ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Anjav en Alkina,
    Nee, ik ga thuis maar niet testen. Wanneer ik een lichte test krijg, heb ik nl toch geen zekerheid door pregnyl. De vorige keren vond ik het heel vervelend om in onzekerheid te zitten. Ik vind het wachten heel moeilijk, maar de angst voor onzekerheid houdt me tegen.....

Klaasje,
    Hoe is het met jou?
    Plan voor de prachtige blasto's is er al....dat is in ieder geval fijn. Nu even lekker bijkomen.
    Dank je wel! De dagen lijken nu heel lang te duren....

Sneeuwmees,
    Dan je wel voor jouw medeleven en vond het leuk om te lezen dat ik gemist ben :p Werk is trouwens rustig, maar doordat ik zo langzaam werk, heb ik het gevoel dat de tijd te snel gaat.....
    Hoe gaat het met jou?
    Voel je nu rustiger met de echo zo dichtbij of juist gespannen?

Bbibi,
    Wat lief, dank je wel dat je zo met mij mee leeft! Ik hoop ook zo graag dat beide guppies zijn blijven plakken.
    Goed om te horen dat je beter voelt! Wat een mooie bank trouwens...wel een rib uit jouw...:D, maar zeker mooi!!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @aklina heeeerlijk ik zou echt naar dat verlof toeleven! lekker hoor!

@sneeuwmees jaaaa en ik ben zo blij! man belde dat hij net de plafonds al gewit had en dat hij muurverf ging kopen voor boven. Dus welke kleurtjes ik wilde hebben! dus het gaat echt bizar snel! ik vind het echt leuk! hier heb ik zo naartoe geleefd en hier wordt ik zo enorm vrolijk van! echt even weer wat momentjes genieten! doet me zo ontzettend goed! :)
    kom jij je dagje beetje door vandaag?

@nina tuurlijk leef ik mee meid, ik gun het je enorm! je doet er zoveel voor! en hebt al zoveel meegemaakt! ik hoop dat jij nu eens de gelukkige bent! ik weet nog dat sneeuwmees jou DD deel 3 liet opnenen in de hoop dat jij zwanger zou zijn deze maand! dus ik hoop dat ook met meel mijn hart meid! ENNNNNN ik wil gewoon een leuke babyshower ;) hahaha

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: die man van jou gaat als een speer! Welke kleurtjes gaan het worden? Ik heb vandaag maar een nieuwe strategie bedacht. Ik probeer me maar te focussen op de dingen die ik wel voel (als de dingen die ik niet voel). ;)
    @Nina: ik ben ook niet vooruit te branden. Komt dat het op mijn werk nog niet zo druk is, dus mis de schop onder mijn kont van een lijstje met to-do dingen.
    @Klaasje: ik 'mag' morgen.;) Zei nog tegen mijn man dat we ook gewoon af konden bellen. Ik zei tegen hem dat als het allemaal goed is, een kind er toch vanzelf uit komt over 9 maanden. ;)

4. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

He meiden,ik ben weer terug van vakantie. Zie dat ik nog heeeel veel moet bijlezen!! Ben wel blij terug te zijn,vond het erg confronterend constant te moeten horen over s-zusje die zwanger is van de 4e en ik ben een onvruchtbare wijnstok van 36;)

Nina,ontzettend spannend de 16e! Ik duim ontzettend voor je!!

mona,geweldig nieuws!! lekker genieten nu!

jippiejee,ik duim voor je!

Bbibi,fijn dat je zo aan het klussen bent en ervan geniet!! Wij moeten ook nog klussen maar zo geeen zin in. Ik bedoel dus ooit een babykamer maken of nou ja een bepaalde kamer opknappen:(

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Was je met familie op vakantie Klaproos? Klinkt bijzonder pijnlijk. Kijk je uit naar je intake?

Morgen sneeuwmees. Oh ik snap je houding zo goed. Zo-een ben ik er ook. Ik duim voor en ga van het positieve uit dat je een mooie echo hebt.

Ik zie wel zwarte sneeuw hoor op het moment. Getver! Kort samenvattend; ik heb nergens zin in! Werk is stom, alleen thuis zijn is stom en eigenlijk kan ik maar een paar mensen verdragen momenteel omdat ik een beetje een verslagen vogeltje ben. Mijn verstand en mn gevoel zijn het totaal oneens, ik ben ook echt onredelijk en ongeduldig.

Het voelt als falen terwijl het dat ook weer niet is. Kortom, niks is goed. Ik weet dat ik weer opkrabbel en weer doorga, wanneer is nog even de vraag.

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik ben ff heeel druk, maar wat fijn Mona dat het zo goed was!! Super! En baby loopt dus zelfs voor ;)!

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

#1367 NinaD, 13 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2013
    Bbibi,
    Je bent gewoon een schat! Na wat je zelf net hebt doorgemaakt zo aardig met mij mee leven, vind ik echt super! Babyshower.....ik sta klaar om te beginnen met plannen :D
    Wat leuk dat het zo goed gaat met jullie huisje...je bent lekker bezig! Wel fijn dat je even de tijd voor jezelf neemt. Een maandje rust is best goed voor jouw lichaam ook...herstellen van die hormonen en stress. Jullie mooie blasto's gaan nergens naar toe....ze wachten op jullie! :)

Sneeuwmees,
    Jouw gevoel snap ik zo goed!!! Het is zo dubbel...ik wil aan de ene kant zo snel mogelijk testen en aan de andere kant ook helemaal niet. Dezelfde zou ik ook met de echo hebben.....het is best eng! ;):D Maar je hebt gelukkig totaal geen reden om iets anders dan een mooie echo te verwachten. Niemand kan een garantie afgeven, maar feit is dat jouw zwangerschap tot nu toe prima is verlopen:
    Posi test
    Opgezette buik
    Gespannen (.)(.)
    Misselijk
    Moe
    Meer eten
    Slecht slapen
    ==> mooie lijstje zou ik zeggen! :D

Anjav,
    Mijn klachten kwamen jou bekend voor....blij om te horen! :D Wanneer kreeg jij die klachten?

Klaproos,
    Hoe was jouw vakantie...heb je ook een beetje kunnen ontspannen?
    Wat jammer dat je zelfs tijdens jouw vakantie geen afstand kon nemen van de zwangerschap van jouw zus......belabberd en best moeilijk lijkt me. Dikke knuffel
    Leuk dat je er weer bent!

Klaasje,
    Dikke knuffel...om mee te beginnen! Het is ook allemaal niet makkelijk....de achtbaan van de mmm. Geef jouw verdriet en teleurstelling de ruimte en de tijd die het nodig heeft.....het geeft helemaal niet wanneer je deze week even bleeeee voelt. Zorg goed voor jezelf....na werk lekker op de bank met een kop thee. Je gaat je snel weer beter voelen! Dikke knuffel

Zofie,
    Wat fijn dat jouw man zijn positieve energie weer terug heeft! Zo te horen gaan jullie er helemaal voor. Weet je al wanneer?
    Hoe is het trouwens met jouw job gegaan?

Vanochtend was ik zo misselijk dat ik echt kon zitten huilen. Vanmiddag begon de misselijk opeens af te nemen en nu na 2,5 dgn niet meer misselijk....halleluja:) Mijn energie is wel helemaal op, rijden naar huis kostte me echt veel moeite....15 min langer over gedaan. Ik probeerde echt niet veel te zoeken achter mijn klachten, maar sinds gisteren kan ik het niet helpen...:) .....best eng dat "D-day" dichterbij komt!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nina, wat ben je een schatje. Mij een beetje opbeuren terwijl je jezelf hopeloos rot voelt. De dinsdag is bijna voorbij, weer een stapje dichter bij jouw dag. Echt, dat het hier weer eens een keertje raak mag zijn gewoon.

Heb straks ook bila met mijn baas en ik heb besloten het eea met hem te delen. Zie er huizenhoog tegenop maar het is nogal zichtbaar dat ik er momenteel rot uitzie en afwezig ben. Wie weet lucht het echt op. Ben nogal een binnenvetter.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nina: dank je voor de peptalk. Ik benoem voor mezelf ook vaak maar wat ik voel, om de moed er in te houden. En dat gevoel wat jij beschrijft is het dus precies. Ik had dat toen ook al dat ik inderdaad wilde testen om te weten of je zwanger was, maar het aan de andere kant ook niet durfde, omdat het dan gelijk zo definitief is. Dat is zo'n beetje mijn angst/gevoel voor die echo. Nu kan ik nog lekker rondzweven op die roze wolk, maar wat vanaf morgen.... Brrrr....
    @Klaasje: goed dat je het bespreekbaar maakt, zeker als je het idee hebt dat het je werk kan beïnvloeden of dat je het idee hebt dat anderen dat ook opvalt. Heb je een begripvolle baas? Ben benieuwd hoe hij erop gereageerd heeft. Hoop dat je je snel weer wat lekkerder in je vel voelt.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees ja mijn manneke en andere klussers gaan gelukkig idd snel! Met een beetje geluk is deze week meteen de badkamer af en compleet bovenverdieping geschikderd! :) zou fijn zijn! Ik begrijp het volkomen van jou gevoel! Met mijn hcg bloedtest nul, maar wel 2'positesten ik denk ik kan een clear blue doen maar die niet zwanger tekst breekt mijn hart! In die zin was ik blij daf ik vrijdag maar meteen ongi werd! Al blijft het vreemd! Wij komen gewoon over een maand of 7 bij jou op kraamvisite ;)

@ nina tuurlijk meid jullie leven toch ook ontzettend met mij mee! En ondanks dat het mij niet lukt gun ik het jullie van harte meid! Jullie moeten er ook zoveel voor doen en voor doorstaan! Er komt gewoon een kindje ( of 2 ) bij jullie! Dat moet gewoon!!

@ klaasje pffff begrijp het helemaal! *knuf* ik ben benieuwd hoe je baas reageerd.. Is het een man of een vrouw jou baas?'hopelijk kun je je gedachten met klussen verzetten en kun je daarna in oktober beginnen met de babykamer als net alles klaar is ;)

@klaproos welkom terug! Lekker gehad? Zoals iemand anders hier ook vroeg was je schoonzus mee op vakantie? Pfff balen hoor! Hopelijk he. Je gauw geluk en kun jij gauw je babykamertje opknappen zoals je zei! Maar in DD gaat dat helemaal goed komen bij jou :)

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1371 Miss76, 13 aug 2013
    Laatst bewerkt: 13 aug 2013
    Hi meiden,

Even een kort berichtje om te laten weten dat ik binnenkort weer mee kom kletsen en reageren op jullie verhalen, maar nu even niet. Ik voel me sinds ik vrijdag met de Utro gestopt ben namelijk helemaal niet lekker. Ik ben zo extreem moe, echt niet normaal :(. Vanaf einde middag gaat het licht uit, ik kan mezelf dan nog net van mijn werk naar huis slepen.

Ik denk dat ik na 2 verse pogingen moet afkicken van de hormonen ofzo, zou dat het kunnen zijn? Al zal de emotionele impact van 2 mislukte pogingen (die bovendien op zichzelf ook niet heel bemoedigend waren) er ook wel inhakken. Ik ben dan ook 'blij' dat ik voorlopig even niets hoef.

Vandaag nog een megadomper: ik kreeg bericht van CZ dat we maar 1267,- van de 2680,- (ICSI + bloedprikken + narcose) die ik had ingediend vergoed gaan krijgen. Terwijl ik van tevoren besproken en bevestigd heb gekregen dat we 2011,12 van de 2300,- voor de ICSI behandeling vergoed zouden krijgen! Wat blijkt nu? Alle extra kosten zoals intake, bloedprikken, narcose, etc. (en in ons geval ook nog die afgebroken eerste poging) moeten ook van dat bedrag bekostigd worden. Dat was mij nooit verteld door CZ! Ik ging er vanuit dat dit bedrag sec voor de ICSI behandeling was en dat alle overige zaken uit de basisverzekering vergoed zouden worden. We moeten het resterende bedrag dus zelf betalen. Echt heel naar! Denk je alles goed uitgezocht te hebben. De persoon die ik sprak begreep ook niet dat haar collega met wie ik in april voor de aanvraag zo uitgebreid heb gesproken, me hier niet voor gewaarschuwd heeft. Maar ja, daar heb ik nu niet zoveel meer aan..

Vanwege dit slechte nieuws hebben wij besloten niet verder te gaan in Düsseldorf. We willen ons spaargeld bewaren voor als we eventueel zelf pogingen moeten gaan betalen. CZ heeft wel een contract met Gent en aangezien wij hier destijds net zo lief naartoe wilden (Dr. Scholtes won met een neuslengte omdat veel laag AMH'ers hem net iets beter vinden) gaan we de volgende poging daar doen. Ik heb vandaag meteen gebeld om me op de wachtlijst te laten zetten en ik had geluk: professor de Sutter had pas begin december plek maar er was net iemand uitgevallen dus we hebben op 3 september ons intakegesprek al! Echt super want dan kunnen we na mijn reis naar de VS meteen van start. Soms zit het tegen, soms zit het mee :)

Wel een gek idee dat ik dan niet meer bij jullie hoor! Mag ik wel bij jullie blijven? :)

Ik kom snel op jullie reageren. Weet dat ik wel meelees en meeleef!!! Even kort voor een paar van jullie uit mijn hoofd:
    @ Sneeuwmees: succes morgen en geniet ervan, eindelijk echt bevestiging!!!
    @ Nina: hang in there, nog heel even en dan weet je het! Ik duim me suf! Sterkte met je klachten.
    @ Mona: fijn dat je de kleine weer hebt gezien!!!!
    @ Zofie, Bbibi en Klaasje: dikke knuffels, hopelijk hebben we de volgende keer meer geluk!
    @ de rest: zwaai en veel liefs. Wie gaat de datumprikker rondmailen? Ik wil jullie zien :D

X

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @alklina: je vroeg: alles al klaar? NEE! :) Dit is mijn eerste week vakantie, we zitten nu een weekje op Texel. Even afkicken van de extreme drukte op het werk de afgelopen maanden/weken.
    En als we zaterdag weer thuis zijn, dan eens even bekijken wat er allemaal nog moet gebeuren. Ach, het zal allemaal wel goedkomen. Het wiegje staat nog bij m'n ouders, dat is snel gebracht als 't nodig is. En er zijn wel wat kleertjes, en een pak luiers is snel gekocht. Ik ben niet zo'n stresstype dat alles met 20 weken al piekfijn in orde heeft. Heeft misschien ook wel met de MMM te maken. Als zwanger worden niet vanzelfsprekend is (lees: als je lange tijd hebt gedacht dat het nooit voor jou weggelegd zou zijn), dan maken al die randzaken misschien iets minder uit. Althans dat geldt voor mij ... (no offense voor wie het allemaal wel perfect voor elkaar heeft hoor!).

13. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Miss: Sow wat een verhaal meis!! Ongelooflijk zeg dat de verzekering he niet goed heeft voorgelicht!!
    Maaar wat super fijn dat je al zo snel in Gent terecht kunt meis!! Volgensmij zijn ze daar ook heel goed hoor'!!
    En of je nog mee mag schrijven,???? Dat moet!!! :-D

Dikke knuffel meis

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Miss, wat vervelend dat je je zo tot voelt. Je lichaam is hormoonloos niet meer gewend natuurlijk.
    Ik begrijp je keuze om over te stappen helemaal. Echt stom dat de voorlichting van cz zo slecht was. Hopelijk vergoeden ze de pogingen in Gent wel volledig. Anders toch echt overstappen (in december) maar pno voor de vierde poging.

Stiertje, geniet eerst maar even lekker van het bijkomen. Je hebt gelijk hoor. Alles kan wel snel in orde zijn.
    Ik ben wel erg van de lijstjes afstrepen.
    Ben nu nog met vanalles bezig. Maar zijn de puntjes op de i.
    Zoals geboortekaartjes uitzoeken, enveloppen bestellen en schijven, box in elkaar, vluchttas klaar zetten. Dat soort dingen.
    Babykamer is op muurstickers na wel helemaal klaar.

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Sneeuwmees: Succes vandaag, ik denk aan je !

@Miss: Tjeetje meid wat een domper :(
    Wat goed dat je zo snel in Gent terecht kan. En je moet gewoon hier blijven praten hoor :D

@regelen: Ik had ook alles al best snel klaar. Net zoals Aklina had ik ook lijstjes die ik afstreepte :)

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees succes vandaag lieverd! lekker genieten van jullie top echo en mooie kindje ;)

@ loontje en aklina slim om zo een lijst te hebben, als ik ooit zwanger ben sturen jullie hem mij op?

@miss allereerst dikke knuffel voor jou! snap compleet hoe je je voelt! klote van die vergoeding ik heb helaas hetzelfde! ik krijg bloedonderzoek 1000euro niet vergoed en ongeveer 700euro niet van de icsi picsi embryoscoop infuzen narcose etc. Daarnaast is mij dus verteld dat ik nu eenmalig het hoge bedrag vergoed krijg van 2500euro. Maar helaas de volgende keer nog maar 1400. de reden is dat de verzekeringen sinds 1juli 2013 hun tarieven voor vergoedingen hebben aangepast! Het was 2500 en nu nog maar 1400 (schrik!!!) en wordt na december alleen nog maar minder zei ze! Wij hebben dan ook hetzelfde besloten als jij (heel toevallig). Ik maak mijn 11 cryos hier nog op. En daarna stappen we OF over op gent als blijkt dat mijn verzekering daarmee een contract heeft en dus alles vergoed en ik het niet voor hoef te schieten. Als blijkt dat dit niet zo is, dan stoppen wij helemaal met de MMM. eens ben ik ervan overtuigd dat je moet stoppen. Ik wil niet zon ''kansloos'' persoon zijn (sorry ik wil echt niemand voor zijn hoofd stoten) die maar eeuwige hoop blijft houden en extreem veel pogingen blijft ondergaan. Goed is Goed, en zeker voor mijn zieke lichaam. Ik voel me nu al totaal niet lekker van de narcose en infuzen en ben nu al gebroken dus laat staan na 11 terugplaatsingen. Nee dan houd het op voor ons, en besteden wij ong geld liever aan adoptie. Dan weet ik tenminste zeker dat ik ooit een kindje mag verwelkomen (ook al duurt dat wel een jaar of 6-8 :( ). Sorry voor het lange verhaal, maar wilde je alleen een hart onder de riem steken dat wij toevallig direct na terugplaatsing hetzelfde hebben besproken. Moeilijk om zon keuze te maken. Gelukkig staat gent enorm goed aangeschreven. Dus ik ben ervan overtuigd dat het jullie daar gaat lukken! *knuf* x

17. NinaD

NinaD Niet meer actief

Sneeuwmees,
    Heel veel succes vandaag! Ik hoop dat de ochtend lekker snel voorbij gaat. Ik duim voor een prachtig mooie echo :) Neem je foto voor ons mee?

Miss,
    Wat belabberd zeg (erg zacht uitgedrukt!!)....hier zit je niet op te wachten. Wat een rot verzekering. Je zou nog bezwaar kunnen maken, meestal krijg je dan toch iets meer vergoed. Maar kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Erg fijn dat jullie zo snel in Gent terecht kunnen. Ik snap jullie keuze goed hoor. Nu kun je ook jouw eigen ervaring mee nemen.
    Vermoeidheid na stoppen met hormonen komt mij ook erg bekend voor....het is echt bleee... Bij mij duurde het ongeveer 1 wk en daarna knapte ik weer langzaam op. Ennn het is je geraden dat je hier blijft kletsen!!!!;) :D Hoop dat je snel beter voelt!

Stiertje,
    Wat lekker even een weekje ontspanning! En wat een mooie vooruitzicht...straks lekker rustig de laatste voorbereidingen. Veel plezier!

Bbibi,
    :) ik blijf het toch lief vinden! Ik heb gelukkig nog steeds een goed gevoel. De vorige keren wist ik gevoelsmatig ongeveer 4-5 dgn voor testdag dat het niet goed was gegaan. Dit keer blijft mijn gevoel goed.
    Wat fijn dat het zo snel gaat met jullie huis. Ik ben nu wel erg benieuwd naar het resultaat :) Wanneer gaan jullie verhuizen?

Klaasje,
    :) wat lief van je....ik hoop dat je er wat aan had! Als wij mmm-meiden elkaar niet opbeuren...wie dan? Jullie zijn ook er steeds weer voor mij! Ja morgen alweer donderdag. Het leek zo langzaam te gaan en tegelijkertijd is het nu ook weer bijna....brrr
    Hoe ging jouw gesprek gisteren?
    Hoe voel je zelf?

Alkina,
    Wat fijn dat je alles al klaar hebt. Nu lekker genieten van de laatste weken zwangerschap! Zijn het trouwens drukke kindjes? :p

Elize,
    Wat leuk dat je helemaal zwanger voelt! Het is bijna vrijdag....

Loontje,
    Hoe gaat het met jou? Worden bleeeee-dagen minder ble?

Aan mijn lappen tekst kunnen jullie weer zien dat ik mij beter voel :D
    Vandaag niet misselijk en minder moe.....het is nog ochtend, maar laten we hopen dat het zo blijft. Hoewel ik erg blij ben niet meer misselijk te zijn, maak ik ook een klein beetje zorgen.....
    Gelukkig morgen dan eindelijk bloed laten prikken......

==> Alkina, je had gezegd dat het lab in P'rend ook 'smiddags bloed draait op HCG. Weet je misschien hoe laat ongeveer?

18. Zofie

Zofie Lid

29 jul 2013
    44
    0
    0
    Enschede
    Lieve meiden

Ff paar offline dagjes gehad hier, is soms nodig he... Wel veel gepraat hier maar ook gewoon even genoten van het 'zijn' - al heb ik al wat bozige momenten gehad. Gister verjaardag gehad van mijn schoonmoeder, gelukkig weten mijn zwager, schoonzus en zij van onze mmm en ze leefden enorm mee.

Sneeuwmees, vandaag jouw echo!!! Wow, ik hoop echt dat je Genieten ( met grote G ) kan beginnen dan!!!

Nina ik vind jouw klachten wel typische kwalen hoor!!! Ik hoop voor jou dat jij over een paar dagen een positieve test in je handen gaat houden:-D

Bbibi: fijn dat je huis zo opschiet!! Jouw man lijkt me ook zo'n topper, hard werken voor zijn meissie. Je huis gaat helemaal top worden!!!
    En wbt de mmm: zo denken wij er ook over. Niet eindeloos doorgaan. Heb wel gemerkt dat je echt in die mmm gezogen wordt zodra je er eenmaal instapt en dat je samen echt afspraken moet gaan maken over tot waar je wilt gaan en wanneer het stoppen moet. Je kunt elkaar er echt in verliezen.. Mooi dat je open staat voor adoptie ❤

Aklina wat super dat je nu ongeveer klaar bent!! Erg benieuwd naar de babykamer!!

Mona fijn die echo!! Vond het ook altijd zo fijn om even 'in mijn buik te loeren' :-D

Klaproos knuffel van mij... Hub had een tijd geleden een collega die hij informeerde over zijn fertiliteitsprobleem.. Vanwege het feit dat ze samen in het buitenland werkten en hij misschien een keer naar huis moest vliegen omdat we met DD bezig zijn.
    Die zei dus tegen een andere collega- nou, dan doe je iets fout- kwestie van de juiste tactiek hanteren en hoppa- die van mij was zo zwanger. ( het feit dat de 'beste' man 6 kinderen heeft bij meerdere vrouwen en zijn laatste vrouw 2 mk had zullen we er voor het gemak maar even bij vermelden ) sommige mensen realiseren het zich allemaal niet maar met een beetje gezond verstand kunnen ze er toch wel een beetje empathisch vermogen tegenaan gooien, of is dat vreemd...

Miss.... Jouw verhaal raakte me zo... Jij bent zo positief ingesteld en krachtig, maar dat is het ook om toe te geven dat het ( even ) niet meer gaat... Ik merk na 1 keer al dat het heftig is..
    Ik hoor zeer goede verhalen over Gent en ik hoop dat je daar mama mag worden!! Het financiële plaatje is helaas ook iets waar je niet omheen kunt, het is echt een vreselijke aanslag op je bankrekening.
    En je moet hier blijven kletsen hoor, waag het niet om daarmee te stoppen. Dat je nu even off bent is logisch...
    Een heeeeeeule grote virtuele knuffel voor jou ❤❤❤

Iedereen verder een grote zwaaaiiiiii van mij !!!!!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Miss76: vervelend dat je je zo lamlendig voelt. Ja, je lichaam wordt natuurlijk helemaal 'gek' gemaakt met zoveel hormonen, dan weer zonder hormonen, dan weer een ander soort. Om over je geestelijke toestand tijdens een poging nog maar niet te spreken. Neem de tijd om je lichaam weer even tot rust te laten komen. En dat is inderdaad een flinke tegenvaller van de verzekering. Ook dat er dus nog bij om je over druk te maken (en je had nog niet genoeg op je bord;)). Wel goed dat je zo snel al in Gent terecht kan. Hoor over dr. De S. ook goede verhalen. Schijnt een hele lieve arts te zijn met veel aandacht voor de patiënt. Ik zou ook, als jullie besluiten door te gaan, dit najaar benutten om de verzekeringen naast elkaar te leggen. ONVZ schijnt ook IVF-pogingen te vergoeden (en als je de voorwaarden van de duurdere pakketten zo leest, zelfs onbeperkt tot een leeftijd van 43 jaar). Hiervoor moet de behandeling wel in een zkh plaatsvinden en dat is DD dus niet, maar Gent bijv. wel. En dan natuurlijk PNO, die de 4e poging vergoed. Maar dat zijn zorgen voor later. Eerst lekker op vakantie (en wie weet wat de rust van de vakantie voor een verrassing brengt). En of je mee mag blijven kletsen. Ja, domme vraag. Ja, graag!! :)
    @Nina: fijn dat je je beter voelt en er een goed gevoel bij hebt. Ik heb dat ook bij jou, als ik jouw klachtjes van de afgelopen tijd zo hoor. Voor jou ook bijna duidelijkheid (en hopelijk kunnen we snel de babyshower inplannen;)).
    @Bbibi: dank je, meid! Knap dat jullie ook al over een plan b na aan het denken zijn. Ik herken het in mijn geval wel dat je elkaar snel kan verliezen in de mmm. Voor mij kwam dat met name door de enorme tijdsdruk gezien mijn leeftijd (en nam dat maar even voor lief, omdat ik wist dat het voor ons geen kwestie van jaren in de mmm zou zijn). Maar goed dat jullie ook al over alternatieven nadenken (al gaan jullie dat helemaal niet nodig hebben).
    @Zofie: ik zat met kromme tenen over die opmerking van die collega. Ja, mensen kunnen soms zo dom en sociaal arm zijn. Of opmerkingen als, ik hoef maar naar haar te kijken of ze is al zwanger. Goed dat je even een paar dagen rust en afstand genomen hebt en dat je zoveel steun uit je omgeving krijgt.
    @Stiertje: lekker nog even een paar dagen weg met zijn tweetjes, zeker wel verdiend na de drukke laatste loodjes op je werk.
    @Aklina: jij al druk met de laatste (leuke) voorbereidingen. Ik vond de laatste 'tut-dingen' op het babykamertje ook zo leuk. Kleertjes in de commode inpakken, een leuk mandje op de commode kopen.

Hier een raar gevoel van aan de ene kant een positieve opwinding van de echo. Want je bent toch wel heel nieuwsgierig. Aan de andere kant allerlei doemscenario's, waardoor ik vanmorgen toch al vroeger klaarwakker was, dan normaal. Kortom, een mengeling van angst en gezonde spanning. Ik ben vanochtend nog aan het werk en en af en toe denk ik ineens aan vanmiddag en bekruipt mij een kippenvel gevoel. Heb voor mezelf gisteren wel een lijstje gemaakt met alles wat ik voel aan zw.kwaaltjes en kwam toch tot 17 dingetjes waar ik nu last van heb, die ik voel of die anders zijn sinds ik zwanger ben. Dus dat heeft me op zich wel wat meer bevestiging gegeven (ipv op dingen letten die ik niet (meer) voelde).
    Ik hoop dat dat vanmiddag ook bevestigd wordt met een goede echo. Brrrr.....

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh miss wat een ellende financieel. En vervelend dat je je zo naar voelt. Dit heb ik ook wel dat mijn lichaam die hormonen mist. Ik voel me beter met hormonen. Zelfs zo dat mocht ik stoppen in de mmm ik wel met de huisarts ga bespreken hoe dit op te vangen is.
    Dikke knuffel en ja je "moet" hier blijven praten :)
    Sneeuwmees sterkte vanmiddag en dat je maar een mooie echo mag hebben.

Ik word er toch wel emotioneel van, al die ellende die we hier met z'n allen moeten doormaken. Zou het "ooit" gaan lukken bij ons (allen) ? ? ?
    Het ooit komt nu toch wel dicht bij. Kijken wat dokter S nog voor ons in petto heeft.

Dikke knuffel voor iedereen

Deel Deze Pagina