp waren) dus 4 in de embryoscoop en 2 afgevallen. Dan denk je ook van: ik had eerder veeel meer cryo's en nu vallen er toch meer af. Je moet maar zo denken; het is bij de embryoscoop nog veel meer een afvalrace waarbij alleen de allerbeste overblijven. Gelukkig heb je de anderen nog. Oh en ik dacht na al die terugplaatsingen ook echt dat mijn lichaam het gewoon niet kon. Maar het tegendeel is gebleken hoor . @Zere borsten na utro: Ja ik ook hoor, nu bleef het dus aan, normaal verdween het weer voor NOD @pregnyl: In Nld kreeg ik altijd 10000 EH en DD 5000, 7000 is dus prima hoor. Ik werd er ook altijd misselijk van. @Miss76: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Je maakt er vast een succes van, wat je hiervoor hebt gedaan heb ik ook met plezier gevolgd . Wat grappig dat studentenoppas voor honden zo booming is! Ga jouw emmy gauw bewonderen. @Sneeuwmees: Goed dat je eindelijk een afspraak hebt staan!! Zo benieuwd!
Nee geen afspraak met dokter P Ik heb gevraagd of er een wacht lijst was voor immuun onderzoek, maar ze zeiden dat ik elke dag bloed kan komen laten afnemen, dus ik neem aan dat een gesprek daarna gewoon kan. Eerst maar even afwachten wat dokter S zegt. Sneeuwmees mooi een afspraak gemaakt ! Sterkte met je buikpijn Ik had wel een staafje meegekregen om een monster te nemen en naar het lab te brengen. Nu is het trouwens weer over . . . Nina succes met je punctie ! ! Anjav mooie buikfoto's
@nina dankjewel meis ja ben er echt kapot van! En gewoon boos! Had hem dan maar gisteren WEL erbij geplaatst daar had ik nog wel om gevraagd! Nu krijg ik hem niet en is hij dood! Pfff lekker dan! Dat waren mijn kindjes echt heel verdrietig over! Jij dus morgen 9.00uur terugplaatsing? Lekker optijd idd dat is fijn ze zenuwachtig? @stiertje jij dus ook maar 1 behandeling in DD! Dat geeft moed jij maar 1 in DD, elize maar 1 in DD, loontje ook maar 1 in DD toch? En anja ook maar 1x in dd?? En mona ook?? @anja ik denk dat wij ook de volgende keer voor AH kiezen! Dat is 150euro per embryo toch?al hoop ik dat dat niet nodig gaat zijn hihi enne wauwwww leuk idee van je tattoo zeg! @ sneeuwmees ja toch weer klote! Toch weer een kans minder! En vooral omdat ze maar 3'in de embryoscoop hebben gedaan ipv 6 en er nu maar 1 is terug geplaatst en heeft overleefd is wel klote Enne jaaaaa jij kan straks een tattoo met 2 letters nemen hihi leuk! @elize hmm tja ik zou niet alergisch moeten kunnen reageren want uit de test kwam duidelijk dat ik geen allergie had. Daarnaast slik al al jaren 5mg prednison per dag! Dus daar kan het ook niet aan liggen! Jij had dus in nederland ook meer?' En ben jij van die pogingen in nederland nooit zwanger geraakt? Goed te weten dat jij ook niks voelde! Kans is dus niet bekeken
@dees slim dat je je afspraak even afwacht! Een afspraak met P is zo gemaakt : @klaasje hoe was het in DD? 2 toppers aan boord
Anjav, Gaaf...ik ben benieuwd...laat maar een foto zien! Zeker goed plan....ik ga voor een tweeling en daarna een mooie tattoo!!! Elize, Erg blij dat het toch nog goed is gekomen met de pregnyl, minder blij met de klachten, aangezien ik vandaag moet werken. Ik hoop dat die misselijkheid tijdens de zwangerschap soort van opbouwend is. Want vanochtend was het wel even heel zwaar om zo wakker te worden. Sneeuwmees, Ik denk dat jij een prachtige echo als verjaardags cadeau gaat krijgen! Sinds vanochtend heb ik wat crackers naast me liggen, maar helaas het eten ervan is nog niet gelukt. Ik denk dat ik eerst mijn werk ga afmaken voordat ik wat ga eten. Ik moet nl veel praten voor mijn werk, ben bang dat ik dan opeens over moet geven of zo. Ddees, Dank je wel! Bbibi, Het is ook heel erg belabberd meid! Je was natuurlijk zo blij dat het allemaal zo goed ging dat je niet meer verwacht had dat het zo zou gaan. Geef jezelf de ruimte om vandaag verdrietig te zijn en enorm te balen hiervan. In de mmm heb ik ook geleerd dat je jezelf de ruimte moet geven voor jouw gevoelens. Dat is erg belangrijk! Wees lief voor jezelf! Even lekker op de bank met een kop thee. Want tegelijkertijd moet jouw teruggeplaatste topper zich rustig kunnen nestellen en daarvoor is het weer belangrijk dat je kunt ontspannen. Morgen ga je beter voelen! Dikke knuffel
Bbibi; waarom hebben ze er dan geen 2 terug geplaatst als je daar zelf om vroeg???? Het zijn idd JOUW kindjes, en het is JOUW lijf, dus JOUW beslissing! En AH kost 165 euro in totaal. Ongeacht op hoeveel emmy's je het laat toepassen. Ik ben echt super blij dat ik het heb laten doen. En hierbij ook mijn tattoo. Het teken wordt wel iets kleiner nog ten opzichte van de namen. En de hele tattoo natuurlijk wel wat groter dan op de foto.
@Ddees: Ben erg benieuwd naar je telefonische afspraak, jij zelf ook natuurlijk. @Bbibi: Ik snap dat je heel erg teleurgesteld bent en 2 terugplaatsen hebben ze niet gedaan ivm risico op overstimulatie ? Maar dat wil je ook niet hoor. Ik ben zelf grote voorstander van de embryoscope. Bij ons hebben maar 3 cryo's van de 11 het "overleefd" Ja mijn pomp geeft elk uur een bepaalde hoeveelheid, dat stel je zelf in en met "extra" eten geef je wat extra insuline. Ik vind een pomp echt ideaal, je kan veel makkelijker ff wat eten. @Sneeuwmees: Grappig ik ben de 20e jarig en jij 1 dag later . Ik begrijp volkomen dat je het niet op de 21e gepland hebt. Dan kan je aan iedereen op je verjaardag een super mooie echo laten zien . Ik heb in het begin ook veel last van mijn darmen gehad volgens mij. @Anjav: Wauw wat veel tattoo's ! Ik zit ook al heel lang te denken aan een tattoo, maar ik weet niet wat ik wil hihi. Cool je tattoo en inderdaad een heel mooi lettertype !
Morgen is mn tp meisjes, jullie kijken de kinders erin gewoon . Af en toe ben ik al bibberig of er toch nog niet gebeld is... Bibi, lieverd, probeer je bezig te houden met wat er wel is! Snap je teleurstelling enerzijds wel hoor, anderzijds heb je goed gelezen wat de embryoscoop is? Het is echt een afvalrace principe om de allersterkste te creeeren. In de link van gisteren kun je doorklikken: 75.1 % van de vrouwen onder de 35 wordt zwanger van een dag 5 blasto tov 45.6% van diezelfde leeftijdsgroep op dag 3. Zie je wat een enorme slagingskans de embryoscoop toevoegd? 25 hele procenten, dat is niet normaal veel. Miss, heerlijk dat je weer back in business bent! Goede afleiding inderdaad. Ik denk aan je hoor. Nina, ,misschien zie ik je morgen wel eventjes, ik heb om 11.30 de tp. Wie weet kruisen we elkaar. Ik heb blond lang haar en mijn vent een 5 dagen baardje
Anjav, Wat een mooie tattoo....letters zijn zeker stoer! Namen en teken vormen een mooi geheel samen. Goed gedaan! Ik heb de tattoo's van mijn zusjes ontworpen, erg leuk om te doen. Het lijkt me geweldig om het straks voor mezelf te moeten doen. Klaasje, Oooo ik dacht opeens echt dat je vandaang tp had. Alvast veel succes! Het zou erg leuk zijn om elkaar tegen te komen. Vorige keer lag ik daar ongeveer de hele dag.... Ik hoop dat het dit keer goed gaat. Ik ben klein met donkere krullen en mijn man is kaal + langer dan ik met ook een 5-daagse baardje Loontje, Moet je jezelf dan nog wel prikken om bloedsuiker te meten of doet het pompje dat ook? Stiertje, Dus nog een hippe mama! foto? Sneeuwmees, Toch maar iets gegeten en helpt heel snel. Het gaat nu heel wat beter. Echt gek....voelde me zo slecht dat drinken echt met moeite ging.
Bibi, ik ook wel fan van de embryoscoop. De kosten ervan even buiten beschouwing gelaten. Als een blasto het niet red in de scoop, had ie het ook niet gered in je buik. Ze hebben niet voor niets voor die andere gekozen. Je hebt nog genoeg in de vriezer liggen, mocht dat nodig zijn. Maar je hebt nu al een enorme kans op zwangerschap. Probeer je focus daar op te leggen. Een blasto nesteld zich in tussen de 7e en 10e dag na bevruchting. Maak jezelf dus niet gek om op zoek te gaan naar kwaaltjes. Geef de natuur de tijd. Ik voelde mijn eerste kwaaltjes op de 5e dag na tp. Op de 7e dag een positieve test in handen.
Ja ik moet wel nog mijn suiker meten. De sensoren worden nog niet echt vergoed, zijn ook erg duur en mocht je een sensor hebben, dan moet je alsnog af en toe je bloedsuiker meten geloof ik.
Bbibi, Misschien helpt het om te weten dat ze in DD echt over alles en iedereen nadenken, ook al hebben wij soms het gevoel dat het niet zo is. Afgelopen zaterdag legde dr. Y mij b.v. uit waarom zij voor ons tp op dag 2 adviseert. Want ik dacht meteen van willen ze het op zaterdag rustiger hebben of zo. Maar zij had er al uitgebreid over nagedacht en nam ook even de tijd uit te leggen over hoe en waarom. Ik ben van overtuigd dat zij ook over jou hebben nagedacht en niet zomaar een advies hebben gegeven. Je hebt een hele goede kans om dit keer zwanger te worden en die mooie cryo's te gebruiken voor de volgende kindjes Loontje, Jammer dat de sensoren nog niet goed genoeg zijn. Ik hoop dat het binnenkort zover is. Het lijkt me nl best zwaar! Ik voel nu eindelijk iets beter. Ik ga maar snel mijn werk afmaken om daarna wat dingen in huis te doen, aangezien ik niet weet hoe ik me de komende dagen ga voelen. Ik hoop in ieder geval dat de punctie niet zo dramatisch gaat lopen als de vorige keer. Dit keer ga ik gewoon voor de narcose, aangezien het roesje vorige keer behoorlijk zwaar viel.
@Loontje: grappig dat we zo kort op elkaar jarig zijn...hihi.. @Anja: mooie tattoo! Waar ging je die laten zetten? Ik twijfel ook nog over de binnenkant van de pols, maar dan is het weer wat meer zichtbaar. Heb (nog) niet zoveel lef als jij. @Nina: fijn dat je je weer wat beter voelt. Succes nog even met werken. Ik moet ook nog een paar uurtjes. @Klaasje: je hebt inderdaad morgen de tp! Wij willen je gewoon te snel zwanger hebben. Misschien kom je Nina nog wel tegen, want die heeft morgen de punctie! @Bbibi: ik ben op zich ook wel een voorstander van de embryoscope (als die mogelijkheid er is). Het is veel geld, maar ik kreeg het allemaal van de verzekering vergoed en de kansen zijn inderdaad heel aanzienlijk op een zwangerschap. Ik heb wel eens gehoord (of dat waar is weet ik niet), dat als een embryo de embryoscope niet overleeft, je er ook niet zwanger van was geworden. Dus dat je de teleurstelling iets eerder krijgt dan na 2 weken wachten en dan moeten testen of ongesteld worden. Denk aan je mooie emmy on board. Ga even lekker shoppen om je verdriet weg te shoppen en denk nog maar aan die vriezer die uit de voegen barst in DD vol met jouw emmies! @Stiertje: jij ook al zo stoer. Schattig een stiertje! Hoe was je zang workshop (tikte zwang workshop , is ook niet gek als het alleen maar over zwanger zijn en worden gaat).
5 Day Blastocyst Transfer Success Rates Are Higher Than Day 3 Transfer Meiden, voor de geinteresseerden hierbij een linkje met slagingskansen van een embryoscoop.
@embryoscope: ik ben wel fan, geloof wel dat embryo's die daar uitkomen, sterker zijn en dus meer kans hebben. Embryo van ons meiske komt ook uit de scope. @z(w)angworkshop: was heel leuk!! Samen muziek maken is echt leuk en geeft energie. @tattoo: zie foto in m'n album. Is maar een kleintje hoor ... En maar één. Maar wie weet, als meiske er eenmaal is ... Maar ik wil het wel bescheiden en bedekbaar houden!