ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

#1061 NinaD, 5 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2013
    Een vraagje aan de tweeling zwangeren Alkina, Elize en twin mama Anjav,
    Hebben jullie de innesteling van jullie moppies gevoeld?

Met utro en pregnyl heb ik genoeg klachtjes waar ik niets mee kan. Alleen mijn buikklachten zijn dit keer anders. Kan het niet helpen om toch even over na te denken :D

Elize,
    Wat vervelend zo'n vermoeidheid. Ik herken het van de eerste dgn decapeptyl. Ik heb ook de neiging altijd door te gaan, aangezien ik ook geen zwaar werk heb. Maar jouw situatie is anders.....je bent zwanger van een tweeling!!! :) wanneer jouw lichaam meer rust nodig heeft, zou je tijdelijk minder kunnen werken en kijken of het helpt. Zorg goed jezelf mama Elize ;)

Bbibi,
    Wat een geweldig nieuws dat die infuzen hun werk hebben gedaan! Al het heen weer rijden was het gelukkig waard! Nu wachten op test....spannend!

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nina; ik heb niet echt zo duidelijk een innesteling gevoeld, dat ik dacht: goh, wauw dat moet m zijn.
    Maar ik heb wel een keer een flinke steek in m'n onderbuik gevoeld rond die periode, maar of het dat nou was?
    Ik weet het niet.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Anja: ja, onvoorstelbaar, die veerkracht. Vanmorgen nog zo'n vaatdoek op bed en nu al weer het hoogste woord buiten. Ik was net zelf in slaap gevallen en mijn zoontje (om wie het eigenlijk ging) moest me zelfs een paar keer wakker maken om iets te vragen. :)
    @Nina: ik heb nooit iets van een innesteling gevoel. Na mijn laatste tp had ik de dag erna wel wat pijn en steken in mijn liezen. Maar ik was toch niet zwanger. Als ik de verhalen zo hoor is het vaak een steek of een soort kramp wat een korte tijd aanhoudt. Maar ook al voel je niets, kun je dus nog steeds wel zwanger zijn. Nog 11 daagjes, meid. Ik tel met je mee af!
    @Elize: het is lastig te bepalen wat het beste is. Heb je niet een bepaald tijdstip op de dag dat je 'inkakt'. Bijv. vanaf 15.00 uur. Dan zou je bijv. eens 2 wkn rond dat tijstip naar huis kunnen gaan en zien of je je dan beter voelt op de terug weg in de auto. Of heb je geen mogelijkheid wat werk vanuit huis te doen? Een zwangerschap vreet energie, want het is toch een soort van topsport.
    @Y81: ja, raar dat alle zkh andere regels hanteren. Wij wilden het vanmorgen overleggen, maar we zaten met zoveel mensen in de kamer dat ik het niet in een overvolle kamer wilde overleggen. Dus mijn man is even met de verpleegster meegelopen. Maar de vrouw naast mij was (volgens mij) ook zwanger en ging wel met haar zoontje mee. Omdat ik zelf al mijn twijfels had en ik van het zkh ook niet veel wijzer werd, heb ik het maar niet gedaan. Maar van mijn zkh had ik blijkbaar ook gewoon mee gemogen.

Ben wel blij dat ik vandaag lekker vrij ben (ondanks dat de reden niet zo leuk is).
    Had vandaag zo af en toe wel weer wat lichte ongesteldheidspijn, maar gelukkig ook genoeg afleiding met mijn zoontje dat ik er ook weinig van aangetrokken heb (dat is blijkbaar ook het beste medicijn ;)).
    Heb van de hele dag wat foto's gemaakt. Wil een mini-fotoboekje voor mijn zoontje maken, zodat hij evt. het boekje mee kan nemen naar de peuterspeelzaal, of naar opa/oma of misschien zelf nog een keer alles kan 'beleven' als hij er behoefte aan mocht hebben.

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Nina, ik heb ook niet echt mijn innesteling gevoeld. Wel had ik vanaf dag 10 na de ovulatie (punctie voor jou) ongi krampen met vlagen. Niet echt zoals normaal bij ongi continue pijn/kramp.

Toen ik 5 weken was heb ik een heftige bloeding met krampen gehad... volgens mijn gyn was dat een innestelingsbloeding.
    Die bloeding en kramp hebben zo'n 5 uur aangehouden en gingen toen vanzelf weer weg... maar had wel 's middags 2 paracetamollen nodig zo pijnlijk...

5. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elize: Wat vervelend dat je zo moe bent! Ik ben ook wel wat meer moe dan normaal maar gelukkig niet zo heftig als jou...

Zofie: Spannend zeg donderdag de punctie!!! Maar dat moet goed komen met zo'n mooi aantal follikels! Ik ga duimen!

X

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Die moeheid zoals nu is vanaf week 8 a 9 gekomen.. het is niet echt ergens mee te vergelijken. Of hoewel..met de ziekte van pfeiffer, als iemand hier dat ook heeft gehad.
    Ik zal nog eens kijken hoe t deze week gaat... Vind t wel goed idee van jou Sneeuwmees, maar ik denk ook steeds dat het bijna weer beter zal gaan nu.

@NinaD: ik heb zelf 4 dagen erg pijn gehad vd punctie, dag terugplaatsing was dat vrijwel over, dag na tp weer giga pijn. En de dag daarop was alle pijn weg. Achteraf denk ik dat t innesteling was.

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Klaasje knuffel en succes met de laatste daagjes wachten.
    Sneeuwmees fijn dat het goed gegaan is vandaag.

Hier nog steeds geen ongi. Zit nu op dag 37 wel al 6 dagen bruin/roze druppels. Normaal heb ik dat ook wel maar niet zo lang en dan heb ik na een week mijn ongi. Zal eind van de week wel komen.
    Ben wel verschrikkelijk moe, maar dat zal wel over gaan

Zwaai dikke knuffel voor iedereen.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @dees spannend heb je geen testje gedaan?

@elize ik ken het! Ik heb chronisch pfeiffer ( en vandaar dus ME) ik test al 10jaar op rij iedere keer weer actief en positief op pfeiffer! Dat scheen echt niet te kunnen maar ik blijk een zeer uitzonderlijk geval te zijn. Ik ben toen zelfs doorgestuurd naar het erasmus voor verdermonderzoek maar helaas konden ze uiteindelijk mij niet helpen moest er maar mee leren leven :( so i know how you feel *knuf*

@mona "fijn" dat je weer misselijk bent hihi

@klaasje meid wauwwww wat maak jij het spannend zeg! Heb bij jou wel een erg goed gevoel! :)

@nina owh meid die wachtweken zijn echt killing he?'lfff hopelijk allemaal voor een goed doel! Jammer dat je niet eerder kan testen met de pregnyl! :(

@sneeuwmees fijn dat het allemaal goed gegaan is! En wat een sterk kereltje nu al zo aan het spelen buiten! Knap hoor

@zofie wauwww wat een goed nieuws! Zeker dus 10 pracht eitjes wat een geweldig nieuws zeg!

@uvs hoeist met je man zo na de operatie?

@ anja hoeist met de kiddies?

@rest *zwaai* hopelijk niemand vergeten?? Het wordt aardig druk in het topic en de dagen dat ik vrij ben steeds via phone is lastig morgen weer werken! ( en bloed prikken) donderdag helaas pas op zijn vroegst uitslag :(

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @ Bbibi heeft geen zin mijn man is gesteriliseerd ;) Dat hebben ze paar jaar terug wel ongedaan gemaakt, maar daarna zijn er geen levende zaadjes gevonden dus het zit toch weer dicht. Of er moet er 1 zich erdoor gewrongen hebben. Ha Ha Ha :)

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bij jou net zo spannend Bibi! Jij gaat voor de bloedtest? Ik twijfel een beetje... Kreeg de huisarts ook niet te pakken + mijn naalden paria ;)

Morgen weer werken, einde van de werkweek weet je het gewoon. Ook al is je eigen gevoel misschien niet overtuigd, ik zeg echt positief blijven. Een blasto en een jonge blom met mooie bloedwaardes!

Oh Dees, wat erg dat de sterilisatie niet goed gekomen is...

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1071 Miss76, 5 aug 2013
    Laatst bewerkt: 5 aug 2013
    @ Nina: eerst jouw vragen beantwoorden! Ik heb al vanaf de tp een gevoelige baarmoeder. Beetje trekkend/duwend gevoel. Dat had ik ook toen ik zwanger was, alleen is dit de eerste keer dat ik Utro gebruik en ik ben bang dat deze klachten ook daardoor veroorzaakt kunnen worden. Ik durf er dus nog niet blij mee te zijn! Dat specifieke gevoel dat jij omschrijft had ik trouwens niet.

Verder had ik de eerste week hele pijnlijke borsten, inmiddels is dat een stuk minder maar ze zijn nog steeds gevoelig. Toen ik zwanger was, deden ze ontzettend zeer dus zolang ik dat niet voel twijfel ik of het wel raak is. Tot slot ben ik vreselijk humeurig en moe, maar gelukkig komt dit met vlagen zodat ik nog prima kan functioneren. Goeie vraag of je met al die extra hormonen in je lijf in het geval van een zwangerschap juist wel of niet iets zou moeten voelen. Ik vind het nu ook wel heel spannend worden moet ik zeggen!

Balen dat jij je ook zo rot voelt. Eet je wel genoeg? Ik word iedere dag misselijk als ik een paar uur niets eet dus probeer dat nu voor te zijn. Sterkte met je klachten en met wachten en een dikke knuffel!

@ orgasmes: bedankt voor jullie openhartige antwoorden :)

Ik heb zelf best een hoog libido en dat wordt door de hormonen soms getemperd maar meestal juist nog meer aangewakkerd. Arme vriend wordt wel eens moe van me ;)

Ik heb het overigens bij 1 keer gelaten, vind het toch ook te spannend. Grappig genoeg heb ik het bij mijn eerste 5 IUI behandelingen absoluut niet gedurfd tijdens de wachtweken maar bij de 6e IUI behandeling was ik het beu (deed die poging alleen omdat ik in de wachtweken zat van DHEA slikken maar geloofde eigenlijk al niet meer in IUI) en heb ik alle aan mijzelf opgelegde regels wat minder serieus genomen. Waaronder deze. Sterker nog, ik had in de wachtweken meerdere orgasmes. En prompt was ik zwanger! Ik heb me altijd afgevraagd waar dit nou door kwam. Was het de DHEA, waren het juist de orgasmes (die misschien wel voor een betere doorbloeding zorgen ipv dat ze kwaad kunnen?) of was het puur geluk? Ik zal het antwoord helaas nooit weten! Toch staat er nu met een embryo aan boord meer op het spel dus ik durf de gok niet te nemen..

@ Bbibi: wat balen dat je er niet in durft te geloven! Je zou nog wel eens aangenaam verrast kunnen worden denk ik!!! Ik hoop het zo voor je!

@ Zofie: wat gezellig dat je erbij bent. Wat heb jij ook al veel meegemaakt. Heel mooi en bijzonder dat je je man ook een eigen kindje gunt, terwijl je zelf al gezegend bent met 3 prachtige kinderen. Als dat geen echte liefde is :)

@ Mona: ik tel mee af naar de 13e, niks aan om zo in onzekerheid te zitten! Maar het gaat ongetwijfeld hartstikke goed!!! Kwaaltjes komen en gaan nu eenmaal..

@ Ddees: tja, ook ik heb bij gewone rondes en bij IUI zo vaak van alles gevoeld en steeds was het niks. Flauw is dat hè? Iedere keer hoop en dan toch weer die teleurstelling.

Toch voelde het toen het echt raak was, zo duidelijk anders dan anders dat ik zeker wist dat ik zwanger was. Heel bijzonder vond ik die ervaring, had me altijd afgevraagd of ik het zou weten/voelen als het zover was. Ik duim voor je dat jij dat ook mag gaan voelen! Dan alleen met een betere afloop dan bij mij!

Door die gekke Utro zou ik het nu echt niet weten. Heb het idee dat je lichaam daar volledig door wordt overgenomen dus je kunt nergens van op aan.

Hoe voel jij je? Met wat voor gevoel ga je je afspraak tegemoet?

@ Sneeuwmees: fijn dat het goed gaat met je zoontje!!! Met jou ook?

@ Shaddixxx: ik sluit me aan bij de rest: je zoontje hoort bij jou en ik vind het heerlijk om zijn blije snoetje voorbij te zien komen :D

Ik mag vrijdag testen maar ik gok dat de hcg donderdag wel onder de 25 is (afgelopen donderdag de laatste 1500 gespoten) dus denk dat ik die ochtend al een testje ga doen!

@ de rest: zwaai en dikke knuffel voor wie 'm nodig heeft! Ik heb zojuist mijn allerlaatste beetje energie aan dit stuk tekst besteed, zit helemaal in te storten op de bank! Welterusten :)

X

12. Dreamer82

Dreamer82 Actief lid

18 jan 2013
    207
    0
    0
    Heel even alleen ego (moet eigenlijk als de bliksem opstaan)
    Gisteren uitgebreide groei echo gehad. Altijd weer leuk om naar de kleine man te zwaaien. Alleen ik heb te veel vruchtwater en hij is ook aan de grote kant. Moet nu getest worden op diabetes. Donderdag dus een paar uur werken terwijl ik nuchter ben om tussendoor een paar keer naar het lab te gaan. Ben benieuwd of mijn lichaam dat trekt en ik niet de vloer van dichtbij ga inspecteren haha.

13. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @dreamer: moet je niet verplicht in de wachtkamer blijven tijdens dat onderzoek. Moest een vriendin wel vandaar. Alvast sterkte!

@miss76: ja donderdag kan je zeker wel testen. Wij durven niet zo goed, wachtwk sowieso niet en nu zwanger ook minder. Ik voelde mijn baarmoeder ook echt samentrekken. Maar het schijnt voor de kindjes als een 'warme omhelzing' te voelen las ik ergens :p :p. Met de utrogestan vind ik het ook geen pretje, zo plakkerig. Nog anderhalve week.

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Vervelend dat je menstruatie niet doorzet Ddees! Doe lekker rustig aan hoor.

Succes Bbibi met bloedprikken! En wat rot dat jij altijd zo moe bent. Bij vlagen of de hele dag door? Ik ben bij opstaan alweer moe, ook al lag ik er om 9 uur in. Moet wel om de 2 uur plassen. Maar mijn eigen theorie is dat alles nu versterkt wordt doordat ik ook nog utro gebruik. Mijn lichaam maakt zelf progesteron aan en dan heb ik dat er ook nog bij. Als het klopt voel ik mij na 12 wk beter.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: na de 12 wkn zal je je zeker beter gaan voelen. Je hebt gelijk dat die utro ook niet echt eraan bijdraagt je fit te voelen. Wanneer ga je daarmee afbouwen?
    @Dreamer: dat is heftig om zo lang nuchter te blijven als zwangere (maar dan wel moeten werken). Ik hoop dat er iets te regelen valt op je werk of dat je anders de vloer in ieder geval niet van al te dichtbij zal zien.
    @Ddees: vervelend inderdaad dat je ongi niet doorzet. Nog een weekje en dan heb je al het tel.consult met dr. S. Het leek toen nog zo ver weg, maar gaat nu toch snel. Misschien kun je er iets voor krijgen om het op te wekken. Zijn de problemen aan 'de onderkant' nu helemaal over? Is er nog iets uit de kweek gekomen?

Hier weer aan het voorbereiden voor het werk. Staat mijn hoofd helemaal niet naar na zo'n dag als gisteren. M'n zoontje was gisterenavond laat nog wakker omdat hij wat pijn had. Die zakte na een zetpil af, maar hij wilde daarna niet echt meer slapen. Wilde op ons bed slapen (wat hij nooit doet), maar goed, alles maar dat we allemaal in ieder geval konden slapen.
    Maar daardoor lag ik zelf heel laat in bed en heb doordat hij erbij lag ook nog eens onrustig geslapen. Van werken zal dus wel niet veel komen, maar als ik geluk heb zijn de meeste collega's nog met vakantie en kan ik nog even rustig aan doen deze week.

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees. Ik heb geen kweek laten doen. Had nog zo'n pil gehaald (van het zelfde als de creme) en daarna was het wel over. Wat mijn ongi, ik hou mijn temperatuur bij en na dag 27 ging de temp pas omhoog dus het kan nog even. Ik denk donderdag of vrijdag.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van de het gesprek moet verwachten. Ik wil ieder geval vragen voor een immuun onderzoek en of hij nog iets weet waarom het niet blijft zitten.
    Suggesties zijn welkom.

Zwaai

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: lijkt me ook lastig zo'n gesprek. Je zou zo graag willen weten wat dan die ene gouden tip zou kunnen zijn, waardoor het wel lukt. En dr. S. is een kundig man, maar je moet hem inderdaad soms wel een handje helpen. Dat immunologische lijkt me inderdaad goed een keer na te gaan. Hopelijk weten de andere meiden hier nog nuttige dingen, zodat je goed beslagen ten ijs komt volgende week als hij belt. Ik vind hem altijd wat gehaast, dus een lijstje met punten die je echt wil bespreken lijkt me handig, om hem niet te snel te laten ontglippen. Sterkte en succes! Als mij nog wat te binnen schiet, dan laat ik het je weten.;)
    @Miss76: knap om in de mmm nog een hoog libido te hebben. Moet zeggen dat door die utro het mij altijd erg tegenstond (en mijn man ook). Door de utro heb ik ook altijd van binnen wat last van droog- en schraalheid, waardoor het zelfs als ik gestopt was met de utro ook niet gelijk erg prettig aanvoelde. Maar fijn dat jij daar gelukkig wel ontspanning uit kan halen (ondanks de utro), zeker niet onbelangrijk in zo'n hectische en stressvolle tijd. Heb je het nog steeds zo naar je zin op je werk?

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ddees, ik ken je complete verhaal niet... Zie wel wat je gebruikt hebt maar hoeveel embryo's heb je? Heb je AH gebruikt of embryoscoop? Gebruiken jullie het zaad van je man?

En hoe is je eigen bloed huishouding? Schildklier? B en D vitamines, ijzergehalte? Heb je recente uitslagen hiervan?

19. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Ddees: werd jij in je eigen cyclus ook altijd wat te snel ongesteld? Misschien toch eens Suprefact na de punctie gebruiken? Denk bij mij een vd succesfactoren.

@Sneeuwmees: Ik moet de utro t/m 12 weken gebruiken.. Dan ga ik het vanaf die dag gewoon snel afbouwen in een dag of 3. In week 14 gaan we op vakantie, lijkt me wel lekker zonder utrogestan hoor. Al heb ik dit weekend ook wat gezwommen ondanks de utro.
    Is het inderdaad rustig op je werk? Hier gelukkig wel, al kak ik daardoor nog wel meer in...

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elize: het is inderdaad vrij rustig op m'n werk. Een van mijn collega's is nu net weer begonnen na de vakantie. Krijg wel iets meer telefoon als vorige week, dus blijkbaar zijn toch al weer de nodige mensen begonnen met werken. Over 2 wkn ga ik zelf lekker op vakantie, dus heb nog wat in het verschiet (en merk ook dat ik mijn aandacht er niet meer geheel bij kan houden). Het zou fijn zijn als je utro-vrij op vakantie kan. Moet zeker gaan lukken. Gaan jullie ver weg op vakantie (met auto of vliegtuig)?

Deel Deze Pagina