ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; dank je meid! :D

En ik had van de pregnyl 0,0 bijwerkingen altijd.
    Van de utro kreeg ik wel altijd pijnlijke boobs.

En mijn allereerste klacht van deze zwangerschap was dat ik enorm veel moest boeren. Hahahaha. Niet charmant, maar ik moest super veel opboeren. Maar dat was zo pas ongeveer vanaf 1 week na de tp.
    Dat herkende ik niet van de voorgaande pogingen. En ik werd na 'n week of 5 pas echt goed misselijk.

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @fb-groep: lijkt me ook wel grappig. Ik moet dus m'n naam naar mona sturen (PB)?

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ja Stiertje, zij beheert de groep. Tot zo dan op fb :D

4. Zofie

Zofie Lid

29 jul 2013
    44
    0
    0
    Enschede
    Hoi meiden, leuk dat ik bij vele van jullie nu een gezicht heb gezien :)

Bbibi, bedankt voor je compliment :-D
    Ik voel me ook nog jong, anders zou ik hier ook niet meer aan beginnen met al 3 vrij grote kids ( 17,13 en bijna 9 )
    Wat een schattig hondje heb je trouwens!!

Meiden, hier dikke twijfel: Claudia gaf aan dat ik ws di de punctie zou hebben maar dan zou i morgenavond dus pregnyl moeten spuiten hoorde ik van 1 van jullie? Die opdracht heb ik niet gehad..
    Eerst maar maandag ochtend de echo afwachten dan..dan zal t wel woensdag worden.

Nog mensen met leuke plannen morgen? Hier wachten op mijn kids, komen eindelijk thuis na ruim 3 weken vakantie met hun papa :-D

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zofie: als je dinsdag de punctie zou hebben, dan zou je zondagavond de pregnyl moeten spuiten. Dus ga maar van woensdag uit en dat maandag de punctie wordt afgeproken en dat je diezelfde avond de pregnyl moet spuiten.
    Wij willen morgen naar Julianatoren gaan. Had begrepen dat dat een pretpark was, wat geschikt is voor peuters. Dus voordat mijn zoontje geopereerd wordt, nog even een verzetje voor ons.
    @Bbibi: ik voelde me de periode na mijn blasto-tp erg zwanger. Bij mij dus waarschijnlijk wel een combi van de pregnyl en de utro. Bij mijn zoontjes zwangerschap had ik een hele sterke reuk en was ik erg moe. En achteraf gezien vond ik de koffie ineens niet lekker. De tweede zwangerschap had ik geen klachten vooraf, op de NOD vreselijke ongi-krampen en rugpijn, maar bleek toch zwanger. Deze keer van tevoren geen klachten gehad, omdat ik dus helemaal ervan overtuigd was dat ik ongesteld ging worden. Ik vrees dat je dus af moet wachten tot je gaat testen (of bloed laat prikken).
    @Mona: hoe is het, meid? De dag een beetje door gekomen?

Ik heb het vandaag aan mijn moeder verteld. Mijn vader was er niet bij, maar ik wilde het toch vast met haar delen. Vond het wel moeilijk, want mijn moeder kan nog wel eens onhandig uit de hoek komen en vond ons hele DD-avontuur eigenlijk ook maar niets (zij moet helemaal niets van dokters en zkh hebben). Maar ze reageerde eigenlijk heel positief en was blijkbaar erg verrast dat het toch zomaar spontaan was gebeurd (zonder dat 'dokters-gedoe').
    Heb zelf wel de hele dag ook die ongi-krampjes en steekjes gehad, dus ieder toiletbezoek was een kwelling. Dacht nog, zie je nu wel, nu heb ik het verteld en dan gaat het mis. Vanmiddag wel weer een tijdje misselijk geweest (net als gisterenmiddag). Daar kun je dan weer wel heel blij mee zijn.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @anja hihihi die hoor je niet vaak die kwaal! Haha grappig! :D

@sneeuwmees owh wauw zelfs al jou zwangerschaplen dus weer anders! Ene keer veel kwaaltjes en andere keer niets! Dus ook dat is nog mogelijk! :) nou wie weer blijft het toch nog spannend!! Ik ga morgen bellen of ik woensdag bloed kan prikken en dan horen we het wel! Door jullie raak ik toch wat positiever! Lief!! :)
    En leuk julianatoren! Heel veel pleizer!

@zofie eens met de rest! Niet zomaar pregnyl spuiten hoor! Morgen even afwachten en dan zal je idd wss morgen aan pregnyl krijgen en dan woensdag morgen dus punctie vermoedelijk! Enne ja lief hondje he! Ben zoooo gek op haar <3

@all geniet van het weertje meiden! Ik ga weer lekker zwemmen denk ik hihi ! :)

7. @Miss; Hoe gaat het met jou? Wanneer ga je testen?

@Nina; Ik zou bijna automatisch roepen dat je moet proberen je geen zorgen te maken, maar we weten allemaal dat dat niemand lukt die in dezelfde situatie zit ;) Ik hoop dat de komende weken voorbij vliegen!

@Sneeuwmees; Heel veel succes met je zoontje! Hoop dat de operatie en de narcose meevallen!

@FB; Ik zat te denken meiden, een hoop van jullie hebben mij als vriend toegevoegd, en helaas hebben een aantal van jullie nog geen kindje.. Elke keer als ik een foto van onze zoon plaats sta ik daar even bij stil en krijg ik een klein schuldgevoel. Ik zit zelf regelmatig met tranen alle echo-foto's en baby-foto's te 'liken', en ik kan me voorstellen dat dit voor jullie hetzelfde is bij peuters en kleuters. Ik vind het daarentegen nog erger om buitengesloten te worden. Mijn vraag aan jullie is dus; Willen jullie het zelf aangeven als jullie mijn foto's niet trekken en ze liever niet zien? Dan kan ik jullie in een apart groepje zetten en zien jullie ze niet meer. Ik wil niemand het gevoel geven dat ik voor hen bepaal dat ze maar niet naar foto's van mijn kind moeten kijken, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is en dat je er geen zin in hebt om daar steeds maar weer mee geconfronteerd te worden. Blegh, dit klinkt wel heel betuttelend, maar het is goed bedoel in ieder geval!

8. NinaD

NinaD Niet meer actief

#1008 NinaD, 4 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2013
    Bbibi,
    Jij hebt het ook niet makkelijk zeg....meerdere factoren om rekening mee te houden.....immunologisch en schildklier. Fijn dat je meteen bloedtest kunt doen, zo weet je het meteen zeker. Ik duim voor goede schildklier waardes en natuurlijk voor zeer verhoogde HCG waardes :D
    Heb je klachten?

Sneeuwmees,
    Wat leuk voor jullie zoontje, veel plezier!
    Ik ben blij voor je dat jouw moeder goed gereageerd heeft...binnenkort mooie echo-foto's aan haar laten zien :)

Anjav,
    Wat heerlijk dat je nauwelijks klachten hebt gehad. Helaas heb ik wel last van.....;) Nu maar hopen dat de tijd snel gaat.

Shadixx,
    Erg attent dat je het vraagt! Ik heb er geen last van, wanneer ik het zou zien. Zijn wij al vriendjes op fb?
    Die wachtweken blijven lastig! Dit keer is het in ieder geval duidelijk dat ik door al het pregnyl echt niet eerder kan testen, hoef er ook niet over na de denken :p

Zofie,
    Leuk dat jij ook op fb bent!

Miss,
    Hoe gaat het met jouw klachten?
    Jij bent de enige die zoals ik op dag 2 tp heeft gehad. Heb je de dagen na de tp last van jouw buik gehad?
    Mijn buik is wat onrustig door utro, maar ik had gisteren op 1 plek in mijn onderbuik opeens pijn gehad en duurde wel paar minuten. Voor innestelling is het te vroeg, geen idee wat het dan was. Vroeg me af of jij het ook gehad hebt?

9. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees; Ja gelukkig de dag goed doorgekomen! Gisteren veel last van ongi buikpijn gehad.. Gelukkig is dat nu weer over! Ook zijn mijn borsten weer wat pijnlijker.. dus ga er maar vanuit dat ons kleintje nog goed aan het groeien is...

Shadixxx: Lief van je meis dat je dat vraagt!! Ik zelf heb er geen problemen mee hoor om je zoontje te zien! Ook niet toen ik nog niet zwanger was.. Maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen erg pijnlijk kan zijn... Lief dat je daar stil bij staat!

TP: Hoe gaat het met de meiden die pas een tp hebben gehad??? Spannend he die wachtweken! Mijn duimen draaien overuren voor jullie!

Ik ga weer f verder met mijn werk :(!

X

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

Mona,
    Erg blij om te horen dat je beter voelt! Voel je nu ook gerust gesteld?
    Hoop dat de dg snel gaat voor je....Werk ze!

Ik zit nog maar op 4 dpo en dg 2 na teruhplaatsing, zodoende te vroeg voor klachten enz.

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Fb: ik heb dat in het begin ook tegen sommige gezegd, kan me goed voorstellen dat het moeilijk is voor sommige. En ik plaats nogal veel op fb namelijk.

@Mona: hè bah dat je moet werken. Tot hoe laat moet je ?

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Shadixxx Fijn dat je erbij stil staat, maar ook ik heb er geen problemen mee. En daar is fb toch wel een beetje voor om te zien wat er in ieders leven gebeurt en daar hoort ook je zoontje bij.

13. Fijn om te horen meiden! Nina, wij waren nog geen vriendjes, maar ik heb je net een verzoek gestuurd!

Ik weet trouwens sinds een paar dagen dat ik tante ga worden! Superleuk en superspannend, maar wat is het ook vreselijk moeilijk.. Wij hebben niet echt vrienden waar we intensief mee omgaan of waar we wekelijks over de vloer komen, dus zo dichtbij als nu is het nog nooit gekomen. Ik hoop echt ontzettend dat ik straks samen met m'n zusje zwanger mag zijn!

14. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    fb; ja, ik plaats ook best veel foto's van mijn mupkes... :)
    Maar ik wil er uiteraard ook niemand mee kwetsen.
    Ik had er zelf ook nooit moeite mee als mensen dat deden, dus vandaar dat ik het zelf ook doe.
    Maar als iemand er wel problemen mee heeft, gewoon even laten weten hoor!

Shadix; wat leuk dat je tante gaat worden!!! Gefeliciteerd!
    En uiteraard is dat super moeilijk! Ik had wel altijd ENORM veel moeite om zwangere vrouwen te zien toen ik de MMM in ging! :(

15. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; dat was idd een aparte kwaal ja. Ik vond het ook erg annoying! Tot dat ik wist dat ik zwanger was, en toen vond ik het allemaal prima! Hahaha.
    Ik ben gelukkig ook maar tot 10 weken ofzo misselijk geweest, en van de een op de andere dag was het over.
    En ongi krampen heb ik ook flink gehad hoor.

Nina; jij gaat mij gewoon volgen hoor. Ik had gelijk met je 2 eitjes, ik had gelijk met je 2 bevruchtingen, ik had gelijk met de 2 goede terugplaatsingen.... en ik heb ook gelijk dat deze 2 blijven zitten. Het MOET gewoon! Iets anders wil ik niet horen. ;)

16. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Moet eerlijk bekennen dat ik het wel heel moeilijk vond als mensen weeeer iets op FB plaatsten met echo's of weet ik wat. Maar ik vind dat iedereen op FB moet doen wat ze willen. Als ik dat niet zou trekken dan kan ik diegene altijd nog uit mijn nieuwsoverzicht halen. Als ik dat niet zou doen en ermee geconfronteerd blijf worden is dat mijn eigen manco.
    Ik vind dat anders dan wanneer mensen hier foto's zouden plaatsen. Dat kun je niet uit de weg gaan. Dat is ook de reden dat ik hier nooit foto's zou plaatsen, maar het altijd in mijn privé album zet. Zo kunnen mensen bewust de keuze maken of ze ermee geconfronteerd willen worden. Ik wil niemand kwetsen.

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Het was voor mij er ook van afhankelijk wie het plaatste, of ik er mee zat of niet.

Ik ben dit weekend wat minder aanwezig, maar maak t hopelijk morgen weer goed :). Druk weekend, maar wel leuk. Nu kapot. Vanmiddag stuk gefietst en beetje gezwommen en in de zon gelegen bij strandje 8 km verderop. Pff ik leek wel 80 op de terugweg :p.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Shadixx: lief dat je daar rekening mee houdt. Ik heb er (ik spam natuurlijk ook veel over mijn zoontje) geen moeite mee en moet zeggen dat ik daar eigenlijk ook nooit zo mee bezig ben geweest :). Maar het is nu eenmaal jouw 'echte' leven naast de mmm en daar hoort jouw prachtige mannetje helemaal bij. Mocht ik de twaalf weken gaan halen, dan wil ik het nieuws ook wel op fb aankondigen, maar dan bel ik wel eerst even de mensen waarvan ik verwacht dat het pijnlijk kan zijn. Ik ben zelf ook wel eens verrast door zo'n aankondiging terwijl het op dat moment even iets harder binnenkwam.
    @Elize: klinkt als een heerlijk dagje! Nu maar lekker bijtanken!
    @Mona: fijn dat je weer meer kwaatjes hebt. Ik had vandaag weer die ongesteldheidskrampen en werd er toch wel (weer) heel onzeker van. Nu valt het weer mee, maar word er wel moedeloos van.

We zijn vandaag naar Julianatoren geweest omdat ons dat leuk leek voor ons zoontje voor de 'grote' dag morgen. Maar helaas hadden vele mensen met ons datzelfde idee, want je kon bijna over de mensen lopen en het was toch wel warmer als dat ik gedacht had. Had weer de hele tijd van die ongesteldheidskrampen en had gehoopt dat even eruit zijn me wel zou afleiden, maar dat werkt alleen niet zo. Want je bent er natuurlijk continue mee in je gedachten.
    Zometeen even douchen en dan een beetje bankhangen. Morgen vroeg op, want we moeten op tijd in het zkh zijn en als we wat vroeger opstaan, dan kan ons zoontje nog even wat drinken. Zal blij zij als het morgenavond is.

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik ben ook van plan om het met ongeveer 12 wk op FB te zetten, zo lang op gewacht! Nu mogen wij ook een keer..:)

Succes en sterkte Sneeuwmees! Nooit leuk, je eigen kleine jongen die iets moet ondergaan.. hopelijk is t snel achter de rug. Mijn neefje van 3 heeft nauwelijks last gehad, hopelijk je zoontje ook weinig!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb het ook rond 12/13 weken op FB gezet. Maar verder post ik niet zo heel veel zwangerschapsdingen op FB. Heel af en toe een buikfoto. Ik ga er bewust terughoudend mee om. Maar idd aan de andere kant: ieder mag doen wat ie wil op FB, dus helemaal niets posten vind ik ook te ver gaan.

Deel Deze Pagina