@sneeuwmees hahaha lekker toch zon open spijkerbroek en zien ze toch niet dus groot gelijk en je mannetje dus vandaag weer naar peuterspeelzaal? spannend hoor! @miss wanneer had jij mogen testen van DD? ik officieel morgen pas, jij niet dan? En wie weet is het wat de andere dames zeggen! dat jouw beebje later is ingenesteld dus het is echt nog mogelijk hoor! je kwaaltjes zijn er dus kan allemaal makkelijk! spannend we duimen nog even verder! @zofie het is wat miss zegt ze zijn allemaal heel lief! de enige die niet lief tegen mij was is de anastesist maar dat was meer vanwegen mijn allergien en dat ze boos was dat dat niet duidelijk tegen haar gemeld was (helaas reageerde ze dat alleen op mij af, ondanks dat ik het netjes had doorgegeven... dus beetje jammer!) En je merkt echt niets van de narcose je bent helemaal van de wereld wordt wakker op de uitslaapkamer ietsje later en dan wordt je ook goed verzorgd! Wij hadden geen broodjes of iets mee! dus wij zijn gelijk direct daarna een paar straten verder naar de subway gereden en lekker onszelf gekieteld hahahaha was lekker op de nuchtere maag @dees owh jij bent dus sowieso al moeder van 2 stiefkinderen, leuk hoor! maar ik begrijp dat het helemaal geweldig zou zijn om ook nog een kindje van jezelf en jullie samen te hebben! je lijstje ziet er goed uit iig! @nina balen dat je een offday hebt meid hoe is het met je toppers? zitten ze nog lekker warm bij je? ik hoop zooooo op goed nieuws bij jou! je hebt het zooo verdiend! *knuf*
Ps loontje! er was net nog een collega van jou op bezoek bij ons! wilde nog bijna zeggen dat hij je de groetjes moest doen.. maar dacht dan gaan ze misschien raar denken dus laat maar hihihi
@ Bbibi: ik mocht zelfs vrijdag pas testen van DD, maar ik had bedacht dat het pas zo laat mocht omdat ik nog pregnyl heb gespoten en vond dat ik er vandaag en morgen wel vast een testje aan kon wagen. Hoe eerder je verlost bent van die nare wachtweken, hoe liever toch? Maar goed, nu toch nog niet helemaal duidelijk!
@Ddees: Ik antwoord even in jouw lijstje. Dames ik ben begonnen met een lijstje vragen voor dokter S. Hebben jullie nog wat toe te voegen? Vragen aan dokter S. 14 augustus 2013: Wat is er nog mogelijk om het innestelen te bevorderen? Aanvullende onderzoeken? Zoals Immuun onderzoek en/of andere bloedwaardes? Ivm astma en allergieën? Afspraak bij dokter Pfeiffer? De kwaliteit van de embryos is goed? De manier van stimuleren is nu goed? - 2x 1 snuifje Synarel 2x 225 menopur Baarmoederslijmvlies 10 mm is ook wel goed ? Ik had 10 mm en zie resultaat Na de tp superfact/pregnyl/utrogestan of iets anders nog ? Andere vitamines/mineralen ? Gebruik nu Omega 3: Visolie 2400 mg EPA 720mg DHA 480mg Vitamine E 443 mg En davitamon Mama compleet Ik mis vitamine D, maar dat kwam ook uit het immuunonderzoek, de meeste vrouwen hebben daar ook in meer of mindere mate tekort aan. Hoe vaak is het nu ook alweer mislukt bij jou qua terugplaatsingen? Bij mij kwam dr S zelf met een hysteroscopie (na 7 mislukte terugplaatsingen van goede embryo's). Naast dat je zo zeker weet dat er niet een poliepje de boel loopt te verpesten, schijnt het ook innestelingsbevorderend te zijn. Je kunt ook eens zoeken op 'Pipelle' dan lees je daar ook meer over. @Miss76: Pfff bah dit nieuws hoopte ik niet te lezen. Eerlijk gezegd denk ik ook dat er meer te zien moest zijn 2 weken na punctie. Maaarrr in Nld waren ze altijd heel stellig er in dat het pas na 18 dagen zin had om te testen en dat het best nog positief kon worden. En je hebt wel een ministreepje. Dus ik ga gewoon ontzettend duimen! Wat een heerlijk vooruitzicht heb je trouwens, naar de VS!
Ddees: je lijstje zou nog aangevuld kunnen worden met: Q10 Vitamine D (4000) L-Arginine Vitex Agnus Castus Vitamine B complex Royal Jelly en/of Bijenpollen Magnesium Selenium Zink IJzer Het zijn veel pillen en ik zie er steeds meer tegenop om ze te slikken, maar het schijnt echt goed voor je te zijn als je verminderd vruchtbaar bent, dus ik blijf het toch maar braaf doen Je lijstje met vragen is volgens mij helemaal compleet!
Neem voortaan maar 4000 Ddees, veel vrouwen hebben een tekort. Je zou het eerst kunnen laten testen als je dat prettiger vindt? Een normale waarde valt tussen de 30 en 100 (wat natuurlijk een belachelijk ruime marge is) en de mijne was 32. Echt te laag dus. Ik slik daarom al maanden 4000 bij.
@Sneeuwmees: Ik heb vanaf het begin mijn spijkerbroek al niet meer vast hoor haha. Werk nu met elastiekjes. En ik heb 1 zw schapsbroek (skinny jeans van h&m). Maar het fijnste was met het warme weer een legging met een tuniekje/jurkje aan te hebben.
@Ddees: ik miste ook de vitamine D3 in jouw lijstje. Deze stond op het lijstje wat ik van dr. S. had gekregen (en slikte ik zelf al in lagere dosering) en moest ik 2000 IE per dag van slikken. Die D3 en de Omega3 had hij speciaal even aangekruist, omdat dat de belangrijkste waren. De Pipelle had ik je al een keer doorgegeven, maar begreep dat je op die ingreep niet zo zat te wachten. Maar ik denk dat het een vrij compleet en goed lijstje is om alles even een voor een met hem door te spreken.
@Elize: ik heb bij mijn vorige zwangerschap een soort van zwarte pyamabroek gehad. Dat was onderdeel van een pyamapak en die broek zag er ook om gewoon op je werk te dragen heel netjes uit. Die heb ik dus bijna versleten die zomer. Maar die broek kan ik natuurlijk nu nergens vinden. Ik heb ook een zwangerschapsbroek, maar bij mijn vorige zwangerschap vond ik die zo vroeg in de zwangerschap (als je nog niet een echte buik hebt) niet zo lekker zitten. Ik heb een spijkerbroek die heerlijk ruim om de buik zit, maar die zat net in de was. Mijn baas zou deze week nog niet komen, dus ik was gisteren wat onaangenaam verrast dat ik vandaag niet alleen zou zitten en die broek niet aan kon. Maar de knopen staan op spreidstand onder het bureau. Alleen even opletten als ik wegloop.
Haha sneeuwmees! Joh, zeg je toch dat je in je vakantie te buiten bent gegaan aan eten en wijntjes Tik-tak-tik-tak weer een dag voorbij aan het tikken. Vanmorgen ben ik weer gaan zeuren over 'wanneer we testen'. We houden het echt bij zaterdag. En ik drukte ineens op verzenden Bibi, ik duim nog steeds voor je! Zofie, niks toe te voegen aan Miss. Vond het ook een fijne ervaring. Ik ben ook nog eens stikbang van naalden, meestal val ik flauw bij het inbrengen van die rotdingen. Nergens last van gehad! Nina, succes met de off-day, ze gaan gelukkig ook weer weg.
@Klaasje: zaterdag is al over 3 dagen (al weet ik dat die dagen voorbij kruipen als je in de wachtweken zit). Kun je ze niet lekker volplannen met naar vrienden toegaan, uit eten gaan, bioscoopje pakken. En wij vergeven je het wel uiteraard als je toch eerder gaat testen (als je ons maar wel gelijk komt spammen met de test). Ja, ik heb natuurlijk een heel bourgondische vakantie gehad als er naar gevraagd wordt, alleen lullig als je net een maand hiervoor nog een compliment kreeg van je baas omdat je zo lekker afgevallen was. Gisteren was een collega hier, ook terug van vakantie, die altijd heel begripvol en belangstellend is naar ons DD-avontuur. Ze vroeg dus ook of er nog nieuws was op medisch gebied. Ik zei nee en ondanks dat ik zo'n vraag verwacht had, overviel het me toch. Heb maar wat gezegd dat het allemaal even anders liep dan anders en dat we na onze vakantie verder gaan. Toen zei ze nog. Ik neem aan dat als er wat te melden was, dat je het me wel gezegd had. Heb toen maar een beetje als een boer met kiespijn gelachen en bevestigd dat dat zo was. Ik ga er maar van uit dat, als ik de 12 wkn ga halen, ze het wel zal snappen dat ik daar toen nog geen antwoord op wilde geven.
Even snel voor lieve Miss.. Ik hoop zo ontzettend dat hij duidelijker gaat worden.. Test je morgen weer of vrijdag? Dikke knuffel!
@Sneeuwmees: Die zw schaps broek zit inderdaad nog wat vreemd, de band zit zo hoog, maarja moet toch iets aan hihi. Hij zit verder niet te wijd. Ik had ook een ding besteld die je dan bij je eigen broek er tussen kunt stoppen (ipv met elastiekjes), maar daar is mijn buik nog niet dik genoeg voor... Vertel je t liever helemaal nog niet op je werk? Ik heb 3 collega's die het allemaal wel volgden, dus die weten het vanaf bijna het begin. Maar op een andere locatie waar ik 1 dag zit, weten ze nog van niks. Ga t denk ik deze week vertellen. Mijn manager was dus met vakantie en heb ik deze week ingelicht, ze was erg enthousiast.
Dank je lieve Shaddixxx! Ik ga morgen weer testen. Kan ik goed zien of hij donkerder wordt (dan misschien toch zwanger) of lichter (dan was het vandaag de pregnyl). Ben benieuwd! En ben verbaasd over hoe kalm ik ben. Die overgave-modus waar ik al een tijdje in zit, lijkt mijn nieuwe natuur te zijn geworden Voor jullie is het bijna zover! Spannend joh!!! Is je vriend al zenuwachtig?
@Elize: mijn ouders, mijn zus en een vriendin (= oud collega) weten het al wel. Deze collega's zijn er nog niet zo lang, dus heb ik ook nog niet zo'n band mee. Dat van DD vind ik niet zo erg om te bespreken (al ga ik ook niet zo in detail als bij closere vrienden). En ik ken ze niet goed genoeg om te weten wat er met dit nieuws gebeurd. Ze is nl. ook erg close met mijn baas. Ik wil eerst zeker de kritische grens door zijn toen het de vorige keer misging, dat was tussen de 8-9 wkn. Tot die tijd wil ik het liever voor mezelf houden, omdat het al spannend genoeg is. Gelukkig ben ik binnenkort met vakantie, dus heb ik even geen onhandige momenten op het werk.
Nu heb ik het net ook verteld aan een andere collega, die hier maar 1 keer per week is. Hij weet verder van niks, dus vroeg me zoiets als: oh en was het gepland/spontaan?! Dus ik zei: het was erg gewenst ja. Maar toen besefte ik me dat ik vast heel vaak nu de vraag ga krijgen of de tweeling spontaan is ontstaan.... Hoe gingen de andere tweeling mama's daarmee om? En uberhaupt ook de anderen.. Ga je vertellen over het hele MMM gebeuren bij zo'n vraag of alleen aan een selectief groepje of als t zo een keer ter sprake komt? Ik hoef er helemaal niet mee te koop te lopen dat we er zoveel voor hebben moeten doen en dat het met ICSI ontstaan is enzo.
@Elize: ik zou het per geval af laten hangen hoeveel je kwijt wil. Je kan ook spontaan zwanger raken van een tweeling, dus sommigen zullen daar niets achter zoeken. Op zich is het voldoende als je zegt dat een kind via IVF of ICSI is verwekt (als daar naar gevraagd wordt). Verdere details over het waarom voor IVF, de infuzen e.d. zou ik inderdaad alleen delen met echte close mensen. Het is mij ook wel opgevallen dat mensen vaak wel heel veel veroorloven om te vragen als je zwanger bent (of probeert te raken). Ik kende mijn man (toen nog vriend) niet zo lang, maar gezien onze leeftijd was het wel duidelijk dat wij niet veel tijd hadden om lang over onze kinderwens na te denken. Toen bleek ik ook nog gelijk zwanger. Hoe vaak ik niet gehoord heb of het wel gepland was en geen ongelukje, terwijl mensen daar natuurlijk niets mee te maken hebben.
@sneeuwmees hahaha had je baas net een complimenten gemaakt dat je zo was afgevallen ja? hihi... ach idd wat klaasje zei lekker zeggen dat je het eraan hebt gegeten in de vakantie! @klaasje ga je echtttttt niet een klein beetje eerder testen? ik heb zon ongelooflijk goed gevoel bij jou! ik weet 99% zeker dat het raak is bij jou... (en als ik dat zeg is dat heel wat ) hahaha! ik ednk als jij morgen al een testje zou doen dat je daarop al een streepje zou zien! spannend hoor meid @ miss vervelend dat je nog niet echt duidelijk hebt inderdaad! dat is toch vervelend dat je die pregnyl moet spuiten. Maar wie weet wordt het streepje morgen wel wat donkerder. Er staat sowieso iig een streepje dus alles is nog mogelijk @elize leuk dat je manager zo enthousiast reageerde en ik snap dat je ermee niet tekoop wil lopen. Ik denk dat er maar weinig mensen zullen vragen of die tweeling spontaan is gekomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit nadacht over de mmm. En er altijd vanuit ging als iemand een tweeling of 3ling had dat dat spontaan was... ik denk dat pas als je zelf in de MMM zit je er dan pas meer overna gaat denken. Dus die vraag zal je hopelijk nooit of niet al te vaak krijgen