ICSI in Dusseldorf deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NinaD, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @shaddixxx bah meid wat een verdrietig verhaal! zelfs ik krijg er tranen van in mijn ogen (zouden het de hormonen zijn?)..
    Echt balen dat hij door de crisis niets anders kan vinden. Dit gaat hij echt niet lang trekken zo! en dan nog de tese en zware behandelingen... *slik* wat heb ik met jou manneke te doen zeg :(

@ sneeuwmees ik ga zo weer even spieken in jou album! jij bent gewoon echt wel zwanger ;)

@tevka jij mag dus ook je echos in nederland doen? fijn hoor!
    En denkt je man dat een tweede kindje niet lukt vanwegen zijn tese? moet jou man nu weer een 2e tese ondergaan? (sorry als je het al eens verteld hebt maar ik weet het zo even niet meer)..

@ klaasje ... slecht he :D ik kon het echt nuiet laten! die 150 geeft me gewoon zon slecht gevoel! ik kan er niets aan doen..
    ik ben zo bang dat er maar 2 eitjes groeien ofzo (sorry meiden wil niemand voor hun hoofd stoten, maar 2 eitjes is voor mij ''weinig'' aangezien ik al 1maal eerder 4 eitjes met iui heb gehad) ..
    Dus kies ik er toch voor 2 daagjes langer 200 te spuiten! dus ik doe nu 5x 200 ipv 3x, en dan ga ik over op 150... dan kan het nooit zoooooo veel verschil zijn wat betreft overstimulatie en heb ik het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb. Daarnaast krijgen wij ivf ipv icsi en heb ik het idee dat er dan toch minder bevruchtingen zullen zijn... meiden iemand van jullie enig idee daarover? Ook dat zit me nog steeds niet lekker!

Maar jij bent dus lekker je man aan het verleiden om eerder thuis te komen ;) hahaha doe je goed! En ik vind dat ''zij'' er ook maar iets voorover moeten hebben.
    Vind het wel typisch jij en ik lopen precies gelijk! en zo te horen heb jij ook een nieuw huis waarin je aan het klussen bent? Wij ook! wonen tijdelijk bij mijn schoonouders in en verder iedere dag klussen. Ik heb wel besloten om vanaf de punctie zelf niets meer te doen tot aan testdatum! is het negatief ga ik gewoon weer verder en anders haak ik af! daarom wil ik nog even snel mijn tuindeuren af verven voordat ik de punctie heb! dan ben ik ''klaar'' vor mijn gevoel. Boven kan ik toch niets doen momenteel... hihi

2. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje; ja, ik was er toen ook echt zoooo klaar mee met die vieze utro! Bah!
    :D

Nina; jeeej, eindelijk beginnen!!! Succes meid! 3 keer scheepsrecht! (net als ik!)

Bbibi; ik had ook altijd last van die slijmerige afscheiding als ik spoot.
    Dus dat is normaal volgens mij, als ik de andere dames zo hoor, haha.

Sneeuwmees; ik vind hem duidelijker geworden hoor!!
    Maar hij is idd nog wel licht. Maar sommige vrouwen testen ook 's middags donkerder dan 's ochtends. Ik duim voor je verder!!!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heeft een van jullie ervaring met die plus/min testen van KV? Ik heb er net een gedaan en er kwam binnen de tijd (2 min.) wel een heel vaag plusje tevoorschijn. Beide strepen even dik. Volgens de bijsluiter hoeven niet alle lijntjes in het venster even donker te zijn om positief te zijn. Maar ook deze is erg licht. Er is dus blijkbaar iets gaande, maar of dat goed is.... Weer een hoofpijn dossier erbij.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: meis, is het een idee om een bloedtest te laten doen? Aan het getal kun je misschien weer wat meer informatie ontlenen ... Nu heb je zo veel onzekerheid ... Kun je niet een huisarts zo gek krijgen?

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    By the way: mijn eerste testen waren ook zo licht hoor! En er zit nu toch echt een klein meisje in m'n buik!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: zat er ook aan te denken. Ik wacht morgen nog maar even af. Omdat dit 'spontaan' gebeurd is, kan ik misschien ook naar mijn NL gyn afdeling bellen. Hoe is het met jou? Hoe laat heb je je echo?

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Wat spannend Sneeuwmees... wie weet kun je een bloedtest doen of dan later maar weer testen. Over 2 of 3 dg..dan weet je echt meer.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: echo is om 14.00 uur. Ben (nog) niet nerveus. Thuis nog even een paar uurtjes werken.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    stiertje spannend hoor meid! hopelijk is alles goed met de kleine meid!

sneeuwmees helaas geen ervaring met die testen! sowieso nog nooit een positeve test gehad! ja 1x van de pregnyl hahaha! ;)
    ik dacht EIN-DE-LIJK doet mijn lichaam wat het moet doen... HCG uitscheiden hihihi... maar ook na 2 dagen is die pregnyl compleet verdwenen uit mijn urine (lees met een extra vroege zwangerschapstest nog wel..)
    Ik zou ook even bellen OF naar je nederlandse gyn OF naar de huisarts. Ikzou zelf kiezen voor huisarts. Dan kun je meestal gewoon bij de balie een formuliertje ophalen als je belt en gelijk even snel voor je werk bloed afnemen en dan heb je dezelfde dag nog de uitslag! spannend spannend....

@anja bedankt voor je geruststelling! ik heb het ook wel eens vaker tijdens het stimuleren. Dus ik ga ervanuit dat het wel goed zal zijn. Zo snel kunnen mijn eitjes toch niet springen die groeien altijd door tot 28mm dus kan me ook niet voorstellen dat ze te vroeg zullen springen :)

Meiden, deze ''zeurpiet'' wil weer infiormatie.. hihi ;)
    hebben jullie allemaal in DD jullie punctie gedaan onder narcose of zijn er ook die een roesje gedaan hebben? Ik zie namelijk ontzettend op tegen de narcose! ik ben al 3x onder narcose geweest, waarvan de laatste keer in januari met een kijkoperatie. Ik heb daar enorm veel last van door mij ME. ik blijf daar een half jaar extreem moe van dat ik amper in staat ben nog te werken. Ik ben dan echt een zombie en kan niks meer en herstel daar bijna niet van. Ik zou dus liever helemaal geen narcose krijgen. Maar met heelmaal niets zie ik ook niet zitten dan ben ik compleet gestresst... Maar ik had ergens gelezen dat je ook een roesje kon nemen... is dit ook zo?

10. Tevka

Tevka Niet meer actief

Bibbi: mijn man heeft nu ondertussen 3 jaar geleden een tese gedaan.
    Daar is onze dochter 2 jaar geleden uit grboren en en er zijn nu nog 4 rietjes van ingevroren.

Je krijgt bij de punctie een licht roesje. Heb het al 2x ondergaan. Nergens last van gehad hoor. Is echt fijn!

Stiertje succes straks!

Sneeuwmees volgens mij ben je hartstikke zwanger!!!
    Bel anders inderdaad je nl gyn voor testen.

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Bbibi, even over de narcose: dit middel wat ze gebruiken is wel een narcose middel, maar werkt zeer kortdurend. Het is een heel ander soort narcotica dan ze bij operaties of kijkoperaties gebruiken. Dan krijg je ook veeel meer. Ik gebruik het dagelijks op mijn werk om mensen voor 10 minuten "onder zeil" te krijgen, daarna ben je gewoon weer wakker alsof je gewoon even geslapen hebt. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Gisteren in ons mail contact begreep ik dat jij ook voor ICSI zou gaan... maar je gaat dus voor IVF? Waarom niet voor ICSI? Ik zie "slecht zaad" in je onderschrift staan... kun je het niet nog eens met Dr. S. bespreken dat je toch echt liever ICSI wilt met het slechte zaad... Wie betaald... bepaald.
    (denk er nog wel even om dat ik misschien daarom meer vergoed heb gekregen omdat er voor ICSI een ander bedrag vergoed wordt dan voor IVF!)

Sneeuwmees, mijn testen zijn ook zo begonnen hoor! En ook ik wachtte altijd even een kwartiertje voor ik een foto maakte want dan was ie gewoon duidelijker!
    Ik begrijp je man ook heel goed, en wat ik gisteren al schreef, als je geen luteale fase insufficientie hebt, hoef je zonder punctie eigenlijk geen utro te gebruiken omdat je gele lichaam dan gewoon genoeg progesteron aanmaakt. Met het aanprikken van de follikels wordt het gele lichaam beschadigd, daarom heb je na een punctie wel altijd utro nodig... misschien weet je dit allemaal al lang hoor.. maar ja.. denk ik zal ff uitleggen het hoe en waarom achter de utro.

shadixx, wat een klote situatie op het werk van je man. Kan me voorstellen dat jullie hier erg mee zitten. Ik heb het zelf ondervonden toen ik op 30 december de kijkoperatie kreeg. Iedereen op mijn afdeling over de zeik omdat ik dan oud en nieuw niet hoefde te werken... heb gewoon geruild zodat ik met kerst gewerkt heb maar dat gezeik zit je gewoon niet op te wachten. Het is allemaal al zo ontzettend spannend. Sterkte!

Stiertje, succes met de echo vanmiddag. Ik hoop dat het niertje er nu goed uit ziet!

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @tevka nou wel een goede Tese geweest dus bij je man? Fijn hoor dat daaruit jullie dochtertje is geboren!
    hopelijk kunnen jullie uit die 4 rietjed ook nog een brusje krijgen!

@ aklina, ik krijg inderdaad IVF + PICSI. We wilde voor ICSI gaan omdat het zaad van mijn man altijd heel slecht was, door vitamine etc is het een stuk verbeterd. Dr scholtes vond het dan ook echt niet nodig om ICSI te doen omdat mijn man wel heel erg hoog in zijn aantallen zit 120 miljoen per milliliter meestal x 3 of 3,5 ml dus reken maar uit hoeveel zaadjes :D
    alleen is de beweeglijkheid vaak heel slecht en de morfologie is maar 5% goed. Hij gf ons een zeer hoge kans met PICSI en IVF. Omdat ze met PICSI de beste zaadjes uitzoeken die worden in een schaaltje met een soort stoje toegevoegd die helpt om een eitje makkelijker te bevurchten of iets dergelijks. Heb er al een aantal goede verhalen over gelezen. Meiden die normaal 1 eitje bevrucht hadden en nu opeens 6 met PICSI. Dus we proberen het zo... Dr scholtes is geleerd en ik niet dus we willen het voor onze eerste poging wel een kans geven. Hij denkt echt daarmee een grote kans van slagen hebben. Alleen vroeg ik me af of je met ICSI niet gewoon een veel hogere kans hebt?

Daarnaast heeft Dr scholtes in de brief gezet dat we ICSI krijgen en de kosten 2300euro kaal zouden zijn ;)
    dus mijn verzekering weet helemaal niet dat het IVF wordt :D :D
    slecht he? hihi...

13. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; ik heb mijn punctie onder narcose gehad!
    Heerlijk!!!!
    Maar het lijkt me idd wel lastig, als je daar zo enorm veel last van hebt.
    Ik heb ook wel eens gehoord idd dat ze het onder een roesje doen. Zou je even na moeten vragen daar.
    Maar wat Aklina al zei; het is echt maar heel kortdurend, die 'narcose'. Ik was er idd ook weer zo uit.
    Maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd 0,0 last heb van narcoses, dus ja...

Stiertje; ik denk aan je meid! HOpelijk is alles goed met jullie kleine meisje!

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Stiertje: hoop dat de echo goed was!
    @Bbibi: Foei zelf dokteren..straks heb je overstimulatie ;). Ik heb zelf wel 'stiekem' op de dag vd pregnyl 's ochtends nog hormonen gespoten omdat ik (terecht) dacht dat de helft nog niet rijp zou zijn).
    Dr S zal inderdaad wel weten wat hij doet toch met ivf en picsi??
    Ik vond de narcose ook prima, heerlijk om er niet bij te zijn. Van het roesje in Nld was ik misschien wel veel waziger na de tijd.
    @Sneeuwmees: al actie ondernomen of wacht je t gewoon maar af..nouja gewoon :).
    Ik kreeg trouwens altijd wel utrogestan maar ik heb ook luteale fase insufficientie.

15. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Shaddixx: wat een rotsituatie op je mans werk zeg...bah. Dat er ook nog bij!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @anja hmm maar die narcose is dus zoals aklina zegt zo uitgewerkt/ dan denk ik dat ik toch maar voor de narcose ga!

@elize hihihi erg he? schaam schaam ... ik ben zo bang dat er anders niets gebeurd! had ik geen last moeten hebben van mijn buik bij overstimulatie? En jij dus zelf ook nog extra een keer gespoten hihihi nouja zo doen we allemaal wel eens iets wat niet mag! :)

@all ik ben zoooo boos ik heb net een brief gehad van zilverenkruis achmea ik krijg nu 1497 vergoed voor ICSI !! dat is toch veelste weinig. Aklina was zo lief om mij te helpen en haar brief door te sturen en zij kreeg veel meer. Nu zeggen ze tja dat was 2012, en iedereen wordt anders behandeld! ik ben in alle staten! net of ik niet al genoeg stress heb~! en genoeg kosten bahbah!

is er iemand die weet wat je standaard minimaal vergoed hoort te krijgen en welke code daarbij hoort?Ik ben echt zooo boos en zo verdrietig! pfff wat kan ik er nu nog aan doen?

17. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik weet niet welke code er bij hoort, maar PNO gaf aan dat het Nld tarief voor icsi 2040 euro is. En daar krijg je het dus tot 2 x dat bedrag maximaal vergoedt...4080 euro dus! Maar je hebt volgens mij sowieso recht op 2040.....

18. NinaD

NinaD Niet meer actief

Bbibi,
    Toch een eigen schema van gemaakt :D
    Vervelend dat je jouw echo's niet in NL kunt doen. Hopelijk dat je heel snel alleen maar echo's bij de VK nodig zult hebben ;)
    Je kan beter lichte narcose nemen dan een roesje in DD. Ik had een roesje gevraagd en was veel sterker dan de lichte narcose. Alle dames met narcose waren meteen daarna klaar wakker!

Miss,
    Ik snap wat je bedoelt. Bij mij spelen ook heel veel gevoelens....naast ons kinderwens, spelen ook familie toestanden, waardoor ik mijn neefjes en nichtje niet meer kan zien, terwijl ik heel intensief betrokken was bij hun leven. Aangezien dit de eerste logeerpartij was sinds het gedoe met mijn familie, maakte ik me ook een beetje zorgen over mijn emoties enz. Maar gelukkig geen moment last van gehad. Kinderen geven meteen zoveel liefde terug dat er geen ruimte blijft voor negatieve gevoelens. Wij zijn er ook van overtuigd dat wij ons eigen kinderen gaan krijgen :D
    P'rend, goede keuze! Zoals Alkina al zei, loop ik ook daar. Hele aardige mensen en goede apotheek!

Sneeuwmees,
    Yeaaaa weer een positieve test! Zonder hcg zouden niet al die testen positief reageren. Je zit nog voor NOD, zodoende niet raar dat hcg nog laag is. Bloedtest geeft je meteen duidelijkheid. Wat utrobollen betreft.....wat is jouw eigen gevoel?

Klaasjes,
    Wat goed dat jouw vriend die injecties kan doen. Fijn toch je nu een goede reden hebt om hem eerder thuis te krijgen. Succes met klussen!

Shadixxx,
    Wat een vreselijke baas! Hij heeft duidelijk totaal geen medeleven :(
    Ik vind heel vervelend voor jouw vriend. Dit soort trajecten zijn al zo zwaar dan kan je op zo'n minst een beetje begrip verwachten. Ik hoop dat jouw vriend snel iets beters kan vinden! Sterkte!

Anjav,
    Ja eindelijk derde poging gestart :) Inderdaad ik wil jou opvolgen....:D derde keer scheepsrecht en tweeling!!! :p

Tevka,
    Al het zaad wordt op zeer lage temperaturen ingevroren, waardoor het zeker geen kans krijgt om slecht te worden wat kwaliteit bereft. Het is al een keer prima gelukt, waarom niet tweede keer! :)

Zooooo ben weer helemaal bij.....:D
    Vandochtend eerste shot puregon gehad........ Op naar meerdere follikels!

19. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bbibi; ik kreeg voor ICSI iets van 2500 euro terug ofzo.
    Precieze bedrag weet ik niet.
    Ben je wel aanvullend verzekerd? Dat heb ik wel, en daardoor kreeg ik 100% van het nederlandse tarief vergoed.

20. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nina; goed plan! Daar gaan we voor! Jij ook een tweeling! :D

Deel Deze Pagina