@Mona: ik heb hetzelfde, continue heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees als je even iets niet voelt of juist weer wel. Ik was gisteren misselijk en dacht bijna, hè, hè, eindelijk (klinkt belachelijk), maar was blij met wat bevestiging. Gisterenavond bij het uitkleden vond ik mijn borsten weer lichter en zachter en gelijk weer die angst. Gek word ik ervan. @Aklina: ben benieuwd naar je op fb, dus ik wacht af! @Anja: leuk als je ook op fb komt. Op fb heb je wat meer kijk in iemands leven (naast het forum, het zwanger worden of zijn). Dus welkom.
Sneeuwmees: "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben!! Ik wordt zo gek van mezelf!! Heb al een half uurtje menstruatie achtige buikpijn... ! De angst dat het fout gaat blijf zo overhersen!! Ene kant zou ik het liefste de VK bellen, om een echo te regelen, maar andere kant durf ik weer niet.. bang dat ze me een zeur zullen vinden, of zullen zeggen dat ik toch echt tot de 13e moet wachten.... Zucht.... X
@Mona: ik heb het ook. Wordt ook gek van mezelf. Continue overal op letten, mezelf weer vermanend toespreken. Zat er zelfs aan te denken om voor volgende week al een echo te vragen bij de vk, gewoon om mijn hersenen even rust te gunnen met piekeren. Maar dat vind ik dan ook weer heel spannend, dus dat doe ik dan ook weer niet. Maar je bent geen zeur, hoor! Ik denk dat iedereen jouw angst herkent (ook een vk). En mocht je even een dipmomentje hebben, weet dat wij er voor je zijn om je door die laatste spannende weekjes te slepen, hè?
Meiden... zo herkenbaar die klachten. Wisselende kwaaltjes kunnen je behoorlijk onzeker maken! Ondanks dat elke echo goed was hield ik dat ook hoor. Eigenlijk nu ik voorbij die 24 weken ben is het minder geworden... omdat het nu steeds realistischer wordt dat ik ze ook echt ga krijgen. Maar als ik in de babykamer bezig ben beangstigd het me soms nog hoor... dat ik denk.... als het nu niet goed gaat na de geboorte wat moet ik dan met al die spullen? Bedjes etc? Jammer dat de MMM de onbezorgde zwangerschap voorgoed verpest heeft. Maar gelukkig kan ik nu ook steeds meer genieten hoor.
@Mona: janken mag best even, hoor! Weten mensen het op je werk, zodat je even lekker van je af kan kletsen. Dikke knuffel! @Aklina: ik vond de periode tot ik mijn zoontje kon voelen het meest spannend en vervelend. En inderdaad dan daarna blijf je ook altijd nog een beetje zenuwachtig. Want dan is het weer spannend tot de 20 wkn echo. Ik heb vaak bij het bedje gestaan en bedacht. Kan ik het straks allemaal wel aan.
Goedemorgen dames, Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik werd vanochtend wakker met...."is gisteren echt gebeurd"? Na de TP begonnen we ons een beetje te ontspannen, even lekker geluncht. 's Middags helaas best een tijd in de file gestaan, toen we thuis kwamen, waren erg moe, maar nog zo opgewekt dat we samen hebben gekookt. Wij hebben allebei de afgelopen weken best slecht geslapen, vannacht hebben we in een keer doorgeslapen tot 09:45 heerlijk! Maar nu begin ik ook met zorgen van "OOoo wat gaan die 2 doen?" Miss, Jouw klachten klinken erg positief! Ik moest gisterenochtend steeds aan jullie denken, zodoende was ik bang dat ze ons zouden bellen. Wat fijn dat je het zo naar jouw zin hebt op jouw werk. Ik ben ook erg benieuwd naar welke programma je gemaakt hebt. Nu dat ik minder gespannen, zal ik vaker op fb komen kijken Zofie, Volgende week punctie.....gaat lekker snel nu. Succes! Uvs, Erg fijn dat de intake door kan gaan. Anjav, Jaaaa ik hoop ook dat ze allebei blijven zitten de komende 8 maanden Leuk dat je ook op fb komt! Mona, Ik denk dat jouw buikklachten gewoon door de groei van de baarmoeder zijn, maar wanneer je zorgen maakt, zou ik ook vk bellen. Maak je geen zorgen! Dikke knuffel Sneeuwmees, De meeste zwangeren zeggen dat hun klachten wisselen van dag tot dag. Gelukkig komt jouw echo dichterbij! Libido, met al die bijwerkingen en stress was het afgelopen tijd Maar orgasmes kunnen zeker geen kwaad. Sorry wanneer ik iemand of belangrijk nieuws gemist heb. Ik heb nog niet alles bij kunnen lezen. Ik heb vandaag ook behoorlijk last van klachten. Gisteren nl weer een injectie pregnyl gehad. Zwaai....zwaai.....
@sneeuwmees nou kijk dat is hoopvol geen pregnyl alleen utro! Vandaag lekker dagje voor jou met de mannen? @mona *knuf* het zit zeker helemaal goed meid! Bijna echo dan zie je een mooie steek gegroeid kindje meid! @nina lekker geslapen met je tweeling aan boord? @aklina welkom op FB hihi @ anja ik heb jou nog niet voorbij zien komen op FB.. Nog niet toegevoegd? @all zwaai ik ga weer verder met verven vandaag! Buik is geslonken dus dat kan wel weer fijne dag allemaal
Uvs Sterkte met je man en respect dat je dit bijna helemaal alleen doet. Cetrotide is inderdaad hetzelfde als de neusspray alleen gebruik je de cetrotide maar 4 dagen voor de eisprong. En de neusspray vanaf het begin dat je spuit. Klaasje geweldig 2 toppers terug en dan nog 4 cryo's ! Elize gefeliciteerd met deze mooie echo. Geweldig om te zien die 2 mini mensjes Zofi dank je wel Knuffel terug Spannend bijna de punctie Aklina krijgen we de kamer te zien als hij klaar is? Miss fijn dat het zo goed gaat met je baan. Ik weet niet of het goed of niet goed is als je wat voelt. Ik voelde altijd erg veel en elke keer niks. Hopelijk is het bij jou wel een goed teken. Dat kleine beetje bloed klinkt wel als innestelingsbloed Veel succes met wachten. Ze zeggen dat je het gewoon mag doen na 5 dagen na de punctie. Gewoon doen waar je je goed bij voelt denk ik. Als je spontaan zwanger zou worden weet je het toch ook niet tot dat je test. Ninad Joepie alle 2 terug. Nou zwanger worden he ! ! ! ! Stiertje fijn dat het goed gaat Sneeuwmees en Monatoetje Het moet gewoon goed gaan bij jullie Dikke knuffel Ego: Gisteren een leuke high tea gehad, maar de zwager van mijn vriendin zei toen z'n dochter nog wilde blijven dat is goed hoor we maken wel weer een nieuwe . . . . Toen zei ik doe er mij dan ook maar 1 GRRRRRRRRR Dit is toch wel de eerste keer dat ik met zoiets geconfronteerd word. Verder iedereen een dikke knuffel.
@Bbibi: geniet nog maar even van je geslonken buik! Hij zal snel genoeg weer enorm op gaan zwellen voor een maandje of 8. @Nina: jij nog niet geheel hormoonvrij? Hoop dat de klachten van de pregnyl mee zullen vallen. Dat houdt in dat je over 14 dgn mag gaan testen (ben je dan al op vakantie?). Lekker rustig aan doen en lekker genieten van je embryootjes in je buik. @Ddees: dat zal inderdaad een vervelende opmerking zijn geweest om te horen. Weten zij dat jullie in de mmm zitten? Even een vraagje aan de zkh-medewerkers hier? Mijn zoontje moet om 8.45 uur in het zkh zijn voor zijn neusamandel-operatie. Ik ben er (dom genoeg) van uit gegaan dat ze bedoelden dat hij om 8.45 uur geholpen zou gaan worden. Gisteren zat ik de papieren te bekijken en blijkt dat dus de tijd te zijn dat we ons moeten melden. Hij mag tot 2 uur voor de ingreep nog wat drinken. Hoe lang na dat je opgenomen wordt, is de operatie ongeveer. Dan weet ik ook wanneer hij voor het laatst nog wat mag drinken. Er stond een tel.nummer op voor vragen, maar dat kan je alleen maar tijdens werkdagen bellen en ik was zo dom dus dat ik dacht dat ik het wel snapte dat de operatie om 8.45 uur zou zijn.
Mona, Hoe gaat het met jou? Klachten afgezakt? Ik hoop dat je minder zorgen maakt! Je zou even telefonisch kunnen overleggen met vk of HA, zodat je wat geruststelling krijgt. Dikke Knuffel Bbibi, Jij bent lekker aan het verfen Ik las dat jouw gevoel nog steeds niet goed is. Gelukkig maakt gevoel niet uit.....zwangerschap kan gewoon ontstaan ongeacht het gevoel wat je hebt. Het wachten is moeilijk hoor....voor mij is nu dg 1 wachten al lang! Dikke knuffel Sneeuwmees, Heel veel succes morgen met jouw zoontje! Ik hoop dat het voor jullie allebei gaat mee vallen. Dikke knuffel Elize, Wat fijn dat jullie weer een mooie echo hebben gehad! Heb je foto's?Geniet ervan! Alkina, Jij maakt je ook nog zorgen. Erg he .....wat mmm met je doet. Niets is meer vanzelfsprekend. Jouw zorgen kan me heel goed voorstellen! Gelukkig gaat het heel goed met jullie schatjes en voordat je het weet zijn ze er! Ik probeer mezelf zover te krijgen om aan mijn dag te beginnen. Ik voel me zo misselijk en moe dat ik nog niet verder dan de bank ben gekomen. Na al die hormonen, vraag ik me af of ik met een zwangerschap wel of juist geen klachten zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Gelukkig is het zaterdag..... fijne dag allemaal!
@Aklina: dank je. Aan die tijd zat ik zelf ook te denken. @Nina: met de klachten van de pregnyl kun je alvast wennen wat je straks te wachten staat. Ik heb zelf ook een off day en kan maar moeilijk op gang komen. Vannacht slecht geslapen en ben nogal brak. Gisteren was ik ineens misselijk, vandaag weer niet. Moedeloos word je van die wel/niet kwaaltjes.
Sneeuwmees, Bij jou was het slecht slapen een duidelijke herkenning, hoewel elke zwangerschap weer anders kan zijn. Er is geen reden om je ongerust te maken. HCG stijgt elke 2 dgn, misschien dat je daardoor sommige dagen meer klachten hebt dan andere dagen. Hoop dat je snel veel meer klachten gaat krijgen Ik hoop maar dat dit de aanloop is naar.....klachten maakt me niet uit, zolang ze allebei blijven zitten! Ddees, Wat vervelend zo'n opmerking! Ik vind het erg hoe sommige mensen totaal niet bewust zijn van wat voor wonder het is...... eigenlijk wel jammer, want dan zouden ze er zoveel meer waardering voor hebben. Hij weet dus niets over jullie situatie, vandaar dat ie blijkbaar zo iets roept Gelukkig gaan jullie binnenkort weer beginnen en zwanger worden!!!
Mona: is ook logisch dat je bang bent, maar dat is gewoon omdat je het niet kan geloven, en de hormonen doen dat ook met je, toen ik zwanger was zelfde verhaal. En sneeuwmees natuurlijk zelfde verhaal!! Heel veel succes met de operatie van je kleine manneke Ddees niet leuk zo'n opmerking en het was al een lastige tijd voor je - nog een knuffel maar!! Bbibi fijn dat je buik minder gezwollen is en dat je weer zin hebt in lichamelijke activiteit Ik blijf voor je wensen dat je mini aan boord blijft!! En dat geldt ook voor Nina, fijn dat jullie zo lekker geslapen hebben- ff geen heisa voor je X Misschien een brutale vraag, zou ik ook in het fb groepje mogen? Ben zoooo benieuwd naar jullie !! En anders alle begrip natuurlijk:-D
Mona: tegen mij zeiden ze altijd; beter een keer te veel bellen, dan een keer te weinig. Dus als je het niet vertrouwd; gewoon bellen meis!!! Het is jouw kindje, en jouw onzekerheid. Als je een beetje een goede verloskundige hebt, dan gaat dat helemaal goedkomen. Sneeuwmees; voor jou geldt hetzelfde hoor. Als je je echt ongerust maakt, gewoon bellen. En wat betreft de operatie van je zoontje... Ik zou hem idd tot 7 uur wat laten drinken, en daarna niet meer. Er zal niet zoveel tijd zitten tussen de meld tijd, en dat hij geholpen wordt. Menstruatiepijn; dat heb ik ook echt heel erg gehad! Is je bm die aan het groeien is. Ik heb zelfs bruinverlies gehad, en flink ook. Maar dan nog niks aan de hand geweest. Het kan allemaal meiden. Ddees; mensen kunnen soms zulke lompe dingen zeggen hè!! :x Mensen gaan er zo vanuit dat je gewoon zomaar kinderen kan krijgen.
@dees war een rot opmerking zeg! Bah kan daar ook altijd zooooo slecht tegen! Zoveel vriendinnen van mij ook ja dan nemen we een kind... Nemen? Owh hoe doe je dat nemen? Dan wil ik dat ook! Kan ik die kopen? Pffff! Ik heb dat nooooooit zo gezegd!! Ook niet voor ik unerhaupt aan zwanger worden dacht! Belachelijk*knuf* @sneeuwmees hihihi ik hoooop het dat mijn buikkie 8mnd groeit Wanneer wordt je zoontje geopereerd ? Komende week? Spannend hoor!! @mona nog gebeld meid? @anja welkom op fb @ zofie jij ook welkom op fb! Wat zie jij er nog onwijs jong en jeugdig uit zeg!! Zou je niet zeggen dat jij zo"n "volwassen" kinderen zou hebben hihi leuk hoor! @nina dat is lief van je meid!! Geduld is lastig inderdaad! Ik ga sowieso geen test doen heb ik besloten! Ik ga vd week bloedprikken voor schdklier die was vorig jaar veeeelste traag ( en daar wordt je moeilijk/niet zwanger mee) en dan vraag ik gelijk hcg te testen! Zulken ze vast niet moeilijk over doen! Jij kekker aan het genieten van die kleintjes in je buik? Dames zou het echt zo zijn dat je voelt als je zwanger bent hetzelfde als met pregnyl? Ik heb daarmee altijd 0,0 kwaaltjes .. Heeeeel klein beetje gevoelige tepels maar ook niet altijd en ook niet heel duidelijk.. Heb wel vaker beetje gevoelige borsten! @aklina staan de commodes meid? @elize lekker genoten van het goede nieuws gisteren?' @rest *zwaai*